Pandemi nedeniyle turizm sektöründe oluşan karamsarlığı; bünyesinde gerçekleşecek görüşmeler, anlaşmalar ve işbirlikleriyle çözmeyi hedefleyen Travel Turkey İzmir Dijital Fuarı, Türkiye’de turizm fuarları açısından yeni bir dönemi başlatacak. T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı ve T.C. Ticaret Bakanlığı himayelerinde; İzmir Büyükşehir Belediyesi ev sahipliği, İzmir Ticaret Odası, TÜRSAB, TUROFED, İzmir Vakfı desteği ile İZFAŞ ve TÜRSAB FUARCILIK A.Ş. tarafından düzenlenen 14. Travel Turkey İzmir Dijital Fuarı; 25-27 Şubat 2021 tarihlerinde ttidigital.izfas.com.tr adresinde gerçekleştirilecek. Pandemi koşulları ve sektör talebine istinaden sanal olarak düzenlenecek fuar, dünya çapındaki sanal fuarlar arasındaki yerini alacak. Fuar, İZFAŞ’ın tamamı yerli dijital alt yapısı olan “Digital İzmir Fair” platformunda gerçekleşecek. Yeni dönemin turizm rotası, Travel Turkey İzmir Dijital Fuarı’nda çizilecek. Türkiye’de turizm sektörünün ilk sanal fuarı olacak 14. Travel Turkey İzmir Dijital’in online basın toplantısı; İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, İzmir Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Mahmut Özgener, Türkiye Seyahat Acentaları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Firuz B. Bağlıkaya, Türkiye Otelciler Federasyonu Yönetim Kurulu Başkanı Sururi Çorabatır’ın katılımıyla gerçekleşti. Toplantıda fuara, sektöre ve sanal fuar platformuna yönelik bilgiler paylaşıldı. “İzmir’de turizm sektörünü beklentilerin üzerinde kapattık” İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, İzmir’i fuarlar kenti yapma hedefi doğrultusunda büyük bir özveri ile çalışıldığını belirterek, pandemi nedeniyle gerçekleşemeyen fuarların sanal fuarlara dönüşmesinin sektör adına önemli bir avantaj olduğuna değindi. Başkan Soyer, “Dijital bir platform olması yönüyle fuarımız; pandemi sonrası en büyük zararı gören sektörlerden biri olan turizm sektörünü canlandıracak ve ülkemizde, bundan sonra gerçekleştirilecek sektör fuarları açısından yepyeni bir bakış açısı sunacak. Biz, pek çok kültürel ve coğrafi değeri ile özel bir şehir olan İzmir’in dünya ölçeğinde bir çekim merkezi olması için çalışıyoruz. Pandemi sonrası açığa çıkan fırsatları doğru değerlendirebilmek için gereken tüm çalışmaları paydaşlarımız ile yürütüyoruz. Pandemi sürecinde, Turizm Hijyen Kurulu’nu kurduk ve “Turuncu Çember” uygulamasını başlatarak İzmir’i güvenilir ve sağlıklı bir destinasyon olarak konumlandırdığımız iletişim kampanyamız ile pandeminin yarattığı tüm olumsuzluklara rağmen İzmir’de turizm sektörünü, beklentilerin üzerinde kapatmayı başardık. İzmir Vakfı’nın koordinasyonu, Büyükşehir Belediyemiz ile İzmir Kalkınma Ajansı’nın ortaklığıyla Türkiye’nin ilk dijital turizm ansiklopedisine sahip olduk. 40’tan fazla uzmanın çalışmasıyla İzmir’in dijital destinasyon envanterini hazırladık. Tarih ve kültür, gastronomi, somut olmayan kültürel miras, etkinlik ve festivaller, inanç, endüstriyel miras, deniz ve kıyı, doğa ve kırsal alanlar, sinema, sağlık ve konaklama gibi 11 farklı başlıkta, iki binden fazla noktaya dair bilgi ve görsel bir araya getirildi” şeklinde konuştu. “İzmir, değişimin kenarında değil, içinde yer alıp fırsata çevirecek” İzmir’in turizm stratejilerine de değinen Başkan Soyer, “Biz turizmde, kalıcı ve sürdürülebilir bir büyüme için dünyadaki eğilimleri sadece tüketen değil, yeni trendler üreterek, bunların tüm dünyada alıcısını oluşturabilen bir kent olmanın çabası içerisindeyiz. Doğa ile uyumlu yaşam ve sürdürülebilir turizm perspektifimizin, İzmir’de turizm sektörüne büyük bir ivme kazandıracağını düşünüyoruz. Pandemi sonrası dönemde İzmir’in; değişimin kenarında değil, içinde yer alıp değişimi fırsata çeviren bir şehir olacağını düşünüyoruz. Tüm bunları gerçekleştirmek için de çok taraflı ve çok boyutlu küresel, ulusal ve yerel işbirliklerini güçlendiriyor; ortak akıl, ortak koordinasyon ve dayanışmaya, her zamankinden daha fazla önem veriyoruz. Travel Turkey İzmir Dijital Fuarı’nı da, bu yaklaşımla gerçekleştiriyor; hem ekonomimize, hem de İzmir’in tanıtımına sağladığı katkıyı, turizm hedeflerimiz açısından çok kıymetli görüyoruz. Bu yıl ilk defa dijital platform üzerinden gerçekleştirdiğimiz Travel Turkey İzmir Dijital Fuarı ve diğer sanal fuarlarımızı; pandemiyi ardımızda bıraktığımız ve koşulların mümkün kıldığı ilk fırsatta, fiziksel olarak gerçekleştirmeye devam edeceğiz” dedi. 2021 yılında sektörde çetin bir rekabet yaşanacak Travel Turkey İzmir Dijital Fuarı’nın sektör ve insanlığa umut olacağına değinen Türkiye Seyahat Acentaları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Firuz B. Bağlıkaya, ”Dünya olarak daha önce bilmediğimiz, deneyimlemediğimiz bir sıkıntı ile mücadelede epey yara aldık, ancak ayakta ve hayatta kalmayı başardık. Biz bugün, hep birlikte İzmir’den dünyaya inançla ve inatla “Nerede kalmıştık?” diyoruz. 2020 yılında dünya genelinde binlerce fuar iptal edildi veya ertelendi. Bu, sadece turizm açısından değil, dünya ekonomisi açısından son derece büyük bir kayıp çünkü fuarlar ekonominin gösterge ibresi gibidir. Sektörlerin pazarlama kanalları için geniş bir pazarlama ağıdır. Bu noktada, 14. Travel Turkey İzmir Dijital Fuarı’nın gerçekleştirilmesi ve tüm paydaşlar tarafından desteklenmesi stratejik olarak da önemli bir karar olarak karşımıza çıkıyor. 