Şimdi Ara

2. Dünya Savaşı ile İlgilenenler Klübü [Resimler ve Bilgiler]-[63 Kişi] (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
1.161
Cevap
25
Favori
297.290
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  •  2. Dünya Savaşı ile İlgilenenler Klübü [Resimler ve Bilgiler]-[63 Kişi]
  •  2. Dünya Savaşı ile İlgilenenler Klübü [Resimler ve Bilgiler]-[63 Kişi]


    MP40
    paraşütçü (fallschirmjager) ve taaruz birimlerinin hafif ve ateş gücü yüksek tam otomatik silahlara ihtiyaç duyması üzerine eldeki mp38 silahı geliştirilerek mp40 olarak seri üretime geçti. üretimi erma şirketi üstlenmiştir. tamamen metal parçalardan üretilmiştir. kesintisiz, dakikada 500 mermi, pratikte ise dakikada 180 mermi atabilmektedir. şarjörü 32 adet 9mm mermi alabilmektedir. dipçiği açıkken uzunluğu 83cm, ağırlığı ise şarjörü ile 4,7 kg'dir. namlu çıkış hızı 381 mps, etkin menzili 200 metredir




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Schaffer

     2. Dünya Savaşı ile İlgilenenler Klübü [Resimler ve Bilgiler]-[63 Kişi]


    MP40
    paraşütçü (fallschirmjager) ve taaruz birimlerinin hafif ve ateş gücü yüksek tam otomatik silahlara ihtiyaç duyması üzerine eldeki mp38 silahı geliştirilerek mp40 olarak seri üretime geçti. üretimi erma şirketi üstlenmiştir. tamamen metal parçalardan üretilmiştir. kesintisiz, dakikada 500 mermi, pratikte ise dakikada 180 mermi atabilmektedir. şarjörü 32 adet 9mm mermi alabilmektedir. dipçiği açıkken uzunluğu 83cm, ağırlığı ise şarjörü ile 4,7 kg'dir. namlu çıkış hızı 381 mps, etkin menzili 200 metredir


    bu silah süper




  • Messerschmitt Bf 109, bir Alman II. Dünya Savaşı savaş uçağıdır.
    Willy Messerschmitt (Vili Mesırşimit) tarafından 1930'larda tasarlanmıştır. Döneminin ilk modern savaş uçağıdır. Avcı uçağı olarak tasarlandıysa da, avcı-bombardıman uçağı (özellikle -E serisi) olarak da etkin şekilde kullanılmıştır.

    Tasarım özellikleri

    Yekpâre tasarıma, kapalı bir kabine ve içeri alınabilen iniş takımlarına sahiptir. Yüksek irtifa önleme görevleri için optimize edilmiş bir dizaynı vardır. Yakıt enjeksiyonlu DB601 serisi motoruyla savaşın ilk yıllarında rakipsiz bir performans uçağı olarak göze çarpmıştır.
    Kuvvetli motorları sayesinde çok hızlı tırmanış yapabilirler. Hızlı bir uçak olması yanı sıra iyi bir zırha ve tahribat gücü yüksek silahlara sahiptir. II. Dünya savaşının en çok üretilen uçaklarından biridir bütün savaş boyunca 35.000 tane Bf-109 üretilmiştir. Savaşın sonuna kadar en iyi savaş uçaklarından biri olarak kalmıştır. P-51 Mustang (Masteng)'leri bile başarılı bir şeklide durdurmuşlardır. Erich Hartmann (Erih Hartman) ve Gerhard Barkhorn (Gerhart Barkhorn) adlı Bf-109 pilotları tek başlarına 300'den fazla uçak düşürmüşlerdir.

    gelmiş geçmiş en ünlü avcı uçaklarından birisidir. birçok filmde alman uçağı denildiğinde (bkz: ju-87)’yle beraber başrol oynamıştır. fransa semalarından dondurucu rus hava koşullarına, bunaltan çöl sıcaklarından puslu ingiliz göklerine kadar avrupanın hemen her yerinde kullanılarak beka kabiliyetini kanıtlamıştır. ispanya iç savaşından başlayarak ii dünya savaşı ve sonrasında (ispanya) 1956’ya dek serviste kalmış bir mühendislik harikasıdır.

    1930 yılında, artık demode olmuş alman çift-kanatlı avcı ve bombardıman platformları şiddetle yenilenmeye modernize edilmeye muhtaçtı. aslında o tarihlerde, büyük usta, willy messerschmitt’in halihazırda geliştirdiği alttan tek kanatlı, tek motorlu bf-108 prototipi bulunmaktaydı. fakat ileri görüşlü ulan bu büyük havacılık aşığı, luftwaffe’nin muhtemel avcı uçağı ihalesine katılabilmek için bf-108 daha ilk uçuşunu yapmadan bf-109’un çizimlerine büyük bir şevk ve ihtirasla başlamıştı bile. avcı uçağı ihalesine messerscmitten başka 3 firma daha katıldı; arado, focke-wulf ve heinkel. 1935 yılında son elemelere heinkel he-112 (hurricane’e çok benzer) ve bf-109 kalarak, ileri testler için her iki uçaktan da 10 adet üretilmesine karar verildi. gün messerschmitt’indi.

    trajikomiktir ki ilk bf-109 prototipi ingiltereden ithal edilen 695hp rolls-royce kestrel motoruyla eylül 1939’da ilk uçuşunu gerçekleştirdi. ikinci prototip ise 610 hp junkers jumo 610 motorlarıyla güçlendirildi. luftwaffe ilk oyuncaklarını (bf-109a ve bf-109b) 1937 yılında envanterine katmaya başladı. yine trajikomiktir ki b2 versiyonunun pervaneleri lisans altında üretilen ingiliz hamilton pervaneleriydi. bu noktada belirtmeliyim ki bf-109’un emekleme devresinde ingilizlerin katkısının yeterli derecede olduğunu görüyoruz.

