Bildirim
2 Zamanlı Motorlar... (2. sayfa)
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
Giriş
Mesaj
-
-
2 zamanlı motorlar milin 360 derecelik bir turunda ateşleme boşaltma ve emme işlemi yapan bir motordur. yapısı gereği yağ yakar. fazla gürültülüdür. basit bir yapıya sahiptir. çoğunlukla küçük motorlardır. (gemi dizelleri hariç) egsoz emülsiyonu konusunda başarılı değillerdir. yanmadan yakıt attıkları için yakıt tüketimi de tatmin edici değildir.
sizin konuya gelirsek motoru direk takmanız gibi bir durum sözkonusu olamayacağından bir debriyaj, vites vs.. sistemi, güvenilir bir aktarma sistemi uygulamanız gerekecektir. kolay gibi görünüp zor olan bir uygulamadır. ama eğer hobi olarak yapacaksanız başarılı olamasanız bile süreçte çok keyif alacağınıza eminim. -
Katılıyorum ama şu sorunları çözersem daha güzel olacak :)) -
Günaydın.....Resimlerde motorunuzla ilgili bir eksiklik gözükmüyor. Dediğim gibi, motorunuzun buji takılı iken zorlanması normal. Sadece motor uzun süre yağsız kaldığından (motorunuz yağlı benzin ile hem çalışır hem yağlanır) bu zorlanma ile karşılaşabilirsiniz.
Bujiyi sökünüz. Uçlarını temizledikten sonra, uç aralığını belirlemek gerek. Bunun için kredi kartınızı kullanabilirsiniz. Kredi kartı kalınlığı kadar bir aralık bırakacak çekilde buj uçlarını açınız. Şimdi; buji kablosunu taktıktan sonra, buji ucunu motor gövdesine herhangi bir yere değdiriniz. Mesela, bujiyi taktığınız kısım olabilir. (bunu buji dik konumda yaparsanız daha iyi gözlemlersiniz. Bunun için birisinden yardım alabilirsiniz). İpi kuvvetlice çekiniz ve buji ucundan ateşleme olup olmadığını gözlemleyiniz. Eğer yok ise, iki tane kablo görüyorsunuz. Boşta...birisi siyah birisi kırmızı. bunlar sanırım stop düğmesi kabloları. bu kabloları birbirine bağlayarak denemeyi tekrarlayınız. İki durumda da ateşleme görmüyorsanız..sorun buji yada bobinde olabilir.
Şayet kıvılcım gördü iseniz.....bir beze biraz benzin damlatınız. Hafif sulu olabilir. Bunu karbüratörün ağzına kapatınız. İpi birkaç defa çekiniz. Çalışmaz ise, tekrar bujiyi kontrol ediniz. Buji ucunda eğer ıslanma görürseniz, karbüratörünüz benzin vermiyordur. Sökülüp temizlenmesi gerekir.
Bu işlemleri basitçe kendiniz yapabilirsiniz. Sonuçlarınızı bekliyorum.
-
Dediğiniz işlemleri uyguladım bujide kıvılcım gördüm.Düşündüğüm gibi bujide sorun yok sanırım.İçinde yağ benzin karışımı var.(1/60) Bir öncei yazıda da söylediğim gibi çalışmamasının nedeni muhtemelen ipi yeterli güçte ve hızta çekemeyişim.O ip çekilebilse motor çalışacak gibi ama bir türlü anlayamadım sorunu.Fikirlerinizi bekliyorum pek umudum kalmadı motor çalışmayacak gibi :)) -
İyi geceler. bujide kıvılcım olması güzel. Dediğiniz gibi ipi çekmede zorlanıyor olmanız, yada çekme stilini bilmemeniz, çalışmamasına neden olabilir. Motoru çalıştırmadan hemen önce, karbüratörün içine birkaç damla kolonya damlatıp akabinde kolu çekiniz. Kolu kuvvetlice çekmeniz halinde sanırım çalışacaktır. -
Söylediklerinizide dikkate alarak bir kaç işlem yaptıktan sonra motor çalıştı şimdi yeni yeni sorunlar var soğutma vb. onun içinde yeni konular açalım artık :)) Teşekkürler size tekrar. ) -
Değerli arkadaşım,
Bütün yazışmalarını tek etk okuyamadım ama resimlerini gördüğüm motor çoğunlukla tırpan ve ilaçlama makinelerinde kullanılan ve halen benim de kullandığım küçük bir motordur. Tüm özelliklerini ve sorunlarını biliyorum. halen motoru faal hale getirip getirmediğinizi merak ettim. sorunları sıralarsanız yardımcı olmaya çalışabilirim.
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X