2021 yılında sektörü, çok daha çetin bir rekabetin yaşanacağı, pastanın küçüldüğü ancak bu pastadan pay kapmak için yarışanların çok daha fazla olacağı yeni bir dönem bekliyor. Pandemide tüketici trendleri ve beklentileri de değişti. Hijyen ve güvenlik tercihlerde birinci sıraya yerleşti. Ege bölgesinin eşsiz ve zengin potansiyeli büyük avantajlar sunuyor. Hepinizin bildiği üzere pandemi sürecinde ülkeler arasındaki sınırların kapanmasıyla birlikte iç turizmin önemi ve payı arttı. Her zaman dediğimiz gibi, iç turizm olmadan dış turizm olmaz. TÜRSAB olarak 2021 yılında, ülkemizde “İç Turizm Seferberliği” ilan edilmesi konusunda Devletimize çağrıda bulunduk. Bu dönemde, iç turizmin bölge kalkınmasındaki önemini, turizmde sürdürülebilirliğin sağlanmasındaki yerini tüm paydaşların çok daha iyi anladığını düşünüyorum” ifadelerinde bulundu. “Umudu, sevinci ve sağlığı korumak için, yapılacak işler listenizde tatili ilk sıraya yazın!” TÜRSAB Başkanı Bağlıkaya, “Travel Turkey İzmir Dijital Fuarı’nın bu yılki sloganı, “Yeni Dönemin Dijital Rotası”. Fuarımız; Akdeniz çanağındaki ülkelerin katılımı, uluslararası konuklar, fuar bünyesinde gerçekleşecek görüşmeler, anlaşmalar ve iş birlikleriyle turizmdeki durgunluğu aşma noktasında tüm bölgeye önemli bir hareketlilik getirecektir. Akdeniz’de yer alan destinasyonların büyük çoğunluğu fuarda yer alacak. Bu durum, Travel Turkey İzmir Dijital Fuarı’nın uluslararası platformdaki yerinin güçlenmesine de vesile olacak. Umudu, sevinci ve sağlığı korumak için, yapılacak işler listenizde tatili ilk sıraya yazın!” dedi. “Şimdi güçlerimizi birleştirme zamanı” COVID 19’un sebep olduğu sorunlardan en fazla zarar gören sektörlerin başında gelen turizmde artık hiçbir şeyin eskisi gibi olmayacağını belirten İzmir Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Mahmut Özgener, “Turizm, 56 alt sektörle ilintili ve ülkelerin cari açığını kapatmaya yardımcı olan en önemli sektörlerden birisi. 2030 yılına kadar uluslararası sahne değişirken, kültürler ve topluluklar daha yakından iç içe geçtikçe, yeni nesil gezginlerde beklentiler farklılaşacak. Teknoloji ve sürdürülebilirlik ile bütünleşen seyahat biçimlerini tasarlamalı ve dayanıklılığımızı artırmalıyız. Kentimizin turizm politikalarının oluşumunda bu unsurları uyum içinde kullanmamız gerekiyor. Özellikle destinasyon yönetiminde daha kreatif, yeni çağın gereksinimlerine uygun bir turizm anlayışı için başta İzmir Büyükşehir Belediyesi olmak üzere şehrin tüm paydaşları ile birlikte çalışıyoruz. Bizi birbirimizden uzak durmaya zorlayan bu zor süreci geride bıraktığımızda fuar coşkusunu hep birlikte yeniden yaşayacağız. Travel Turkey, bu güce fazlasıyla sahip. Pandemi nedeniyle fuarların ertelendiği bu dönemde, Türkiye’nin ilk sanal turizm fuarı olacak Travel Turkey İzmir Dijital Fuarı’nı fırsata dönüştürmeliyiz. Şimdi güçlerimizi sanal fuarda birleştirme zamanı” ifadelerinde bulundu. “Pandemiden sonra ilk toparlanacak etkinliğin fuarcılık olacağına inanıyorum” Fuarcılığın sektör için olmazsa olmazlarından olduğuna dikkat çeken Türkiye Otelciler Federasyonu Yönetim Kurulu Başkanı Sururi Çorabatır ise, “Kendimizi tanıtmanın en bütüncül alanı fuarlardır. Pandemiden sonra ilk toparlanacak etkinliğin fuarcılık olacağına inanıyorum. Otellerimizin ve bölgelerimizin tanıtımı fuarlar aracılığı ile daha kolay olmaktadır. İç turizmimizin gelişmesinde fuarların katkısının kritik önemde olduğuna inanmaktayım. Travel Turkey İzmir çok şanslı bir bölgede kuruluyor. İzmir başlı başına bir marka… Etrafı Türkiye’nin en önemli tarihi eserleriyle çevrili, doğal güzellikleri barındıran, gastronomisi ile herkesi çeken bir markamız. Son zamanlarda bu bölgenin yoğun ilgi görmesi de bunu kanıtlıyor. Ayrıca bu bölgenin yurt dışı açılımı olarak Yunanistan, Balkan ülkeleri, Kuzey Afrika gibi ülkelere komşuluğu fuarın uluslararası boyutunu da kolaylaştırmaktadır. Bir kez daha 14. Travel Turkey İzmir Dijital Fuarı’nın bizim için öneminin altını çizerek, tüm gücümüz ve üyelerimizle elimizden gelen katkıyı vereceğimizi belirtmek istiyorum” şeklinde konuştu. B2B Görüşmeler Sanal Ortamda Gerçekleşecek Dünyanın dört bir yanından fuarı ziyaret edecek satın almacılar, tüm katılımcılar ile platform üzerinden randevu oluşturup görüntülü B2B görüşmeler sağlayarak yeni iş bağlantıları kurabilme şansına sahip olacak. Tema: Patara Antik Kenti T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı’nca 2020 yılının Patara yılı olarak ilan edilmesi Travel Turkey İzmir Dijital Fuarı’na da konu olacak. Fuar, bakanlığın girişimini pekiştirerek Patara Antik Kenti’nin uluslararası kapsamda ülke tanıtımına önemli katkılar koyacak. İzmir Sokakları sanal platformda Geçtiğimiz yıl ilk kez düzenlenen ve büyük ilgi gören İzmir Sokakları, İzmir Büyükşehir Belediyesi, ilçe belediyeleri ve kent paydaşlarının kendilerine özgü temalarıyla sanal platformdaki yerini alacak. Bölgedeki turizm faaliyetlerinin öne çıkarıldığı alanda; İzmir’in tarihi, kültürel, gastronomik değerleri, ziyaretçileriyle buluşacak. Etkinliklerle zenginleşecek 14. Travel Turkey İzmir Dijital Fuarı kapsamında sanal ortamda webinar formunda etkinlikler düzenlenecek. Sürdürülebilir Turizm, Seyahat Teknolojileri temaları ve MICE sektörü (MPI- Meeting Professionals International) çerçevesinde düzenlenecek olan etkinlikler fuara renk katacak. Türkiye’nin sanal fuar alanı: “Digital İzmir Fair” Sanal ticaret platformlarının Türkiye’deki en gelişmiş örneği “Digital İzmir Fair”, yeni fuar ve organizasyonlarını bir araya getirmeye devam edecek. Kaynak:https://www.turizmgunlugu.com/2021/01/05/travel-turkey-izmir-dijital-fuari// |
14. Travel Turkey İzmir Dijital Fuarı 25-27 Şubat’ta
-
-
Güzel haber, teşekkürler hocam. Yıllardır yerinde ziyaret ettiğim fuarı bu kez online ziyaret edeceğiz artık.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Türkiye’nin sanal fuar alanı “Digital İzmir Fair” platformunda buluşacak sektör temsilcileri, turizmin geleceğine yön verecek. Sektör profesyonelleri ve seyahat uzmanları, 25-27 Şubat tarihleri arasında düzenlenecek online etkinliklerde bir araya gelecek. Yabancı dernek ve kuruluşların destekleri ile güçlenen 14. Travel Turkey İzmir Dijital Fuarı, uluslararası arenada da kendini gösterecek. Fuarın bu yılki partner ülkesi, doğa dostu turizm anlayışı ile ekoturizmin öncüsü İsveç olacak. T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı’nca 2020-2021 yılının turizm teması ilan edilen Patara Antik Kenti, Travel Turkey İzmir Dijital Fuarı’nın da teması seçildi. Uzun bir aranın ardından uluslararası buluşmanın heyecanını yaşayan katılımcı ve ziyaretçiler, 14. Travel Turkey İzmir Dijital Fuarı ile dünya turizm sektörüne dijital bir ayak izi bırakacak.
