Şimdi Ara

18.01.2016 Kredi Kartı dolandırıcılığı ve sonuç (43. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
950
Cevap
82
Favori
123.522
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
25 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 4142434445
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • kozmo43 K kullanıcısına yanıt
    Valla hocam bu Qr kodu ben hic cozemedim.bankanin bu kadar acigi bulunan bir sistemi bu sekilde kullanmasinida aklim almiyor.halada onlem almis degil banka.amac ne cozemedim.isin icinde bir is var ama bakalim.olan bizlere oldu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • cgty89 C kullanıcısına yanıt
    Aynen katılıyorum.
  • kozmo43 K kullanıcısına yanıt
    http://www.iha.com.tr/haber-qr-kod-yontemiyle-atmden-para-cekerken-yakalandi-666868/
    hadi bakalım biri yakalanmış umarım bizim paraları çalanlarda yakalanır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kozmo43

    Bir bilgi öğrenmek istiyorum istiyorum. Benim hesabımdam QR para çekme işlemi 3 dakka araile kayseri ve hatayda yapılmış. Yapı kredi mobil uygulamasına aynı anda farklı telefonlardan tek bir akıllı sms ile gelen Mobil şifre ile girmek mümkünmü. bilgisi olan varsa cevap verebilirmi?

    hangi banka hocam
  • yapıkredi bankası
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kozmo43

    Bir bilgi öğrenmek istiyorum istiyorum. Benim hesabımdam QR para çekme işlemi 3 dakka araile kayseri ve hatayda yapılmış. Yapı kredi mobil uygulamasına aynı anda farklı telefonlardan tek bir akıllı sms ile gelen Mobil şifre ile girmek mümkünmü. bilgisi olan varsa cevap verebilirmi?

    Önemli bir soru. QR kod dolandırıcılıklarının şöyle yapıldığı anlaşılıyor:

    Çekici bir ilan linkine tıklatarak sahte banka sayfasına yönlendirilip sms ile gelen şifreyi de girmeniz sağlandığı an bu bilgiler dolandırıcıların eline geçiyor.
    Dolandırıcı, sahte kimlikle alıp taktığı sim kartlı telefona önceden indirmiş olduğu Banka ve QR kod uygulamasına bu bilgileri giriyor.
    Herhangi bir ATM'den bizim hesabımızdan parayı çekiyor.

    - Parayı hesabımızdan başka hesaba havale veya EFT yapmıyor, direkt bizim hesaptan çekiyor dolayısıyla ATM kamerası hariç iz sürülemiyor.
    - Demek ki QR kodda hesabımızdan para çekilirken telefon numaramızı doğrulayıcı bir özellik yok, hesabımıza doğru şifrelerle girilmiş olması yeterli kabul ediliyor.
    - "QR para çekme işlemi 3 dakka ara ile kayseri ve hatayda yapılmış. Yapı kredi mobil uygulamasına aynı anda farklı telefonlardan tek bir akıllı sms ile gelen Mobil şifre ile girmek mümkün mü" Anlattığınıza göre mümkün görünüyor ne yazık ki ve bu durumda büyük bir güvenlik açığı var bu QR kod uygulamasında.

    Ancak, 3 dakika arayla 2 farklı şehirde tek sms şifresi ile iki kere para çekildiyse bu durum Bankaya karşı elini kuvvetlendirir. İşin peşini bırakma derim.




  • Sabit Fikir kullanıcısına yanıt
    Dediginiz gibi sistemin acigi var ama banka kabul etmiyor.



    Ayni yontemle benden 1500tl calindi.ben antalyadayim islem istanbul bagcilardan yapilmis.



    Isin ilginc farkli bir kismida ben normalde mevzunun farkinda bile degilken,bankanin risk merkezinin nasil oluyorsa durumun farkina varip beni aramasi.benim anladigim banka durumun farkinda ama hic bir onlem almamis.



    Bankaya dilekce verdim,ben sifrelerimi girip gelen sms sifreyi girip islem yaptigimdan beni suclu buldu.bddk ya e dilekce yazdim yine ayni sonuc geldi.(bu arada savciligida basvurdum) yapilacak baska bir yontem kaldimi bilmiyorum ama bildigim tek sey var YAPIKREDI BANKASI bu isin ustune yatmakta ve kendi acigini kabul etmemekte.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kozmo43 K kullanıcısına yanıt
    Banka aylardir durumdan haberdar olmasina ragmen bir onlem almiyorki yakalansalar ne olur.



