Şimdi Ara

2 ZAMANLI DİZEL MOTOR OLURMU ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
35
Cevap
0
Favori
13.930
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Bilgiler için teşekkürler.

    Bayağı bişeyler öğrendik yine .

    Selamlar.
  • @vezir:
    Ben lâfı gereken şekilde anlıyorum da, siz baktığınız şeye dikkat etmiyorsunuz galiba:
    O alıntının alt tarafında Gr/BG/Saat olarak tüketiminden de bahsetmiştim.
    Yanlış hatırlamıyorsam 140 Gr/BG/Saat olacaktı.
    Ve dünyanın en verimli motoruydu. (Yıl 1974 idi)
    ........
    Ve gene dikkat edin, sonradan gönderdiğim katalog kopyasında; MAN üretim paletinde en yüksek güçlü motorlar hep 2 zamanlı.
    Yani sayfanın altına indikçe (motorlar büyüdükçe) 2 zamanlı olmaya başlıyor.
  • ney ispatlamaya çalışıyorsun , 2 zamanlı motor daha verimli daha az yakıt tüketir , daha yüksek beygitr gücü verir ise sen teorisini hiç anlamamışsın bu işlerin.katalogda ne yazdığı önemli değil. Bu genel prensip.
    Ama tuttup gemi nmotorundan bahsedip motor hacmi devasa olaylara çıkarsan o ayrı konu ,teknik olarak zaten büyük morları 4 zamanlı yapmak akıl dışı olduğu için 2 zamanlı oluyor .

    1000 cc ile 5000 cc arası motorlar için 2 zmanlı dizeller 4 zmanlı olanlarına göre daha fazla yakıt tüketir.buna itirazın varsa tartışalım.


    quote:

    Orjinalden alıntı: kocausta

    @vezir:
    Ben lâfı gereken şekilde anlıyorum da, siz baktığınız şeye dikkat etmiyorsunuz galiba:
    O alıntının alt tarafında Gr/BG/Saat olarak tüketiminden de bahsetmiştim.
    Yanlış hatırlamıyorsam 140 Gr/BG/Saat olacaktı.
    Ve dünyanın en verimli motoruydu. (Yıl 1974 idi)
    ........
    Ve gene dikkat edin, sonradan gönderdiğim katalog kopyasında; MAN üretim paletinde en yüksek güçlü motorlar hep 2 zamanlı.
    Yani sayfanın altına indikçe (motorlar büyüdükçe) 2 zamanlı olmaya başlıyor.




  • İki zamanlı motor ile 4 zamanlı motor arasındaki farklar...
    İki zamanlı motor Yapısı gereği daha ucuz ve basittir.
    2 zananlı motor delik kontrollüdür 4 zamanlı motor subap kontrollüdür yani 2 zamanlıda subap yoktur
    iş zamanı olarak düşündüğümüzde 4 zamanlı 2 devirde bir iş yapar 2 zamanlıda ise tek devirde 1 iş yapar
    Yakıt tüketimi 4 zamanlıda daha azdır. 4 zamanlıda verim daha yüksektir
    4 zamanlı motor Aynı kurs hacminde daha az güç üretir.
    Emme işleminde silindirin doldurulması işlemininde 4 zanmanlı daha büyük değere taşır yani buda verimin bir ölçütüdür.
    4 zamanlı motor daha yüksek sıkıştırma oranına sahiptir
    Yanma basıncı 4 zamanlıda daha yüksektir.


    Ayrıca ek bilgi olarak 2 zamanlıda 1.zaman da emme sıkıştrıma 2. zamanda ise ön sıkıştırma ve iş yapar denebilir.

    Bu çerçevede değerlendirmeyi siz yapın.




  • @vezir:
    Sizi kızdırdıysam çok özür dilerim.
    Bu arada bir de, önemli olanın ne olduğunu da bir öğrenebilseydik...
    Yani uygulanmakta olan teknik gerçekler mi, yoksa kafamızda oluşan inançlar mı?
    .....
    Birşeyleri tartışma gereği de duymuyorum, çünkü aynı şeylerden bahsedemeyeceğimiz açık.
    Ve insanların "inanç"larının değiştirilmesi de dünyadaki en zor işlerden.
    Tekrar özür dilerim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kocausta -- 19 Ekim 2006; 17:36:47 >
  • serkes hocam ne kadar da güzel özetlemiş ,benim tekrar etmemde bir extra katkı olmayacak , temel prensipler diye üstüne basıp anlatmaya çalıştığım şeyler bunlar.