Partner ülke: İsveç
Sürdürülebilir gelişmenin sağlanmasında önemli bir araç olarak görülen dünya turizminin yükselen trendi ekoturizm, 14. Travel Turkey İzmir Dijital Fuarı’nın da önemli konularından biri oldu. Ekoturizmin öncüsü İsveç, 14. Travel Turkey İzmir Dijital Fuarı’na partner ülke olarak katılım sağlıyor. Diplomatik ilişkiler ve iş ortaklıklarını güçlendirecek bu katılım, aynı zamanda İsveç’teki ekoturizm trendlerini Türk turizm sektörüne tanıtacak. İsveç İstanbul Başkonsolosu Peter Ericson, 25 Şubat Perşembe günü saat 13:00’da “Ekoturizm Nedir?” başlıklı webinarda ekoturizmin dünyadaki önemini ve İsveç'te ekoturizm ile ilgili trendleri aktaracak. Bunun yanı sıra İsveç Fotoğraf Sergisi, fuar süresince online olarak ziyaret edilebilecek.
Uluslararası katılımlarla etkinlikler güçleniyor
Online etkinlikleri ile ön plana çıkmaya hazırlanan Fuar, alanında uzman isimlerin yer aldığı webinarlar ile Türkiye ve dünya turizmine ışık tutuyor. Uluslararası katılımların yoğun olduğu webinar programının ilk günü, kongre ve etkinlik turizminin çatı kuruluşu olan MICE (MPI – Meeting Professionals International) etkinliği; MPI Yönetim Kurulu Üyesi Dr. Özen Kırant Yozcu moderatörlüğünde; Feyhan Kapralı, Gina Samcı, Miguel Neves ve Carina Bauer katılımı ile gerçekleşecek. Birleşmiş Milletler Dünya Turizm Örgütü, Dünya Seyahat ve Turizm Konseyi, Sürdürülebilir Turizm Örgütü gibi dünya turizmini yönlendiren kuruluşların yönetim kurulunda temsil edilen SKAL International, aynı gün webinarlardaki yerini alacak. SKAL İzmir Kulüp Başkanı Emre Gezgin, SKAL’ın ülkesel ve küresel ölçekte tanıtıma katkısını anlatacak. Fuarın ikinci günü, uluslararası etkinlikler “Başkanlar Zirvesi” ile güçlenecek. Ukrayna Turizm Geliştirme Devlet Ajansı Başkanı Mariana Oleskiv, Alman Seyahat Acenteleri Birliği Başkanı Norbert Fiebig, Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği Başkanı Firuz Bağlıkaya ve İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer’in katılımı ile gerçekleşecek zirvede, pandemi süresince turizmin geleceği konuşulacak. “Uluslararası Sürdürülebilir Turizm Derneği – USTUD Sürdürülebilir Turizm Konuşmaları” etkinliğinde ise, “Sürdürebilir Turizm” kavramı beş farklı oturumda ele alınacak. Fuarda ayrıca, yabancı ülke katılımlarının tanıtım webinarları da yer alacak.
Online söyleşiler etkileşimi artırıyor
Fuar kapsamında alternatif turizm çeşitleri ve turizmde dijital dönüşüm konuları da gündeme geliyor. Online söyleşileri takip eden izleyiciler, konuya dair merak ettiklerini sorabilecek. Bu sayede konuşmacılar ile izleyiciler birebir diyalog halinde olacak. 25 Şubat Perşembe günü, moderatörlüğünü TÜRSAB Incoming İhtisas Başkanı Aylin Özsavaş’ın üstlendiği “Dizi ve Filmlerin Destinasyonlara Katkısı” konulu online söyleşiye konuşmacı olarak ünlü oyuncu ve yönetmen Berke Üzrek ile LookBook Holiday Kurucusu Murat Mallı katılacak. Geçtiğimiz yıllarda seyahat teknolojileri özel bölümü ile ön plana çıkan turizmin dijital dönüşümü 25-26 Şubat tarihlerinde 4 farklı oturum ile ele alınacak. 27 Şubat Cumartesi günü, “Biz Evde Yokuz ile Türkiye’de Alternatif Destinasyonlar” online söyleşisi düzenlenecek. Her sene birçok gezginin faydalandığı Biz Evde Yokuz adlı web sitesi gezi rehberi kurucu ve yayıncıları Bilgehan Çelik ve Duygu Şar, “Biz Evde Yokuz ile Türkiye’de Alternatif Destinasyonlar” konulu söyleşide takipçileri ile online olarak bir araya gelecek. Aynı gün, TÜRSAB Karayolu Turizmi İhtisas Başkanı Kerem Serkan Çoban moderatörlüğünde gerçekleşecek “Kamp ve Karavan Turizminin Bugünü ve Yarını” konulu söyleşiye konuşmacı olarak Ulusal Kamp ve Karavan Federasyonu (UKKF) Yönetim Kurulu Başkanı Leyla Özdağ ve UKKF Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Mert Baykal katılacak. Online söyleşiler, Arama Kurtarma Derneği (AKUT) Kurucu Üyesi Nasuh Mahruki’nin katıldığı “Ekoturizm ve Türkiye’nin Doğa Sporları Potansiyeli” ile sona erecek.
Patara Antik Kenti, Fuara taşınıyor
T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı’nca 2020-2021 yılı turizm teması ilan edilen Patara, Travel Turkey İzmir Dijital Fuarı’nın da teması oluyor. Fuar, Bakanlığın girişimini pekiştirerek Patara Antik Kenti’nin uluslararası alanda tanıtımına önemli katkılar koyacak. Fuar teması, geçmişten günümüze tüm detaylarının konuşulacağı webinar ile desteklenecek. TÜRSAB Kültür Turizmi İhtisas Başkan Yardımcısı Özgür Ildır Öksüz moderatörlüğünde gerçekleşecek oturumda, Akdeniz Üniversitesi “Patara Antik Kenti” Kazı Başkanı Prof. Dr. Havva İşkan Işık ve TÜRSAB Kültür Turizmi İhtisas Başkan Yardımcısı N. İlham Seyyale konuşmacı olarak yer alacak. Patara Antik Kenti için fuar sürecince aynı zamanda fotoğraf yarışması düzenleniyor. Instagram üzerinden yürütülen yarışmaya katılanlar, çektikleri özgün “Patara” fotoğrafını paylaşıyor. İZFAŞ, TÜRSAB ve SUNEXPRESS iş birliğince düzenlenen ödüllü fotoğraf yarışmasında, instagram hesabı üzerinden en çok beğeni alan “Patara” fotoğrafını çeken kişiye İzmir-Antalya çift kişilik gidiş dönüş uçak bileti ile beş yıldızlı otelde konaklama verilecek. Kazanan kişi, fuarın son günü “@travelturkeyizmir” instagram hesabından açıklanacak.
64 ülkeden ziyaretçi kaydı alındı
Etkinliklerin yanı sıra; dünyanın dört bir yanından fuarı tek bir tıkla ziyaret edecek satın almacılar, tüm katılımcılar ile “ttidigital.izfas.com.tr” üzerinden randevu oluşturup görüntülü B2B görüşmeler sağlayacak. Fuar, turizm sektöründe bir ilki yaşatmasına rağmen oldukça ilgi gördü. Endonezya, Etiyopya, Hırvatistan, İsveç, Katar, Kenya, Kolombiya, Maldivler, Mauritus, Sırbistan, Tanzanya, Türkiye, Ukrayna ve Vietnam’dan katılımcıların yer aldığı fuara, şu ana kadar 64 ülkeden yabancı ziyaretçi kaydı yapıldı.
