Şimdi Ara

1.2 Turbo Benzinli motor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
33
Cevap
1
Favori
7.860
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Neredeyse tamamı şehir içi kullanım olmak üzere Yılda yaklaşık olarak 10 Bin Km yapılacağı varsayılarak;
    Benzinli turbo motor 1.2 Tce manuel vites 2018 Dacia Duster yakıt tüketimi noktasında kullanıcısını üzer mi?
    Şehir içi 1 Km de ne kadar yakar? (Sakin kullanımda)
    Beygir gücü ve Torku İlk kalkışlarda olsun, ani sollamalarda olsun serilik ve atiklik noktasında yeterli gelir mi yoksa bayılır mı?
    Bir de benzinli turbo motorun bakım ve maliyeti pahalı mıdır?
    Turbolu dizel motorlu araçlar gibi bunlarda da hareket etmeden önce ve Kontak kapatmadan önce yaklaşık bir dakika kadar rölantide beklemek vb. Dikkat gerektiren hususlar var mıdır?
    Tecrübeli arkadaşlar bilgilendirirse makbule geçer.. Saygılar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    1.2 Turbo Benzinli Motor: Ayrıntılı Bir İnceleme

    1.2 turbo motor, genellikle küçük ve orta boy araçlarda kullanılan, güç ve verimlilik sağlayan bir motor türüdür. Küçük deplasmanına rağmen, turboşarjın kullanımı sayesinde daha büyük motorlarla karşılaştırılabilir performans sunar.

    1.2 Turbo Motor Nasıl Çalışır?

    Turboşarj, egzoz gazlarını kullanarak motora daha fazla hava besleyen bir cihazdır. Bu ek hava, daha fazla yakıtın yanmasına izin vererek daha yüksek güç üretir. Turboşarjlar, motorun düşük devirlerinde devreye girer ve daha yüksek devirlerde tam güç sağlar.

    1.2 Turbo Motorun Avantajları

    • Geliştirilmiş güç ve performans: Turboşarj, küçük bir motordan bile önemli ölçüde daha fazla güç elde etmenizi sağlar.
    • Artan verimlilik: Turboşarjlar, daha küçük motorların daha büyük motorlara kıyasla daha verimli çalışmasına yardımcı olur. Bu, daha iyi yakıt ekonomisiyle sonuçlanır.
    • Yüksek tork: Turboşarjlar, özellikle düşük devirlerde yüksek tork üretir, bu da daha iyi hızlanma ve çekiş sağlar.

    1.2 Turbo Motorun Dezavantajları

    • Turbo gecikmesi: Turboşarjlar devreye girmeden önce küçük bir gecikme olabilir, bu da hızlanma sırasında fark edilebilir.
    • Daha yüksek bakım maliyetleri: Turboşarjlar, diğer motor bileşenlerine göre daha pahalı ve karmaşık olabilir, bu da bakım maliyetlerini artırabilir.
    • Daha kısa ömür: Turboşarjlar sürekli yüksek sıcaklıklara ve basınçlara maruz kalır, bu da ömürlerini azaltabilir.

    1.2 Turbo Motor Alınır mı?

    1.2 turbo motorlar, güç, verimlilik ve uygun fiyatlılık arayanlar için iyi bir seçenektir. Turbo gecikmesi ve potansiyel olarak daha yüksek bakım maliyetleri gibi bazı dezavantajları olsa da, sağladıkları performans ve yakıt ekonomisi avantajları çoğu sürücü için bunları telafi eder.

    Sonuç olarak, 1.2 turbo benzinli motorlar, performanstan ödün vermeden yakıt tasarrufu sağlamak isteyenler için güçlü ve verimli bir seçenektir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • UPS...?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.2 turbo puretech(110 hp) ya da tsı alınır. Diğerleri yakıtta üzebilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2012 de sıfır km 1.25 fiesta alıp 4 yıl kullandim.

    120 bin nüfuslu ilçede yaşiyorum. Şehir içi ortalamam 7.5 - 9.0 aralığındaydi. Ama 7.5 altına kesinlikle inemedim.

    Şimdi 1.6 e-hdi peugeot var.aynı ilçe ayni guzergahlar yakit tuketimim en yüksek 5.2.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kirwana

    2012 de sıfır km 1.25 fiesta alıp 4 yıl kullandim.

    120 bin nüfuslu ilçede yaşiyorum. Şehir içi ortalamam 7.5 - 9.0 aralığındaydi. Ama 7.5 altına kesinlikle inemedim.

    Şimdi 1.6 e-hdi peugeot var.aynı ilçe ayni guzergahlar yakit tuketimim en yüksek 5.2.

    1.25 fiesta atmosferik değil mi?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.2 juke'um vardı. aynı motoru kullanıyorlar sanırım. performans cok ıyıydı ancak yakıt konusunda kafayı yersınız. istanbulda 50 liralık benzınle 85 km anca yapabılıyordum. o zaman da benzın 5 lıraydı.

    gerisini siz hesap edin. 4 ay dayanabıldım, sonra sattım aracı.
  • zotacing kullanıcısına yanıt
    1.6 115 opel astra ile yaz-kış ve hepsi şehir içi olmak üzere benzin ortalamam 7.6 litreydi. Yavaş ve narin kullanımda bu tarz ortalamaları yakalamak mümkün.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    1.4 mpi motor
    10 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • 1.2 TSi'dan pek bir şey beklememek lazım. Sollamalarda tedirgin etmiyor fazla ama.