    üretilen b1’lerin dağıtımına o sıralar luftwaffe’nin en seçkin hava filosu olan jg-132 “richthofen”le 1937 yılında başlanmıştır. ayrıca bu model ispanya iç savaşında legion condor tarafından heinkel he-51 uçaklarının yerine kullanılarak savaş şartlarında kendini ispatlama şansını yakalamış ve kanıtlamıştır. fakat alman propaganda bakanlığı ispanya işini örtbas etmek amacıyla bu başarıları fazla dile getirmemiştir. yoksa tahmin edilebileceği gibi herr. goebells fazlasıyla kullanırdı. bunun yerine kurnaz bakan, 5 bf-109’u 1937’de zürihde gerçekleştirilen uluslararası havacılık fuarına yollayarak alman mühendisliğinin orada temsil edilmesini sağlamıştır. alpler yarışlarının, takım yarışlarının, hız yarışlarının, tırmanma ve dalma yarışlarının hepsini kazanarak diğer uçaklara olan mutlak üstünlüğü perçinlenmiştir. ama tabiiki yarışmalara katılan uçaklardan ikisinin 950hp’lik daimler-benz motorlarıyla donatıldığını söylemezsem diğer uçaklara haksızlık etmiş olurum. ufak bir anekdot olarak, uçaklardan birisi motor arızası sonucu zorunlu iniş yapmış ve pilotu ernst udet kazadan yara almadan kurtulmuştur. kanopinin camını kaldırıp gelenlere el sallayarak herkese rahat bir soluk aldırmıştır.

    1938 yılında willy baba, bayerische flugzeugwerke’nin başkanlığına gelmesiyle şirketinin adı messerschmitt ag ve dolayısıyla ürettiği uçaklar da bf yerine me adıyla anılmaya başlandı. fakat havacılık tutkunları şu anda bile 109’ları me yerine bf olarak çağırmaya devam etmiştir. ek olarak me adı altında üretilen ilk uçağı ulan me-209 nisan 1939 çıtayı yükselterek yeni dünya hız rekorunu 755,13km/h olarak belirlemiştir. prototip bir bf-109 da 1937 kasımında güçlendirilmiş 1650hp’lik db-601 motoruyla 610,55km/h yapmıştır.

    artık yeni bir model geliştirme zamanının geldiğini düşünen herr messerschmitt 700hp’lik jumo ga motoruyla güçlendirilen ve kanatlarında ekstra iki adet 7.9mm mg-17 makineli tüfekli bf-109c1 modelini geliştirmiştir. başarılı bir model olan bu uçağın ivedilikle çoğaltılmasını düşünen savaş bakanlığı üretim bandını genişleterek arado, erla, focke-wulf ve fiesler fabrikalarında da üretime başlamıştır. bu uaçaktan 1938 yılının sonunda yaklaşık 600 adet üretilmiştir. esas olarak bu modelin dünya ve alman havacılık tarihindeki önemi dünyada hiçbir uçakta bulunmayan ve pratikte yapılması çok zor olan bir uygulamaya sahip olmasıdır. daha önceki modellerde denenmiş fakat bir türlü soğutma problemleri çözülemediği için c2 modeline kısmet olan, motor pistonlarının arasında geçerek ateş eden mg-17 makineli tüfeğinin bu modelde hayat bulmasıdır. bildiğim kadarıyla bu yöntem bir ilk olmuş ve başka hiçbir uçakta kullanılmamıştır*. daha sonra çıkacak d modelinde bu makineli tüfek 20mm’lik bir mg-ff topuyla değiştirilmeye çalışılmışıtır. d modeli bir geçiş modeli olduğu için bu noktada fazlaca sözetme gereği duymuyorum.

    sonunda, 1939 yılında birçok alman ace’ni zaferden zafere taşıyan olağanüstü güçlü 1050hp daimler-benz motorlu “emil” modeline geçilmiş ve büyük miktarlarda üretilmiştir. bu model askeri havacılık tarihinin en meşhur savaşı “britanya savaşı”nda luftwaffe’nin yegane tek motorlu avcı uçağı olarak kullanılmıştır. motor bloğundan geçen 20mm top dışında, bu uçağın motoru da o tarihte dünyadaki hiçbir uçakta bulunmayan ileri teknoloji bir motora sahipti. db-601 motorları yakıt enjeksiyon sistemiyle donatılarak pilota negatif-g ortamlarında rakiplerinden daha hızlı olmayı sağlamıştır. öteyandan zavallı ingiliz havacıları hala karbüratörlü motorlar kullandıkları için, negatif-g ortamlarında motorları teklemekte hatta durmakta ve ördek gibi avlanma durumuyla karşılaşmışlardır. ancak alman pilotları ingiltere üzerinde sadece 20 dakika kalabildikleri için bu özelliklerini savaşda pek kullanamamışlardır. mesafenin bir avantaj olduğunu bilen soğuk ve sakin ingilizler, escort bf-109ların bombardıman uçaklarından ayrılmalarını beklemişlerdir. ancak escortlar ayrıldıkdan sonra, ya da eve dönüş yolunda bombardıman ve avcı uçaklarına saldırma cesaretini gösterebilmişlerdir.

    bir diğer ana model olan “f” modelinin üretimine 1940 yılında başlanmıştır. bu model 1350hp’lik db-601 motoruyla ve 2 adet 7.92 makineli tüfek ve 20mm mauser topuyla donatılmıştır. aşağı yukarı 2000 adet de bu oyuncakdan üretilmiştir.

