Şimdi Ara

18 inch jant almak delilik mi gerçekten? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
33
Cevap
0
Favori
12.757
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • bozuk yollarda kullanılması zahmetli bence en makulü 16 Türkiye yollarında..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: evo9

    bizde 307 var 18 inch düşünüyorum acaba bi sorun çıkarmı



    28 tak
  • benim amcaoğlunda bmw var 97 model 320 onun üstünde 235 40 18 jant lastik var ama en ufak bi konfor eksikliği görmedeim belkide araba bmw olduğu içindir..
  • Güzel olur ama otobanda güzel sürüş verir...Benim en sevdiğim otoban karadeniz sahil otobanı..Hatta çukur felan yok...

    Konuya gelirsek delilik olmaz konfor artak güzel görünüm verir hatta 200 beygir üzeri araçlarda daha iyi tutuşa sahip olurlar...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: daturkishulan


    quote:

    Orjinalden alıntı: evo9

    bizde 307 var 18 inch düşünüyorum acaba bi sorun çıkarmı



    28 tak

    sen dedin diye hemen takarım hemde 28 değil 58
  • bunun jantın çapıyla veya amartisorle-yayla bir ilgisi yok, tamamen lastiğin yanağının daralması ile ilişkili

    16 inç lik bir araca 18 inç lastik taktiğinizda yanak genişliği 12-13 cm den 7-8 cm ye düşecek, dolayısı ile de ne aracın eski konforu ne de lastiğin bozuk zemine karşı esnekiği dolayısı ile de dyanıklılığı azalacaktır. ayrıca özellkle ön takıma aşırı yük binecektir.

    jantın kalitesinden ziyade lastiğin sağlamlığı bana göre çok daha ön planda tutulmalı çünkü jantın yamulup da lastiğin patlamaması hemen hemen imkasıza yakın.
  • valla farklılık istiosanız 19'' alıcaksınız yada almıcaksınız artık 19'' lik Volk racing 6 kol veya Tenzo nun yeni seri jantları var
    tabi aracınızın motoruda yüksek olucakki aldığınız jantı kaldırıcak. 18'' takıpta yürütemeyince zamanında benimde moralim bozulmuştu
    17'' hafif jant alın normal bir taban koyun yayıda basın
  • 2012 model scirocco(18') aldım, bu segment araçlarda yeniyim
    jetta 16' ondan önce 301 16' kullandım tabi arada ciddi farklar var.

    şimdiki aracımda orjinal yay var. asfalt yollar dışında konfor çok zayıf.
    bunu geliştirmemin bir yolu var mıdır?
    yayı değiştirsem ne gibi fark olur. tecrübeli arkadaşlardan cevap bekliyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sadistica -- 29 Mayıs 2017; 15:0:26 >
  • 17" jantlarda bile konfor cidden yerlerde

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sadistica

    2012 model scirocco aldım, bu segment araçlarda yeniyim
    jetta 16' ondan önce 301 16' kullandım tabi arada ciddi farklar var.

    şimdiki aracımda orjinal yay var. asfalt yollar dışında konfor çok zayıf.
    bunu geliştirmemin bir yolu var mıdır?
    yayı değiştirsem ne gibi fark olur. tecrübeli arkadaşlardan cevap bekliyorum

    Oncelikle 9 yillik konuyu hortlattigin icin tebrik ederim :)

    Sert suspansiyonda konforu artirmak icin yanak genisligi biraz yuksek ve yumusak bir lastik disinda ciddi alternatif yok.

    Yada yaylari degistireceksiniz.

    Gazli amortisor, yagli amortisor vs. de ise yaramadi. Arabam halen cok sert.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: forumu


    quote:

    Orijinalden alıntı: sadistica

    2012 model scirocco aldım, bu segment araçlarda yeniyim
    jetta 16' ondan önce 301 16' kullandım tabi arada ciddi farklar var.

    şimdiki aracımda orjinal yay var. asfalt yollar dışında konfor çok zayıf.
    bunu geliştirmemin bir yolu var mıdır?
    yayı değiştirsem ne gibi fark olur. tecrübeli arkadaşlardan cevap bekliyorum

    Oncelikle 9 yillik konuyu hortlattigin icin tebrik ederim :)

    Sert suspansiyonda konforu artirmak icin yanak genisligi biraz yuksek ve yumusak bir lastik disinda ciddi alternatif yok.

    Yada yaylari degistireceksiniz.

    Gazli amortisor, yagli amortisor vs. de ise yaramadi. Arabam halen cok sert.

    hiç farkında değilim :)
    yeni lastik aldım lassa
    lastik tercihinde hata yaptığımın farkındayım ama fiyatlar arasında çok ciddi fark vardı.
    o zaman için michelin ile arasında toplamda 800tl fark vardı.
    ama onu kıyasla-yamadığım için farkın değerlendirme şansın olmadı.
    yay işlerinden de çok anlamıyorum hatta hiç anlamıyorum.
    bir uzman yardımı almam gerekecek.
    ilgin için teşekkürler




  • Olayın tek başına jant çapıyla hiç bir alakası yok ki. Mesela rolls royce 20 jant kullanıyor çok rahat neden çünkü kalın yanak kullanıyor.

    Sanılanın aksine büyük jant konforda negatif etkiye sahip değil, tam tersi tekerlek büyüdükçe çukurları darbeleri daha az hissettirir, kamyonları düşünün.

    Sıkıntı yanak kalınlığı. Spor araçlarda lastik büyüdükçe yanak kalınlığı hızla düşüyor. Yanak kalınlığı düşünce de sönümleme oranı ciddi anlmada azalıyor.

    En güzeli hem büyük teker hem kalın yanak, rrda böyle. Ayrıca passat trendline da büyük ve kalın yanak misal tam konforluk. Fakat üst donanımlara geçilince artık hemen her araçta 45 yanaklara düşüyor ki 45 yanak bence türkiye koşulları için fazla düşük bir yanak. Sert ve konforsuz oluyor, darbe emişi de kötü oluyor. Türkiye için idealı 60-65 yanak bana göre. Tabi bu taban çabına göre değişir ama 196/65 lastikler veya 205/60 lastikler gayet konforlu.




  • Aracın süspansiyon yapısı, lastik çapı, motor gücü vs bilgileri olmadan bu konuda yorum yapmamak gerek.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.