Şimdi Ara

Civic 1.5 turbo 182 beygir motor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
177
Cevap
2
Favori
38.978
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2020 modellerde benzin sızdırma problemi çözüldü mü? Daha önceki yıllarda sorun çıkarıyormuş diye duydum. Düz vites almayı düşünüyorum tavsiye eder misiniz?



  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dura-Ace

    0-100 değeri kötü kalıyor cvt yüzünden ama 100-200 süresi iyi sayılır.


    Üstteki videoda iki araçta stok Leon maksimum torkunu erken verdiği için şanzıman oranları tükenene kadar bir süre takip ediyor ama şanzıman oranları tükenince Civic 160 km hızdan sonra olay yerinden ayrılıyor.

    Alttaki videoda Civic stok Leon Fr ise manuel şanzıman + downpipe + komple krom boru + varex egsoz + ecu tuning

    Leon fr ağırlık : 1158 kg
    Civic Rs ağırlık: 1388 kg

    Civic'de de ekstra ağırlık olarak bir de kameraman var. Aralarında nereden baksan 300 kg fark var. Yine de stok haldeki 1.5 Civic'i geçememiş.

    CVT törpülüyor filan dediklerine bakmayın motorun maks torku düşük ve devir bandı geniş olduğu için ani patlama yapmıyor ama it gibi gidiyor.
    https://www.civictr.com/threads/1-5-turbo-vtec-motor-yagina-benzin-karismasi.250088/

    Sorunu görmezden gelip kafaya takmayarak çözmüşler

    Forumdan da bi kişi yaşamıştı bi konuda yazıyordu. Şikayet var.com'da crv için bi şikayet vardı, detaylı bakılsa daha fazla da bulunabilir

    Aracı nerde yakacaksınız, izlemeye gelelim
    Benim yaptığım araştırmalara göre öyle kronik bir sıkıntısı yok aracın. Çoğu insan zaten memnun. Yakıt tasarufu yapmak isteyen 1.6 alır performans isteyen 1.5'i. Eğer ikna olmadıysan özel servislere sorabilirsin kronik bir sorunu var mı diye. Yetkili servisler kronik sorunu olsa da resmi ağızdan bunu söylemeye çekinebilirler.

    Burada Hondacı tayfayla çok dalga geçen var ancak Honda oldukça güzel araçlar üretiyor zaten. Sadece bizim ülkemizde alım gücü düşük olduğu için ülkeye getirilmiyor.

    Merak eden varsa şurdan bi baksın.
    Honda Automobiles
    View All Honda Car Models & Types | Honda
    https://automobiles.honda.com/vehicles


    Tabi arabadan anladığı tok kapı sesi olan tayfanın eleştirmesi normal. Aman DSG'nizin üstünü örtmeden yatmayın üşütür filan hasta olur :(
    Bahse konu sorunsal Amerika pazarındaki motorların ilk döneminde yaşandı. Bu durum ilgili pazar için geri çağırma düzeltildi. AB pazarındaki motorlarda hiç bir dönemde bu sorun olmadı. Kuzey Amerika pazarındaki araçlar ile AB pazarındaki motorların hacimleri aynı olduğu için motorlar da aynı zannedilip ondan böyle bir sorun var zannedildi ama aslında iki motor arasında birçok yapısal (piston vs.) ve yazılımsal farklılıklar var.

    Özetle hem ABD pazarındaki hem de AB pazarındaki 1.5 turbo motoru gönül rahatlığıyla alabilirsiniz. Çok teknolojik, ipek gibi çalışan harika bir motor. Motoru detaylı bir şekilde araştırırsanız tasarımından malzemesine dayanıklılık konusunda çok kafa yorduklarını ve bu yüzden çok daha güçlü olabilecekken daha uzun ömürlü olsun diye bununla yetindiklerini fark edersiniz.

