Şimdi Ara

1998 Model 626...Konforlu Güçlü fakat pahalı degil.. (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
32
Cevap
1
Favori
27.440
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • 115 hp şehir içinde 10 litre 136 hp ise şehir içinde 10.8 litre yakar..çekiş 115te de yeterlidir. ama 136 kullanmadığım için bişey diyemeyecem..

    Parça konusunda hiçbir sıkıntı yaşamazsın..istersen ikamet ettiğin ildeki japoncuyu ara ve spesifik bir motor aksamını sor..Kesin vardır , ben ankarada hiçbir parçada zorluk yaşamadım.parça konusunda için rahat olsun.

    Dijital klima ve asr sana kalmış..bence çok şart değil..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: embasyy

    115 hp şehir içinde 10 litre 136 hp ise şehir içinde 10.8 litre yakar..çekiş 115te de yeterlidir. ama 136 kullanmadığım için bişey diyemeyecem..

    Parça konusunda hiçbir sıkıntı yaşamazsın..istersen ikamet ettiğin ildeki japoncuyu ara ve spesifik bir motor aksamını sor..Kesin vardır , ben ankarada hiçbir parçada zorluk yaşamadım.parça konusunda için rahat olsun.

    Dijital klima ve asr sana kalmış..bence çok şart değil..

    ABS beynini değiştirmesi gereken birinin forumda yazısını okudum beyni komple 1750 TL'ye değiştireceklerini söylemişler bunu duyunca teknolojik donanımdan vazgeçtim bana klima hidrolik direksiyon dört cam elektirikli olsa yeterli onun için 92-97 arası olanlara bakacağım sanırım ne kadar teknolojik donanım o kadar sorun aslında.Bu aracı almadan önce parçacıya gideceğim belli başlı fiyatları inceleyeceğim.92-97 nin bagaj hacmi ne kadar?




  • aracımı alalı 8 ay oluyor...Hiçbir sıkıntı yaşamadım..herkese şiddetle tavsiye ediyorum..son sürat olarak 200 yaptım.aracta en ufak güvensizlik yok..uzun yolda hep 140 üstü seyrettim nadiren 110lara indim..100 kmye 9 litre lpg yaktı..
  • merhabalar arkadaslar.1998-2001 arasi 626 almayi dusundugum araclar arasinda(digerleri carisma,primera,stilo).ancak sarf malzemelerinin disinda yer alan kaporta,far stop lambasi ic donanima ait parcalarin bulunamadigi yonunde sikayetler duyuyorum.bu konu ile ilgili bilgilerinizi rica ediyorum.simdiden tskler
  • büyükşehirlerde öyle bir sorun olamaz..çünkü hem çıkmacıları fazla hemde ithalatcıları fazla.ama küçük illerde olmayabilir..onuda il dışından alırsın...bu arabanın parça diye bi sorunu yok.
  • Konuyu bir hortlatayım da güncelliğini korumuş olsun.

    3 yıl önce ilk arabam olan 1992 model Mazda 626 GE (92-97)'yi aldım. Canlı olarak baktığım ilk 626'dı. Epey de masraf yaptım. Bakım, parça değişimi vs gibi mecburi masrafların yanında yurtdışından getirttiğim direksiyon, orjinal sis farları, yüksek ayarlı farlar vs gibi masraflar da var. 25 yıllık araç ama hala yetkili servisler aracılığı ile orijinal parçalar getirtmek de mümkün. Örneğin bardaklık, termostat kapağı, silindir ve külbütör contaları vs. Belçikada yoksa Japonya'dan geliyor. Stokta hiç yoksa üretilip gönderiliyor. Tabi duruma bağlı olarak 30-90 gün arası teslimat süresi oluyor. Hazır servisten konu açılmışken, geçen yıl garantiden kontak termiği değişti yetkili serviste. Hem de ücretsiz. 25 yıllık aracın kontak termiği garantiden değişti. Üzerinde fabrikasyon termik vardı.

    Yedek parçadan devam edelim. 3 yıl boyunca bulamadığım tek bir parça olmadı. Trim parçalarından tutun motor, yürüyen aksam, kaporta da dahil tamamına kolaylıkla ulaştım. Hatta işi abartıp Mazda distribitörünün Türkiyeye getirmediği donanım paketlerini de yurtdışından tedarik ettim. Örneğin orjinal sis farları 60 euro, yükseklik ayarlı farlar 100 euroya geldi kargo dahil. Türkiyede yan sanayi farlar en son çifti 700 tl civarıydı. Gümrük vergisi dahil 600 tlye mal oldu. Kıyaslamayı siz yapın. Aldığımda üzerinde uyduruk çelik jantlar vardı. Sac jant ve orjinal kapağa çevirdim. Belki de en çok uğraştıran konu bu oldu. 4 kapağı 3 farklı şehirden bulup, zımpara boya yaparak taktım. Tabi bazen emek, sabır ve araştırma gerekiyor. Bu araçların bazı parçaları seçmek gibi özelliği var. Bazı yedek parçaları illa orjinal takmak gerekiyor. Hava akışmetresini, buji kablosunu, müşürleri orijinal ister. Buji kablosu yan sanayi NGK gibi kaliteli marka ile çözülebilir. Fiyat konusuna gelirsek, öyle bel büken fiyatlar yoktur. Tofaş reno gibi de uygun değildir.