    1941 yılında fw-190’nın tarih perdesini aralamasıyla bf-109 kendisini bir rekabetin içinde bulmuş ve kendisini yenileme ihtiyacı hissetmiştir.
    silah yükü ve motor gücü dikkate alındığında “g” modeli kesinlikle ii dünya savaşındaki en ölümcül uçak olmuş ve bu yüzden özellikle av-önleme görevlerinde kullanılmıştır. 1470 hp’lik gm-1 nitrous oxide (arabalardaki nos gibi) sistemli db-605a motoru, 2*13mm top, 1*30mm topuyla tam bir yokedici olmuştur diyebilirim. üstüne üstlük bazı versiyonlarında motor bloğundan geçen 30mm topla beraber (pilota bağlı olarak) kanat altlarına da 2*20mm (20’likler içeri de takılabiliyordu) ya da 2*30mm top takılarak hakkatten terbiyesizlik düzeyine ulaşılmıştır. yani toplamda max 2*13mm + 3*30mm ya da arzuya göre 2*13mm + 1*30mm + 2*20mm oluyordu.

    “h” versiyonu yüksek irtifa avcısı olarak düşünülmüş ve basınçlı kabinle arttırılmış kanat yüzeyi uygulamasına gidilmiştir.

    son seri üretim versiyonu olan “k” versiyonu ufak detaylar dışında “g” ile aynıdır.

    “t” versiyonu ise inşa halinde olan graf zeppelin uçak gemisi için geliştirilmiş fakat hiçbir zaman açık denizlerde bir albatros gibi uçabilme özgürlüğüne erişememiştir. bunun yerine savaşın sonuna dek norveçte makus talihini kabullenerek verilen görevleri yerine getirmeye çalışmıştır

     2. Dünya Savaşı ile İlgilenenler Klübü [Resimler ve Bilgiler]-[63 Kişi]

     2. Dünya Savaşı ile İlgilenenler Klübü [Resimler ve Bilgiler]-[63 Kişi]

     2. Dünya Savaşı ile İlgilenenler Klübü [Resimler ve Bilgiler]-[63 Kişi]

     2. Dünya Savaşı ile İlgilenenler Klübü [Resimler ve Bilgiler]-[63 Kişi]

     2. Dünya Savaşı ile İlgilenenler Klübü [Resimler ve Bilgiler]-[63 Kişi]


    Silah Sistemleri

    Mk-108

    rheinmetall-borsig firmasının 1940 yılında ürettiği 30mm top.
    aslında bu minik devin kullanıma girmesine çok büyük bir gereksinim yoktu. luftwaffe 1942 ortalarına kadar kullandığı 20mm mg 151 topundan memnun sayılırdı. ağırlığı, atış hızı ve durdurma gücü oldukça iyiydi ve avcı uçaklarında mg 131 ve mg 151 çeşitli kombinasyonlarla uçuşun türüne göre değiştirilip kullanılabiliyordu. kısaca mk108 gibi ağır bir silaha henüz gerek duyulmazken, rheinmetall borsig, mk 108 projesini kendi kendine başlayıp bitirmiş, luftwaffe'ye önleme görevlerinde denemesi için vermiştir.

     2. Dünya Savaşı ile İlgilenenler Klübü [Resimler ve Bilgiler]-[63 Kişi]


    mk 108, silah sanayinde hala bir "masterpiece" sayılır. üretim kolaylığı, kompakt dizaynı ve durdurma - vuruş kabiliyeti oranları muhteşemdir. amacı düşman savunma ateşine girmeden en az mermi israfıyla, düşman uçağına maksimum zararı verebilmektedir. bir b17'nin kuyruk tarafından girip arkadaki taret camını, makineli tüfekçiyi, iki metal duvarı ve ön kokpit camını deldikten sonra çıkması gücünü anlamak için yeterlidir.

    silah elektrik ateşlemesi ve sıkıştırılmış hava tepmesiyle çalışır. balistik sorunları namlusunun kısa tutulmasına yol açmıştır ve bu yüzden ilk hızı düşüktür. (500 - 540m/s) dakikada 650 mermi atabilmektedir.

    kullandığı iki tür mühimmat vardır. 30mm patlayıcı ve kendiliğinden izli m-shell*, çok ince bir kaplamanın altında, yüksek yoğunluklu patlayıcı madde kullanarak maksimum çarpma etkisini vermek için kullanılır. 85 gram patlayıcının kullanıldığı 5 adet m-shell bir b17'yi düşürmeye yetmektedir. kullanılan diğer mühimmat olan yangın mermileri* yakıt tanklarına ve motorlara karşı atılır.

    luftwaffe uçaklarında mk 108 takılmış uçaklar ve lokasyonlar şöyle:

    fw 190 (kanatlarda iki adet)
    ta 152 (motor şaftında 1 adet)
    ta 154 (uçağın karnında 2 adet)
    he 219 (2 kanat köklerinde, 2 burunda)
    ho 229 (kanatlarda 4 adet)
    he 162 (karında 2 adet)
    bf 109 (motor şaftında 1 adet, opsiyonel olarak kanatlarda 2 adet)
    bf 110 (kokpit altında 2 adet)
    me 163 (kanat köklerinde 2 adet)
    me 209 (motor şaftında 1 adet)
    me 262 (burunda 4 adet)
    me 410 (burunda iki adet)

    Mg-151
    waffenfabrik mauser ag tarafından 1940 yılında iki farklı kalibrede üretilmiş uçak topu.

    1914 yılında uçakların topçular için başarılı keşifler yapmasının, uçağı düşürme zorunluluğu yaratması avcı uçaklarının başlangıcı kabul edilir. havacılık avcı uçakları bazında incelendiğinde kısa sürede o kadar hızlı gelişme göstermişir ki, tabancasıyla düşman keşif uçağına ateş eden ilk alman pilotu, aradan bir yıl geçmeden pervaneler arasından senkronize biçimde ateş eden spandau makineli tüfeklerini kullanmak zorunda kalmıştır. gereklilikler birbirine çok sıkı bağlı olduğundan havacılık, savaş yüzünden çok ilerlemiştir. denklem ise aşağı yukarı şöyle gelişmektedir: silahlar uçağı daha kolay düşürmek için ağırlaşmalı, motor silahları daha iyi kullanmak için güçlenmeli, genel yapı hıza ayak uydurabilmek için düzenlenmeli ve düşman bu yenilikleri yakalayabilmek için aynı şekilde çalışmalıdır.