    Ülkemizdeki tüm örnekleri halen 6 yıllık garantide ama buraya notumuzu bırakalım 200 bin üzeri yüksek kilometrelerde tercih edilebilecek nadir direkt enjeksiyonlu turbo motor olacak.
    Honda japon grubunda radikal tasarımlar yapan cesur bir marka.
    Bu markaları seviyorum .Ornegin Alfa romeolar mazda da katılabilir buna .Cesur tasarım yapmak büyük risktir .Bu riski de her firma göze alamaz .Toyota vw gibi
    Honda civic modellerinin her dönemdeki tasarımları rakiplerinin 1 kasa ötesindeydi hep .o 2009 lardaki uzay kasa ,fc5 in bir önceki kasası bile guncel çoğu modelden iyi tasarıma sahip
    Hal böyle olunca araçlar çin pazarinda modifiyeye de açık oluyor ve dolayli olarak ülkemiz de bundan nasibini alıyor.
    Ben çok model kullandım mevcut aracım da 2017 civic rs
    Aracını abartan bir kullanici kitlesi olduğu kadar bu aracı kasıtlı olarak gommeyi amaç edinmiş boş bir kitle de var .
    Arac ilk çıktığından beri forumdaki sayfasına bakın gidip bir defa bile incelememiş kişiler bıkmadan olumsuz şeyler yazıyorlar.
    Hâlâ şu sayfada da mevcutlar .Tamam aracın kaportası çok sağlam değil ama guvenliksiz anlamına gelmez bu çünkü bu araç iihs ve ncap testlerinde o çok övülen golf gibi passat gibi araçlardan yaşam kabini olarak daha güvenli cıktı. Sitesinde mevcut veriler .C sütünü olayı olmamalıydı katılıyorum ama çok mu büyük sorundu ?
    Hayır. Servise gelip stoptan kompozit dolguyla çözdüler meseleyi .
    Hadi bunlar hondacilarin kusuru olsun
    Allah aşkına yoldaki 2 çekiciden 1inin üzerinde dsg mağduru vag grubu araçlar var .O arkadaşlar yetkili servis 40 bin çekti iyi niyetten 5 bine yapacaklar büyük firma diye gezerken hondanin ücretsiz yaptığı onarimi mi yuhlayalim simdi?
    Hiç gördünüz mü vw ye dsg yüzünden saydıran birini ?
    Civicteki kaporta yamulmasinin bir benzeri octavialarda da var .Gundemde oldu mu hiç?Hayır . Çünkü bunların maşalı trolleri tipki dsgde olduğu gibi bunu da halinin altına süpürmekte ustalar
    Asıl fanatık güruh kim şimdi söyleyin?
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Honda Civic 1.5 Turbo 182 Beygir Motor: Kullanıcı Yorumları ve Teknik Detaylar

    Honda Civic, uzun yıllardır kompakt sedan segmentinde öne çıkan bir modeldir. 10. neslinde 1.5 litrelik turbo beslemeli bir motora sahip olan Civic, 182 beygir güç ve 240 Nm tork üretmektedir. Bu motor, VTEC teknolojisiyle donatılmış olup yüksek performans ve yakıt verimliliğini bir arada sunmaktadır.

    Kullanıcı Yorumları

    Honda Civic 1.5 Turbo 182 beygir motorlu kullanıcıları, aracın performansından genel olarak memnun kalmaktadır. Kullanıcı yorumlarına göre, motor güçlü ve torkludur, özellikle orta devirlerde iyi bir çekiş gücü sağlar. Ayrıca, aracın yakıt tüketimi de kullanıcılar tarafından beğenilmektedir.

    Bazı kullanıcılar, aracın süspansiyon sisteminin biraz sert olduğunu ve yol tutuşunun yüksek hızlarda daha iyi olabileceğini belirtmektedir. Ancak genel olarak, Honda Civic 1.5 Turbo 182 beygir motorlu kullanıcıları, araçlarından memnun olduklarını ifade etmektedir.

    Teknik Detaylar

    • Motor: 1.5 litre VTEC turbo beslemeli
    • Güç: 182 beygir @ 5.500 rpm
    • Tork: 240 Nm @ 1.700-5.500 rpm
    • Şanzıman: CVT veya 6 ileri manuel
    • 0-100 km/s Hızlanma: 8,1 saniye (CVT) / 8,0 saniye (manuel)
    • Maksimum Hız: 220 km/s
    • Yakıt Tüketimi (ortalama): 6,0 litre/100 km (CVT) / 6,4 litre/100 km (manuel)

    Kronik Sorunlar

    Honda Civic 1.5 VTEC turbo motorlu modellerinde bilinen herhangi bir kronik sorun bulunmamaktadır. Ancak, tüm araçlarda olduğu gibi, düzenli bakım ve kontrollerin yaptırılması aracın sorunsuz çalışması için önemlidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Civic Hatchback 1.5L Sport+ Güvenlik Paketi Otomatik Benzin 239.700 TL Üretim Mahalli: Great Britain
  • Bahse konu sorunsal Amerika pazarındaki motorların ilk döneminde yaşandı. Bu durum ilgili pazar için geri çağırma düzeltildi. AB pazarındaki motorlarda hiç bir dönemde bu sorun olmadı. Kuzey Amerika pazarındaki araçlar ile AB pazarındaki motorların hacimleri aynı olduğu için motorlar da aynı zannedilip ondan böyle bir sorun var zannedildi ama aslında iki motor arasında birçok yapısal (piston vs.) ve yazılımsal farklılıklar var.