İzmir’in nitelikli turizmi açığa çıkacak
Tüm dünyada turizm trendleri hızlı bir değişime girdi, Türkiye’de de sürdürülebilir turizmin önemi açığa çıktı. Bu kapsamda İzmir Büyükşehir Belediyesi öngörüsü ile geliştirilen, şehrin tüm paydaşlarının katkı sağladığı ortak akıl sonucunda İzmir Turizm Stratejisi ve Eylem Planı hazırlandı. Strateji, “dünya uygarlıklarına yön veren pek çok kavram, düşünce ve yaklaşımın İzmir’den dünyaya taşınması” fikrinden hareket ediyor. Fuar ile birlikte bu stratejinin tüm dünyaya duyurulması hedefleniyor. Bu kapsamda geçtiğimiz yıl ilk kez düzenlenen ve büyük ilgi gören İzmir Sokakları da; İzmir Büyükşehir Belediyesi, ilçe belediyeleri ve kent paydaşlarının kendilerine özgü temalarıyla sanal platformdaki yerini alacak. İzmir’deki turizm faaliyetlerinin öne çıkarıldığı İzmir Sokakları alanında; İzmir’in tarih, kültür ve gastronomi değerleri ziyaretçileriyle buluşacak. İzmir’in nitelikli turizminin açığa çıkarılması, pandeminin ardından dünya seyahat trendlerinin daha butik, daha özgün ve daha özgür bir algıya dönüşmesinde bir fırsat yaratacak.
“Digital İzmir Fair” ile fuarcılıkta yeni dönem başladı
Kurulduğu günden bugüne dek fuarcılıkta sektör profesyonellerine alternatif çözümler sunan İZFAŞ, Türkiye’nin sanal fuar alanı “Digital İzmir Fair” ile Türkiye’nin en büyük ve en modern fuar merkezi fuarizmir’i dijital platforma taşıdı. Sanal platform, sektörün ihtiyaçlarına cevap veren kullanıcı dostu ara yüzü ile ticari faaliyetleri değişen zaman ve mekân algısına uyarlıyor. Digital İzmir Fair kolay, esnek, güvenilir ve yenilikçi oluşuyla kullanıcılarına pek çok fırsatı aynı anda sunuyor. Kullanıcılar, ücretsiz bir şekilde kayıt olup platforma girerek katılımcı, ürün ve hizmetlere rahatlıkla erişebiliyor. Katılımcılar ise, detaylı kontrol panelleri ile kendi stantlarını oluşturup hizmet, katalog, video gibi içerikleri düzenlerken; müşteri eşleştirme sistemi ile ticari ağlarını genişletiyor.
T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı ve T.C. Ticaret Bakanlığı himayelerinde; İzmir Büyükşehir Belediyesi ev sahipliği, İzmir Ticaret Odası, TÜRSAB, TÜROFED, İzmir Vakfı desteği ile İZFAŞ ve TÜRSAB Fuarcılık A.Ş. tarafından düzenlenen 14. Travel Turkey İzmir Dijital Fuarı, 25-27 Şubat tarihleri arasında “ttidigital.izfas.com.tr” adresinden online olarak takip edilebilecek.
-
Kültür ve Turizm Bakanlığı ve Ticaret Bakanlığı himayelerinde; İzmir Büyükşehir Belediyesi ev sahipliği, İzmir Ticaret Odası, TÜRSAB, TÜROFED, İzmir Vakfı desteği ile İZFAŞ ve TÜRSAB Fuarcılık A.Ş. tarafından düzenlenen 14. Travel Turkey İzmir Dijital Fuarı açıldı. Sektör temsilcileri, Türkiye’nin sanal fuar alanı “Digital İzmir Fair” platformunda buluştu. 27 Şubat Cumartesi gününe kadar devam edecek fuar, “ttidigital.izfas.com.tr” adresinden online olarak takip edilebilecek.
Türkiye’nin ilk dijital turizm fuarı olma özelliğini taşıyan Travel Turkey İzmir Fuarı için Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, TÜRSAB Başkanı Firuz Bağlıkaya, İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, İZTO Başkanı Mahmut Özgerner, TÜROFED Başkanı Sururi Çorabatır birer mesaj gönderdi.
Mehmet Nuri Ersoy: Kendinizi ne kadar iyi sunabildiğiniz gerçeği turizmdeki yerinizi belirler
Konuşmalarında Türkiye’nin doğal, tarihi, kültürel ve gastronomik değerlerine yönelik tanıtım ve dijitalleşme çalışmalarına değinen T.C. Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, en kısa sürede sağlıklı günlerde ulusal ve uluslararası paydaşlarıyla bir araya geleceği fuarlarda buluşma temennisini dile getirdi. Bakan Ersoy, “Bu istisnai dönemde, teknolojinin imkanlarını kullanarak sektörün aktörlerini bir araya getirmek gibi bir sorumluluğu üstlenen ve bu hususta desteklerini esirgemeyen herkese şükranlarımı sunuyorum. Gerçekçi ve akılcı yaklaşımlarla, doğru hareket stratejileriyle, zamanında yapılacak hamlelerle dijital dünyanın bizlere sunduğu bu gücü kullanmak zorundayız. Kendinizi ne kadar iyi sunabildiğiniz gerçeği turizmdeki yerinizi belirler. Dünyanın en güzel kumsallarına, doğasına, en gelişmiş ve konforlu tesislerine de sahip olsanız, önce insanları bundan haberdar edip ondan sonra da sizi tercih etmelerini sağlamak zorundasınız. Aksi takdirde elimizde boş binalar ve güzel manzaralar dışında bir şey kalmaz. Buradan tüm sektör paydaşlarımıza, içinden geçtiğimiz bu dönemde sergiledikleri cesur ve kararlı duruşları ile ortaya koydukları güçlü iş birliği nedeniyle teşekkür ediyorum. Birlikte attığımız adımlar sonuçlarını verdi ve bu sağlık krizinin küresel ölçekte yavaş yavaş geride bırakılmasıyla yükselişimizi gerçekleştireceğiz Bu vesileyle Güvenli Turizm Sertifikası’nı bugüne kadar 7 bin 800 tesisimizin almaya hak kazandığını da belirtmek istiyorum” ifadelerinde bulundu.
