Şimdi Ara

Dizel motor mu daha uzun ömürlü yoksa Benzinli motor mu? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
0
Favori
9.389
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Karbüratörlü benzinli arabanın Lpg ile tanışmayanı her zaman iyidir ama bulmak zor. Uyumlu motor olsa bile montaj yüzünden çürümeye başlıyor ve kaporta masrafı olarak geri dönüyor. Özellikle araç muayenesinde her yıl yapılan değişiklikler bazı arabaları delik deşik etti.

    İkinci seçenek atmosferik dizel düşük güç vermesine rağmen uzun ömürlüdür. Enjektör ve pompa masrafı olur. Common rail değilse boşalmış aküyle bile çalıştırırsınız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benzinli araçlarda yüksek devir+turbo basıncı işin içine giriyor.TSI piston kırmalarının başka izahı yok.Günümüz için konuşursak benzinli araçlardaki buji+enjektör ve bobin fiyatları dizel araçların enjektörleri ile aynı yada daha pahalı durumda ve turbo-cooler eklenecek.Dizel motorların sıkıştırma oranı yüksek olduğundan daha sağlam üretilmek zorunda.Bu nedenle dizel mantıklı.LPG ayarı,bagajda tankla dolaşmakta yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rkx -- 2 Şubat 2020; 0:19:15 >
  • Bakımı düzenli yapılan ve nasıl kullanacağını bilen biri tarafından kullanılan dizel daha uzun ömürlüdür.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Hem benzinli hem dizel adam gibi kullanırsan Allah'ın izniyle hiçbir şey olmaz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hevdidik -- 2 Şubat 2020; 1:40:43 >
  • zotacing kullanıcısına yanıt
    lpg faktörünü de göz önünde bulundurmalıyız 200bini kıstas alırken.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hangi dizel hangi benzinli ? Genele baktığında en uzun ömürlü motorlar atmosferik olanlar ama 80-90 lı yıllarda Mercedes'in ürettiği dizel makineler taş gibi özellikle kara motoru resmen dünyayı gezmelik

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Bu mesaj silindi.
    Bir atmosferik ünitenin 200 binde bitmesinin çok zor olduğunu hatırlatmak isterim.Bugüne kadar bir çok araba değiştirdim.Hepsi benzinliydi.Bunlar içinde c segmenti hatchbackten,d premiuma,roadstera,sport coupe lere kadar bir çok araç vardı.Yine bunların içinde eski ve 300 bin km üstü araçlar da vardı (spor araç).Ben hiç bir sorun yaşamadım bugüne kadar.Ayrıca çıkartsa dahi yinede değmez dizel e binmeye.Cuma yeni çıkan 508 in benzinlisi olmaması nedeniyle dizeliyle test sürüşüne çıktım.Motor sesi içerde tar tar,araba gitmiyor,koltuğa yapışamıyorsunuz.Tercih etmem...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 3K1X -- 2 Şubat 2020; 3:34:24 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sancar10 kullanıcısına yanıt
    LPG takılmadığı veya hararet vs. yapılmadığı sürece 200 binden sonra benzinlinin durduk yere conta yakması son derece küçük ihtimal. Yağ eksiltme sadece benzinde değil dizelde de artar zamanla. Yatakların aşınmasıyla yakıt tipinin alakası yok, tamamen motorun tasarımına ve kullanım tarzına bağlı. Hatta dizel aracın yataklarının daha çabuk aşınacağı bile söylenebilir (dizel geç ısınır, dolayısıyla motorun soğuk olduğu süre boyunca pistonun arkasına daha fazla yakıt geçer, bu da yağı inceltir, aşınmayı arttırır.)
  • 1. si bu bahsettiğiniz tasarım kriteridir. Motordan motora değişen birşey değildir. Emin olun gaz türbinli motoruda aynı ömür için tasarlayabilirsiniz. Hasar tipine göre limitlerle tasarlanır motor. Servis bakımları buna göre ayarlanır.

    Dizeldeki patlama kaynaklı basınçlar yani kuvvetler çok fazladır. Ana yataklar krank tarafı dizel için daha fazla zorlanır. Ancak Benzinli motor ise devir yüksek olduğu için atalet kaynaklı zorlanır. Yani değişen birşey yoktur. Biri patlama kaynaklı biri atalet kaynaklı zorlamaya maruz kalır.