    Bu arada varmi sizde bir gelisme?ben ilk bankaya dilekce verdim,olumsuz donus oldu.bddk ya e dilekce yazdim,ayni sonuc geldi.(suc duyurusunda da bulundum.)sikayet var a yazdim,banka salak sacma bir cevap yazip kendi sikayet kanallarindan ulasmami istemis.bankanin sayfasindan 2 kere sikayet yazdim,onlarada sonuc gelmedi.baska bir yol kaldimi bilmiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • cgty89 C kullanıcısına yanıt
    Maalesef sms şifresi girildiğinde Bankalar sorumluluk almıyorlar. Bu nedenle Banka ve BDDK talebinizi reddetmiş. Savcılık ise dosya oluşturup Siber Polise devreder ve onlardan gelecek cevabı bekler. Tabi bunlar sadece dolandırıcıya yönelik işlemlerdir, Bankayı hedef almaz.
    Ayrıca Dolandırıcı yakalansa bile parayı geri almak mümkün olmuyor ki.

    O halde geriye kalan tek yol, internet dolandırıcılığında uzman bir Avukat bulup Bankaya dava açmak. Bu yöntemin hem yıllar alabileceği, hem öyle bir Avukat bulup ücretini baştan ödemeyi hem de Bankaların Avukat ordularını düşününce astarının yüzünden pahalı olduğu ve kazanma ihtimalinin de zayıf olduğu anlaşılıyor.

    @Kozmo43 olayında ise sistemin açığını ortaya çıkaran durum, tek sms şifresi ile aynı hesaba iki farklı yerden girilmiş olması. Buradan tutturup gitmesi gerekir diye düşünüyorum.
    Eğer oradan olumlu sonuç çıkarsa siz de cep telefonu yer kayıtlarından Antalya'da bulunurken paranın İstanbul'dan çekilmiş olduğunu gösterip tekrar itiraz edebilirsiniz belki, tabi Banka "Şifreyi kendin vermişsindir" deyip kenara çekilmezse.

    Bu arada, @Kosmo43 önceki mesajlarından birinde sahte YKB giriş sayfasının resmini koymuş, sizinki de aynı ise o site halen faaliyette.http://whois.domaintools.com/ adresinden site ismini sorgulatın, bazı isim adres ve telefon no var ama ne derece doğru bilinmez.
    Tabi ki ismin tamamını yazarsanız sayfa bulunamıyor. Alt domain ismi ile vurgunu yapıp sayfayı kaldırmışlar ama "bireyselbankacilik" kısmı duruyor.


     18.01.2016 Kredi Kartı dolandırıcılığı ve sonuç



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sabit Fikir -- 23 Ağustos 2017; 3:6:0 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kozmo43

    yapıkredi bankası

    tam da kredi kartlarımı ykb'ye taşımayı düşünüyordum ki
  • Gold Bilgisayar mağduru bir kişiyim. Nasıl bir gaflete düştüysem bu siteden dizüstü bilgisayar alırken buldum kendimi. 18.08.2017 Cuma günü 2400tl değerinde Lenovo marka bir laptop sipariş verdim ve kredi kartı ile 6 taksit ödeme gerçekleştirdim. Sonra en geç pazartesi elime geçer diye biraz mutlu oldum ve siparişin durumunu pek takip etmedim. Pazartesi yani bugün iş yerine geldim, bilgisayarı açtım kargo nerede diye meraklanırken bir baktım ki sipariş temin aşamasında uyarısı ile karşı karşıya kaldım. Gold bilgisayarı arayım ne oldu diye öğreneyim derken telefon ile kimseye ulaşamadım. Tabii hemen şüphelendim biraz internette araştırayım derken hoop bir baktım ki firma dolandırıcı olmuş. Herkes parayı ödemiş siparişi bekliyor. Müşteri temsilcisine ulaşmayı başaranlar 'iptal etmeyin paranızı 2 ay sürede alamazsınız ürününüz stoklarda olmadığı için temin edilemiyor' gibi sözlerle savuşturulmuş. Şimdi ben siparişi vereli 2 iş günü olmuş. Bankaya harcama itirazında bulunursam para iadesi alır mıyım acaba? Alırsam da ne zaman alırım. Yardım edecek arkadaşların yardımlarını bekliyorum.
    Şimdiden teşekkürler.