     2. Dünya Savaşı ile İlgilenenler Klübü [Resimler ve Bilgiler]-[63 Kişi]


    luftwaffe'nin diğer hava kuvvetlerinden ayrı olarak* avcı uçaklarında top kullanmaya başlaması 1930'ların sonlarına rastlar. top, alman hava kuvvetlerine göre hava savaşının gerçek galibi olacaktır. oysa ingilizler 4 ila sekiz adet .303 kalibre* makineli tüfeği kullanmak arzusundadırlar. 8 adet makineli tüfeği alacak ileri dönük konum yalnız kanatlardır ve kanatlardan açılacak yaylım ateşi sonucunda testler göstermiştir ki, mermiler hiç istenmeyen şekilde* dağılmaktadır. kabaca tarif etmek gerekirse aileron kullanımı esnasında kanattan yapılan atışlar -deflection shooting deniyor- eğer hedef yüz metreden uzaktaysa %90 dağa taşa gitmektedir. ancak kendince haklı olan ingiliz uçak mühendisleri 8 adet makineliyi uçağın neresine sokacaklarını bilemediklerinden mermi israfı gözetmek durumunda kalırlar. zaten saatte 300 km hızında giderken birkaç merminin hesabını yapmak herkesin harcı değildir.

    almanlar silah dağılımında kanatlara pek meyletmek istemezler çünkü israfı hiç sevmemektedirler. öyle ya, atılan mermi eğer hedefi bulmayacaksa ve hedefi bulan mermi de birkaç küçük yırtık dışında uçağa bir zarar veremeyecekse 7mm civarı kalibresinde mermiyle neden savaşmak zorunda olsunlar?

    almanya 1939 polonya seferine girerken bu yeni tekolojinin bilinmezliklerine cesurca bir yaklaşım sergiler ve top kullanmaya karar verir. messerschmitt bf109e uçağına* iki adet 20mm mg ff topu koyulur. pilotun nişan gücüne büyük katkısı olduğu için motor üzerindeki iki adet senkronize ateşli 7.92mm mg 17 makinelisine ise dokunulmaz. artık iş pilotlara kalmıştır. 200 mermi kapasiteli 8 adet makinelinin verebileceği maksimum hasarı iki top ve iki makineli tüfekle verebilmek iyi veya kötü nişancılık gerektirecektir çünkü.

    sonuçlar için karşılaştırma yaparsak, ingiltere seferinde düşürülen hurricane, spitfire mk1a ve beaufighter uçaklarındaki devasa yırtıklar, dümen kopmaları, ikiye ayrılmalar 20mm topun alüminyum iskelet üzerindeki ölümcül etkisine örnektir. çarpışmalar*, pilotların vurulması veya durmaksızın alınan isabetler olmadan bf109 düşürmek küçük kalibreli silahlarla pek mümkün değildir. bf109'un toplam silah ağırlığı iki topuyla ve iki makinelisiyle, sekiz makineli sahibi spitfiredan daha hafiftir. ancak durdurma gücü spitfire'ın iki katıdır. flonk sesini müteakiben alev almış bir motorla düşmeye başlarsanız, sizin ülkenize oranla daha ekonomik bir şekilde uçak düşüren bir düşmanla karşı karşıya olduğunuz anlaşılır. nitekim supermarine fabrikası mk2 serisinden başlayarak tüm spitfire serisinee 20mm hispano-suiza topları monte etmiştir.

    bf109 ile mg151'in hikayesi neredeyse birleşiktir bu yüzden örneklememi bu uçak üzerinden yapma niyetindeyim.

    bf 109f, 756 kg ağırlığında ve 1000hp güç üreten bir daimler-benz db601a motoruna sahiptir. f'nin britanya savaşı gazisi e modeline kıyasla genel yapısı ve uçuş istatistikleri oldukça değişmiştir. oldukça kontrollüdür ve bu airframe* için alınabilecek maksimum performans ve dengeyi bünyesinde toplamıştır. britanya savaşında f'nin ağabeyi e modeli göstermiştir ki, pilotlar nişancılık konusunda beklenenden daha iyi skorlara sahiptir. luftwaffe mg ff topunu hemen yeni modelin kanatlarından söker. (biri hariç, kanatlarında mg ff ile uçan tek bf109f için (bkz: adolf galland) )

    db601a motoru içi boş ve yekpare çelik dökümlü bir krank miliyle işlemektedir. erprobungskommando testleri göstermiştir ki, krank milinin içinden geçen bir namlu topun inanılmaz geri tepmesini kendi iç devinimiyle absorbe etmekte, muhteşem isabetli atışlara yol açmaktadır. dahası atışlar kanatlardan değil pilotun göz hizasında yapılacağı için keskin nişancılıkta top devrimi yaşanır. ancak motorun gerisinde mermiyi ateşleyecek ve uzun bir namlu ile bunu motorun içinden geçirecek silah hangisidir?

    mauser bu işe özel olarak mg 151/15 silahını tasarlar. bf109f için özel yapılmıştır. motorunun gerisine takılan bu topla messerschmitt uçağı ehil pilotlar elinde dürbünlü tüfek gibi kullanılır. hafiftir, uçması zevklidir ve isabetlidir. ancak iki 20mm top ve iki makineli sahibi e serisine kıyasla bir 15mm top ve iki makineli sahibi f arasında ciddi bir silah farkı ortaya çıkmıştır. f rüyalardaki uçaktır ama yeterince silahlanamamıştır. mauser tekrar göreve çağrılır.

    mg151/20 bu sırada yapılır. mg151/15 boyunda, hemen hemen aynı ağırlıkta ancak 20mm çapındadır. verdiği hasarsa selefinin 2/3 katı kadardır. bu silahın bf109f4 serisinde kullanılmasıyla öyle rezaletler ortaya çıkar ki sevgili okurlarım, kuzey afrika hava sahası öyle bir cehenneme döner ki, 1941 yılındaki alman havacılığının düşmana ettiklerini okumak için (bkz: tecavüz). (bkz: hans joachim marseille) bir düşman avcısını indirmek için gereken mermi miktarı yazıyla dörde, bir 4 motorlu bombardıman uçağını indirmek için gereken sayı 18'e inmiştir.