Tunç Soyer: Fuarımız, İzmir’in nitelikli turizminin dünyaya sergilendiği dijital bir sahne
Hem turizm hem de fuarcılık alanında ilklere imza atan İzmir’in dünya çapındaki tanınırlığına büyük önem verdiklerine dikkat çeken İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer; “Bugün, ülkemiz turizm sektörü için sıra dışı ve çok önemli bir gün. Biliyoruz ki pandemi sonrası turizm sektöründe önemli fırsatlar açığa çıkacak. İzmir’de bu fırsatları doğru değerlendirebilmek için gereken tüm çalışmaları paydaşlarımız ile tamamladık. İzmir Turizm Tanıtım Stratejisi ve Eylem Planı, şehrimizdeki tüm turizm paydaşlarının ortak aklı, öneri ve beklentileri ile oluşturuldu. İzmir, 8500 yıllık insanlık tarihinin tüm izlerini içinde barındıran belki de tek metropol. Turizm stratejimiz bu nedenle ‘Dünya uygarlıklarına yön veren pek çok kavram, düşünce ve yaklaşımın İzmir’den dünyaya taşınması’ ana fikrinden hareket ediyor. Günümüzde turizm büyük bir hızla “yeni deneyimler arayışına” dönüşüyor ve İzmir yeni stratejisiyle turizmdeki bu büyük değişime ayak uyduruyor. İzmir’in 30 ilçesinde ve 12 ay süreyle destinasyon yönetimini esas alarak; şehrimizi dünyanın diğer yerlerinden farklı kılan deneyimleri ortaya çıkarıyoruz. Hedefimiz 2024 yılında, İzmir’in 4 milyon turiste ev sahipliği yapmasıdır. Turizm stratejimizin özünde; İzmir’in geçmişten gelen mirasından referans alarak mevcut potansiyelini açığa çıkartmak ve şehrimizi, dünyanın önde gelen turizm destinasyonlarından biri haline getirmek var. Tüm bu hedeflerimiz içerisinde; Travel Turkey İzmir Dijital Fuarımız, İzmir’in nitelikli turizmini tüm dünyaya sergilediğimiz bir dijital sahne olarak çok önemli bir rol oynuyor. Fuarcılıkta; başarının en önemli anahtarı, ortak akıl ve kent ittifakıdır. İzmir’in fuarcılık alanında ilkleri gerçekleştirmesi, diğer şehirlere öncü olmasının en temel sebebi de budur. İzmir’in dünya ölçeğinde önde gelen kentlerden biri olması hedefinde; bizlerle birlikte emek veren ve çaba gösteren, tüm paydaşlarımıza teşekkür ediyorum” dedi.
Firuz Bağlıkaya: Pandemiden kurtulma umudunu fuarımız ile yeşertiyoruz
Dünya genelinde başlayan aşılanma çalışmalarının yakın zamanda seyahatlerin yeniden başlayacağına yönelik umutlarını artırdığını ifade eden Türkiye Seyahat Acentaları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Firuz Bağlıkaya, turizmde yaşanması beklenen hareketliliğe en hızlı biçimde cevap vermek ve sezona hazır girebilmenin büyük önem taşıdığına dikkat çekti. Bağlıkaya, “Tüm dünyada fuarlar ertelenirken fuarımızı dijital ortamda yapıyor olmanın önemli olduğunu düşündük. Artık rekabet ve pazarlama sürecini iyi yönetenlerin bir adım önde olacağı bir döneme girdik. Yakın uçuş mesafesindeki destinasyonlara talep artıyor, tatil süreleri uzuyor. Ekoturizm ve sürdürülebilirlikle ilgili kaygılar tatil tercihlerinde öne çıkıyor. Ülkemiz, farklı turizm çeşitlerinde ürün sunabilecek zenginliğe sahip olması ve alternatif konaklama tesislerinin varlığı ile farklı tüketici taleplerine yanıt verebilecek potansiyele sahip. Bu da rekabette ülkemizi öne çıkarıyor. Sektörümüzdeki tüm bu değişim ve dönüşümü Travel Turkey Fuarı kapsamında düzenlenecek panel ve etkinliklerle mercek altına alarak sektörümüze yön göstermeye çalışacağız. Bununla birlikte fuarımızın yaklaşan sezon öncesi önemli iş birliği çalışmalarına da zemin oluşturmasını ve turizmdeki hareketliliği desteklemesini bekliyoruz. Beklentimiz, 2021 turizm sezonunda, Mayıs ayı ile birlikte iç pazarda bir hareketlenmenin başlaması, Haziran ayı ortasından itibaren de yurt dışı pazarlarının açılmasıyla birlikte turizmin biraz daha ivme kazanması yönünde. İnatla ve inançla turizm diyerek, yüz yüze olamasak da yeni ve güzel bir başlangıç olarak fuarımızın ülkemiz ve İzmir’imizin turizmine katkı sağlayacağına inanıyorum. Pandemiden kurtulma umudunu ülkemizde; turizmin ekonomik anlam ifade eden ilk faaliyetlerinin başladığı Ege’de, tarihin her döneminde uygarlıklara beşik olmuş İzmir’de Travel Turkey İzmir Fuarı ile yeşertiyoruz” şeklinde konuştu.
Mahmut Özgöner: Turizmin imajının da yeniden tanımlanması gerekiyor
Tıpkı turizm sektörü gibi fuarcılığın da benzer şekilde yara aldığını belirten İzmir Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Mahmut Özgener; “Bu zorlu ortamda Travel Turkey Fuarı’nın önemi daha da artıyor. Tüm sektörlerde geleceğin yeni hedefi, dijitalleşme. Travel Turkey Fuarı’nı, salgının sebep olduğu kayıpların telafisi için önemli bir başlangıç noktası, iyi değerlendirilmesi gereken bir fırsat olarak görmeliyiz. Fuar, sektör profesyonellerini senelerce İzmir’de buluşturarak sektöre katkı sağladı. Dünyanın dört köşesinden iş insanları ile yüz yüze görüşmeler yaptık, uzun soluklu ilişkiler kurduk. Şimdi dijital fuarımız ile bu ilişkilerimizi sürdürülebilir tutacağız. Travel Turkey Dijital Fuarı, bu dönüşümün önemli bileşenlerinden biri olacak. Pandeminin verdiği zararın en aza indirilmesi ve İzmir’de seyahat endüstrisinin canlandırılmasının yanında, turizmin imajının da yeniden tanımlanması gerekiyor. Böylece, 2050 yılında 9,5 milyar olması beklenen Dünya nüfusunda, düzenli olarak seyahat edecek kitlelerin dikkatini İzmir’e çekebiliriz. Tüm dünyada belirgin düzeyde seyahat hareketi başlayıncaya kadar, sektörün motive edilmesi, dijitalleşme ile değişen dünyaya ayak uydurması için İZFAŞ’ın örnek nitelikte hazırladığı sanal fuar alt yapısını hızlı bir aksiyon ile sektöre kazandırmasından dolayı yaşadığımız gururun altını bir kez daha çizmek istiyorum” şeklinde konuştu.
Sururi Çorabatır: “Fuarımız hepimiz için öğretici ve yararlı olacak”
2020 turizm verilerini açıklayan Türkiye Otelciler Federasyonu Yönetim Kurulu Başkanı Sururi Çorabatır, iyileşmenin birlik ve yeniliklere adapte olmaktan geçtiğine değinerek; “Dünyada yaklaşık yüzde 80 küçülme olurken bizde yüzde 65-70 civarında küçülme oldu. 51 milyon ziyaretçimiz 16 milyona, 34,5 milyar dolar olan gelirimiz 12 milyar dolara geriledi. Dünya geneline baktığımızda sektörün çok büyük kayıplar yaşadığını görüyoruz. Maalesef karamsar bir tablo ama unutmayalım ki biz moral sektörüyüz. Bildiğiniz gibi ülkelerin cari açığını kapatmaya yardımcı olan en önemli sektörlerden birisi olan turizm, 64 alt sektörle yakın ilintilidir. Dünya Turizm Örgütü, seyahat endüstrisi ve iş seyahatlerinde hareketlenmenin 2022 yılında başlayabileceğini ancak 2024 yılında tatmin edici boyutlara geleceğini öngörmektedir. Pandemi ile başlayan yeni yaşamda dünya turizmi de kendini geleceğe hazırlıyor. Bizim de buna hep beraber destek vermemiz gerekiyor. Eski alışkanlıklarımızı değiştirmemiz ve dünyayı yormamamız gerektiğini öğrendik. Biz de kendimizi yaşanan bu değişimlere hazırlamalıyız. Trendleri takip ederek yeni kuşakların taleplerini önceden belirlemeliyiz. Tanıtımımızı daha fazla dijital ortama taşımalıyız. Bu çerçevede ilk defa gerçekleştirdiğimiz bu dijital fuarımızın hepimiz için çok öğretici ve yararlı olacağına inanıyorum” ifadelerinde bulundu.