    Yakıt tüketimi 4 zamanlıda daha azdır. 4 zamanlıda verim daha yüksektir
    serkes ile ve de tüm makina mühendisleri gibi üsteki cümlenin arkasındayım.
    Bunun inanç ile falan alakası yok , bu temel prensiptir .belki tek kelimedir ama altında sayfalarca açıklayacağımız thermodinamik yasalarından tutun sıkıştırma oranına , subap kontrolünden tutun yanma verimine kadar detay açıklamalar gizlidir.Bu gizli dediğim şey benim için ve sözlerinden anladığım kadarıyla serkes beyin de açıkça anladığını sanıyorum.

    Bütün mesele sayın kocausta bunu sizin anlayıp anlamadığınızdır.

    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes

    İki zamanlı motor ile 4 zamanlı motor arasındaki farklar...
    İki zamanlı motor Yapısı gereği daha ucuz ve basittir.
    2 zananlı motor delik kontrollüdür 4 zamanlı motor subap kontrollüdür yani 2 zamanlıda subap yoktur
    iş zamanı olarak düşündüğümüzde 4 zamanlı 2 devirde bir iş yapar 2 zamanlıda ise tek devirde 1 iş yapar
    Yakıt tüketimi 4 zamanlıda daha azdır. 4 zamanlıda verim daha yüksektir
    4 zamanlı motor Aynı kurs hacminde daha az güç üretir.
    Emme işleminde silindirin doldurulması işlemininde 4 zanmanlı daha büyük değere taşır yani buda verimin bir ölçütüdür.
    4 zamanlı motor daha yüksek sıkıştırma oranına sahiptir
    Yanma basıncı 4 zamanlıda daha yüksektir.


    Ayrıca ek bilgi olarak 2 zamanlıda 1.zaman da emme sıkıştrıma 2. zamanda ise ön sıkıştırma ve iş yapar denebilir.

    Bu çerçevede değerlendirmeyi siz yapın.





  • konunun inanç ile alakası yok ben sadece bilime inanırım.Gözünüzle gördüğünüz veya size sunulan şeyleri önce bildiklerim sonra aklım sonra da neden bu sonuca varıldığını anlamak için kullanırım.

    Matematik bilmeyen birine mühendisliği öğretenezsiniz , mühendisliği bilmeyen birine konunun neden olup olmayacağını anlatamazsınız , thermodinamik yasalarını anlamamış veya özümsememiş birine de yanma verimini iki zamanlı motorun neden daha verimsiz olduğunu anlatamazsınız.Sakın yanlış anlaşılmasın bu satırları genel fikir için söylüyorum , kimseyi kasdettiğim yoktur.Ama siz teknik sonuçları tartışacaksanız bunun neden böyle olduğunu da bilmeniz gerekir ki yanlış noktalara varılmasın.

    Bu forumlarda birçok kişi tartışarak doğru sonuca uğraştığını ve sonuçata bilimin har zaman galip geleceğini
    biliyorum.belki bazen kişinin konu hakkında detaylı teknik mühendislik altyapısı yoksa yanlış sonuçlara varabiliyor .Benim şahsen bu konuya kadar olan tartışmaları fikir alışverişi olarak gördüğüm için , herhangi bir müdehalede bulunmamaktayım.Ancak sonuçta yanlış ve uydurma sonuçlara varılacak ise müdahalede bulunmakta hiç çekinmem.Burada olan şey de budur .Konunun inanç ile değil teknik bilim ile alakası vardır.
    Müdahele ettiğinm şey 2 zamanlı motorun 4 zmanlı motordan daha verimsiz olduğudur.Bunu yakıt tüketimi açısından değerlendirdiğimi de defalarca vurguladım.Bunun istisnaları yok mudur. Hayır yoktur efendim.
    Ama elimizde sonuçlar var derseniz bunlar karşılığında 4 zamanlı motor yapma gereği duyulmayan aşırı uç noktalardır.Eğer dikkatli bir şekilde yukardaki açıklamaları incelerseniz nedne lokomotifte tankta bu motorların 2 zmanlı tercih edildiğini vurguladım.Burada yakıt tüketimi ikinci planda kldığı içindir.

    Devasa dizel ardan bahsettiğinde 4 zmanlı yapak akıl işi değildir de ondan .serkes bey güzelce açıklmış , ben fazla detaya girmek istemiyorum.

