Şimdi Ara

... (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
31
Cevap
0
Favori
21.409
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: csavas74


    quote:

    Orjinalden alıntı: Platinium

    ne kadar temiz kullanılmış olursa olsun 100.000 km ye gelmiş bir dizel muhtemelen turbosu deyişmek isteyecektir enjektörleri deyişmek isteyecektir motoru bakım isteyecektir ve bunlar ucuz şeyler deyiller o yüzden dizelin yüksek kilometre yapılmışı ekonomik deyildir uzak durun

    Gerçekten biliyor musun da söylüyorsun yoksa sırf yorum olsun diye mi yazdın bilmiyorum ama, ticaret ne için yapılır? Para kazanmak için. Ticaret yapanlar neden dizel kullanırlar? Kazandıkları paradan daha çok kar kalsın diye.
    Eğer bu arabalar yakıttan elde kardan daha fazla masraf çıkarsalardı, taksiciler, minibüscüler, hafif ticari araç kullananlar dizel değil benzinli kullanırlardı.
    100 bin km.=benzinliye göre 10 bin lira kar. İstersen otur hesapla. Turbo, enjektör, pompa hepsinin değişimi=2000 lira(eğer değişirse). Kaldı mı sana 8000 lira. İstersen kendi kullandığın aracın aynısının dizelini bir servise sor bakım masrafı farkı ne kadar diye? Reno için söylüyorum: Sıfır lira.
    Hangisi hesaplı karar sizindir....



    arkadaşım anlamıyormusunuz benmi anlatamıyorum

    bu adam araba alacak yaptığı bir kilometre yok dolayısıyla yaptığı bir karda yok

    birde aldığı fiyatın üstüne turboyu koyacak enjektörleri koyacak bakımını koyacak sonra kar etmeye başlayacak üstelik bunu 100.000 i geçmiş bir motorla yapmaya çalışacak ne kadar mantıklı sence

    yazdıklarımı okurken ne diye yazdığımı oku azıcık sonra cevap yaz




  • Şaka gibi ya,

    100 binin üstüne bir 100 bin daha yapacak, enjektörlerden ne kadar korkuyorsunuz turbo arızasından da öyle, bugün artık arızalı turbolar tamir ediliyor 350 ytl civarı dir tamir ücreti sıfırları servise götürmezsen 750 ytl civarından başlar ortalama bir araç için,

    dizel motorları çok sağlamdır, taş gibi bakımla uzun yıllar kullanılabilir.... Ben TDI passat bakarken 200 binden aşağı kapıyı açan yok deli gibi km yapmışlar araçlar hala saat gibi çalışıyor ....
  • Değerli paylaşımlarınız için teşekürler arkadaşlar...

    Yorumlarınızdan çıkardığım sonuçlar:

    - Dizel 2. el araçta km önemlidir. Mümkün olduğu kadar az km. yapmış araç almaya bakmalı.
    - Dizel aracın ne tür bir dizel kullandığı ile motor ömrü arasında çok önemli bir ilişki vardır. Kaçak mazot, kalitesiz mazot motorun belli başlı parçalarına zarar verir ve bu nedenle motor ömrünü kısaltır.
    - Dizel araçların motorları uzun ömürlüdür ama bakımı iyi yapılırsa ve yakıta dikkat edilirse. Aksi taktirde dizel motorlu bir araç alıcısını çok sıkıntıya sokar.
    - Ekonomik olduğu için hemen hemen tüm şirketler dizel araç filosuna sahiptir. Ekonomik ömürlerini tamamlayınca bu araçlar piyasaya sürülür. Kurnaz geçinen satıcılar da km. ile oynayarak bunları binicilere kakalamaya çalışırlar. Bu nedenle 2.el dizel araç alırken MUTLAKA ama MUTLAKA servise km. baktırmalıdır. (elbette araç bir de komple bakılacak)
    - [ŞAKA ile karışık] Kardeşim eceline mi susadın! Clio Symbol alınır mı? Hadi kendini düşünmüyorsun, eşini, çocuğunu da mı düşünmüyorsun? diyorsunuz.

    Bir de not,
    @ekirik, maddi durumlar iyi değil kardeş. Orta halliyiz çok şükür. Şu an memleketten 1500 km uzakta doğunun adı bile bilinmeyen bir yerindeyiz. Yılda 1-2 defa uzun yol yapacağız. Clio ile gidersek beni koltuktan manivela yardımı ile çıkaracaklarsa kalsın. Ekonomi yapalım diye sağlığımdan olamam. LPG olayına girerim daha iyi. VW'ye gücüm yetmez.