    bir 20mm mermi 8 marka,
    bir b17 bombardıman uçağı 110 bin $ + 11 eğitimli personele malolmaktadır.

    teknik özellikleri merak da edersiniz, hemen verelim

    mg151/15 :
    çap: 15 mm (15x96mm)
    ağırlık: 42 kg
    namludan çıkış hızı: 950 m/s
    hızı: 800 fişek/dk
    mermi tipleri: zırh delici (ap) ve patlayıcı (he)
    mermi ağırlığı: 66g (ap), 51g (he)

    mg 151/20 :
    çap: 20 mm (20x82mm)
    ağırlık: 42 kg
    namludan çıkış hızı: 800 m/s
    hızı: 800 fişek/dk
    mermi tipleri : tek tip (ap) mermisi, iki tip patlayıcı mermi: standart (he) ve daha ince gömlekli yüksek patlayıcı ihtiva eden he(m) mermileri, iki tip yakıt tanklarına karşı atılan yangın mermisi (termit içeren). zırh delici yangın mermileri . gece avcılığı için üretilen ışıklı izli mermiler, normal izli mermiler.
    mermi ağırlığı: 117g (ap), 115g (he), 92g he(m)

    Ekşi sözlük ve Wikipedia

     2. Dünya Savaşı ile İlgilenenler Klübü [Resimler ve Bilgiler]-[63 Kişi]

     2. Dünya Savaşı ile İlgilenenler Klübü [Resimler ve Bilgiler]-[63 Kişi]

     2. Dünya Savaşı ile İlgilenenler Klübü [Resimler ve Bilgiler]-[63 Kişi]

     2. Dünya Savaşı ile İlgilenenler Klübü [Resimler ve Bilgiler]-[63 Kişi]

     2. Dünya Savaşı ile İlgilenenler Klübü [Resimler ve Bilgiler]-[63 Kişi]


    Ayrıca bir uçak için yapılmış en büyük web sitesine sahip uçaktır.
    http://www.messerschmitt-bf109.de/




  • Almanların savaşı neden kaybettiğini tartışalım mesela
  • quote:

    Orjinalden alıntı: radyasyo_N

    Almanların savaşı neden kaybettiğini tartışalım mesela


    Bence önce savaşın nasıl başladığını anlatalım
    yavaş yavaş sona doğru gideriz
  • quote:

    Orjinalden alıntı: radyasyo_N

    Almanların savaşı neden kaybettiğini tartışalım mesela



    valla Adolf Hitler'in yaptığı yanlış hamleler ve komutan ve diğer üst savaş görevlilerinin savaşı kaybedecekmiş gibi bakıp fazla önem vermedikleri ilk nedenlerden nede olsa herkez o duruma girer kaç kişiye tek savaşıon italyanlar savaşmayı bilmiyor koreliler samuray zaten
  • 2 sene call of duty 2 oynadim tum silahları biliorum

    ekle beni
  • quote:

    Orjinalden alıntı: meta5


    quote:

    Orjinalden alıntı: radyasyo_N

    Almanların savaşı neden kaybettiğini tartışalım mesela



    valla Adolf Hitler'in yaptığı yanlış hamleler ve komutan ve diğer üst savaş görevlilerinin savaşı kaybedecekmiş gibi bakıp fazla önem vermedikleri ilk nedenlerden nede olsa herkez o duruma girer kaç kişiye tek savaşıon italyanlar savaşmayı bilmiyor koreliler samuray zaten


    Aynen.Ama Forever Hitler.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: NitroCharger


    quote:

    Orjinalden alıntı: radyasyo_N

    Almanların savaşı neden kaybettiğini tartışalım mesela


    Bence önce savaşın nasıl başladığını anlatalım
    yavaş yavaş sona doğru gideriz



    savaşın başlangıcı (bence) almanya-avusturya daki almanların kötü durumuydu(ekonomik-kültürel)

    yani önceki versailles anlaşmasının gerektirdiği ağır koşullar almanyanın sonunu hazırlıyordu.ayne bizdeki sevr anlaşması gibi

    hitler bunlara karşı koyarak alman halkını peşinden koşturdu 3.reich i kurdu
    1.reich:roma-cermen imparatorluğu
    2. reich:bismarck almanyası
    3.reich:hitler almanyası



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Palm Mute -- 11 Eylül 2007; 12:43:40 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Schaffer


    quote:

    Orjinalden alıntı: NitroCharger


    quote:

    Orjinalden alıntı: radyasyo_N

    Almanların savaşı neden kaybettiğini tartışalım mesela


    Bence önce savaşın nasıl başladığını anlatalım
    yavaş yavaş sona doğru gideriz



    savaşın başlangıcı (bence) almanya-avusturya daki almanların kötü durumuydu(ekonomik-kültürel)

    yani önceki versailles anlaşmasının gerektirdiği ağır koşullar almanyanın sonunu hazırlıyordu.ayne bizdeki sevr anlaşması gibi

    hitler bunlara karşı koyarak alman halkını peşinden koşturdu 3.reich i kurdu



    yani buna göre naziler kendi ülkesini bataktan çıkarmak istedi hem savaşı çıkardı hemde savundu




  • Benide ekle.. Savaşın diğer yüzü Stalingrad cephesi ağırlık vermemiz gereken diğer bir konu
  • STALİNGRAD CEPHESİ

    (:Tarihin En Kanlı Savaşı:)

    Stalingrad savaşı, II. Dünya Savaşı’nın Doğu Cephesinde, Nazi ordularıyla Kızıl Ordu arasında, Stalingrad kenti için yapılan savaştır. Hemen hemen tüm tarihçiler tarafından II. Dünya Savaşı’nın dönüm noktalarından biri olarak kabul edilir. Bu savaş, tarafların tüm güç ve azimlerini ortaya koydukları, kıran kırana süren ve sonuçta tarihin en kanlı savaşıdır.

    devamını siz verebilirsiniz...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: meta5


    quote:

    Orjinalden alıntı: radyasyo_N

    Almanların savaşı neden kaybettiğini tartışalım mesela



    valla Adolf Hitler'in yaptığı yanlış hamleler ve komutan ve diğer üst savaş görevlilerinin savaşı kaybedecekmiş gibi bakıp fazla önem vermedikleri ilk nedenlerden nede olsa herkez o duruma girer kaç kişiye tek savaşıon italyanlar savaşmayı bilmiyor koreliler samuray zaten


    koreliler ?