    Sonuç olarak özür dilenecek bir durum olmadığını sadece bunu yanlış bir sonuca varmamak için yaptığımı bildirek sonuçlandırıyorum.

    Neden bu konu üstünde durduğumu , beni bu forumun teknik tartışmalar kısmında tanıyanlar anlayacaktır.Bazıları bir şeyleri kanıtlamak uğruna , temel bilimden uzak veriler ile birşeyleri empoze etmeye çalışıyor .Yok efendim yakıt tasarruflu cihazlar , yeni motorlar , yeni yakıtlar.Aslında bütün bunların cevapları 1900 lü yılların başında teorik olarak verilmiş , şu ana sadece teorinin pratik uygulamaları yapılmakta.Aslında 2 zamnlı da 4 zamanlı motorlar da verim açısından fakir olduuı için dönemlerini kapatmak zorundalar, ancak direnmeye devam ediyorlar .Sonunda petrol azalınca yerlerini teorisi hazır ve pratikte kullanaılmaya başlanan torunlarına bırakacaklar.Bütün bunları yeni buluş olarak aranızda görenler olabilr ,benim için sadece uzun bir bekleyişin sonu olacaktır.

    saygılarımla,

    quote:

    Orjinalden alıntı: kocausta

    @vezir:
    Sizi kızdırdıysam çok özür dilerim.
    Bu arada bir de, önemli olanın ne olduğunu da bir öğrenebilseydik...
    Yani uygulanmakta olan teknik gerçekler mi, yoksa kafamızda oluşan inançlar mı?
    .....
    Birşeyleri tartışma gereği de duymuyorum, çünkü aynı şeylerden bahsedemeyeceğimiz açık.
    Ve insanların "inanç"larının değiştirilmesi de dünyadaki en zor işlerden.
    Tekrar özür dilerim.




  • İfadelerinize hiç şaşmıyorum.

    Teknik ilerleme ve keşif denen birşeyler var.
    Eğer üniversitelerdeki hocalar 50 yıl öncesini bilip öğretebiliyorsa, talebeleri de böyle olacaktır tabii.
    (1975'te üniversitedeki prof., 1950'lerde keşfedilmiş olan ve 1965'te bizim köydeki motorlarda kullanılmakta olan bir parça için "olamaz öyle şey, bu fizik kurallarına aykırıdır" diyordu.

    Bilim gelişirken, bazen önceden "kesin gerçeklik" veya "bilimsel yasa" olarak kabul edilen şeyler bile zamanla anlamsızlaşabiliyor.
    Örneğin, 1830'larda bilim adamları saatte 60 km. üzerinde hızla giden bir araçta insanların havasızlıktan öleceğini, böyle araçlar yapmanın çok tehlikeli olduğunu öne sürüyor; ve bunu da "o zamanki bilgileriyle" "ispatlıyorlardı".
    .......
    Kaldı ki buradaki konuda, 2 zamanlı motorun termodinamik yasalarında 4 zamanlıdan verimsiz olacağını gösteren birşey sözkonusu değil.

    Burada anahtar, "efektif ortalama basınç" konusu.
    Örneğini verdiğim motorda bu, 11 bar. (yani 2 zamanlı motorun aşil topuğu olan düşük ort. basınç konusunun halledilmiş olması)
    Yani 4 zamanlıda sağlanan ortalama basınç burada bu teknikle sağlanıyor; bunu üzerine 2 zamanlının ısı kaybı ve sürtünmedeki kayıpların azlığını da eklerseniz zaten olay açıklanıyor.
    Yani, 2 zamanlıda aşılamayan bu sorunu adamlar "kreuzkopf turbo" dedikleri yöntemle aşmışlar, daha o yıllarda.
    Bu sağlanınca, o herkesin eskiden ezberlediği "2 zamanlı motor verimsizdir" şablonu yıkılmış.
    İşin bilimsel yönü bu.

