Eksoz emisyon ölçüm standartları düşüktür, sadece rolantide bakılıyor. Yani yağ içen, düzeni iyice elden çıkmış motorları ayıklamaya yönelik bir uygulamadır.
Kalatitik dönüştürücünün etkisini ölçebilmek için ölçümler yük altında yapılmalı ve standartlar da daha sıkı olmalıdır ve mutllaka nitratlı emisyonlara da (NOx) bakılmalıdır. Bir kıyas olması açısından örnek vermek gerekirse, bizde HC limiti rolantide 1200 ppm'dir, ABD'de ölçüm uygulayan eyaletler genelinde yük altında 300-350 ppm civarıdır.
Konvertör karbüratörlü araçlarda da bulunabilir, yeni araçlarda da konvertörü sökseniz yine böyle bir emisyon testlnden geçebilirsiniz.
abi geçen seneki değer kaçtı diyerek ölçüm yapan yerler var...
quote:
Orijinalden alıntı: Barracud@
quote:
Orijinalden alıntı: Gopluumit
Tofaşa boşuna demiyoruz biz Peynir tenekesi diye bomboş
Bir abimiz anlatıyordu: ''Sıfır tofaş şahin aldıydım. Arabada sağ ayna ve paspas yoktu'' diye.
Aynen öyle Tofaş Simgesi bile opsiyondu :)
quote:
Orijinalden alıntı: Erukay
Katalizör aracın en pahalı parçalarından biridir, egsozcular da bu işin çakallığını yapmaktadır. Dikkat etmek lazım
Evet aynen.
İçini boşalttrın devam.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme