Şimdi Ara

2. Dünya Savaşı ile İlgilenenler Klübü [Resimler ve Bilgiler]-[63 Kişi] (27. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.161
Cevap
25
Favori
297.354
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2526272829
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: meta5

    İKİNCİ DÜNYA SAVAŞI SİLAHLARI



    Fighter
     2. Dünya Savaşı ile İlgilenenler Klübü [Resimler ve Bilgiler]-[63 Kişi]


    Fighter dediqin tabanca AlmanLarın kuLLandıqı Lugerin ta kendisi (:



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Caqatay_31 -- 7 Şubat 2008; 11:21:42 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Caqatay_31

    quote:

    Orjinalden alıntı: meta5

    İKİNCİ DÜNYA SAVAŞI SİLAHLARI



    Fighter
     2. Dünya Savaşı ile İlgilenenler Klübü [Resimler ve Bilgiler]-[63 Kişi]


    Fighter dediqin tabanca AlmanLarın kuLLandıqı Lugerin ta kendisi (:


    O silah Luger de değildir. Finlandiya yapımı Lahti L-35'dir. Ya da adı "VKT" diye geçer.




  • Dh de gördüğüm en iyi başlıklardan bir tanesi. Paylaşıma devam beyler, elinize sağlık
  • ki-84

     2. Dünya Savaşı ile İlgilenenler Klübü [Resimler ve Bilgiler]-[63 Kişi]
  • i

     2. Dünya Savaşı ile İlgilenenler Klübü [Resimler ve Bilgiler]-[63 Kişi]
  • iyi uçaktı ama yoktu işte tecrübeli pilot

     2. Dünya Savaşı ile İlgilenenler Klübü [Resimler ve Bilgiler]-[63 Kişi]
  • MİTSUBİSHİ A6M ZERO




    Mitsubishi A6M
    Vikipedi, özgür ansiklopedi
    Git ve: kullan, ara
    Mitsubishi A6M

    Tanımı
    Türü Avcı
    Dönemi II. Dünya Savaşı
    Üretici Mitsubishi
    İlk uçuş 1 Nisan 1939 (Kagamigahara Kara Kuvvetleri Hava Meydanı, Kifu, Japonya)
    Hizmete giriş 13 Eylül 1940 (Hankou , Çin Cumhuriyeti)
    Hizmetten çıkış 15 Ağustos 1945
    Üretim adeti 11.000+
    Teknik Özellikler

    Mitsubishi A6M (零式艦上戦闘機 Rei Şiki Kanjô Sentôki = Sıfırıncı Tip Uçak Gemisinde Üslenen Avcı Uçağı), uçak gemileri için tasarlanmış, hafif bir avcı uçağıdır. Hizmete girdiği 1940 yılının İmparatorluk Takvimi'nin 2600 yılına tekabül etttiği için 2600'nun son hanesi olan 0'dan alınarak 'Rei Şiki (Sıfırıncı Tip)' diye adlandırılmıştı. Takma adı 'Zero fighter'dur.

    1940 ile 1945 yılları arası Büyük Japon İmparatorluk Deniz Kuvvetlerine hizmet etmişlerdir. Muhteşem manevra kabiliyetleri ve uçuş mesafesinin yüksek olması nedeniyle II. Dünya Savaşı'nın en çok üne sahip uçaklarından biri olmuştur.


    Gelişim süreci [değiştir]Mitsubishi A5M'ler Çin-Japon Savaşı'nda başarılı olmuşlardı ancak geliştirilmeleri gerekiyordu, ayrıca Japon ordusu uçak gemilerinden kalkabilecek avcı uçaklarına ihtiyaç duyuyordu.

    A5M tecrübelerinden yola çıkan ordu yeni avcının özelliklerini belirledi. Uçak 4000 metrede en az 500 km/s hız yapmalı, 3000 metreyi 3,5 dakikada tırmanabilmeli, normal hızda 2 saat, ekonomik uçuş modunda 6-8 saat arası havada kalabilmeliydi. 2 adet 20mm'lik topa, 2 Adet 7,7 mm'lik makineli tüfeğe sahip olacak ve 60 kg bomba taşıyabilecekti. Ayrıca uçağa radyo sistemi ve yön bulma sistemleri konulacaktı. Uçak gemilerden kalkacak şekilde tasarlandığından kanatları kısa olacaktı bunun için Japon ordusu uçağın manevra kabiliyetinin A5M ile aynı olmasını yeterli buluyordu.

    Bunun proje Nakajima ve Mitsubishi firmaları yarışmaya katıldılar. Ancak Nakajima firması bu özelliklere sahip bir uçağın o anda ellerinde bulunan motorlarla yapılamayacağını iddia etti ve projenin bir saçmalık olduğunu söyledi. Mitsubishi baş tasarımcısı Jiro Horikoşi ise böyle bir uçağın yapılabileceği fakat yapılacak uçağın mümkün olduğunca hafif olması gerektiğini söyledi. Bu uçağı tasarlamak için ek ağırlık getiren bütün eklentiler çıkarıldı ve elde olan motorlarla A6M uçaklarının yapımına başlanıldı. Ve böylece ateş gücü ve manevra kabiliyeti yüksek ancak hiçbir korunması olmayan bir uçak ortaya çıktı. Son dönem A6M'leri hariç çoğunun kendini yamayabilen yakıt tankları ve zırhı yoktu.

    Pearl Harbor saldırısında sadece 420 adet A6M etkindi. O zamanki A6M modeli olan Model 21, 2.600 km'lik menzili ile bütün Müttefik uçaklarını alt edebiliyordu. Ancak A6M pilotlarının takım çalışmasını iyi uygulayamamaları nedeniyle Pasifik Cephesi'nde tam bir hava üstünlüğü sağlanamadı.

    Savaş başlarında A6M karşısında etkisiz kalan Müttefik uçakları doğru taktikler kullanarak birçok kez onlara üstünlük sağlamıştır. Bunlar Thach Dalgası adı ilen anılan taktik şöyle idi. İki uçaktan birisinin peşine bir A6M takılırsa pilotlar birbirlerinden uzaklaşıyorlar sonra uçakları birbirlerinin üzerine uçuruyorlardı, böylece hedef olan uçağın karşısından gelen diğer uçak A6M'i vurma şansı elde ediyordu. A6M'lerde en ufak bir zırha sahip olmadığından isabet eden tek bir mermi düşmelerini sağlıyordu. Sonraları çıkan F6F Hellcat, F4U, ve P-38 uçakları sayesinde Müttefikler Pasifik'te hava üstünlüğünü kesin olarak kazanmışlardır


    A6M5 specs/doneleri:
    Crew/mürettebat: 1, engine/motor: 1x Nakajima NK1P Sakae 31, power/gücü: 1120HP, wingspan/kanat açıklığı: 11.00m, length/uzunluk: 9.12m, height/yükseklik: 3.31m, wing area/kanat alanı: 21.30m2, empty weight/boş ağırlık: 1778kg, max take-off weight/azami kalkış ağırlığı: 2733kg, max speed/azami hız: 556km/h, cruise speed/seyir hızı: 346 km/h, ceiling/tavan: 10700m, range/menzil:1022km, armament/silah donanımı: 2 x 20mm cannon/top, 3 x 13.2mm MG, 1 x 7.7mm MG


    Editör : M. Haluk SEVEL




  • ahanda zero(zeke)

     2. Dünya Savaşı ile İlgilenenler Klübü [Resimler ve Bilgiler]-[63 Kişi]
  • i

     2. Dünya Savaşı ile İlgilenenler Klübü [Resimler ve Bilgiler]-[63 Kişi]
  • pearl harbor saldırısı öncesi uçak gemilerinde


     2. Dünya Savaşı ile İlgilenenler Klübü [Resimler ve Bilgiler]-[63 Kişi]
  • pearl harbor öncesi son hazırlıklar

     2. Dünya Savaşı ile İlgilenenler Klübü [Resimler ve Bilgiler]-[63 Kişi]
  • gösteri sırasında

     2. Dünya Savaşı ile İlgilenenler Klübü [Resimler ve Bilgiler]-[63 Kişi]
  • P-51 Britanya hükümetinin Nisan 1940 tarihli talebini yerine getirmek için dizayn edilmiştir. Hükümet North American’dan 120 gün içinde yeni bir uçak yapmasını istemiş ve bunun neticesi rekor bir sürede NA-73X prototipi doğmuştur. İlk RAF modelleri olan Mustang Mk I’ler çok ağır değerlendirme testlerinden geçirildi. Bu testlerin neticesinde 1,100 hp’lik Allison motorunun alçak irtifa için uygun olduğu ancak 3,648 metrenin üzerinde motor gücünün dramatik bir şekilde azaldığı, hava muharebeleri ve av görevleri için yetersiz kaldığı ortaya çıkmıştı. Bunun üzerine RAF 8 adet makinalı tüfeği yerinde bırakmasına rağmen uçağı kameralarla donattı. Bu konfigurasyondaki Mustang’lar 1942 Nisan’ından itibaren en az 23 RAF filosunda görev yaptı.
    Aynı zamanlarda ABD Ordu Hava Birlikleri (USAAC) F-6A adı altında değerlendirilmek üzere az miktarda taktik keşif uçağı sipariş etti. RAF uçağın motorunu yetersiz bulunca yeni bir motor, 12 silindirli Rolls Royce Merlin’i denemeye başladı. Çok iyi netice verince iki uçağı 1,430 HP gücündeki bu motorlarla donattı. Bu modellere XP-51B denildi.

    RAF bu uçaklarla kara taarruz görevlerinde iyi neticeler aldığı için USAAC’ da kanat altı pilonları ve pike frenleri eklenmiş bu uçaklardan 500 adet satın aldı ve bunları başlangıçta A-36A olarak isimlendirdi.

    İlk Merlin motorlu P-51B modelleri 1943’de görünmeye başladı ve bunlardan 1,988 adet üretildi. P-51C’den de 1,750 adet üretildi. Bu her iki modelin güçlendirilmiş gövdesi ve kanatlara monteli dört adet 12,7mm makinalısı vardı. Bu Mustang’ların çoğu Britanya’ya Mustang Mk III olarak sevk edildi. Bu uçaklar uzun menzilleri, yüksek irtifa güçleri ve eskort yetenekleri nedeniyle meşhur oldu. En tanınmış modeli damla tanesi tarzı kokpite sahip olan P-51D’dir. Bu modelin kokpit arka gövdesi yeniden tasarlamış, altı adet 12.7mm makinalı monte edilmiştir. Bu modelden 7,956 adet üretildi ve büyük bir kısmı Britanya’ya Mustang Mk IV olarak sevk edildi; diğerleri de USSAF F-6D keşif uçağı oldu. Bundan sonraki model P-51K genel hatları olarak öncekine benziyordu. Bunların üçte biri RAF’ın Mustang Mk V’ı oldu, 100’den fazlası da F-6K olarak görev yaptı. Savaşın sonlarına doğru P-51H ortaya çıktı. Bu modelden mütareke gününe kadar 550 adet üretildi, 2000 adetlik partinin geri kalanı iptal edildi. ABD üretim miktarı 15,386 olup buna ilaveten Avusturalya’da en az 200 adet üretilmiştir. Bu uçaklara Mustang Mk 20/21/22/23 denilmiştir. Bunlardan hiçbiri savaşta görev yapmamıştır. Ödünç verme programı dahilinde 50 adet P-51 Çin’e, 40 adedi de Pasifik’te görev yapmak üzere Hollanda’ya verilmiştir.

    Savaş sonrası P-51’ler 1949’a kadar Stratejik Hava Komutanlığı’nda, 1950’ye kadar da Milli Hava Muhafızları ile yedek birliklerde göreve devam ettiler. Kore Savaşı’nda hava muharebe görevi yapan ilk av uçaklarından biridir. RAF avcı birlikleri 1946’ya kadar bu uçağı kullanmaya devam etmiştir. Buna ilaveten 50 ülkenin hava kuvvetlerinde 1980’lere kadar göreve devam etmiştir.




    P-51 specs/doneleri:
    Crew/mürettebat: 1, engine/motor: 1 x Packard Merlin V-1650-7 V-12 engine, power/gücü: 1,695 HP, wingspan/kanat açıklığı: 11,26m, length/uzunluk: 9,97m, height/yükseklik: 4,15m, empty weight/boş ağırlığı: 3,221kg, max take-off weight/azami kalkış ağırlığı: 5,470kg, max.speed/azami hız: 721 km, ceiling/tavan:12,738m, range/menzil: 2,145km, armament/silah donanımı: 6 x 12,7mm MG, 2 x 450kg bombs/bomba or/veya 6 x 127mm (5 inch) rockets/roket


    Editör : M. Haluk SEVEL



     2. Dünya Savaşı ile İlgilenenler Klübü [Resimler ve Bilgiler]-[63 Kişi]




  • p-51

     2. Dünya Savaşı ile İlgilenenler Klübü [Resimler ve Bilgiler]-[63 Kişi]
  • i

     2. Dünya Savaşı ile İlgilenenler Klübü [Resimler ve Bilgiler]-[63 Kişi]
  • Amerika brleşik devletlerinin daha doğrusu müttefiklerin ürettiği hiç bir silah savaş üzerinde bu uçak kadar etkili olamamıştır.O sırada luftwaffenin avcı uçakları üzerinde baskı kuracak başka bir uçak yoktu.P-47 ler alçak irtifa özürlü idi.Spitfirelar ise hem performans hemde menzil açısından üstün değildi.
    Özellikle eskort görevleri sırasındaki başarıları sayesinde luftwaffeye ağır kayıplar vrdirmişler ve savaşın dengesinin müttefikler lehine dönmesini sağlamışlardır.

     2. Dünya Savaşı ile İlgilenenler Klübü [Resimler ve Bilgiler]-[63 Kişi]




  • P-47 THUNDERBOLT


    Thunderbolt” 2. Dünya Savaşı’ndaki Republic uçakları içinde en meşhur olanıdır. İlk uçuşu 6 Mayıs 1941’de yapılan uçak Pratt and Whitney R-2800 “Double Wasp” motoru kullanan, bu motor sayesinde oldukça büyük yük taşıyabilen büyük, yüksek performanslı av-bombardıman uçağı olarak tasarımlandırılmıştır. İlk teslimatlar, USAAC’nin Avrupa’da uçmaya başladığı 1942 Harizan’ında yapılmıştır.
    Çok iyibir uçak olmasına rağmen imalat sürecinde geliştirmeler yapılmıştır. Savaşın gelişimi esnasında “Thunderbolt” güvenilir, dayanıklı ve aşırı güçlü bir uçak olarak şöhret yapmıştır. P-47’ler savaş esnasında 2 milyon civarında uçuş saati tamamlamış, yalnız Avrupa cephesinde havada ve yerde 7000’in üstünde düşman uçağının imhasını gerçekleştirmiştir.

    Savaşın son yıllarında Pasifik’te B-29 eskortu olarak görev yapmışlardır. P-47C ve daha önceki modeller “jilet sırtı” tabir edilen bir gövde yapısına sahiptiler. P-47D’de ise bu yapı, pilotun arka tarafı daha iyi görebilmesi için “damla” tipi kanopiye dönüştürülmüştür.

    P-47’ler Savaş sırasında Brazilya, İngiltere, Fransa, Meksika ve Sovyetler Birliği tarafından kullanılmıştır. Savaş sonrası 9 yıl Hava Milli Muhafızları’da göreve devam etmiştir. Uzun yıllar Türkiye’nin de dahil olduğu 15 ülkenin hava kuvvetlerinde göreve devam etmiştir.





    P-47D specs/doneleri:
    Crew/mürettebat: 1, engine/motor: 1 x Pratt & Whitney R-288-59W Double Wasp radial piston, power/gücü: 2,535 HP, wingspan/kanat açıklığı: 12.39 m, length/uzunluk: 10.99m, height/yükseklik: 4.46m, empty weight/boş ağırlık: 4.497kg, max. take-off weight/azami kalkış ağırlığı: 7.910kg, max. speed/azami hız:715km/h, ceiling/tavan: 12.464m, range/menzil: 3.135km, armammmment/silah donanımı: 8 x 12.7mm MG, 1.130kg external bombs or rockets/harici bomba veya roket



     2. Dünya Savaşı ile İlgilenenler Klübü [Resimler ve Bilgiler]-[63 Kişi]


     2. Dünya Savaşı ile İlgilenenler Klübü [Resimler ve Bilgiler]-[63 Kişi]



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hürkuş -- 7 Şubat 2008; 19:01:01 >




  • P-47 THUNDERBOLT



    Thunderbolt” 2. Dünya Savaşı’ndaki Republic uçakları içinde en meşhur olanıdır. İlk uçuşu 6 Mayıs 1941’de yapılan uçak Pratt and Whitney R-2800 “Double Wasp” motoru kullanan, bu motor sayesinde oldukça büyük yük taşıyabilen büyük, yüksek performanslı av-bombardıman uçağı olarak tasarımlandırılmıştır. İlk teslimatlar, USAAC’nin Avrupa’da uçmaya başladığı 1942 Harizan’ında yapılmıştır.
    Çok iyibir uçak olmasına rağmen imalat sürecinde geliştirmeler yapılmıştır. Savaşın gelişimi esnasında “Thunderbolt” güvenilir, dayanıklı ve aşırı güçlü bir uçak olarak şöhret yapmıştır. P-47’ler savaş esnasında 2 milyon civarında uçuş saati tamamlamış, yalnız Avrupa cephesinde havada ve yerde 7000’in üstünde düşman uçağının imhasını gerçekleştirmiştir.

    Savaşın son yıllarında Pasifik’te B-29 eskortu olarak görev yapmışlardır. P-47C ve daha önceki modeller “jilet sırtı” tabir edilen bir gövde yapısına sahiptiler. P-47D’de ise bu yapı, pilotun arka tarafı daha iyi görebilmesi için “damla” tipi kanopiye dönüştürülmüştür.

    P-47’ler Savaş sırasında Brazilya, İngiltere, Fransa, Meksika ve Sovyetler Birliği tarafından kullanılmıştır. Savaş sonrası 9 yıl Hava Milli Muhafızları’da göreve devam etmiştir. Uzun yıllar Türkiye’nin de dahil olduğu 15 ülkenin hava kuvvetlerinde göreve devam etmiştir.
    .




    P-47D specs/doneleri:
    Crew/mürettebat: 1, engine/motor: 1 x Pratt & Whitney R-288-59W Double Wasp radial piston, power/gücü: 2,535 HP, wingspan/kanat açıklığı: 12.39 m, length/uzunluk: 10.99m, height/yükseklik: 4.46m, empty weight/boş ağırlık: 4.497kg, max. take-off weight/azami kalkış ağırlığı: 7.910kg, max. speed/azami hız:715km/h, ceiling/tavan: 12.464m, range/menzil: 3.135km, armammmment/silah donanımı: 8 x 12.7mm MG, 1.130kg external bombs or rockets/harici bomba veya roket


    Editör : M. Haluk SEVEL



     2. Dünya Savaşı ile İlgilenenler Klübü [Resimler ve Bilgiler]-[63 Kişi]




  • SAĞLAM BİR UÇAKTIR.3000 KMYİ AŞAN MENZİLİ VE ATEŞE DAYANIKLILIĞI İLE OLDUKÇA İYİ BİR UÇAKTIR.SAVAŞIN SON AYLARINDA PETROL SIKINTISI ÇEKEN LUFTWAFFENİN BİRÇOK UÇAĞINI PİST ÜZERİNDEYKEN İMHA ETMİŞTİR.