    Özetle hem ABD pazarındaki hem de AB pazarındaki 1.5 turbo motoru gönül rahatlığıyla alabilirsiniz. Çok teknolojik, ipek gibi çalışan harika bir motor. Motoru detaylı bir şekilde araştırırsanız tasarımından malzemesine dayanıklılık konusunda çok kafa yorduklarını ve bu yüzden çok daha güçlü olabilecekken daha uzun ömürlü olsun diye bununla yetindiklerini fark edersiniz.

    Ülkemizdeki tüm örnekleri halen 6 yıllık garantide ama buraya notumuzu bırakalım 200 bin üzeri yüksek kilometrelerde tercih edilebilecek nadir direkt enjeksiyonlu turbo motor olacak.




  • Forumda bu sorunu yaşayan biri vardı, bi konuda yazmıştı
  • Honda'nın geleneksel ay başı zamlarına rağmen fiyat-performans açısından cazibesini kaybetmeyen bir araç. Uzun ömürlü olmasını çok isterim, zira ancak on yaşında filan alabilirim. :)
  • Offf hondaya turbo motor gelmiş . Artık forumda sizinle dalga geçmezler. 1.0, 0.9 turbo fındık motorlu araç sahipleri civicleri yok şöyle tokatladık, yok böyle tokatladık diyorlardı. Artık honda cicicleri kimse tutamaz.
  • CVT şanzıman ve 1.5 Turbo benzin, 182 hp performansı çift kavramalı 150 hp bir aracın gücüne eşit görünüyor testlerde. CVT performansı ciddi törpülüyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PSN_vs_XBOXLive

    CVT şanzıman ve 1.5 Turbo benzin, 182 hp performansı çift kavramalı 150 hp bir aracın gücüne eşit görünüyor testlerde. CVT performansı ciddi törpülüyor.
    Torku da 150 bg lik benzinlilerden daha az.
  • Benim yaptığım araştırmalara göre öyle kronik bir sıkıntısı yok aracın. Çoğu insan zaten memnun. Yakıt tasarufu yapmak isteyen 1.6 alır performans isteyen 1.5'i. Eğer ikna olmadıysan özel servislere sorabilirsin kronik bir sorunu var mı diye. Yetkili servisler kronik sorunu olsa da resmi ağızdan bunu söylemeye çekinebilirler.

    Burada Hondacı tayfayla çok dalga geçen var ancak Honda oldukça güzel araçlar üretiyor zaten. Sadece bizim ülkemizde alım gücü düşük olduğu için ülkeye getirilmiyor.

    Merak eden varsa şurdan bi baksın.
    Honda Automobiles
    View All Honda Car Models & Types | Honda
    https://automobiles.honda.com/vehicles


    Tabi arabadan anladığı tok kapı sesi olan tayfanın eleştirmesi normal. Aman DSG'nizin üstünü örtmeden yatmayın üşütür filan hasta olur :(




  • PSN_vs_XBOXLive P kullanıcısına yanıt
    0-100 değeri kötü kalıyor cvt yüzünden ama 100-200 süresi iyi sayılır.






  • lojistisyen kullanıcısına yanıt
    Çin ve ABD'deki "oil dilution" sorunsalı ülkemiz ve AB bölgesi Civic'leri için genelleştirilmiyor. Hem Türkiye forumlarında hem de yurt dışındaki Honda forumlarında(civinfo, civicx vb.) bu sorun tartışıldı. ABD ve Çin gibi yaygın şikayet yok kaldı ki o bölgede de giderildi zaten.