    Haa, Bu teknolojik buluş bizim okullarda ne zaman öğrenilip öğrencilere aktarılır, burası karanlık işte.
    Tahminim 2010-2020 arası.
    Çünkü genelde bu kadar sürüyor da:)
    .....
    Asıl sorun buradaki üniversite anlayışı.
    1-Buradaki hocalar sanayi ile işbirliği yapmayı, birlikte çalışmayı reddediyorlar.
    Bunu "kapitalizme uşaklık" olarak görüyorlar.
    2-Buradaki üniversitelerdeki bilimsel arge; çalışma, tebliğ... sayısı ve kalitesi neredeyse Uganda seviyesinde.
    Bilimsel kriterler çok önemsiz, önemli olan siyasi kriterler.
    Ve "sen benim sırtımı kaşı, ben de seninkini" tarzıyla, zaman içinde birsürü adam yükseliyor, kürsü başkanı oluyor... ama aslında hiçbirşey olmuyor.
    Bunun sonucunda da buradaki en namlı teknik ünivesite, batıdaki bir "meslek yüksek okulu" seviyesini geçemiyor.

    Eğer kızmayacaksanız, yukarda bahsettiğim "kreuzkopf" un çizimini de bulup yollarım. Bu MAN'in patentiydi, ama süresi geçmiştir herhalde.
    Artıkyakında buradaki okullara kadar bile düşer zaten.




  • Çizimi veriyorum: Bu teknikle sağlanan ort. ef. basınç tam 11.4 bar!.
    Yani birçok 4 zamanlıdan bile yüksek. (2 zamanlı deyince Mobilet motoru gelmesin artık sadece aklınıza)

    Bir de buna, 4 zamanlıdaki sürtünme kayıplarını yarıya inmesini, ve eksozlama havasıyla olan kaybın da azalmasını ekleyin.

     2 ZAMANLI DİZEL MOTOR OLURMU ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kocausta -- 20 Ekim 2006; 11:58:41 >
  • ne kadar da güzel sözcüklerle yağ gibi üste çıkmısınız hayret ediyoruım.
    Bilimsel temeller değişmezdir , teknoloji bu temel prensibler üzerine konulur ve ilerletilir.
    Ne yani şimdi bir firma bir konuda biraz ilerleme yapmış diye 2 zamanlı motor 4 zamanlıdan daha mı iyi olacak(yakıt açısdından ) aynı çabayı 4 zamanlı için gösterirler ise daha iyi sonuç alırlar.

    detaya girmekten özellikle kaçınıyorum, bunun için temel bilgilrin doğru oturtulması gerekli olduğu için.
    Siz ona bakarsanız devri daim makinası yapmaya çalışanları da bakın yapılabiliyor diye savunmaya kalkarsınız diye korkuyorum.

    hocalar haklı ,olabilirler çünkü temel prensipler çalışmayla falan değişmez.Siz hangi noktaya yoğunlaşırsanız diğer noktalar gözden kaçar da ondan.
    amacınız 4 zamanlı motordan daha az yakan ve daha güçlü bir motor üretmek için kullnırsanız belki bunu ucu ucuna zorlayarak yaklayabilirsiniz.ma çabanızı 4 zamanlı için kullanmış olsanız daha iyi sonuç alırsınz.
    Temelde yakalamanız gereken noktaları hiçbir zaman göz ardı edemezsiniz.2 zamanlı motor için Verim artırılabilir , ama bir sistem diğerinden asla üstün olamaz .
    Çünkü temel thermodinamik yasalarına aykırı bir şey yapmış olursunuz. Çok zorlayarak tasarımı geliştirebilir ve muazzam şeyler yapmanız zaten ona artık 2 zamanlı motor değil , başka bir isim vermenizi gerektirir.tabii piyasaya ve mühendislik bilimlerine bunu kabul ettirebilirseniz.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    ne kadar da güzel sözcüklerle yağ gibi üste çıkmısınız hayret ediyoruım.
    Bilimsel temeller değişmezdir , teknoloji bu temel prensibler üzerine konulur ve ilerletilir.
    Ne yani şimdi bir firma bir konuda biraz ilerleme yapmış diye 2 zamanlı motor 4 zamanlıdan daha mı iyi olacak(yakıt açısdından ) aynı çabayı 4 zamanlı için gösterirler ise daha iyi sonuç alırlar.

    detaya girmekten özellikle kaçınıyorum, bunun için temel bilgilrin doğru oturtulması gerekli olduğu için.
    Siz ona bakarsanız devri daim makinası yapmaya çalışanları da bakın yapılabiliyor diye savunmaya kalkarsınız diye korkuyorum.