  • xenox kardeş çok güzel özetlemişssin artık bu sözlerin üzerine fazla söz söylenmez. Ben Clio 65hp sedan kullandığım için söyledim. Araç sadece şehir içinde ekonomik olabilir diye düşünüyorum. Zira hızlanmalarda çok çok yetersiz. Ayrıca direksiyon ve pedallar da bir taksiden beklenmeyecek sertlikte. Onun için skoda fabia yı önerdim. Fabia nın 1.4 dizel 75hp sini kullandım. İki ayrı arkadaşta var. Gerçi hızlanmalarda öyle aman aman bir performansı yok ama gerek kullanımı gerekse iç mekanın malzeme kalitesi direksiyon ve pedalların yumuşaklığı enfes bir tat veriyor. Ayrıca clio dan çok daha rahat bir iç hacmi var insan içinde rahat ediyor. Ben de boy 1.79 buna rağmen rahat ettiğimi söyleyebilrim. Skoda Vw nin kalitesinde zaten skodayı da >Vw yapıyor. Yani benim diyeceğim Vw ile aynı kailitede Vw den de daha uygun fiyatları. Uzun yola gideceğim diyorsun clio ile uzun yolda rahat edemezssin.

    Beni anlayabilmen için bu iki aracı da kullanmanı tavsiye ederim. Eminim ki fabia nın dizelinden inip clio 65hp sine bindiğinde kendini attan inip eşeğe binmiş gibi hissedeceksin...

    kal sağlıcakla...




  • Clio'ya oldum olası içim ısınmamıştır zaten... Sırf dizel diye seçenekler arasına koydum.

    - Dizel Getz alsam bagaja sığmayan valizleri kargoyla mı göndereceğim uzun yola çıkınca? Can sıkıcı!
    - Albea (multijet) desem... Arabada bir anormallik var sanki. Şekil şemal bozuk. Bir de çabuk arıza çıkarıyor diyorlar.
    - Piyasada çok bulunmayan Kia, Mitsubishi, Suzuki gibi araçlar ekonomik gibi ama elimde kalır.

    Kafam karışık. Dizel almak yerine efendi gibi bir benzinli alıp LPG mi yaptırsam? Dizel Clio'ya verilecek parayla benzinli Focus, Astra, Megane 1, Vectra, Civic de alınabiliyor. Sonra bir de LPG...

    Dizelciler ne dersiniz?
  • güzel bir motor ölü mü değil mi testi size...

    motor sıcakken ve çalışırken yağ çubuğunu çekiyorsunuz, buhar çıkartıyorsa geçmiş olsun. benim eski doblo daha marşa basınca düdüklü tencere gibi buhar atıyordu
  • arabayı satarken katkı katıp ufleme olayını engelleyebılıyorlar
    arabayı aldıktan bir müddet sonra bır bakmıssınız aracın motor ufluyor. olayı anlıyorsunuz ama yapacak bısey kalmıyor
  • xenox kardeş bagaj derdi istemiyorsan eğer o zaman dizel clio fiyatına partner al derim. Hem de yakıtı ekonomik ve piyasada bolca 2. eli mevcut ya da opel in corsa platformundan ürettiği combo. Taksi gibi zaten. Eğer şu an bende olan cady yi almasaydım sıfır combo city plus alacaktım. İçerdeki malzeme kalitesi bayaa iyi içi de geniş ayrıca bagaj sorunun da kalmaz. Arkada makas olmadığı için connect ve doblo gibi zıplatmıyor. Ama yazıktır parana clio gidip kibrit kutusu gibi bir aracı alma derim. Anladığım kadarıyla ailece uzun yolda yolculuk edeceksin. Dar ve küçük araçlar uzun yolda bayaa rahatsız ederler hele ki benim gibi 1.79 luk bir ailen varsa tavan üstüne üstüne geliyor sanırsın.
    Yine de sen bilirsin.
  • Her yerde dizel kavgasi ne bitmez kavgaymiş ... alma lpg taktir patlarsada forumdakilere dava açarsin
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ceyhunberber

    Her yerde dizel kavgasi ne bitmez kavgaymiş ... alma lpg taktir patlarsada forumdakilere dava açarsin


    Anlıyorsun bu işten!
  • dizel 200binde nort olur 400bin giden araç honda motoru oda benzinlidir.benzınlı daha dayanıklıdır tork olayı bitiriyor
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.