    Bu tip teknik mevzularda kati genellemeler yapmayı sevmem, asla yaşanmaz, yok demem. Marka fanatiği de hiç olmadım. Neyse onu söylerim. Genel kanıyı,kullanıcı yorumlarını, kendi tecrübelerimi,servis görüşmelerimi,teknik servis bültenleri(TSB) taramalarına dayanarak söylüyorum. AB bölgesinde nadir görülen bazı örneklerde(sürekli olarak motorun normal çalışma ısısına hiç ulaşamadığı kadar kısa kullanıldığı sürüşlerde, çok soğuk koşullarda) geçici olarak yağ seviyesinde artış oluşturan nadir vakalar bildirilmiş. Ancak bu örneklerin de neredeyse tamamı aracın normal sürüş koşullarında, normal çalışma sıcaklığına gelince kendiliğinden normale dönüyor.

    Aslında bu durum motorun çalışma normalinin bir parçası. Amerika örneklerindeki sorun, bunun çeşitli nedenlerle limitlerin üstünde kalması ve buharlaşmanın yeterli olmamasıydı. Çözüm olarak da temelde aracın ısı yönetimini iyileştiren yazılım ve donanım güncellemesiyle(klima kontrol sisteminde iyileştirmeler, CR-V'de aktif ön panjur uygulaması vs.) çözüldü.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi akılfikir -- 3 Haziran 2020; 21:54:54 >




  • Düzeltilmiş o sorun
  • İlk önce sorunu iyi tanımlayalım benzin sızdırma deyince sanki motor benzin kaçırıyormuş gibi anlaşılabilir. Motor yağına benzin karışması ve yağ seviyesinin maksimum çizgisinin bile üstüne çıkması sorunu yaşanıyordu.

    Bu sorun daha çok Çinin çok soğuk bir bölgesi, ABD ve Kanada taraflarında görüldü. Ağırlıklı olarak da CR-V'de kullanılan 1.5 193 ps motorlarda yaşanan sorun Civic'de kullanılan 1.5 182 ps motorda daha az yaşandı.

    Sorun yaşanan bölgelerde Honda geri çağırma yaparak ECU güncellemesi, kolorifer sisteminde düzeltme, CR-V'de aktif panjur gibi iyileştirmeler yaptı. 2019 yılında fabrikasyon olarak bu sorun çözüldü. Sorun yaşanan bölgelerde dahi şu anda alınacak araçlarda sorun bulunmuyor.

    Ülkemiz açısından bu şekilde bir sorun yaşandığını hiç duymadım. Forumdaki bir arkadaş motor yağında benzin kokusu hissettiğini yazdı ancak motor yağı seviyesi normaldi. Bahsedilen sorun gibi bir durum yoktu. Muhtemelen Çin ve ABD'nin emisyon normları ile ilgili bir farklılık nedeniyle o bölgelerde motorun yazılımı farklı çalışıyor olacak ki soğuk bölgelerde de olsa Avrupa'da bu sorundan bahseden olmadı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dura-Ace

    0-100 değeri kötü kalıyor cvt yüzünden ama 100-200 süresi iyi sayılır.


    Üstteki videoda iki araçta stok Leon maksimum torkunu erken verdiği için şanzıman oranları tükenene kadar bir süre takip ediyor ama şanzıman oranları tükenince Civic 160 km hızdan sonra olay yerinden ayrılıyor.

    Alttaki videoda Civic stok Leon Fr ise manuel şanzıman + downpipe + komple krom boru + varex egsoz + ecu tuning

    Leon fr ağırlık : 1158 kg
    Civic Rs ağırlık: 1388 kg

    Civic'de de ekstra ağırlık olarak bir de kameraman var. Aralarında nereden baksan 300 kg fark var. Yine de stok haldeki 1.5 Civic'i geçememiş.

    CVT törpülüyor filan dediklerine bakmayın motorun maks torku düşük ve devir bandı geniş olduğu için ani patlama yapmıyor ama it gibi gidiyor.




  • Dün Kayseri Malatya istikametinde giden bir Leon FR ile yan yana yürüme imkanım oldu. Hem viraj hakimiyeti hem yüksek hızlardaki istekliliği ile Leondan çok çok daha iyi bir araç. 1.5 turbo motor ise S modunda manuel kullanım ile muhteşem işler yapıyor. CVT falan diye üzülmeyin, biraz ağır kanlı bir klasik şanzıman gibi hissettiriyor.