    Titreşim kaynaklı yorulmalar ise sorunuzun kaynağı parçaların ömürleri genelde belli bir saat çalışması için tasarlanır. Servis bakımlarında bu zaten ayarlanır. Örneğin dizel motorlarda bakım aralıklarının dar olması tamamen bundan kaynaklıdır. Ancak bu değildir ki motorun ömrü benzine göre daha kötü daha fazla.

    Edit: Bir noktayı eksik bahsetmişim. Sıcaklık kaynaklı zorlanmalar ise düşük çevrim yorulmalar maruz bırakır sistemi. Bunda benzinli motorlar daha yüksek sıcaklıklara hızlı ulaştığı için genelde bahsettiğiniz kafa conta, yağ sızdırma problemleri kroniktir. Ancak dizel motorlarda da gelen yükler aşırı fazladır. Şöyle söyleyim eğer biraz bilginiz var ise benzinli motorların basınçları 120 bar gibidir, dizelde ise 200-250 bar arası değişkenlik gösterir. Yani 2 kat yük vardır. Çok yüksek yükler, yüksek deformasyonlara yol açar bu da motorda sıcaklıklarla birleşip malzemelerde yorulmaya sebep olur. Dizel motorlarda aslında kafa contası ve yağ sızıntısı hatta egzoz manifoldu çatlatmaya yatkındır. Sadece benzinlilerde sıcaklıklar daha fazla bu yüzden daha erken görülür.

    Aşınma problemleri dizelde daha çok beklenir ancak yağ buna göre seçilir. O yüzden direkt olarak birşey söyleyemeyiz. İki motorun karakteristikleri farklı olduğu için ömürde ayrılmasalarda alt sistemlerde birbirinden çok farklı problemlere gebelerdir.

    Dizelde yakıt pompası yüksek basınçlıdır. Tam bir baş belasıdır. Hassasiyeti çok yüksektir.

    Benzinli motorda yüksek devir çalışması direkt olarak valvetrain sisteminin problemlerine sebep olmakta, birde buji derdi vardır.
    Yine yüksek devir zamanlama zinciri-kayışı-dişlilerinde problem demektir.

    Gürültü zaten tamamen problemdir bu 2 motor içinde. Birinde mekanik gürültü birinde patlama gürültüsü.

    Ömür karşılaştıramazsınız ancak kullanım belirler bunu. Bakımlarını aksatmadığınız motor evladiyeliktir.

    Ek olarak yeni teknolojilerin getirdiği ekstra sistemler, dizel için aftertreatment(egzoz salınımlarını azaltan parçalar DPF gibi), EGR (exhaust gas recirculation), WCAC,ACAC, turbocharger gibi sistemler motorlara çok kompleksite getiriyor. Bu da narin olmalarına sebep oluyor. Ömür azaltmaz ancak bakımsızlıkta motoru tersine kötüleştirir.

    Bu motorlardan en iyisi atmosferik. 60 senelik teknoloji hiç bir ekstra yok, çok az teknoloji var. Bu yüzden güvenilirliği fazladır. Narinliği azdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-768DB40EF -- 2 Şubat 2020; 14:48:38 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    şimdi, motor ömründen kasıt nedir?
    yağ yakması mı? Dizel avantajlı...
    Turbo arızasımı? Benzinli avantajlı...
    kurumlanma mı? Benzinli avantajlı...
    ateşleme elemanlarını ömrü mü? Dizel avantajlı...
    liste uzar gider.
    Bana kalırsa dizel motorlar daha dayanıklı üretiliyor...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dizel motor max -5000ddk - tam güç 4000ddk
    benzinli motor -max 6200ddk -tam güç 6000ddk
    bunlar 3 aşaği bes yukarı piyasada bulunan motorların verileri
    soruya gelince :yüksek devir çeviren motor mu daha kısa sürede aşınır
    düşük devir çeviren motor mu aşınır
  • Bakimini duzgun yap benzinli de dizel de uzun gider. Ancak dizeller ticari amaclar ile tasarlanir. 1 milyon KM gormus 1 tane benzinli motor varsa 100 tane dizel motor var mesela.
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.