-
14. Travel Turkey İzmir Dijital Fuarı, online seminerlerle fuar ziyaretçilerini buluşturmaya devam ediyor.
Ülke turizminin gündemde olduğu webinarlar merakla takip edilirken, “Dizi ve Filmlerin Destinasyonlara Katkısı” webinarı önemli isimleri buluşturdu. Sinema ve filmlerin destinasyonların turizmine katkılarına vurgu yapılan webinarda konuşan Oyuncu, Yönetmen Berke Üzrek, “Ben sinemayı, aklında bir seyahat olup da nereye gideceğini bilmeyen turisti çekebilmenin yolu olarak görüyorum” dedi.
Dünyanın en önemli turizm fuarlarından biri olan Travel Turkey İzmir, Türkiye’de turizm sektörünün ilk sanal fuarı olarak tarihe geçti. Türkiye’nin sanal fuar alanı “Digital İzmir Fair” platformunda düzenlenen 14. Travel Turkey İzmir Dijital Fuarı, 25 Şubat Perşembe günü açıldı. Sektör profesyonelleri ile turizm uzmanlarını bir araya getiren Travel Turkey İzmir Dijital Fuarı, bünyesinde düzenlenen online seminerlerle de önemli konuları ele alıyor. TÜRSAB Incoming İhtisas Başkanı Aylin Özsavaş moderatörlüğünde gerçekleşen “Dizi ve Filmlerin Destinasyonlara Katkısı” webinarı da, fuar ziyaretçileri tarafından ilgiyle takip edildi. Webinara LookBook Holiday Kurucusu Murat Mallı ve Oyuncu, Yönetmen Berke Üzrek konuşmacı olarak katıldı. Webinarda gündem; film ve dizi çekimleri, yabancı kuruluşların Türkiye’de bir hayli az dizi ve film çekmesi, Türkiye’nin güzelliklerinin tanıtılması ve yabancı film şirketlerinin ülkeye çekilmesi oldu. TÜRSAB Incoming İhtisas Başkanı Aylin Özsavaş, dizi ve filmlerin destinasyonların ön plana çıkmasında giderek artan etkisine dikkat çekerek oturumu açtı.
Üzrek: Türkiye’de çok efsane ve hikaye var
Kendisinin de izlediği bir film sonucu Amerika’yı ziyaret ettiğini belirten Oyuncu, Yönetmen Berke Üzrek, “Ben sinemayı, aklında bir seyahat olup da nereye gideceğini bilmeyen turisti çekebilmenin yolu olarak görüyorum. Bunu da o filmle yarattığınız heyecanla yapabilirsiniz. Türkiye’de o kadar çok efsane ve hikaye var ki, bunları bence sinemada değerlendiremedik” ifadelerini kullandı.
Cennet gibi ülkemiz var
Türkiye’deki tarihi ve doğal güzelliklerin iyi pazarlanamadığını, bu nedenle de yabancı film şirketlerinin Türkiye’yi tercih etmediğini ifade eden Üzrek, “Anadolu topraklarında hikaye bitmiyor. Bakış açımız çok önemli. Nasıl ürün haline getirebiliriz diye düşünmeliyiz. Yatırımcının yatırımını geri almak için biçtiği süre çok önemli. 2 sene kimse para yatırmak istemiyor. Risk de istemiyor” dedi. Film çekmek istediği yerleri anlatan Üzrek, “Cennet gibi bir ülkemiz var, müthiş şanslıyız. 10 yıldır yurtdışına çıkmıyorum, tatil fırsatlarımı Türkiye’de kullanıyorum. Daha güzel bir yer göremedim ben. İstanbul veya Fethiye ya da Kekova… Çok güzel bir coğrafyadayız. Yatırım yapmak zorundayız” şeklinde konuştu.
Mallı: Hayata da dokunuyor
Film ve dizilerin destinasyonlara katkısından bahseden LookBook Holiday Kurucusu Murat Mallı, “Filmler çekilirken kendi destinasyonuna olan katkısı müthiş ama bir yandan da dizi ve film çekilen yerdeki hayata da dokunuyor arkadaşlarımız. Ekonomiye de yardımcı oluyorlar. Çekilen filmler yayına girdikten sonra geçmişte de çok güzel geri dönüşler aldık. James Bond’un Skyfall filmi Fethiye’de çekildi. Russell Crowe’un Son Umut filminin son sahneleri Kayaköy’de çekildi. O filmi izleyip Kayaköy’ü ziyaret etmek isteyen misafirlerimiz oldu. Tom Hanks’in oynadığı Inferno filminin İstanbul’da geçmesiyle ciddi bir talep aldık. En son almış olduğumuz talep de Hakan Muhafız. İspanya’daki iş ortaklarımız, Avrupa’da bunu izleyip İstanbul’un bu noktalarını görmek istediklerini belirttiler. Film ve sinema sektörü, çekimde mekana dokunuyor, orada yaşayan halkla birlikte bizlere heyecan getiriyor. İz bırakarak gelen kitleyle yaptığımız işlere katkıları büyük. Muhteşem ülkemizin neredeyse her yeri açık hava film platosu gibi. Türk ve yabancı prodüksiyon şirketleri umarım ilerleyen zamanlarda daha çok geleceklerdir” dedi.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi winwin35 -- 26 Şubat 2021; 16:44:6 >
-
Bu yıl ilk kez sanal olarak düzenlenen 14. Travel Turkey İzmir Digital Fuarı’nda Başkanlar Zirvesi oturumunda “Pandemi Sürecinde Turizmin Geleceği” konuşuldu.
Ukrayna Turizm Geliştirme Devlet Ajansı Başkanı Mariana Oleskiv, Alman Seyahat Acentaları Birliği Başkanı Norbert Fiebig, Türkiye Seyahat Acentaları Birliği Başkanı Firuz B. Bağlıkaya ve İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer’in katılımı ile gerçekleşen Başkanlar Zirvesi’nde pandeminin uluslararası turizme etkileri tüm detaylarıyla ele alındı.
Gazeteci Nihat Demirkol'un moderatörlüğünde düzenlenen toplantıda İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, İzmir’in Dünyanın her yerinden gelecek turistler için güvenilir, temiz bir şehir olduğunu vurguladı. İzmir’de 2020 turizm sezonunu, beklentilerin üzerinde kapatmayı başardıklarını belirten Soyer, “Yaptığımız tüm çalışmalarla pandemi sonrası turizmin umarım patlama yapacağı dönemde İzmir’in, değişimin kenarında değil, içinde yer alacağını ve bu değişimi fırsata çeviren, turizmde öncelikli tercih edilen şehirlerden biri olmasını hedefliyoruz. Umuyoruz ki, 2021 yılı aralık ayında 15. Travel Turkey İzmir fuarımızda, tüm dünyadan turizm profesyonellerini yine İzmir'de ağırlayacağız. Tüm çabamız İzmir’de turizm sektörünü, pandemi sürecinin yarattığı olumsuz etkilerden bir an evvel kurtarmak ve İzmir’i pandemi sonrasında bir adım öteye taşıyabilmek” dedi.