    Ali Erkan Kızgınyoutube
    VW Polo 1.2 TSi Stage 1 0-180 Acceleration (Winter Tires)
    https://www.youtube.com/watch?v=26uUBmVsjvI




  • tamamen şehit içi kullanım? 4x2 duster neden düşünüyorsunuz? binek otomobil düşünseniz daha karlı olursunuz.
  • Zevk meselesidir ama duster alınacak bir araç değil moose testlerinde gördüğüm devrilen tek araç, 1.2 tce motor turbo beslemeli olduğu için dizelle aynı mantıkla kullanılmalıdır, yakıt olarak atmksferikden avantajlıdır sollamalarda kesinlikle üzmez fakat 1.2 ufacık motordan bu kadar güç üretebilen bir motor uzun ömürlü olamaz çok sıkıştırılırsa piston kırma ihtimali çok yüksektir, alınır mı bence alınır hatta şuan param olsa 1.2 leon almak isterdim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fakiramaseksi

    Zevk meselesidir ama duster alınacak bir araç değil moose testlerinde gördüğüm devrilen tek araç, 1.2 tce motor turbo beslemeli olduğu için dizelle aynı mantıkla kullanılmalıdır, yakıt olarak atmksferikden avantajlıdır sollamalarda kesinlikle üzmez fakat 1.2 ufacık motordan bu kadar güç üretebilen bir motor uzun ömürlü olamaz çok sıkıştırılırsa piston kırma ihtimali çok yüksektir, alınır mı bence alınır hatta şuan param olsa 1.2 leon almak isterdim
    Aslında şöyle söyleyeyim Dacia Duster mutlak suretle olmazsa olmazim değil...

    Olmazsa olmazlarim:

    1- Hayatım da hiç SUV aracım olmadı.. Mümkünse ve Allah nasip ederse artık yerden yüksek bir araca binmek istiyorum..

    2- LPG ye sıcak bakmıyorum.. Sevmiyorum.. Dizelin de geldiği durum ve gelecekteki hali ortada.. Bu durumda geriye kalan seçenek benzinli motor...E bunda da seçenek hayli fazla (Yok turbo, yok atmosferik..1.0 motor mu? 1.2 mi? 1.4 mü? 1.5 mi? 1.6 mı?) Hangisi en az sorunsuz? Benim şehir dışı işim senede 2 kez ya olur ya olmaz... Şehir içi sürekli kullanımda az yakan çok kaçan uzun yıllar uzmeden kullanılabilecek ne alınabilir?

    3- Mutlaka otomatik vites olmalı... Bugüne kadar hiç otomatik vites aracım olmadı... Düz vitesten artık gına geldi...



    Yazılanlardan anladığım kadarıyla Atmosferik motor Turbo benzinli motordan daha çok yakıyor doğru mu?

    Atmosferik motor performansı ise turbolu motordan daha zayıf doğru mu?

    Atmosferik motor turbo motordan daha uzun ömürlü ve sorunsuz doğru mu?

    Teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 50 kuruş 8 litre yakar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ne turbo benzinli aracımda rölantide bekledim ne de turbo dizel aracımda bekliyorum. Bence saçma.



    Turbo motor güzeldir. Otomatik vites te. İyi seçim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fakiramaseksi

    Zevk meselesidir ama duster alınacak bir araç değil moose testlerinde gördüğüm devrilen tek araç, 1.2 tce motor turbo beslemeli olduğu için dizelle aynı mantıkla kullanılmalıdır, yakıt olarak atmksferikden avantajlıdır sollamalarda kesinlikle üzmez fakat 1.2 ufacık motordan bu kadar güç üretebilen bir motor uzun ömürlü olamaz çok sıkıştırılırsa piston kırma ihtimali çok yüksektir, alınır mı bence alınır hatta şuan param olsa 1.2 leon almak isterdim
    Arkadaşın önüne de her hafta bir geyik çıkacakmış. 25 senedir hiç böyle bir manevraya ihtiyaç duymadım.



    Turbo motora gelince 1.0 olsun turbo olsun. Artık atmosferiklerin devri bitti

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yayamaschocuk kullanıcısına yanıt
    "-doğru mu?" yazdıklarınızın tamamı doğru.

    en güncel ekonomik motorlar şuan 1.0 1.2 turbo olanlar. daha üstü yakıt olarak üzmeye başlar.

    kasa olarak zevk size kalmış. otomatik vites artı ağırlık en az 1 litre fark yapar biliniz olsun. 7-8 litre yakar.
  • İstanbuldaysan şehiriçi benzinli arabaların alayı en az 8 litre yakar. Dizeller ise en az 6 litre yakar. Gazlamayı seviyorsan +2 litre daha ekle bu rakamlara.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.0 TSI Polo ile 6-6.5 çok rahat görüyorum inada verince fabrika verisi tutuyor eski nesil bile olsa TSi Rapid veya Fabia tavsiye ederim

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Koca konuda doğru mesaj sayısı 1.

    Biri rölantide beklemeye ne gerek var demiş biri az bir saniye yeter demiş.

    Yav turbo bu.. Turbo timer nedir duydunuz mu? Evet rölantide beklemek gerekiyor. Detayları açabiliriz.

    Startta fark yok, her motorda olduğu gibi araç göstergede belirttiği üzere kontrolleri bitirince çalıştırılır.

    Sollamalar üzmez, ara hızlanmaları iyidir.

    Bakımları arası fazla kalem farkı olmaz, ama arızada daha pahalıya mal olur.



    Yazmayacağım Yazmayacağım diyorum da öyle cevaplar geliyor ki sırf trol olsun diye yazdıklarını düşünüyorum.

    Edit: yakıt konusu şehire, güzergaha ve şoföre göre değişir bu işin standartı yoktur. Piyasada hakıt tüketimini gerçek olarak paylaşanları bulursanız 1.0 - 1.4 arasında turbo benzinliler +-1,5 litre aynı yakar.(ekstrem şartlar dışı)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi High Quality -- 30 Kasım 2018; 19:10:40 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.