Şimdi Ara

2 Ups yi Tek Aküye Bağlamak

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
880
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Forumda takip etmişdim ve kendimde deneyerek 12v66ah lik araba aküsüne upsmi bağlamış ve çalıştırmış bulunmakdayım herhangi bir sorun olmamakla beraber 350watt lık çıkışı 1pcye anca yetiyor 2ci pcyede aynısını yapmak hem görüntüde hemde maddiyatta yük teşkil edecek elimdede aynı değerlere sahip 2ci bir ups daha var acaba ikisinide aynı aküye bağlasam sıkıntı meydana gelirmi?
    matıken düşünüldüğünde geç olan şarj hızlanacak 66ah de ikisini beslemekde zaten fazlasıyla yeterli gelecek gibi, yardımlarınız ve yorumlarınız için şimdiden teşekkür ederim.



  • Tahminimce aynı model UPS kullanırsan bir sorun oluşmaz fakat farklı bir model olursa olasılıklar konusunda pek de emin değilim ancak aynı güçte olduğu için şarj algoritmaları da aynıysa pek sorun çıkacağını sanmam. Bence UPS'lerin modelini belitmen iyi olurdu, daha önce o UPS'lerle çalışmış birisi varsa UPS'in özellikleri hakkında daha iyi yardımcı olabilir. Kolay gelsin.

    EDIT: Belki duruma göre diyot da gerekebilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi omerege -- 9 Kasım 2009; 18:04:31 >
  • benim dusunceme gore, her ıkı ups i de aynı akuye bagladıgında, ups ler akuyı sarj etmeye calısacak ve bırbırlerının urettıgı gerılım netıcesınde aku nun fazla dolu oldugunu dusunecek ve akımı kesecekler,
    bu kısır dongu seklınde devam edecek ve en sonunda sarj devresı devre dısı kalacak
  • Upslerin 2side aynı marka aynı model ve markalarıda Powercom Mini Bekap , eka elektronik ithal etmiş sanırım onun yapıştırmaları var neyse VARIDAT kafamda öyle bir düşünce yokdu sanırım haklısın şimdi bağlasamda hemen bir netice alamam 2 ups da sıkıntıya sokma ihtimalim var acaba araya ne koyabiliriz ki bahsettiğin olayı önleye bilelim?
  • Bence @varidat'ın fikri doğru değil, şayet böyle bir şeyin gerçekleşmesi pek olanaklı da değil çünkü şarj mantığına tamamen aykırı duruyor. UPS'leri birleştirme konusuna gelince de sorun yaşanacağını sanmam ancak halen olası bir probleme karşı düşünüyorum.
  • yanlıs ızah etmıs olabılırım,
    soyle dusunun ;
    1 ve 2 nolu ups var, bunlar aynı akuye baglı
    1 nolu ups akuyu sarj etmek ıcın aku gerılımı kontrol edecek,
    ve de akuyu sarj etmeye baslayacak.
    ( ups lerde normal enerjıden calısırken bıle akuler bellı bir akım ıle sarj edılır )
    aynı zamanda 2 nolu ups de akuyu sarj etmek ıcın aku gerılımını kontrol edecek,
    bu esnada 1 nolu ups ın sarj gerılımını gorup aku gerılım degerını yuksek olarak algılayacak
    bence bu ıslemler bır kısır dongu ıcınde devam edecek
    diye dusunmustum, ama dedıgım gıbı bu benım fıkrım, sadece bır teorı
    online ups lerde ıkı ya da daha fazla ups cıhazı aynı aku blogunu kullanabılıyor
    fakat boyle durumda dıger ups lerın sarj unıtelerı kapatılıyor olabılır, yanı sarj unıtlerı mutlaka senkron bır yapıda calısıyorlardır dıye dusunuyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: varidat

    yanlıs ızah etmıs olabılırım,
    soyle dusunun ;
    1 ve 2 nolu ups var, bunlar aynı akuye baglı
    1 nolu ups akuyu sarj etmek ıcın aku gerılımı kontrol edecek,
    ve de akuyu sarj etmeye baslayacak.
    ( ups lerde normal enerjıden calısırken bıle akuler bellı bir akım ıle sarj edılır )
    aynı zamanda 2 nolu ups de akuyu sarj etmek ıcın aku gerılımını kontrol edecek,
    bu esnada 1 nolu ups ın sarj gerılımını gorup aku gerılım degerını yuksek olarak algılayacak
    bence bu ıslemler bır kısır dongu ıcınde devam edecek
    diye dusunmustum, ama dedıgım gıbı bu benım fıkrım, sadece bır teorı
    online ups lerde ıkı ya da daha fazla ups cıhazı aynı aku blogunu kullanabılıyor
    fakat boyle durumda dıger ups lerın sarj unıtelerı kapatılıyor olabılır, yanı sarj unıtlerı mutlaka senkron bır yapıda calısıyorlardır dıye dusunuyorum



    Aslında bahsettiğiniz olayın gerçekleşmesi için ya aküyle ilgili bir problem olması ya da aşırı güç uygulanması lazımdır, çünkü olayın aslı şudur: akünün voltajı yavaş yavaş yükselmeye başlar yani şarj voltajına direk ulaşmaz, yüksek güç verirsek de akü hasar görür, bu yüzden dediğiniz gibi olayın gerçekleşme ihtimali çok düşüktür.




  • Enerjiyi keserek akü gerilimini tüketerek azalttım 10v a kadar indirdim ve tekrar enerji verdiğimde avometre ile olçtüğümde 10v olan gerilim 11,01v 11,02 5-6 sn aralıklarla 0,01v şeklinde yavaş yavaş yükseliyor yani birden önemli bir yükselme olmadı 2ci ups de olsa yüksek bir gerilim okumayacaktı sanırım VARIDAT korktuğun olmayacak gibi geliyor bu hafta sonu deneyeceğim.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.