  • Benide ekleyin
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ares_turk


    quote:

    Orjinalden alıntı: meta5


    quote:

    Orjinalden alıntı: radyasyo_N

    Almanların savaşı neden kaybettiğini tartışalım mesela



    valla Adolf Hitler'in yaptığı yanlış hamleler ve komutan ve diğer üst savaş görevlilerinin savaşı kaybedecekmiş gibi bakıp fazla önem vermedikleri ilk nedenlerden nede olsa herkez o duruma girer kaç kişiye tek savaşıon italyanlar savaşmayı bilmiyor koreliler samuray zaten


    koreliler ?


    ikinci dünya savaşı kore savaşınıda kapsar pearl harbor falan...




  • tiger tank
     2. Dünya Savaşı ile İlgilenenler Klübü [Resimler ve Bilgiler]-[63 Kişi]



    26 mayıs 1941 günü, bir toplantı sırasında, führer porsche (dr. ferdinand porsche) ve henschel firmalarına yeni bir ağır tank üzerinde çalışmalarını emretti. bu firmalar bu yeni tankın şasi, gövde gibi ana kısımları üzerinde çalışırken krupp da taret üretiminden sorumlu oldu. 1941 ortalarında henschel iki prototip üzerinde çalışmayı kararlaştırdı: vk4501(h)h1 ve vk4501(h)h2. (parantez içindeki h harfi henschel'in kısaltmasıdır, porsche'da henschel ile eşzamanlı olarak kendi vk4501(p) prototipini üreteceğinden karışıklığı önlemek için yazılmıştır). model vk4501 h1, 88mm kwk 36 l/56 topu ve aslen krupp'un vk4501(p) için geliştirdiği taret ile, h2 ise 75mm kwk 42 l/70 topu ve panther a tareti ile donatılacaktı. ancak henschel, 1941 sonlarında , h1 modelini geliştirmeyi tercih etti ve h2 projesini rafa kaldırdı.17 nisan 1942'de henschel vk4501h1 prototipini bitirmişti, bu model üç gün sonra (20 nisan 1942 - führer'in doğum günü), porsche'un vk4501(p) prototipi ile birlikte hitler'e sunuldu. temmuz 1942'de berka tank okulunda testlere tabi tutuldu. bu testler sırasında porsche'unki çok kötü bir performans çizerken henschel'inkinin beklenenden daha iyi olduğu görüldü. bunun üzerine temmuz 1942'de vk4501(h) onaylandı ve henschel'in kassel'deki tesislerinde üretime girdi.

    ilk üretilen 250 tiger, 600 beygir gücündeki maybach hl 210 p 45 motoru ile güçlendirilmişti ama bu motor tiger için uygun değildi ve arazi performansının çok kötü olmasıyla sonuçlandı. bu sorunu gidermek için modifiye edilmiş 700 beygirlik maybach hl 230 p 45 motoru 1943 sonundan itibaren üretilen tiger'lar için standart oldu. bu yeni motor her ne kadar tiger'ın ağır gövdesine oranla çok iyi performans gösterdiysede çok fazla yakıt tüketimi yüzünden tiger'ın operasyonel menzili (1 depo yakıt ile katedebileceği mesafe-menzil) kısıtlı kaldı.

    tiger tankının içi 4 bölmeden oluşuyordu; sürücü bölümü, makineli tüfekçi/telsizci bölümü ,savaş bölmesi (taret) ve motor bölümü. aslında sürücü ve telsizci aynı bölümdeydi ama aralarındaki şanzıman ve bir takım aksamlar burayı ikiye bölüyordu. sürücü hidrolik direksiyon yardımıyla tankı kullanıyordu ayrıca hidrolik sisteminin devredışı kalma ihtimaline karşılık iki manuel yönlendirici daha sürücü bölmesinde bulunuyordu. büyük 88mm'lik top, tareti topçu ve komutan solda, yükleyici ise sağda olmak üzere iki bölmeye ayırıyordu. taret de hidrolik olarak döndürülüyordu, ama topçunun hedef üzerinde hassas ayarları yapabilmesi için topun sağ/sol ve aşağı/yukarı hareketini sağlayıcı manuel kontrol edilen çarklar bulunuyordu. top bu çarklar üzerindeki elektrikli ateşleme mekanizması yardımıyla ateşleniyordu.92 adet ap (armor piercing - zırh delici) mermisi gövdenin çeşitli yerlerinde muhafaza ediliyordu.

    resmi olarak sadece iki model tiger üretildi : panzerkampfwagen vi ausf h ve ausf e. ausf h , afrika'da savaşmak üzere tropikal hava filtresiyle donatılmıştı. batı ve doğu cephelerinde savaşanlar ise ausf e modeli olmuştur. ausf h çok az üretilmiştir, genelde tigerlar "tiger 1e" olarak bilinirler.bir genelleme yapmak gerekirse tiger tanklarının üretim dönemlerini üçe ayırmak mümkündür; erken dönem, orta dönem ve geç dönem. bu dönemlerde üretilen tanklar birbirlerinden çok az farklıydı. geç dönem tiger'ları o zamanlar yapılan "tank üretimi standardizasyon programı" çerçevesinde panther tanklarıyla birçok ortak mekanik parçalara sahiplerdi.

    ilk 500 tiger su altında 5 metre derinlikte 2,5 saat gidebilmelerine olanak sağlayan şnorkellerle donatılmışlardı. daha sonra bu uygulamadan vazgeçildi ve 1,3 metre derinliğe kadar suya girebilmelerini sağlayan modifikasyonlar yapıldı.