    hocalar haklı ,olabilirler çünkü temel prensipler çalışmayla falan değişmez.Siz hangi noktaya yoğunlaşırsanız diğer noktalar gözden kaçar da ondan.
    amacınız 4 zamanlı motordan daha az yakan ve daha güçlü bir motor üretmek için kullnırsanız belki bunu ucu ucuna zorlayarak yaklayabilirsiniz.ma çabanızı 4 zamanlı için kullanmış olsanız daha iyi sonuç alırsınz.
    Temelde yakalamanız gereken noktaları hiçbir zaman göz ardı edemezsiniz.2 zamanlı motor için Verim artırılabilir , ama bir sistem diğerinden asla üstün olamaz .
    Çünkü temel thermodinamik yasalarına aykırı bir şey yapmış olursunuz. Çok zorlayarak tasarımı geliştirebilir ve muazzam şeyler yapmanız zaten ona artık 2 zamanlı motor değil , başka bir isim vermenizi gerektirir.tabii piyasaya ve mühendislik bilimlerine bunu kabul ettirebilirseniz.


    Pek birşeyler anlayamadım ama herhalde bu defa kızmadınız.
    Teşekkürler.
    .....
    Bu arada, termodinamik kanunlarına aykırı birşeyler için zorlama yapıldığı kanaatinde değilim. Çünkü "amatör icatçı" falan değiller.
    Bu işi yapan, parasını çöpe atabilecek bir kamu kuruluşu değil; 150 yıllık sanayi-teknoloji devi MAN. Bünyesinde çalışmışlığım olduğu için ne kadar ciddi-objektif-bilimsel olduklarını biliyorum.

    Bu ürünü kullananlar da, aylarca denizde tam güç motor kullanan; yani herşeyden önce yakıt tüketimini düşünen gemiciler.
    ........
    Devirdaim makinacılığı, sanırım burada karşımızdakine ancak hakaret amacıyla kullanacağımız bir deyim olmalıdır; ki bu bana ayıp gelir.
    Kaldı ki ben burada bir "tartışma kazanma" hevesinde değilim; sadece eksik bilgilenme veya bazı şeylerin gözardı edilmesi durumlarına karşı birşeyleri hatırlatmaya çalışıyorum.

    Yaşamım boyunca bilgi biriktirdim (elalem para biriktiriyor genellikle), bunları bundan sonra kullanabilmem pek sözkonusu değil.

    Birilerine aktarabilirsem ne mutlu.




  • amma laf salatası yaptınız yahu..
    artık konu koptu gidiyor.
    ben toparlamak istedim ama malesef zaten cevaplar verildi.
    toparlasakta yine dağılacağı için artık bende bişey demiyorum.

    kolaylıklar.
  • valla sağolun arkadaşlar özellikle grafikler için.birşey daha öğrendim.katılan tüm arkadaşlara teşekkür.
  • Trenlerde cer motoru lokomotifte ve vagonlarda her birinde en az bir tane bulunur. 30 40 vagondan oluşan tren sadece lokomotif cer motoru gücüyle gidemez. Nedenleri
    en baştaki vagonlar arasındaki bağlantının kopma riski vardır. Çünkü tüm vagonların ağırlığı en öndeki vagonlara binecektir.
    Sadece lokomotif cer motoru olursa tren aşırı yükte ve yokuşlarda patinaj yapar. Vagonlarda da cer motoru olunca güç dengeli bir şekilde dağılır ve daha iyi bir çekiş sunar. Kısa trenlerde yalnızca lokomotif cer motor gücü treni çekmeye yetebilir. Ayrıca biraz mantıklı olun, madem sadece lokomotif tekerlekleri tahrikli olacak ise niye elektriğe çevirip sonra cer motoruna versinler, şanzıman ile direkt tekerlere verirlerdi. Çünkü enerjiyi ne kadar çok dönüştürürsen kaybın da o kadar fazla olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konu 2006 dan kalma ama hala merak edip gelenle illaki olur ben gibi bizde 2006 model Planet 5 var malum 2 zamanlı dün babamla oturup konuşuyorduk konu nası geldi hatırlamıyorum ama babam o motor mazot da yakıyor demişti ben de şaşırdım kafama takıldı araştırmak istedim net bı sonuç bulamadım bulamadım ama bana mantıklı geldi en basit içten yanmalı motor çeşidi 2T sonuçta dizellerin bazılarında buji var bazılarında yok onu da anlamadım kafama takıldı ama dedemin elinden çok motor geçmiş tabi o dönem için hep 2T jawa Planet BMW çok geçmiş babamın ordan bildiği vardır benim anladığım kadarıyla 2T tek çeşit anladığım kadarıyla dizel benzinli diye ayırt edilmiyor


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.