Şimdi Ara

TEK SİLİNDİR 4 ZAMANLI MOTORLAR NASIL ÇALIŞIR

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
0
Favori
19.758
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 2-3-4 ve daha çok silindirli motorlarda pistonun 4 zamanı tamamlaması için diğer pistonların yardımı oluyor.

    Peki bu scooterlarda falan kullanılan tek silindir 4 zamanlı motorlar bu 4 zamanı kendi kendine nasıl tamamlıyor.


    Cevaplar için şimdiden teşekkürler.



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Tek Silindirli 4 Zamanlı Motorların Çalışma Prensibi

    4 zamanlı motorlar, çoğu içten yanmalı motorda kullanılan bir tür motor tipidir. Bu motorlarda yanma işlemi dört ayrı zaman veya darbe boyunca gerçekleşir.

    Tek Silindirli 4 Zamanlı Motor

    Tek silindirli 4 zamanlı motorlar, tek bir silindire sahip ve yanma işlemini dört zaman boyunca tamamlayan motorlardır. Bu zamanlar şunlardır:

    1. Zaman: Emme Darbesi

    • Emme valfi açılır.
    • Piston aşağı doğru hareket ederek silindirde vakum oluşturur.
    • Bu vakum, hava ve yakıt karışımının emme manifoldundan silindire çekilmesine neden olur.

    2. Zaman: Sıkıştırma Darbesi

    • Emme valfi kapanır.
    • Piston yukarı doğru hareket ederek hava ve yakıt karışımını sıkıştırır.
    • Sıkıştırma, karışımın sıcaklığını ve basıncını artırır.

    3. Zaman: Güç Darbesi

    • Buji, sıkıştırılmış hava ve yakıt karışımını ateşler.
    • Yanma sonucu oluşan gazlar, pistonu aşağı doğru iterek krank milini döndürür ve motora güç sağlar.

    4. Zaman: Egzoz Darbesi

    • Egzoz valfi açılır.
    • Piston yukarı doğru hareket ederek yanmış gazları egzoz manifolduna iter.
    • Egzoz gazları dışarı atılır ve döngü yeniden başlar.

    Tek Zamanlı Motorlara Göre Avantajları

    Tek silindirli 4 zamanlı motorlar, tek zamanlı muadillerine göre aşağıdaki avantajlara sahiptir:

    • Daha yüksek verimlilik
    • Daha düşük emisyonlar
    • Daha uzun kullanım ömrü
    • Daha sessiz çalışma

    Kullanım Alanları

    Tek silindirli 4 zamanlı motorlar, çim biçme makineleri, jeneratörler, motosikletler ve diğer küçük uygulamalarda yaygın olarak kullanılmaktadır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Yok seninki biraz karışık olmuş dostum.
    8V-16V olayı daha farklı, bilahare anlatırım msn'den.


    Ama dediğin gibi 4 zamanlı bir motorda emme-sıkıştırma-ateşleme-egsoz olarak çaılışır.

    Benim bildiğim ateşleme işleminden sonra egsoz gazını atmak için pistonun yukarı çıkması yani
    üst ölü noktaya kadar çıkması gerekir.

    Bu da 1 den fazla silindirli motorlarda diğer pistonların yardımı ile olur.

    Benim anlamadığım tek silindir de bu iş nasıl oluyor.
  • Bir önceki patlamadan kaynaklanan momentumla sıkıştırma işlemi yapılıyor. Çalışma mantığında bir değişiklik yok.

    Ama çok titreşimli ve düşük verimli oluyor.

    8V-16V muhabbeti de çok alakasız olmuş.


  •  TEK SİLİNDİR 4 ZAMANLI MOTORLAR NASIL ÇALIŞIR



    1-Emme zamanı: Karbüratörden gelen benzin ve hava karışımı, emme sübabının açılmasıyla silindirin içine dolar. Bu sırada piston aşağı doğru inmektedir.

    2-Sıkıştırma zamanı: Emme ve egzoz sübaplarının her ikisi kapalı durumdadır ve piston yukarı doğru çıkar. Bu sayede benzin ve hava karışımı sıkıştırılır ve hacmi küçülür. Bu hacim küçülmesi aynı zamanda karışımın ısınmasına sebep olur.

    3-Patlama zamanı: Sıkışan ve ısınan yakıt karışımı, bujiden çıkan bir kıvılcımla yanar. Yanma ufak bir patlama şeklindedir. Patlamayla genişleyen karışım pistonu aşağı doğru iter. Motorun güç üretme zamanı burasıdır.

    4-Egzoz zamanı: Patlamayla aşağı inen piston, bu aşamada yukarı doğru hareket etmeye başlar. Yanmış gazların dışarı atılması zamanıdır artık. Piston yukarı çıkarken egzoz sübabıda açılır. Bu sayede yanmış gazlar dışarı atılır. Bundan sonra motor yeni bir çevrime başlar.




  • çok güzel bi açıklama olmuş bundan iyisi can sağlığı
  • Ölü zamanın atlatılabilmesini volan kütlesinin ataleti sağlar...
  • bende bu olayı çok düşünmüştü arada geçen ateşleme oluuşmadan geçen bir zaman nasıl tamamlanır diye norma motar devri 1000 devir çalışır
    Motr bu anda sarsıtısız çalışır ve tork stop etmesine izin vermez. Ama devri 800-500-200 sınır noktalarına getirin sen 4silindir motorlar bile sarsıtı yapar ve stop ederbilir.
    Şimdi senin cevabı ise motor devrini artırırak mesala 2000 devir tabi devir artırdıkça sarsıtı ortadan kalkacak Yani tek silindir 4 zamanlı motorun yaptığı torku elde edeceksin ve böylece motor stop sınırına yaklaşmadan ve sarsıntı oluşturmadan çalıcaktır. Motor Rölanti torkunu sağlacaktır.
    Tabi motorun devrini artırdıkça motor daha yakıt yakacaktır. Bir başka yöntem ise volan ağırlığını artırmaktır. M=V*A mantığından çalışma tek silindirde düzgün bir biçim de sağlanaktır. Bir bişka yöntem ise her ikisini bir arada kullanmatır böyle bir soru sorduğunuz için teşekür ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hakanarif -- 18 Haziran 2009; 11:28:42 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    2 ZAMANLI DİZEL MOTOR OLURMU ?
    18 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Tamam hacılar anladım ama motorsiklet rampa çıkarken volanın buna nasıl gücü yetiyor???



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yasin252525 -- 14 Kasım 2011; 11:01:03 >
  • motorsikletle rolantide rampa çaıkabilirmisin? Burada volan gücü değil de yüksek devirli çalışan motorun gücündeki süreklilik torku sağlıyor ve stop etmeden rampa çıkılıyor.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.