    Not: Leon FR eski aracım, Civic Sport Plus ise yeni. İsteyenlerle kişisel fikirlerimi, tecrübelerimi paylaşırım.
  • 1 sn geç gider araç lastik sarmaz belki Leon gibi ama Honda nın yürüyeni ve mühendisliği bence daha iyidir bana daha güven veriyor
  • Honda Civic 1.5 turbo 182ps cvt ile 150ps çift kavramalı araç ile kıyasması,




    Honda Civic 1.5 turbo cvt ile manuel kıyası,




    Görüleceği üzere 182ps'lik Cvt'li araç her türlü daha performanslı. Malesef cvt ile bu aracın keyfi pek çıkmıyor, düzgün bit tam otomatik veya çift kavrama olsaydı hem performansta h3m de sürüş keyfinde daha olumlu yorumlar alacaktı.

    Aynı aracın cvt vs manuel duumunda ise aracın gerçek performansını görebilirsiniz. Segmentinde f/p olarak alınabilecek nadir araçlardan oluyor.

    Aracın eksileri ise ilk başta yol sesi geliyor. Frenleri, hiç olmazsa 182ps için daha gelişmiş olabilirdi, ses sistemi vasatın da altında, ön yolcu koltuğu yükseklik ayarı yok, arkada havalandırma ve 12v veya usb çıkışı yok. Arka kol dayama koltuğa sıfor yattığı için eğik durmak durumunda kalıyorsunuz. İç aydınlatma Honda'nın fi tarihinden kalma ürünleri ki bu da hoş gelmiyor bana.

    Tüm bunlar fiyatına da yansıdığı için onu mantıklı kılıyor zaten.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jquidd

    Benim yaptığım araştırmalara göre öyle kronik bir sıkıntısı yok aracın. Çoğu insan zaten memnun. Yakıt tasarufu yapmak isteyen 1.6 alır performans isteyen 1.5'i. Eğer ikna olmadıysan özel servislere sorabilirsin kronik bir sorunu var mı diye. Yetkili servisler kronik sorunu olsa da resmi ağızdan bunu söylemeye çekinebilirler.

    Burada Hondacı tayfayla çok dalga geçen var ancak Honda oldukça güzel araçlar üretiyor zaten. Sadece bizim ülkemizde alım gücü düşük olduğu için ülkeye getirilmiyor.

    Merak eden varsa şurdan bi baksın.
    Honda Automobiles
    View All Honda Car Models & Types | Honda
    https://automobiles.honda.com/vehicles


    Tabi arabadan anladığı tok kapı sesi olan tayfanın eleştirmesi normal. Aman DSG'nizin üstünü örtmeden yatmayın üşütür filan hasta olur :(
    Yurt disindaki modelleri konusacaksak niye 6 ileri yagli DSG konusmuyoruz? 2.0 tdi getirelim 3.0 tdi getirelim sana bak bakalim kim arabadan anlamiyormus.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayerli

    Honda Civic 1.5 turbo 182ps cvt ile 150ps çift kavramalı araç ile kıyasması,




    Honda Civic 1.5 turbo cvt ile manuel kıyası,




    Görüleceği üzere 182ps'lik Cvt'li araç her türlü daha performanslı. Malesef cvt ile bu aracın keyfi pek çıkmıyor, düzgün bit tam otomatik veya çift kavrama olsaydı hem performansta h3m de sürüş keyfinde daha olumlu yorumlar alacaktı.

    Aynı aracın cvt vs manuel duumunda ise aracın gerçek performansını görebilirsiniz. Segmentinde f/p olarak alınabilecek nadir araçlardan oluyor.

    Aracın eksileri ise ilk başta yol sesi geliyor. Frenleri, hiç olmazsa 182ps için daha gelişmiş olabilirdi, ses sistemi vasatın da altında, ön yolcu koltuğu yükseklik ayarı yok, arkada havalandırma ve 12v veya usb çıkışı yok. Arka kol dayama koltuğa sıfor yattığı için eğik durmak durumunda kalıyorsunuz. İç aydınlatma Honda'nın fi tarihinden kalma ürünleri ki bu da hoş gelmiyor bana.

    Tüm bunlar fiyatına da yansıdığı için onu mantıklı kılıyor zaten.
    yahu neresi mantıklı, yukarıda arkadaş 230küsur yazmış. 215'e daha yeni passat 150bg dsg aldı bir arkadaş. bu fiyatın neresi mantıklı? aklım almıyor bunu alanlara.




  • Civic Sedan 1.5L 182 bg 240nm tork, manuel vitesli araç mevcut.
    güvenlik paketli + elegance donanım 190 bin TL.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi chronicle -- 4 Haziran 2020; 17:13:44 >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.