Şimdi Ara

12V 7Ah kuru aküyle Nokia telefon şarj etme? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
43
Cevap
2
Favori
5.805
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eatpraylove

    .ama 6 voltluğu direk bağlarsa sorun olmaz. Zaten adaptörler 5 volt ve 800mah felan


    Nasıl sorun olmazmış ? 6v akü direk kullanılmaz; araya akım sınırlayıcı bir devre yapacaksın. Hem sarj cihazının 800mA oldugunu söyleyip, hem akü akımı ile ( 7ah) sorun olmayacagını söylüyorsun



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi VRMS -- 4 Eylül 2011; 11:45:54 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nipp10

    7A değildir o arkadaşım. 7 A/H dir o.




    saatini yazmayı unutmuşum
  • 6v,12V meselesi tamamen yanlış. Arabalarda kullanılan aküler (otomobillerde) 12V değerindedir. Ayrıca kamyonlarda 24V, 48V değerinde aküler kullanılabiliyor fakat araç kabininde 12V oluyor. Yani 6V akü ile, araç şarj cihazı çalışmayacaktır. Ayrıca 6V'luk aküyü cep telefonunuza direk bağlarsanız, batarya kısa sürede ısınacaktır. 12V akü ile araç şarj cihazı kullanabilirsiniz. Şarj cihazının uç kısmında bulunan ve içeriye doğru itilebilen metal (+), boğaz kısmındaki yüzük (-) kutup için kullanılır. Kablonun ucunu da direk telefona bağlayın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi diegorian -- 4 Eylül 2011; 13:49:27 >
  • Boşuna uzayıp giden bir konu Zira çogu araç şarj cihazının üzerinde 12-24v çalışma gerilim aralıgı zaten yazmakta.
    *Bir konuda teknik bilgisi olmadan laf olsun diye msj yazanlara şaşıyorum ,6v akü ile cep telefonunun direk baglanıp şarj olabilecegini iddia edip akıl veren garip insanlar var!!!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: berke2011

    Boşuna uzayıp giden bir konu Zira çogu araç şarj cihazının üzerinde 12-24v çalışma gerilim aralıgı zaten yazmakta.
    *Bir konuda teknik bilgisi olmadan laf olsun diye msj yazanlara şaşıyorum ,6v akü ile cep telefonunun direk baglanıp şarj olabilecegini iddia edip akıl veren garip insanlar var!!!

    Ya nerden çıkarttın 6 v olan akünün 7 ah olduğunu ayrıca 12 lik 7 ah bide mesaj bulunsun diye yazılacak çok yer var.adaptör 5 volt 6 voltluk akıma dayanamıcak mi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eatpraylove
    adaptör 5 volt 6 voltluk akıma dayanamıcak mi


    Daha ne dedigini bilmiyorsun ( 5v-6vluk akım nedir ,yeni mi çıkmış )

    *Dip not: Bu konuyu seninle tartışmak bence gereksiz oldugundan sen kafana göre bagla şarj et
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eatpraylove


    quote:

    Orijinalden alıntı: berke2011

    Boşuna uzayıp giden bir konu Zira çogu araç şarj cihazının üzerinde 12-24v çalışma gerilim aralıgı zaten yazmakta.
    *Bir konuda teknik bilgisi olmadan laf olsun diye msj yazanlara şaşıyorum ,6v akü ile cep telefonunun direk baglanıp şarj olabilecegini iddia edip akıl veren garip insanlar var!!!

    Ya nerden çıkarttın 6 v olan akünün 7 ah olduğunu ayrıca 12 lik 7 ah bide mesaj bulunsun diye yazılacak çok yer var.adaptör 5 volt 6 voltluk akıma dayanamıcak mi

    Diğer mesajlarınızda ihtiyacı kadar akım çeker dediniz fakat, ihtiyacı kadar akım çeker diye birşey yoktur.

    Batarya 1/10 veya 1/7 oranında akım ile şarj edilir. Fakat kimse telefonunu şarj etmek için 10 saat beklemez bu yüzden telefon pilleri farklıdır. Kendi akımının hemen hemen 500 ma altındaki akım ile şarj edilir.
    Bu rakamda ortalama 800-900 ma arasındadır.