“YILIN İKİNCİ YARISINDA YURT DIŞINDAN HAREKETLİLİK BEKLİYORUZ”
Türkiye Seyahat Acentaları Birliği Başkanı (TÜRSAB) Firuz B. Bağlıkaya, Başkanlar Zirvesi’nde yaptığı konuşmada turizm sektörünün pandemi nedeniyle aldığı yarayı rakamlarla anlattı. Bağlıkaya, “Turizm sektörü açısından bakıldığında biz bugüne kadar böylesine şiddetli derin ve uzun süren kriz hiç yaşamadık, en çok zarar gören ekonomik alanların başında ise şüphesiz ki turizm sektörü geliyor” sözleriyle pandeminin sektördeki etkisini vurguladı.
“20 MİLYON YABANCI ZİYARETÇİ SAYISINA ULAŞABİLİRİZ”
2020 yılında dünyada uluslararası seyahatte yüzde 74 azalma ile 1 milyar seyahat kaybı yaşandığına dikkat çeken Bağlıkaya “Dünyada yaşanan düşüş yüzde 74 iken Türkiye’de yabancı ziyaretçi sayısı yaklaşık yüzde 72 oranında gerileyerek, 12,7 milyon seviyesinde gerçekleşti. Aşılanma çalışmalarının hızlı bir şekilde yürütülmesi, aşı dağıtımının dünya genelinde adil bir şekilde sağlanması ve aşılanmanın başarıya ulaşması halinde, yılın ikinci yarısından itibaren sektörümüzde hareketlilik yaşanmasını öngörüyoruz. İlk seyahatler kısa ve yakın mesafelere olacaktır. Almanların ve Ukraynalıların Türkiye’yi çok özlediğini biliyoruz. İlk fırsatta tercihlerini Türkiye’ye gelmeden yana kullanacaklardır. 2021 yılında turizm sektörünün sergileyeceği performansı etkileyecek temel unsurların toplumsal bağışıklık oluşumu ve pandeminin seyri olacağını ifade edebiliriz. Türkiye açısından bakarsak ana pazarımız konumunda olan Avrupa ülkeleri ve Rusya-BDT pazarında aşılanma sürecinin hızlanması ve toplumsal bağışıklığın sağlanması halinde 2021 yılında ülkemize gelecek olan yabancı ziyaretçi sayısında 2020 yılına nazaran yüzde 60-70 seviyesinde bir artış elde ederek yaklaşık 20 milyon yabancı ziyaretçi sayısına ulaşacağımızı öngörüyoruz. Yurt dışında yaşayan vatandaşlarımızı da eklediğimizde 2021 yılındaki toplam ziyaretçi sayımızın 25 milyona ulaşmasını bekliyoruz.’’ diye 2021 turizmine yönelik beklentiyi özetledi.
ALMANYA SEYAHAT ACENTALARI BİRLİĞİ BAŞKANI FİEBİG “İZMİR’İN SUNABİLECEĞİ ÇOK ŞEY VAR”
Alman Seyahat Acentaları Birliği Başkanı Norbert Fiebig, Alman turizm sektörünün tamamına baktıklarında, oldukça zorlu bir süreçten geçildiğini ve pandeminin piyasadaki tüm oyunculara büyük zarar verdiğini söyledi. Norbert Fiebig, “Devletimizin büyük desteği olmasaydı çoğu firma ticari faaliyetlerine devam edemeyecekti. Seyahat acentaları için durum çok daha kötü. Normal rezervasyonların yüzde 10’unu yapabildiler. Normal döneme göre yüzde 80 düşüş gerçekleşti” dedi. Türkiye'ye dair görüşlerini de paylaşan Norbert Fiebig, şunları söyledi: “Türkiye’deki oteller son derece harika iş çıkardılar. Bundan dolayı güvenli tatil ortamı oluştu. Aşılanma olmadan uçağa binmek zor olacak. Biz tekrardan Almanya’dan Türkiye’ye turist göndermek istiyoruz. İzmir ile pandemiden önce de bir ilişkimiz vardı. Gastronomi çok önemli. Özellikle Türk mutfağı. Gelecekte buna daha fazla ilgi duyacaklar. Daha küçük oteller tercih edebilirler, turistlerin bundan sonra gittikçe kültüre ve ortama daha fazla önem vereceklerini düşünüyorum. İzmir’in de bu konularda sunabileceği çok şey var. Özellikle diğer ülkelere göre” dedi.
TÜRK TURİSTLERE UKRAYNA DAVETİ
Ukrayna Turizm Geliştirme Devlet Ajansı Başkanı Mariana Oleskiv de ülkeye gelen turist sayısında ciddi düşüşler yaşandığını söyledi. Bu yıl Türkiye ile turizm alanında çalışmak istediklerini kaydeden Mariana Oleskiv, Türk turistleri Ukrayna'ya çekmek istediklerini belirtti.
14. Travel Turkey İzmir Dijital Fuarı, 27 Şubat Cumartesi gününe kadar devam edecek. Fuar, “ttidigital.izfas.com.tr” adresinden online olarak takip edilebilecek.
-
Türkiye’nin ilk sanal turizm fuarı 14. Travel Turkey İzmir Dijital, dünyanın dört bir yanından turizm profesyonelini online olarak bir araya getirdi. Türkiye’nin sanal fuar alanı “Digital İzmir Fair” platformunda gerçekleşen fuar, 3 gün boyunca bir milyon 889 bin 658 kez tıklandı.
Turizm sektöründe Türkiye’de bir ilke imza atan 14. Travel Turkey İzmir Dijital Fuarı sona erdi. Fuara katılan sektör temsilcileri, 25-27 Şubat tarihleri arasında turizmin geleceğine dijital bir ayak izi bıraktı. Yabancı dernek ve kuruluşların destekleri ile güçlenen 14. Travel Turkey İzmir Dijital Fuarı, uluslararası güç birliklerine de sahne oldu. Fuara, doğa dostu turizm anlayışı ile ekoturizmin öncüsü İsveç partner ülke olarak katıldı. T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı’nca 2020-2021 yılının turizm teması ilan edilen Patara Antik Kenti, Travel Turkey İzmir Dijital Fuarı’nın da teması seçildi. Katılımcı ve ziyaretçiler, fuar süresince online görüşmeler yaparak ticari fırsatları ve turizm trendlerini yakaladı.
Üç günde 1 milyon 889 bin 658 tıklanma!
Turizm sektöründe Türkiye’de bir ilki yaşatan ve oldukça ilgi gören 14. Travel Turkey İzmir Dijital Fuarı, üç günde bir milyon 889 bin 658 tıklanma ve etkileşim sayısına imza attı. Dünyanın dört bir yanından fuara tek bir tıkla ulaşabilen satın almacılar, tüm katılımcılar ile “ttidigital.izfas.com.tr” üzerinden randevu oluşturup toplam 750 B2B ikili iş görüşmesi yaptı. 80 ülkeden 2 bin 134 profesyonel ziyaretçinin yer aldığı fuara ayrıca, 256 satın almacı katılarak ticari anlaşmalara imza attı. Fuarda; Bahreyn, Endonezya, Etiyopya, Hırvatistan, İsveç, Katar, Kenya, Kolombiya, Maldivler, Mauritius, Sırbistan, Tanzanya, Türkiye, Ukrayna ve Vietnam olmak üzere toplam 15 ülkeden 120 katılımcı yer aldı.
