Şimdi Ara

2 Zamanlı Motorlar...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
28
Cevap
2
Favori
11.159
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle soracağım soruları google da arattım fakat işe yarar pek bir cevap alamadım.İlgilenip cevap vereceklere şimdiden teşekkürler.Elimde 2 zamanlı bir motor var bilindiği üzere havayla soğuyan motorlardan bu bnm için sorun yaratır mı? (Motoru bisiklete takmayı düşünüyordum)Ayrıca bu tür motorlara vites kutusu vb. şeyler yapılabilir mi motorun iç yapısıyla mı oynanması gerekir yoksa ek bir sistem mi gerekir ve son olarak bu motorlarda Starter lar bilindiği üzere ipi çekerek başlatıyoruz bugün denedim bir türlü çalıştıramadım.Problem ne olabilir?Ve bu tür motorlara kontak anahtar sistemi uygulanabiliyor mu?

    Herkese teşekkürler...Bilgisi olanlar lütfen kısa zamanda bizide bilgilendirebilir mi







  • Günaydın. 2 zamanlı motorların yapısı 4 zamanlı motorlara göre çok daha basit bir yapıya sahiptir. Sağlama süpap veya egzantirik sistemleri yoktur. Tamiri kolay ve basittir. ancak motorunuzun ne motoru olduğunu bilmediğimiz için parça sıkıntısı varmıdır yokmudur bilemem. İpli çalıştırma sistemi dediğinize göre ya 1"" su motoru, ya 650watt jenaratör notoru, yada hızar motorudur. Jeneratör yada su motoru ise küçük bir tadilat ile bisikletinize takabilirsiniz. Hızar motorunda daha kolay olacaktır bu işlem. Motorunuzun ip tertibatının yanında kanatçıklar göreceksiniz. Bunlar çalışma süresince motorunuzun soğumasını da sağlar. Motorunuzun çalışmamasının nedeni büyük bir ihtimalle uzun süre beklediği için karbüratörünüzün yakıt memesi tıkanmıştır. bilindiği üzere iki zamanlı motorlar yağlı enzin ile çalışır. Motorunuz kapattığınızda eğer karbüratörde benzin kaldı ise, uzun beklemeler sonunda benzin uçar ve kalan yağ yakıt memesini tıkar. Karbüratör temizliği yağıldıktan sonrsa sorun kamayacaktır. (bu tabiki ateşleme sağlam ise)

    Su yada jeneratör motoru ise elinizdeki hızar motorları için satılan kavrama tertibatını ekleterek bisiklete aktarma yapabilirsiniz. Vites kutusu takma imkanınız yok. Sadece kavrama tertibatını zincir dişli takılacak şekilde tadil ettirirseniz tek vitesli bir motor kullanma imkanınız olur. Bu işlem için tornacılardan yardım alabilirsiniz.




  • Yazdıklarınız gerçekten yardımcı oldu ilginiz için teşekkürler motor pocket bike motoru.Uzun süredir çalışmadığı doğru en mantıklısı yağın o kısmı tıkamış olması.Cevabınız için tekrar teşekkürler en kısa zamanda dediğiniz gibi karbüratör temizliğiyle ilgileneceğim :))
  • Ah iki zamanli motorlar cok canimi yaktiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Evrenye

    Ah iki zamanli motorlar cok canimi yaktiniz

    Hayırdır noldu bu motorlarla ilgili :D Bilgin varsa bu karbüratör temizliğinde felan bizide aydınlatırsın artık :D
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Evrenye

    Ah iki zamanli motorlar cok canimi yaktiniz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HeaVeN39 -- 3 Ekim 2012; 22:13:33 >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Pocket bike motoru ise işiniz daha da kolay. Temeli hızar motorlarınna benzer. Karbüratörleri emişlidir. (Mobilet veya jeneratör motorlarında benzin karbüratöre yükseklik farkı ile dolar. Bunlarda depo hatırladığım kadarı ile karbüratörün altında. İşiniz bu durumda kolay olacaktır. ) siz depodan gelen hortumu sökün. İçerisine uygun bir şırınga ile basınçlı olarak sadece benzin püskürtün. bu esnada hortumun hava almamasına dikkat edin. Böylece tıkalı karbüratörü açmanız kolay olacaktır. ancak benzin deposu karbüratörün üstünde bir konumda ise....bu yöntem ile zor. Zira siz ne kadar basınç. uygularsanız uygulayın benzin taşırma kabına dolacak ve memenin açılmasına yardımcı olmayacaktır. aktarma sistemine gerek olmaz sanırım. Basit bir zincir ile arka seleye koyacağınız motorunuzu bisikletinize adapte edebilirsinz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tolgakmg -- 4 Ekim 2012; 15:21:19 >
  • Evet teşekkür ederim.Dediğiniz gibi benzinin geçtiği hortumlar yani depo en altta sanırım sıkıntı olmayacak.Motoru söylediğiniz gibi seleye yapmayı düşünüyordum en yakın zamanda bir tornacıyla işimi halledeceğim :)
  • Şuan motorun o parçalarını söktüm yukardaki (siyah tıpa gibi bir şey vardı adını bilmiyorum k.b. :D) Ayrıca benzin deposunun 2 borusunuda çıkardım orda bi tıkanıklık varmış o açıldı gibi.İpi çektiğimde artık eskisi gibi olmuyor(daha toplamadım motoru ama) ilk başlarda ipi çektiğimde kademe kademe takılıyordu artık tek aşamada geliyor tıkanıklığın gittiğinden dolayı öyle olduğunu düşünüyorum topladığımda çalışır inşaAllah.
  • Kızmazsanız bir sorum daha olacak Bu motorlara devir saati takmak, yapmak, mümkün müdür acaba amatör bir şeyde olabilir?
  • [simage][/simage]
     2 Zamanlı Motorlar...
    [simage][/simage]

    Motorun üstten görünümü böyle(bir kaç parçası sökülü).Şu üstte görünen delik normalde kapalıydı ve o zaman ipi çekerken piston inip çıkarken takılmalar oluyordu fakat o deliği açınca sorunsuz ip çekilmeye başladı acaba o deliği kapatınca hava sıkışıyorda piston çıkamıyor olabilir mi orayı açık tutmazsam motorun çalaışacağını zannetmiyorum acil yardımcı olabilecek var mı?

