Şimdi Ara

turbo mu fazla yakar atmosferik mi ? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
72
Cevap
0
Favori
20.939
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Aynı hacimde olduğu kabul edilirse atmosferik daha az yakar ama güç kıyaslaması ile beraber bakılacak olursa 1.4 1.6 turbo olup 2 lt atmosferik gücüne benzer bir güç üreten turbo motor daha büyük hacimli atmosferikten az yakıyor gördüğümüz kadarıyla

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • turbo da egzoz gazının da yardımıyla bir enerji kazanımı vardır, bu nedenle de motor verimi artar.aynı motorda aynı şartlarda elde edeceğiniz güç artar, dolayısıyla aynı işi yapmak için harcayacağınız enerji azalır, motor daha az yakar.

    ilerde masraf çıkartır mı, bozulduğunda ne kadar masraf çıkartır ayrı konular ancak normal kullanımda turbonun verimini arttırdığı ve yakıt tasarrufu yaptığı kesin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pharheke -- 19 Haziran 2013; 16:23:34 >
  • performans için üretilmiş turbo daha fazla yakar fakat birde yakıt tasarrufu için üretilmiş turbolar vardır yani egzozdan çıkan atık gazı tekrardan yakıt haline çevirirler bu araçlar daha az yakarlar tabi genede silindir hacmine göre değişir.
  • ESKİ KAMYONLARDAN ÖRNEK VEREYİM (AS950): TURBO DEVREYE GİRDİĞİNDE SİSTEMDE HAVA BASINCI ARTAR BU BASINCLI HAVA MAZOT POMPASINA BORU İLE
    İLETİLİR POMPADAKİ DİYAFRAM HAREKET EDEREK POMPANIN DAHA FAZLA YAKIT GÖNDERMESİNİ SAĞLAR, BÖYLECE SİLİNDİRDE HEM HAVA HEMDE YAKIT ARTIĞINDAN
    GÜÇÜ ARTAR YANİ TURBO DEVREYE GİRDİĞİNDE YAKIT ARTAR
    ARAÇLARDA DÜŞÜK DEVİRDE YÜKSEK HIZ YAPTIRARK TASARRUF YAPTIRIR ATMOSFERİK 3BİNDE 100KM YAPARKEN TURBOLU 2BİN DEVİRDE 100 KM YAPAR
    BANA GÖRE 100KM HIZLE GİDERKEN TURBOLU DAHA AZ YAKAR



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi akayogullari -- 19 Haziran 2013; 18:30:51 >
  • turbo çok yakar ama çıkacağınız hızada daha kısa sürede ulaştırır yani tamamen sürüş karakterinizle alakalı biraz. sürekli dipgaz giderseniz cüzdanınızı deler geçer...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    quote:

    Orijinalden alıntı: 34Brs34

    Turbo Dizeller normal dizellere göre daha az yakar. Turbo benzinli'de atmosferige göre az yakar.. Çünkü turbolu araç alt devirlerde çok canlı olucagından dolayı araba zorlanmadan muazzam performans alıcaksın. Atmosferik'te ise araba gitsin diye ha babam dip gaz gitceksin...

    Küçük hacimli atmosferik kullanıyorum ama hiç dipgaz yaptığımı hatırlamıyorum. Bol keseden sallamayın. Sakin kullanınca atmosferikler gayet az yakıyor. Hatta sakin kullanan birisi ne yapsın 1500 devirdeki yüksek torku? 100nm tork bile arabayı rahat rahat taşıyor, ekonomi de yaptırıyor.

    Bende 1.6 Atmosferik kullandım hemde 125 ps civic dipgaz gidiyordum rampalarda ? sakin kullanmaktan kastın otobanda oluyor şehir içinde basmayınca resmen çekmiyor ! gitmiyor atmosferik motorlar en az 2.0 motor olucak ki çeksin honda'da bile atmosferik'te performans'ın babası olarak bilinen 7-8.000 devri rahatça çeviren bir araç ta bile çekiş zayıftı...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 34Brs34

    quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    quote:

    Orijinalden alıntı: 34Brs34

    Turbo Dizeller normal dizellere göre daha az yakar. Turbo benzinli'de atmosferige göre az yakar.. Çünkü turbolu araç alt devirlerde çok canlı olucagından dolayı araba zorlanmadan muazzam performans alıcaksın. Atmosferik'te ise araba gitsin diye ha babam dip gaz gitceksin...

    Küçük hacimli atmosferik kullanıyorum ama hiç dipgaz yaptığımı hatırlamıyorum. Bol keseden sallamayın. Sakin kullanınca atmosferikler gayet az yakıyor. Hatta sakin kullanan birisi ne yapsın 1500 devirdeki yüksek torku? 100nm tork bile arabayı rahat rahat taşıyor, ekonomi de yaptırıyor.

    Bende 1.6 Atmosferik kullandım hemde 125 ps civic dipgaz gidiyordum rampalarda ? sakin kullanmaktan kastın otobanda oluyor şehir içinde basmayınca resmen çekmiyor ! gitmiyor atmosferik motorlar en az 2.0 motor olucak ki çeksin honda'da bile atmosferik'te performans'ın babası olarak bilinen 7-8.000 devri rahatça çeviren bir araç ta bile çekiş zayıftı...

    Bana 1.4 motor bile fazla fazla yetiyor otomatik olmasına rağmen. Hiç dipgaz yapmıyorum, gayet güzel gidiyor. 125ps civic'e gitmez diyorsaız sizi çekirdek motorlu turbolu araçlar da tatmin etmez bence. Aralarında ne kadar fark olabilecek?




  • Performansın babası hondada bahsettiğiniz model değil doch vtec ve i vtec motorları performansta iyi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cihat_,

    Performansın babası hondada bahsettiğiniz model değil doch vtec ve i vtec motorları performansta iyi

    Aracım i-vtec motorlu önceki 1.8Turbo Passat'tan sonra hayli zayıf geliyor.
  • Ben type R'ı bahsetmiştim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cihat_,

    Ben type R'ı bahsetmiştim

  • quote:

    Orijinalden alıntı: 34Brs34

    quote:

    Orijinalden alıntı: Cihat_,

    Ben type R'ı bahsetmiştim




    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.