Şimdi Ara

2,0 motor 4 silindir ve 6 silindirli arabanın yakıtı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
0
Favori
12.936
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 2,0 motor 4 silindirli bi aracla yine 2,0 motor 6 silindirli bi aracın yakıtı aynımıdır.
    (kilo farkı felan yok sadece motor değişik)
    sokakta şöyle bi düşünce var : o araç 6 silindirlidir çok yakar
    bak bu 4 silindirli daha az yakıyo.
    size göre bu doğrumudur.



  • O iş motorun teknolojisine bakar.

    Mesela 2.0 litrelik BMW dizel 163 bG, Honda 2.2 litre dizel 140 bg ikisisnin şehir dışı verileri aynı şehir içi ise honda çok azıcık daha az fabrika verielrine göre ama arada 23 BG gibi büyük bir fark va, 0-100 hızlanmada büyük bir fark var...


    Yani 2 litrelik 140BG lik bir araçta var 200Bg likte bu çok havada bir soru.

    0-100 de tork mu önemli BG mi gibi saçma bir soru...

    Ama genel olarak şöyle bir mantık kurulabilir 6 silindirli araçlar genelde yüksek BG li ve performanslı araçlar oluyor genelde fazla yakar... Ama dediğim gibi eski teknoloji bir motorsa, veya 6 silindirli araç çk teknolojikse az yakar.


    Bakın BMW nin 500BG lik benzinli motoru şehir içinde 15 litre falan yakıyor benim 100BG lik aracım 10-11 litreyi buluyor

    Aradaki farka bakar mısın_???

    Yani biri 1600CC biri 5000cc...

    300BG lik dizelleri BMW nin 1.6 100Bg lik benzinliden neredeyse az yakıyor...

    İşte bu teknolojidir...




  • BMW nin .2500 cc motoru 8.6 şehir içi 6.0 dışı yakıyodu 3 serisinde 6 silindirli bi motor 7. vites programında görmüştüm test ediyolardı.

    Mercedes ML3200 şehir içi 16 LT yakıyo mesela ML Mercedes in jeep leri.
  • 96 97 model 5,20 ler ne kadar yakıyo acaba merak ediyorum
    6 silindir biliyosunuz . o arabadan düşünüyorum onun için.
  • bizdede 99 u vardı e38 kasa 5.20
    araç şehr içinde 14 litre civarı yakmaktaydı...
    yani ekonomik bir araç diil...
  • Motor teknolojisi ayni ise 6 silindirin 4 silindirden az daha fazla yakmasini beklemek mantikli olur. Bunun sebebi ise bence daha fazla surtunme elde edilecek olmasidir. Fakat esdeger teknoloji ile tasarlanmis ayni hacimdeki motorun silindir sayisi, aracin potansiyel gucunu pek etkilemeyeceginden yakin tuketimler almak beklenebilir.

    Ama tabii yine elma ile armut u karsilastirma durumu var ortada. Silindir sayisini arttirmak motor dizayninda temel kararlardan birisi. Mesela dusuk silindir sayisi varsa, motor daha kisa ve daha hafif yapilabiliyor. Yuksek silindir sayisinda ise motor gucu daha dengeli elde ediliyor vs. Yani muhendis 4 veya 6 silindir secmisse, motoru belli bir yapida yapmaya calisiyordur. Baska bir deyisle ayni teknoloji kullanmaz. Dolayisiyla bu sekilde bir karsilastirma pek saglikli olmaz.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    1.4 mpi motor
    10 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.