    --Şimdiden teşekkürler acil yardım lütfen...




  • Bende Vespa'nin 2 zamanlisi vardi ah ahh..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Vespaları biliyorum yeni modelleri bile eski motorları andırıyor :))Şimdi baktımda çok bir değişim olmamış yani
  • Ya arkadaşlar deli olcam :D O üstteki delikte buji varmış bujiyi aldım baktım simsiyah olmuş zımparaladım onu muhtemelen elektrik geçmiyor diye çalışmıyor diye düşündüm.Fakat bu seferde o üstteki deliğe bujiyi takınca ip çekilmiyor ya çok sert oluyor bunun nedeni nedir?Sanki içerde piston rahat hareket edemiyor hava sıkışmış gibi oluyor ve ip çok sertleşiyor zor çekiliyor sürekli takılıyor nedenini bilen yardım lütfen.. :)
  • Beyler motor boğulmuş olabilir mi eğer öyleyse ne yapmam gerekir ip sertleştiği için yardım edebilecek yok mu????
  • İyi geceler dilerim. Öncelikle resimde gösterdiğiniz motorun sol tarafında (resimde çok belli olmuyor. Tahmin yürütüyorum) ateşleme devresinin de olması gerekir. Ayrıca kırmızı ve siyah kabloların da açıkta olmaması gerekir. Benzinli motorlar 2 yada 4 zamanlı olsunlar, sıkıştırılmış benzin hava karışımının buji yardımı ile ateşlenmesi ve akabinde oluşan basıncın pistonu itmesi ile çalışırlar. Dolayısı ile, temel olarak motora hava ve yakıt karışımı gerekir. Bunun için karbüratörün sağlam olması gerekiyor. 2. olarak sıkıştırma olması gerekir. Zira motorunuzun delik yada açık bir yerinin olmaması gerekir. Sizin ipi çektiğinizde buji takılı iken pistonun zorlanması doğaldır ve olması gereken bir durumdur. üçündü şey de ateşleme. Buji simsiyah oldu ise, yenilenmesi yada temizlenmesi gerekir. Bu durumda buji ağızları zimpara ile temizlenir ve kontrol edildikten sonra yerine takılır. Sizde buji kablosu da göremedim. dolayısı ile motorunuzun bujisini takdığınızda bujiye ateşleme gönderecek bir tertibatın da olması gerekir.

    Size tavsiyem, motorunuzu ziraat aletleri, hızar veya benzeri araç gereç tamiri yapan yerlere götürüp gerekli ayarları yaptırmanızdır. Motosiklet tamircileri pek fazla bu motor ile ilgilenmezler. Sanırım ateşleme sistemindeki eksikliler nedeni ile motorunuz çalışmıyor olabilir.




  • Hmm anladım fakat benm dediğim zorlanma hani öyle normal değil.Örneğin ipi çekiyorum 5cm sonra takılıyor metalik bir ses geliyor yani o ipi hızla çekmek kesinlikle mümkün olmuyor ama dediğiniz gibi en yakın zamanda bir yere göstereceğim motorda bir kaç parça takılı değildi sol tarafta eksikler onlar olaiblir ama onlar çalışmayı etkilemiyor.Teşekkürler tekrar
  • günaydın.....bahsettiğiniz zorlanma, buj takılı değilken olmuyor sanırım. Bu durumda motorun iç yapısında çalışmasına engel bir sorun yok demektir. ancak bahsettiğiniz takılma, buji yokken de oluyorsa...o zaman sıkıntı var demektir. Bahsettiğiniz takılma, ip tertibatında oluşan bir sorun yada, yağsız olan motorun (daha öncede belirttiğim gibi bu motor yağlı benzin ile çalışır) sıkışma sonunda zorlanması ile oluşan bir ses olabilir.

    Resimde sol tarafta eksiklikler var. Bu ateşleme sistemine ait eksiklikler. Daha fazla resim paylaşırsanız daha net yardımcı olabilirim. Detaylı birkaç resim paylaşabilir misiniz?
  • Tabiki paylaşırım yarın bu saatlerde çekebilrim resimleri atarım o zaman ama ateşlemeyle ilgili bir eksiklik olduğunu zannetmiyorum çünkü motoru aldığımda adam çalıştırdı ve bütün parçalar aynen böyleydi.Dediğim zorlanma buji takılı değilken olmuyor sanki takılınca motorun içinde piston çıkmakta zorlanıyor gibi bir el bile tam şekilde çekilmiyor ip.İp kısmına gelince orayı söktüm ve o kısmın sorunsuz olduğunu gördüm.Dışardayken ip normal çekiliyor hiçbir takılma görülmüyor.Söylediğiniz gibi umarım sorun pistonda, motorun içinde herhangi bir yerde değildir ama bu gidişe göre sanki içerdeymiş gibi.Ayrıntılı resimleri Perşembe günü akşama doğru koyacağım İnşaAllah ilginiz için tekrar teşekkürler.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.