     2. Dünya Savaşı ile İlgilenenler Klübü [Resimler ve Bilgiler]-[63 Kişi]
  • B-17 FLİYİNG FORTRESS(UÇAN KALE)



    USSAC’ın büyük, çok motorlu bir ağır bombardıman uçağı talebine Boeing B-17 prototipi olan “Model 299” ile cevap verdi. Tasarım masasından uçuş denemelerine 12 aydan kısa bir sürede geçti ve ilk uçuşunu 28 Temmuz 1935’de yaptı. Büyük ölçülerine nedeniyle ilk uçuşa katılanlar tarafından “Flying Fortress” olarak adlandırıldı.

    B-17 gövde altından kanatlı, henüz tasarım aşamasında olan XB-15 dev bombardıman uçağının özellikleri ile Model 247 nakliye uçaklarının özelliklerini birleştiren bir uçaktı. B-17 Boeing’in, açık kokpit yerine uçuş güvertesi olan ilk askeri uçağıydı, beş adet 30 kalibre makinalı ve bombalar ile donatılmıştı.

    B-17’nin ilk savaş görevi, RAF’ın birkaç B-17’yi yüksek irtifa görevleri için almasıyla başladı. Ancak 2. Dünya Savaşı yoğunlaştıkça bombardıman uçakları ilave silah donanımı ve zırh ihtiyacı duydular.

    B-17E seri üretimi yapılmaya başlanan ilk modeldir. 9 makinalı ve 1,800 kg bomba yükü taşıyordu. Bu model ilk prototiplerden birkaç ton daha ağırdı. Aynı zamanda Boeing’in ilk belirgin ve çok büyük kuyruğu olan uçağıydı. Bunun nedeni yüksek irtifada dengeyi ve iyileştirilmiş kontrolu sağlamaktı. Her model daha ağır silah donanımına sahip oluyordu.

    Son model olan B-17G burunda çene altına ilave edilmiş çift namlulu bir makinalıya sahipti; savunma için 13 makinalısı vardı.

    Pasifik cephesinde Japonlara karşı “dört motorlu avcı” deyimiyle öldürücü bir şöhret kazanmıştı. Uçağın efsaneleşmesinin nedenlerinden biri de çok yara almasına rağmen havada kalabilme yeteneğiydi. Birçok kereler üslerine gövdelerinden büyük parçalar kopmuş olarak dönmüşlerdir.

    Boeing fabrikalarında 6,981, ulusal bir işbirliği neticesi Douglas ve Lockheed fabrikalarında da 5,745 adet olmak üzere toplam 12,726 adet üretilmiştir.
    .




    B-17G specs/doneleri:

    Crew/mürettebat: 9 ( 2 x pilots, bombardier, radio operator, 5 x MG operators), engines/motorlar: 4 x Wright R-1820-97, power/gücü: 4 x 1,200HP, wingspan/kanat açıklığı: 31,54m, length/uzunluk: 22,57m, height/yükseklik: 5,80m, max speed/azami hızı: 474km/h (at 7,600m), cruise speed/seyir hızı: 300km/h, ceiling/tavan: 10,8883m, range/menzil: 3,300km (w. 2,712kg bomb), empty weight/boş ağırlık: 16,333kg, max take-off weight/azami kalkış ağırlığı: 29,606kg, armamment/silah donanımı: 13 x 12,7mm Browning MG, max. 7,955kg bomb

    Editör : M. Haluk SEVEL



     2. Dünya Savaşı ile İlgilenenler Klübü [Resimler ve Bilgiler]-[63 Kişi]




  • 
Sayfa: önceki 2526272829
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.