    720mm genişliğindeki paletleri böylesine ağır bir tankın sahip olabileceği en mükemmel arazi performansını sağlıyordu ama cepheye nakli sırasında tankın eldeki taşıyıcılara geniş gelmesine neden oluyordu. trenlere yüklenmeden önce bunlar sökülüyor, yerlerine 520mm'lik paletler takılıyordu.daha sonraları tiger'ları taşımak ve daha çabuk indirilip bindirilmelerini sağlamak için özel vagonlar yapıldı.

    temmuz 1942'den ağustos 1944'e kadar 1,355 adet tiger üretilebilmiştir. henschel , wegmann ve krupp (sadece taret) üretimle sorumlu firmalardı. en yüksek aylık üretim nisan 1944'te 105 adet ile oldu.üretimin düşük kalmasının başlıca sebebi çok pahalı oluşuydu:800,000 reich mark. ayrıca komplike şanzımanı , yürüyen aksamı ve hidrolik donanımları çok pahalıydı ve üretimleri zaman alıyordu. ancak bu komplike sistemler ağırlığı 57 tonu bulan tiger'ın rahatça sürülmesini sağlıyordu.

    tiger'a genel bakış

    ilk tiger tankları 1942 eylülünde muharebeye girdiler. guderian'a göre "yeni silahların muharebeye sokulmasında sabırlı davranmak ve bunların kitle halinde kullanılmasına olanak veren miktarlarda yapılmalarına dek cephe gerisinde tutulmaları zorunludur."hitler bunu bilmesine ve guderian'ın onu tekrar tekrar uyarmasına rağmen bu yeni tankları deneme arzusunun etkisinden kurtulamıyordu (ilginçtir ki ileride aynı durum panther içinde söz konusu olacaktı). bunun sonucunda, tiger'lar ,tamamen ikinci derecede ,sınırlı hedefli bir taaruzda kullanıldı. bu amaçla seçilen leningrad yakınlarındaki bataklık ormanlar tiger gibi ağır tanklar için hiç uygun değildi. ağır tanklar bu orman yollarında birer kol halinde ilerlerken pusudaki düşman anti-tank topları tarafından vuruldular. sonuç, sadece ağır ve gereksiz kayıplar değil; aynı zamanda gelecek harekatla ilgili gizlilik ve baskın etkisinin yitirilmesi oldu. uğranılan hayalkırıklığı ise daha büyük oldu. çünkü taaruz uygunsuz arazide takılıp kalmıştı. daha da kötüsü bu taaruz sırasında bir tiger maalesef ruslar tarafından ele geçirilmişti.

    bunu takiben aralık 1942'de afrika'daki müttefik askerleri ilk tiger'la karşılaştılar. sayıca az gönderilmelerine ve kullanılmak zorunda kaldıkları uygunsuz araziye rağmen büyük başarılar gösterdiler. fakat inanılmaz malzeme ve insan kaynaklarına sahip müttefikler karşısında almanlar'ın afrika'dan çekilmesini önleyemediler.(hitler'in ve alman genelkurmayı'nın afrika cephesini önemli görmemesi de bunda büyük bir etkendir, dolayısıyla dak - deutsches afrika korps - alman afrika birlikleri hiçbir zaman ihtiyaçlarını karşılayacak desteği alamamışlardı.)

    almanlar, tiger'ları tümenlere eşit olarak dağıtmak yerine özel ağır panzer birlikleri (schwere panzer abteilung - spzabt) yaratıp onları bu harika tanklarla donatmışlardı. bu birimler waffenss içinde spzabt 101, 102 ve 103 , orduda (wehrmacht) spzabt 501,502,503,504,505,506,507,508,509 ve 510 şeklinde organize olmuşlardı.

    güçlü 88mm'lik topu tiger'ı her müttefik tankı için çok tehlikeli hale getirirken, kalın zırhı ise onu düşman tankları tarafından imha edilemez kılıyordu.amerikan m4 sherman (76mm'lik toplu) ve sovyet t34-85 (85mm'lik toplu) tankları tiger vurmak için yakın mesafeye kadar yaklaşmak zorundalarken tiger onları çok daha uzaktan vurabiliyordu.hatta haziran 1944'te spzabt 506'dan yüzbaşı wakker'in bir t-34 tankını 3900 metreden vurduğuna şahit olunmuştu.ingiliz istatistiklerine göre, bir tiger vurmak için 5 sherman gerekiyor, alman tankı imha edildikten sonra ise sadece bir sherman geri dönebiliyordu.bulundukları her çarpışmada düşmana verdikleri zaiyat yüzünden bir efsane olmuş ve müttefiklerde "tiger fobisi" oluşmuştu.öyle ki , müttefik askerleri gördükleri her alman tankını tiger zannediyorlardı (bunda panzer iv'ün siluetinin uzaktan tigerı andırmasının da payı vardır). bunun sonucunda tiger etkili bir tank olmasının yanısıra bir moral silahı da olmuştu, alman askerli yanlarında tiger olunca kendilerini güvende hissediyorlar , müttefik askerleri ise korkuya kapılıyorlardı (bu arada saving private ryan hiçbir şekilde tarihsel olayları yansıtmamaktadır. ayrıca, filmdeki köprü civarında gerçekleşen çatışmalardaki gibi piyade hiçbir tankın önünde o kadar rahat koşamaz , hele hele tankın etrafında piyade desteği varsa!). 1943 tarihli bir amerikan albayının raporu da tiger'ın gücüne iyi bir örnektir :"...tunus'ta fais geçidi'ndeki savaş alanını inceledim. vurulan tanklarımızın detaylı incelemeleri gösterdi ki alman tiger tankının 88mm'lik topu rahatlıkla tanklarımızın taretlerinin önünü delip arkasından çıkabilmektedir..."