    Gerilimi regüle edip bağlarsan aküye 7 A akü bataryayı en fazla 10 dk da tamamen doldurur. Pil patlamazsa 2 kere yaparsın 3. De pil pert olur.


    Kısacası Akım ve gerilim sınırlayıcı şart.

    Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmayalım lütfen.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NEŞELİMEŞEODUNU -- 5 Eylül 2011; 21:18:32 >




  • @NEŞELİMEŞEODUNU
    Ben diğer tüm tartışmalardan bağımsız olarak şunu sormak istiyorum.
    Bir konu hakında şüphem var. Akım sınırlayıcıları adaptörün içinde mi, telefonun içinde mi, ya da pilin içinde mi (li-ion)?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lucky16 -- 6 Eylül 2011; 16:15:54 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NEŞELİMEŞEODUNU

    quote:

    Orijinalden alıntı: eatpraylove


    quote:

    Orijinalden alıntı: berke2011

    Boşuna uzayıp giden bir konu Zira çogu araç şarj cihazının üzerinde 12-24v çalışma gerilim aralıgı zaten yazmakta.
    *Bir konuda teknik bilgisi olmadan laf olsun diye msj yazanlara şaşıyorum ,6v akü ile cep telefonunun direk baglanıp şarj olabilecegini iddia edip akıl veren garip insanlar var!!!

    Ya nerden çıkarttın 6 v olan akünün 7 ah olduğunu ayrıca 12 lik 7 ah bide mesaj bulunsun diye yazılacak çok yer var.adaptör 5 volt 6 voltluk akıma dayanamıcak mi

    Diğer mesajlarınızda ihtiyacı kadar akım çeker dediniz fakat, ihtiyacı kadar akım çeker diye birşey yoktur.

    Batarya 1/10 veya 1/7 oranında akım ile şarj edilir. Fakat kimse telefonunu şarj etmek için 10 saat beklemez bu yüzden telefon pilleri farklıdır. Kendi akımının hemen hemen 500 ma altındaki akım ile şarj edilir.
    Bu rakamda ortalama 800-900 ma arasındadır.

    Gerilimi regüle edip bağlarsan aküye 7 A akü bataryayı en fazla 10 dk da tamamen doldurur. Pil patlamazsa 2 kere yaparsın 3. De pil pert olur.


    Kısacası Akım ve gerilim sınırlayıcı şart.

    Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmayalım lütfen.


    Ben pilin dolmadan ısınacağı kanısındayım.

    @lucky16
    Akım sınırlayıcılar genellikle hem telefonun hem orjinal şarj aletinin içerisinde oluyor. Fakat bazı çin mallarında akım sınırlayıcı görmüyorum hiç...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lucky16

    @NEŞELİMEŞEODUNU
    Ben diğer tüm tartışmalardan bağımsız olarak şunu sormak istiyorum.
    Bir konu hakında şüphem var. Akım sınırlayıcıları adaptörün içinde mi, telefonun içinde mi, ya da pilin içinde mi (li-ion)?

    adaptörün içindedir. Telefonun içinde de vardır fakat yüksek akımda zarar görür. Düşük akımlar içindir.

    Birçok çin malı adaptörde akım sınırlayıcı yok zaten adaptörün verebileceği max akım düşük.
    Pilin üzerindeki devre tam boşalıp pilin zarar görmesini önler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NEŞELİMEŞEODUNU -- 6 Eylül 2011; 17:18:56 >
  • Arkadaşlar araç şarj cihazı aldım birde elektrik kablosu aldım ama elektrik kablosu çok kalın adama akü için dedim olur dedi inşallah öyledir kabloyu soyunca kahverengi, mavi ve sarı kablo çıktı bunların hangisi artı hangisi eksi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ***Hunter***

    Arkadaşlar araç şarj cihazı aldım birde elektrik kablosu aldım ama elektrik kablosu çok kalın adama akü için dedim olur dedi inşallah öyledir kabloyu soyunca kahverengi, mavi ve sarı kablo çıktı bunların hangisi artı hangisi eksi

    kardeşim sen antigron kablo almışsın. İade et onu 0,75 kablo al.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NEŞELİMEŞEODUNU


    quote:

    Orijinalden alıntı: ***Hunter***

    Arkadaşlar araç şarj cihazı aldım birde elektrik kablosu aldım ama elektrik kablosu çok kalın adama akü için dedim olur dedi inşallah öyledir kabloyu soyunca kahverengi, mavi ve sarı kablo çıktı bunların hangisi artı hangisi eksi

    kardeşim sen antigron kablo almışsın. İade et onu 0,75 kablo al.


