Şimdi Ara

185-65-15 yerine 205-65-15 taktık ne gibi problemler olur? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
29
Cevap
0
Favori
14.525
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • TiFoSi_BJK kullanıcısına yanıt
    185liğin bir turu 1952.5mm.
    205liğin bir turu 2034.2mm.

    Atıyorum 185lik 100km/h ile giderken yaptığım şu hesapla hız çıkıyor 100x1952.5mm=195250mm
    205lik bu 195250mmyi tamamlaması için kaçla gitmesi lazım? 195250mm/2034.2mm= 95.98kmh

    mm'yi mm'ye bölerek km/h çıkardım ama böyle oluyor çünkü arabanın göstergesi 185/65/15liğe ayarlı olduğu için onun 1 turunu hesaplıyor. E bu 205lik de 1 turu yapması daha uzun sürdüğü için daha yavaş okuyor. Tatmin edici gelmediyse bu siteye değerleri yazarak görebilirsiniz.http://www.willtheyfit.com/




  • quote:

    Orijinalden alıntı: b2580x

    185liğin bir turu 1952.5mm.
    205liğin bir turu 2034.2mm.

    Atıyorum 185lik 100km/h ile giderken yaptığım şu hesapla hız çıkıyor 100x1952.5mm=195250mm
    205lik bu 195250mmyi tamamlaması için kaçla gitmesi lazım? 195250mm/2034.2mm= 95.98kmh

    mm'yi mm'ye bölerek km/h çıkardım ama böyle oluyor çünkü arabanın göstergesi 185/65/15liğe ayarlı olduğu için onun 1 turunu hesaplıyor. E bu 205lik de 1 turu yapması daha uzun sürdüğü için daha yavaş okuyor. Tatmin edici gelmediyse bu siteye değerleri yazarak görebilirsiniz.http://www.willtheyfit.com/

    olayı yanlış anlamışsın birde gülme efekti yapıp ne yaptığını anlamadım=)
    hesapları yapmışsın ama lastik çevresini niye 100le çarptın 100 turda attığı mesafeyi görmek için olduğunu tahmin ediyorum
    yoksa 185lik lastik 100 le giderken 195250 mm yapar neye göre hesaplanır?
    mm ile km/h çarpıldığında çıkan sonuç mm cinsinden olmaz (basit matematik benim zamanımda 6. sınıfta öğretiliyordu)
    neyse konumuza gelelim, iyi bildiğim yerden konu açtınız, üşenmedim bilgisayarı açtım uzun uzun anlatayım da siz anlamasanız bile okuyan diğer kullanıcılar anlasın.
    sizin bulduğunuz lastik çevrelerini doğru kabul ederek (kontrol etmeye üşendim) dersimize başlıyoruz,
    1- günümüz arabaları genelde yaptığı hızı abs sensörleri kullanarak hesaplar, genelde de sol ön tekerden gelen veriyi hesaba katarlar
    2- bu arabalar gittiği mesafeyi değil lastiğin dönme açısını ve sayısını hesaba katarlar
    3- bu ölçüm arabanın bcm (ing: body control module; tanım firmadan firmaya değişebilir) sinde kayıtlı lastik ebadı hesaplanarak km saatine yansıtılır,
    4- 185lik lastik 1 tur attığında 1952mm yol yapar
    5- 205lik lastik ise 1 tur attığında 2034mm yol yapar
    6- tek değişen lastik olduğuna göre arabanın aynı devir ve viteste tekerlere verdiği tahrik aynıdır. yani 100 km/h hızla giderken (100km=100000m)(1952mm=1,952m)
    saatte 51299 tur atar bu da saniyede yaklaşık 14,22677 tur gibi bir sayıdır
    7- saniyede yaklaşık 14,22677 tur atan 205 lik lastik ise bu tur sayısına ulaştığı zaman saatte 104184 m yol alır ki bu 104,184km/h hızdır.
    8- araba 100 km gösteriyor. bir saat yol gidiyor. bu 1 saatte 51216,39 tur atmış oluyor 185lik lastikle
    9- aynı araba 100 km gösteriyor kullanıcı 205lik lastik takmış yine 51216,39 tur atacak ve 104,184 km yol gidecek.
    sizin hesapta 95le gidecek 1 saat boyunca ve 1 saat biterken 10 km kadar ileri ışınlanacak.
    ya arabalardan anlamıyorsunuz (az önce öğrendiniz) ya da matematik bilmiyorsunuz (o benim konum değil) ama lastik çapı büyür ise km saatinde gösterdiğinden hızlı gidiyor olacağını umarım az önce gördünüz.




  • Direksiyonu tam çevirdiğinizde surtebilir. Ama rot balanscinizla konusun ayar yapabilir belki. 185 standarti olan bi araca 195 den fazlasini tavsiye etmezler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • TiFoSi_BJK kullanıcısına yanıt
    Sağol o kadar kasmıssın ama bende bazı şeyler sabittir o yüzden okumadım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: b2580x

    Sağol o kadar kasmıssın ama bende bazı şeyler sabittir o yüzden okumadım.

    kendi yanlışlarınızı kendinize saklayın sabit fikriniz gibi diyim o zaman.
    en azından başka insanları yanlışlarınıza inandırmayın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: b2580x

    Sağol o kadar kasmıssın ama bende bazı şeyler sabittir o yüzden okumadım.

    Yanlış biliyorsun umumi bir ortamda yanlış yazıyorsun bir de pişkinlik yapıyorsun tebrikler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TiFoSi_BJK

    quote:

    Orijinalden alıntı: b2580x

    Sağol o kadar kasmıssın ama bende bazı şeyler sabittir o yüzden okumadım.

    kendi yanlışlarınızı kendinize saklayın sabit fikriniz gibi diyim o zaman.
    en azından başka insanları yanlışlarınıza inandırmayın

    Arkadaşlar birbirinizi yanlış anlamışsınız.

    @TiFoSi_BJK nickli arkadaşın dediği şu.

    70 yazan yerde büyük ebatlı lastikle kadran 67.19 km/h göstererek gitmen lazım ki orjinal lastiğe göre 70 km/h olsun ve sen hız sınırını aşma.

    @b2580x arkadaşın dediği ise şu. Orjinal lastik ile 70 km/h ile gidiyorken büyük ebatlı lastikle kadranda 67.19 gösterir demek istemiş. Ama gerçek hızın 70 km/h olur.

    Aslında ikinizinde söyledikleri aynı.

    Tartışmadan önce birbirinizin ne demek istediğini anlasanız daha iyi olur.




  • pulpa kullanıcısına yanıt
    Fiatin bu 185 cm lastik anlayisindan asiri nefret ediyorum. Her saseye her kasaya 185 cm lastik konur mu yav ? Symbol mü bu arkadas. Benimde marea aracim var kesinlikle kasaya bakiyorum 185 den daha buyuk bi lastik cok rahat gider. Bende 205 dusunuyorum hem yol tutusu artsin zaten kus gibi araba. Daha oturakli olur.

    205 Olmasa bile 195 olsun bari

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • muayeneden 205 taban lastikle (205-65-15) geçebildi mi?


    1.4 FIRE 77 HP:

    185/65 R15


    1.3 multijet:

    185/65 R15 - 195/60 R15


    1.6 multijet:

    185/65 R15 - 195/60 R15 - 195/55 R16

  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.