    gerçekten de iyi eğitilmiş ve tecrübeli bir mürettebat tarafından kullanıldığında tiger o güne kadar savaşların gördüğü en ölümcül tank oluyordu. özellikle michael witmann ,tiger ile gösterdiği başarılardan dolayı bir efsane olmuş ve bugüne kadar dünyadaki en başarılı , en çok madalya alan tankçı ünvanını kazanmıştır.wittmann ile beraber otto carius'da sayılabilir. bu insanlar hitler'in 1944'te söylediği "bir tiger müfrezesi , normal bir panzer tümenine eşdeğerdedir" fikrini haklı çıkarmaktadır.

    7 temmuz 1943 günü ss-oberscharführer franz staudegger komutasındaki , 1.ss panzer tümeni "leibstandate adolf hitler"e bağlı tek bir tiger , kursk yakınlarında 50 kadar t-34 tankıyla karşılaştı.staudegger tüm cephanesini kullanarak 22 düşman tankını imha etti ve birçoğunu hasara uğrattı.çarpışma rusların çekilmesiyle sona erdi. bu başarısından ötürü staudegger "knights cross - şövalye haçı" ile ödüllendirildi.

    8 ağustos 1944 sabahı spzabt102'ye bağlı, ss-unterscharführer willi fey komutasındaki yanlız tiger ,15 sherman'dan oluşan bir ingiliz birliğine rastladı.o gün meydana gelen çarpışmalarda 14'ünü vuran fey, ertesi gün son iki mermisi ile sonuncu sherman'ı da imha etti. fey'in birliği, spzabt102 ,tüm tanklarını normandiya'da kaybetti ama 6 hafta boyunca toplam 227 müttefik tankını saf dışı bıraktı.

    teknik özellikler

    ağırlık 56000kg (erken)
    57000kg (geç)
    mürettebat 5 kişi
    motor maybach hl 210 p 45 - 12 silindir / 600hp (erken)
    maybach hl 230 p 45 - 12 silindir / 700hp (geç)
    yakıt kapasitesi 534 litre
    hız yolda 38km/h
    arazide 10-20km/h
    menzil yolda 140km / arazide 85km
    uzunluk 8.45m
    genişlik 3.4-3.7m
    yükseklik 2.93m
    silah donanımı 88mm kwk 36 l/56
    2 x 7.92mm mg34 (erken)
    3 x 7.92mm mg34/42 (geç)
    6 x nbk 39 90mm duman atıcı (erken)
    cephane 88mm - 92 adet
    7.92mm - 4500-5700 adet
    zırh (mm/açı): tarer önü 100/8
    ön üst gövde 100/10
    ön alt gövde 100/24
    taret yanı 80/0
    yan üst gövde 80/0
    yan alt gövde 80/8
    taret arkası 80/0
    gövde arkası 80/8
    taret üst/alt 25/81-90
    üst gövde üst/alt 25/90
    alt gövde üst/alt 25/90
    top önyüzü 100-110/0

    88mm kwk 36 l/56
    30 derece eğimli zırhı delme mesafesi

    mermi tipi 100m 500m 1000m 1500m 2000m
    panzergranate 39 120mm 110mm 100mm 91mm 84mm
    panzergranate 40 171mm 156mm 138mm 123mm 110mm
    pzgr.39 (ap) - normal zırh delici mermi
    pzgr.40 (apcr) - tungsten çekirdekli zırh delici mermi

    çeşitli versiyonlar

    befehlswagen tiger i ausf. e - komuta tankı
    sturmpanzer (sturmmorser) sturmtiger ausf. e - dev havan topu ile
    bergewagen bergetiger - ağır çekici/kurtarma aracı
    tiger(p) - porsche tasarımı tiger (sadece 5 adet üretildi)
    schwerst-flammpanzer auf tiger i - uzun menzilli alev tankı (tasarım aşamasında kalmıştır)
    sturmpanzer bar - 305mm l/16 top ile (tasarım aşamasında kalmıştır)
    sturmpanzer tiger i - 170mm kanone 44 top ile (tasarım aşamasında kalmıştır)
    sturmpanzer tiger i - 210mm moerser 18/43 ağır havan ile (tasarım aşamasında kalmıştır)
    sturmpanzer tiger i - skoda 305mm granatwerfer - ağır havan ile (tasarım aşamasında kalmıştır)
    tiger i - 240mm kanone top ile (tasarım aşamasında kalmıştır)
    panzerkampfwagen vi tiger ii ausf. b (kingtiger)
    jagdtiger - antitank (kundağı motorlu)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Palm Mute -- 11 Eylül 2007; 13:24:52 >




  •  2. Dünya Savaşı ile İlgilenenler Klübü [Resimler ve Bilgiler]-[63 Kişi]


    Bu tiger tankı deyil bu faketiger diye bilinene filimlerde kullanılan eski bir cromweld tankı. Tanktan anlamasak yutturucaksınız
  • quote:

    Orjinalden alıntı: NitroCharger


     2. Dünya Savaşı ile İlgilenenler Klübü [Resimler ve Bilgiler]-[63 Kişi]


    Bu tiger tankı deyil bu faketiger diye bilinene filimlerde kullanılan eski bir cromweld tankı. Tanktan anlamasak yutturucaksınız




  • http://tr.wikipedia.org/wiki/Erwin_Rommel

    İşte Nickimin ilk hali olan Efsanevi Çöl Tilkisi(Avrupa'da oynarken banlıyor ş.r.fsizler o yüzden sonuna Rommel yazamıyorum böyle kaldı nick )

     2. Dünya Savaşı ile İlgilenenler Klübü [Resimler ve Bilgiler]-[63 Kişi]




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.