Ülkeler arası güç birlikleri
Uluslararası dernek ve kuruluşların katılımları ile güçlenen fuarda, dünya çapında toplantı ve etkinlik endüstrisi birliği olan MPI (Meeting Professionals International) ilk kez yer aldı. Dünya çapında 75’ten fazla ülkede 70 kulübü faaliyet göstererek 60 bin toplantı ve etkinlik profesyonelinden oluşan küresel bir topluluk olan MPI, sektörün dünyadaki durumu ve Türkiye yansımalarını değerlendirmek üzere fuarda buluştu. Toplantı ve etkinlik turizminde güncel gelişmeler; IMEX Group CEO’su Carina Bauer, CMP Sosyal Strateji Uzmanı Miguel Neves, Marriot International Global Müşteriler Kıdemli Direktörü Gina Samci, MPI Yönetim Kurulu Üyesi Dr. Özen Kırant Yolcu ve MPI Turkey Club Başkanı Feyhan Kapralı’nın katıldığı webinar ile değerlendirildi. Dünya üzerinde yaklaşık 90 ülkede 358 kulüp ve 15 bin üye ile “güvenilir ve sorumlu bir turizm” için çalışan SKAL International da fuara ilk kez katılan küresel bir turizm örgütü oldu. SKAL İzmir Kulüp Başkanı Emre Gezgin’in katılımı ile desteklenen webinarda ise kulübün ülkesel ve küresel ölçekte turizme katkısı tanıtıldı. Fuarda ayrıca, Ukrayna Turizm Geliştirme Devlet Ajansı Başkanı Mariana Oleskiv, Alman Seyahat Acenteleri Birliği Başkanı Norbert Fiebig, Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği Başkanı Firuz Bağlıkaya ve İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer’in katılımı ile “Başkanlar Zirvesi” düzenlendi. Online zirvede, pandemi süresince turizmin geleceği konuşuldu. “Uluslararası Sürdürülebilir Turizm Derneği – USTUD Sürdürülebilir Turizm Konuşmaları” etkinliğinde ise, “sürdürebilir turizm” kavramı beş farklı oturumda ele alındı. Fuarda ayrıca, yabancı katılımcıların ülke sunumları gerçekleşti.
Partner ülke: İsveç
Sürdürülebilir gelişmenin sağlanmasında önemli bir araç olarak görülen dünya turizminin yükselen trendi ekoturizm, 14. Travel Turkey İzmir Dijital Fuarı’nın da önemli konularından biri oldu Dünyada ekoturizm anlayışını başlatan ikinci ülke olan İsveç, 14. Travel Turkey İzmir Dijital Fuarı’na partner ülke olarak katıldı. Webinar ve İsveç Fotoğraf Sergisi ile desteklenen bu katılım, diplomatik ilişkiler ve iş ortaklıklarını güçlendirecek İsveç’teki ekoturizm trendlerini Türk turizm sektörüne tanıttı.
31 webinar gerçekleşti
Fuar süresince gerçekleşen toplam 31 webinar, 3 bin 795 kişi tarafından izlendi. Etkinlik ve paneller TÜRSAB TV’nin sosyal medya hesaplarından ve www.tursab.org.tr adresinden canlı olarak yayınlandı. Toplam 15 canlı yayın gerçekleştirildi ve 11 bin 667 görüntüleme gerçekleşti. Fuar kapsamında alternatif turizm çeşitleri ve turizmde dijital dönüşüm konuları da gündeme geldi. İzleyenlerin konuya dair merak ettiklerini sorabildiği online söyleşiler, alanında uzman isimleri seyahat severler ile buluşturdu.
Patara Antik Kenti, fuar teması oldu
T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı’nca 2020-2021 yılı turizm teması ilan edilen Patara, 14.Travel Turkey İzmir Dijital Fuarı’nın da teması oldu. Fuar, Bakanlığın girişimini pekiştirerek Patara Antik Kenti’nin uluslararası alanda tanıtımına önemli katkılar koydu. TÜRSAB Kültür Turizmi İhtisas Başkan Yardımcısı Özgür Ildır Öksüz moderatörlüğünde gerçekleştirilen webinara konuşmacı olarak Akdeniz Üniversitesi’nden “Patara Antik Kenti” Kazı Başkanı Prof. Dr. Havva İşkan Işık ve TÜRSAB Kültür Turizmi İhtisas Başkan Yardımcısı N. İlham Seyyale katıldı. En çok beğeni alan fotoğraf yarışması da sonuçlandı. İZFAŞ, TÜRSAB ve SUNEXPRESS iş birliğince düzenlenen ödüllü fotoğraf yarışmasında, “@travelturkeyizmir” instagram hesabı üzerinden en çok beğeni alan “Patara” fotoğrafını çeken kişi Oğuzhan Uzun olarak belirlendi. Tarihin ayak izlerini fotoğraflayan Oğuzhan Uzun, İzmir-Antalya çift kişilik gidiş dönüş uçak bileti ile beş yıldızlı otelde konaklama ödülünün de sahibi oldu.
İzmir’in nitelikli turizmi açığa çıktı
İzmir Büyükşehir Belediyesi öngörüsü ile geliştirilen, şehrin tüm paydaşlarının katkı sağladığı ortak akıl sonucunda İzmir Turizm Stratejisi ve Eylem Planı hazırlandı. Strateji, “dünya uygarlıklarına yön veren pek çok kavram, düşünce ve yaklaşımın İzmir’den dünyaya taşınması” fikrinden hareket ediyor. Fuar ile birlikte İzmir Turizm Stratejisi ve Eylem Planı tüm dünyaya duyuruldu. Bu kapsamda geçtiğimiz yıl ilk kez düzenlenen ve büyük ilgi gören İzmir Sokakları da; İzmir Büyükşehir Belediyesi, ilçe belediyeleri ve kent paydaşlarının kendilerine özgü temalarıyla sanal platformdaki yerini aldı. İzmir’deki turizm faaliyetlerinin öne çıkarıldığı İzmir Sokakları alanında; İzmir’in tarih, kültür ve gastronomi değerleri ziyaretçilerle buluşturuldu. İzmir’in nitelikli turizminin açığa çıkarılması, pandeminin ardından dünya seyahat trendlerinin daha butik, daha özgün ve daha özgür bir algıya dönüşmesinde bir fırsat yaratacak.
“Digital İzmir Fair” ile fuarcılıkta yeni dönem başladı
Kurulduğu günden bugüne dek fuarcılıkta sektör profesyonellerine alternatif çözümler sunan İZFAŞ, Türkiye’nin sanal fuar alanı “Digital İzmir Fair” ile Türkiye’nin en büyük ve en modern fuar merkezi fuarizmir’i dijital platforma taşıdı. Kullanıcılar, ücretsiz bir şekilde kayıt olup platforma girerek katılımcı, ürün ve hizmetlere rahatlıkla erişim imkanı sağladı. Katılımcılar ise, detaylı kontrol panelleri ile kendi stantlarını oluşturup hizmet, katalog, video gibi içerikleri düzenlerken; müşteri eşleştirme sistemi ile ticari ağlarını genişleterek fuar sonrası veri ve raporlara hızlıca erişme olanağı elde etti.
T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı ve T.C. Ticaret Bakanlığı himayelerinde; İzmir Büyükşehir Belediyesi ev sahipliği, İzmir Ticaret Odası, TÜRSAB, TÜROFED, İzmir Vakfı desteği ile İZFAŞ ve TÜRSAB Fuarcılık A.Ş. tarafından düzenlenen 14. Travel Turkey İzmir Dijital Fuarı, 25-27 Şubat tarihleri arasında “ttidigital.izfas.com.tr” adresi üzerinden online olarak gerçekleşti. Bir sonraki Travel Turkey İzmir Fuarı ise, hibrit olarak 2-4 Aralık 2021 tarihlerinde düzenlenecek.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X