  • Yapikredi internet guvenligi noktasinda en zayif bankalardan birisi.yillardir garanti kullanmaktayim.bu konuda oldukca basarili oldugunu soyleyebilirim.maas hesabim olmasa direk kapatirdim hesabimi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • xreaLy kullanıcısına yanıt
    Gerçekten talihsizlik olmuş sizin durum. Haklarımıza bakalım:

    (Satıcıya Yönelik) 14 gün içinde cayma hakkı. Ancak satıcı finansal olarak zor durumda, işi saadet zincirine döndürmüş. Yeni müşterilerin parasıyla önce genel giderler karşılanıyor kalanla da eski müşterilere bakılıyor, bu da 2 ay veya daha fazla sürüyor.

    (Bankaya yönelik) "Malı teslim almadım" seçeneği ile Harcama İtirazı. Buna da satıcı malı 30 güne kadar teslim etme hakkı olduğunu ileri sürebilir. Yine de deneyeceğiniz yol bu olarak görünüyor.
    Harcamayı hangi bankadan yaptıysanız o bankanın sitesinden "Harcama İtiraz Formunu" bularak dikkatlice doldurun. Ya da şubeye giderek o formu doldurup oradan fakslatırsanız daha sonra faks elimize geçmedi muhabbeti yapamazlar. Gold'un durumunu anlatın.
    Umarım bankanız anlayış gösterip iptal eder.
    Gelişmelerden bizleri de haberdar etmeyi unutmayın.




  • Sabit Fikir kullanıcısına yanıt
    YapıKredi bankasının kartı ile alışveriş yapmıştım. Müşteri hizmetlerini aradım durumu anlattım. Bir fax numarası verdiler doldurduğunuz dilekçeyi buraya faxlayın dediler. Ayrıca internet sitesinden de başvuru yapılıyormuş, harcama itirazı olarak. Oraya da aynı şekilde başvurdum ne olur ne olmaz diye. Bir de İstanbul da oturan arkadaşımdan bunların merkezi Ümraniye deymiş rica ettim gitmesi için, bunlar nedir ne değildir sorup soruşturması için. Bakalım gelişme olursa buradan haberdar ederim.
  • Hocam bu güne kadar adı duyulmamış banka kalmadı ki?

    https://eksisozluk.com/24-agustos-2017-akbank-rezaleti--5441403?a=popular
  • YapiKredi yaklasik 1 ay evvel kredi kartimda gerceklestirilen dolandiricilik vakasinda parami gecen hafta iade etti. Aradilar boyle boyle bir vaka vardi halledildi vs. diye. Yaklasik 500dolarlik islem yapilmisti hesap kesim tarihinin 1 gun sonrasinda yurtdisindaki bir av urunleri sitesinden. Darisi diger magdur olan arkadaslarimin basina.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • alpmirza kullanıcısına yanıt
    Geçmiş olsun, sevindirici bir sonuç olmuş.
    Bilgi verdiğiniz için teşekkürler, bu gibi olumlu sonuçların da aktarılması diğer mağdurlar için moral kaynağı olacaktır.
  • Arkadaşlar ben de 16 Ağustos 2017 tarihinde QR kod yöntemi ile maaş hesabımdan 1500 TL para mı çekmişler. Bankaya 17 dinde dilekçe verdim fakat daha bir dönüş yapılmadı bana . Dolandirildigimi 24 saat sonra fark ettim. Savcılığa da başvurdum.kurban alacaktım kurban oldum bu şerefsizler in yüzünden . Banka çok relax geldi bana .arıyorum soruyorum boş. Geri alan olursa paylaşsın bu arada.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • muayyer001 M kullanıcısına yanıt
    Öncelikle geçmiş olsun, umarım paranızı geri alırsınız. Banka müşteri hizmetlerinin tavrı maalesef böyle.

    Olay hakkında detay verir misiniz, yani bir reklamın yönlendirdiği sahte banka sayfasına bilgilerinizi mi girdiniz?
    Ya da başka bir yöntemle mi oldu gibi..
  • muayyer001 M kullanıcısına yanıt
    Gecmis olsun.ayni yontemle benden de 1500tl calindi.facebookta bulunan linklerine tiklamam ile basladi olay.sizinkisi nasil gerceklesti?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 4142434445
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.