    0,75 kablo aldım ikiside beyaz renkli birinin üstünde kırmızı düz çizgi var diğerinde yok kırmızı olan artı mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ***Hunter***


    quote:

    Orijinalden alıntı: NEŞELİMEŞEODUNU


    quote:

    Orijinalden alıntı: ***Hunter***

    Arkadaşlar araç şarj cihazı aldım birde elektrik kablosu aldım ama elektrik kablosu çok kalın adama akü için dedim olur dedi inşallah öyledir kabloyu soyunca kahverengi, mavi ve sarı kablo çıktı bunların hangisi artı hangisi eksi

    kardeşim sen antigron kablo almışsın. İade et onu 0,75 kablo al.


    0,75 kablo aldım ikiside beyaz renkli birinin üstünde kırmızı düz çizgi var diğerinde yok kırmızı olan artı mı?


    çizgiliyi + yap ki karışmasın.

    Çakmak soketinin ucundaki yaylı çıkıntı + uçtur gövdedeki 2 dairesel metal şerit - uçtur.

    Aküdeki kırmızı işaretli yer + siyah işeretli yer - dir.

    Kolay gelsin




  • Kablonun '+', '-' gibi uçları olmaz. Onu biz belirleriz. Üzeri kırmızı çizgili olanı +'ya bağlarsan + olur, -'ye bağlarsan - olur. Genellikle kırmızı renk pozitif ucu göstermek için kullanılır...
  • Teşekkür ederim arkadaşlar araç şarj cihazına ışıklı tarafından bakınca eksiyi sol metal şeride artıyıda ucuna taktım çalışmadı ama eksiyi sağ metal şeride artıyıda ucuna bağladım çalıştı bir sorun yok değil mi? Birde kabloyu aküye bağlarken kablo başı kullanacağım ama araç şarj cihazını kabloya nasıl tutturacağım ben elektrik bantı yapıştırdım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ***Hunter*** -- 6 Eylül 2011; 19:46:12 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ***Hunter***

    Teşekkür ederim arkadaşlar araç şarj cihazına ışıklı tarafından bakınca eksiyi sol metal şeride artıyıda ucuna taktım çalışmadı ama eksiyi sağ metal şeride artıyıda ucuna bağladım çalıştı bir sorun yok değil mi? Birde kabloyu aküye bağlarken kablo başı kullanacağım ama araç şarj cihazını kabloya nasıl tutturacağım ben elektrik bantı yapıştırdım.

    sorun yok o şeritlerden biri devreyi tamamlar ters takma gibi bir durum söz konusu değil 2 tane olmasının sebebi soketten çıkarmayı kolaylaştırıyor.

    Bağlama işinide lehimle halledersin bağlantıları kabaca lehimle.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NEŞELİMEŞEODUNU -- 6 Eylül 2011; 19:57:31 >
  • Havyanız yok ise o biraz sıkıntılı iş. Dolama , sıkma, bantlama işlemleri ile halledebilirsiniz fakat tellerin birbirine dokunmamasına dikkat etmeniz gerekir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: maytere

    Havyanız yok ise o biraz sıkıntılı iş. Dolama , sıkma, bantlama işlemleri ile halledebilirsiniz fakat tellerin birbirine dokunmamasına dikkat etmeniz gerekir.

    sıkıca dolayıp üstünü sıcak silikon ile kaplayabilir aslında
  • araba parçaları satan yerlerde, araba çakmaklarıda satılıyor. araba çakmaklarını soketiyle aldığın için, ihtiyacın olan bağlantıyı sağlar.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.