    Bu arabaların diğer bir özelliği usta seçer. Her usta anlamaz. Anlayan usta bulursanız oradan şaşmayın. Radyatör kapağı arızalıdır, anlamayan ustaya denk gelirseniz size motor yaptırtır. 30 tl'lik parça yerine 6 bin tl masrafa girersiniz. O yüzden 3'e 5'e bakmayın, Mazdacı ustadan şaşmayın.

    Fiyat fayda avantajı olan araçlardır. Temizini bulmak zordur. Donanımı o yıllar için gayet iyidir. Bakımsızı denk gelirse adam etmek için bir araba parası daha harcatır. Bu yüzden piyasadan 3-5 fazlası olsa da temizi yüzünüzü güldürür. Bakımı tamsa gözünüz kapalı 1000-1500 km uzun yola direkt çıkarsınız. Suyuna yağına bakmak şarttır. 10/40 yağ için 5000 km'de, 5/30-5/40 yağ için 8.000-10.000 km'de bir yağ ve filtre değişimi önerilir.

    Markaya özel olarak hem forumlar hem de Facebook grupları vardır. Oralardan çok fena bilgiler öğrenebilirsiniz. Okumaktan sıkılmayın. Yardımlaşma had safhadadır. Yeni insanlarla tanışırsınız. Oradaki bilgiler sayesinde debriyaj probleminin baskı balatadan değil, debriyaj üst-alt merkezden kaynaklandığını anlayabilirsiniz. Bu da yine hem cebinizi hem de vaktinizi kurtatır. Ama Mazdacı ustanız varsa zaten problemi o çözer.

    Gelelim yakıt konusuna, FS motor diye tabir edilen GE ve GF kasaya ait motor, yani hem 92-97 hem de 98-01 arasındaki kasaların motoru şehir dışı 7 lt civarı, şehiriçi 10 lt civarı benzin tüketir. Bu motor LPG'ye oldukça uyumlu bir motor. Benim LPG tüketimim şehirdışı 7,5-8,5 lt/100 km civarı hep. Şehiriçi sağlıklı olarak 2 defa ölçtüm, 8,5 ile 9,5 lt olarak çıktı. İzmir şehiriçi ama ağır trafik yoktu ve yaz ayıydı.

    Konfor olarak çok net kıyaslamalar yapamam ama japon araçlarının genel olarak sert süspansiyona sahip olduğu bilinen bir gerçek. 90-100 km hızlarla beraber rüzgar sesi tabi ki alıyor. 20- 25 yıllık araçlar ve fitilleri de artık eskidi. Yol tutuş iyidir ve araç güven verir. 4 teker disk fren olduğu için frenleri de iyidir. Lastiğiniz kötü değilse kızaklama kolay kolay yapmaz. Uzun yol için şanzıman tipine bağlı olaram 5. Viteste 110 ile 120 km hız yapar.

    Kronik sorunları yoktur aslında ama ustalar beceremediği için rölanti dalgalanması en bilinen problemidir. Yaşdan dolayı torpido çatlar, bardaklık kırılır. Ön takım biraz hassasdır. Akslardan problem çıkarabilir. Sente tutturamayan ustalar nedeniyle çekiş problemi yaşatabilir. Hava akışmetresi orjinal ister. Triger değişiminde orjinal gergi yayı ister. En son serviste 35 tlydi yay. 100 bin gideri var yayın.

    Aracımla ilgili detaylı bilgiye google da "beyaz guzu tgn 58" yazarak ulaşabilirsiniz.

    Son olarak, bu 92 aracımı babama verip 2001 makyajlı kasa 626 alıyorum kısmetse. Bir de bunun tadına bakalım hele.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • merhaba,, Mazda 626 2000-2002 arası , otomatik ve sunrooflu temiz araç arıyorum. Gümüş gri hariç tüm renkler olur. Lütfen yardım...
  • canocan_07 kullanıcısına yanıt
    merhaba,, Mazda 626 2000-2002 arası , otomatik ve sunrooflu temiz araç arıyorum. Gümüş gri hariç tüm renkler olur. Yardım edebilir misiniz @canocan_07
  • bayess B kullanıcısına yanıt
    Merhaba,

    Otomatik ve sunrooflu biraz zor ihtimal. Sunroof istiyorsanız mecburen HB bakacaksınız çünkü sedanlarda sunroof yok. Bulduğunuz HB araç için de otomatik olması şans işi. Ben son 2 aydır satılık ilanlarında sadece 1 tane HB gördüm o da pek bakımlı değildi.

    Bu kriterler için epey beklemek zorunda kalabilirsiniz.
  • sedan değil, HB arıyorum ama dediğiniz gibi piyasada oldukça az galiba hem sunroof hem otomatik olanı. 98 modeli var ama temiz değil. Bir ay sürem var, bekleyecem bakalım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bayess

    sedan değil, HB arıyorum ama dediğiniz gibi piyasada oldukça az galiba hem sunroof hem otomatik olanı. 98 modeli var ama temiz değil. Bir ay sürem var, bekleyecem bakalım
    Piyasada denk getirirsin ama temizine Mazda 6 parası isterler. Her zaman yeni teknoloji daha iyidir. O paralara Mazda 6 almak daha mantıklı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: canocan_07

    Piyasada denk getirirsin ama temizine Mazda 6 parası isterler. Her zaman yeni teknoloji daha iyidir. O paralara Mazda 6 almak daha mantıklı.

    Alıntıları Göster
    Mazda 6 da 40 binden başlıyor maalesef. belki de bi altı ay daha beklemekte fayda var :)
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.