Merhabalar Hali hazırda HB Sport Plus versiyonu 3 yıldır kullanıyorum. Motorun performansı ve çekişi kısmında bir problem yaşamadım. İnternette iç-dış & yürüyen bakımından saçma sapan modifiyeler görmüş araçlarla kıyas etmeyiniz. CVT şanzıman ise şehir içinde harika. Handikapı kalkışlarda 182 HP’yi hissettirmiyor. Sanki 140-150 HP’lik bir makine sürüyormuş hissi oluşuyor. 80-200 arası hatta 100-200 arası ise enfes. Gerçekten gücünü görebiliyorsunuz. Performans olarak direksiyon arkası kulakçıklar ile sanal oranlar arasında bir müddet his alabiliyorsunuz ki bu yeni Civic 182’liklerde cidden çok iyi bir şekilde uygulanmış. Son olarak Honda güvenlik nedeniyle aracı 210’a limitlemiş durumda. CVT’de bunda büyük pay sahibi. Motor gerçekten güzel ama CVT, motorun karakterini biraz baskılıyor. Yine de çok memnunum. Yakıt olarakta uzun yolda 100-130 arası sabit hızlarda eğim iniş-çıkış, sollamalar, düzlükler vs dahil 5.2-7 litre arasını görüyorum. Özellikle yokuş çıkışlarda performanslı kullanımda 7 değerlerini yakalıyor. Şehir içinde de ayağınıza ve yoğunluğa bağlı olmak üzere 7-11 litre arasında genelde 9.5 seviyelerinde seyrediyor. Kış aylarında bu değer aşırı trafikte 11 civarına da gelebiliyor. 21 bin km’deki aracım genelde uzun yolda kullandığım için yakıt yönünden bir olumsuzluk sezmedim. Özetle tipik bir benzinli yüksek beygirli araç, kilosu ve CVT şanzımanın davranışlarını da düşünürsek bence makul değerler ki arkadaşlarımın 1.2 Puretech 2008 ve 1.5 Tsi Golf araçlarıyla benzer oranları yakalıyor. Sadece zaman zaman şehir içinde depo hesabı 1-1.5 litre kadar oynama fark ediyor. Malzeme kalitesi de tipik Japonlar gibi. Ortalama bir C segmenti diyebiliriz. Kapılar sert üzerine yumuşak plastik, göğüs gerçekten iyi bir yumuşak plastik. 21k’da trim sesi almadım. Bir dönem sunroof çevresinde oluşmuştu onuda serviste yağladık ve düzeldi. Koltuklar eleştireceğim bir nokta. Sport Plus diye geçen bir arabada kumaş ve pek sarmıyor ama elektrikli - ısıtmalı ve bel destek ayarı bunu bir tık absorbe ediyor. Araç litfback olduğundan dolayı bagajı çok kullanışlı. Skoda Superb misali bir açılımı mevcut. C segmenti için hayli hayli iyi. Donanım olarakta tatminkar. Eğer alacak olursanız ekstra güvenlik donanımı olanlar var. Onlarda Honda Sensing ile adaptif vs gibi yarı otonom özellikleri geliyor. Yine prestij paket bulursanız onlarda deri koltuk ve arka koltuk ısıtmaları ile geliyor. Konfor olarakta bağımsız ve sertleştirilebilir süspansiyon ları standart. Sport Plus bir araç için süspansiyonlar ve şasi sert. Ama sedan bir Civic’e göre süspansiyon sertliği bir tık yukarıdadır. Bu da konfor ve sürüşte orta noktada olduğunu gösteriyor. Viraj kabiliyeti olsun konforu olsun gayet tercih edilebilir. Güzel bir harmanlama yapılmış ama şehir içindeki çukurlara biraz yavaş girmekte fayda var. Bam-gümlere maruz kalınabiliyor. Eğer kıyas yaparsak sert bir araç profli çizen Passat’tan tek farkı bu gibi geldi bana. Son olarak en sevmediğim yanı : yalıtım. Tipik Japon! Özellikle lastik sesi izolasyonu şu döneme yakışmıyor. Aklıma gelenler bunlar. Sorunuz olursa tekrardan yazabilirsiniz. Ayrıca hepimize de çok büyük geçmiş olsun. 😞 < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Civic 1.5 turbo 182 beygir motor (9. sayfa)
-
-
Teşekkür ederim çok güzel bir yazı olmuş. Ayrıca geçmiş olsun acımız çok büyük...
Bayadır 1.5t 2020 model sedan bakıyorum da. Cvt konusunu çözmek gerekiyor. Enteresan bir kullanım. 2k devirde sürekli hızlanması alışılmış dışı :) japon alışığım şuan 2011 lancer 1.6 var atmosferik manuel. Keyif alıyorum çok güzel. Mekanik sağlamlık. Ama otomatik ve yeni bir araca geçmek istiyorum. Hem sorunsuz hem kaliteli olsun. Satarken de üzmeden hızlı satabileyim istiyorum. Malum mitsubishi yavaş gidiyor ülkemizde. Ama sanırım bu 2020 182 civic daha tutulur modeldir değil mi?
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
4 yıl kullandım. Arac piyasadaki en iyi sedanlardan. Biraz Yalıtım sorunu var .Yolda pek az arac rakip olabilir
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Teşekkür ederim.
Diğer otomatiklerden biraz farklı. Diş yerine kasnak kullanan bir yapısı var. Zaten olayda burada başlıyor. Araçlar hızlı tren misali yürüyor.
Şuan en çok tutulanı anladığım kadarıyla Civic Eco Elegance atmosferik versiyon. Hem fabrika çıkışı LPG oluşu hemde tatminkar donanımıyla daha ulaşılabilir.
182 Civic’inde hayranları yok değil. Ülkemizde sevilen belli başlı araçlardan birisi ne de olsa.
Bu arada yazmayı unutmuşum bir olumsuzlukta bakım aralıkları. 10 bin km’de bir olması sıkıntı. Halbuki Honda ABD’de aynı motor aynı araba 13k km’de bir bakıma alınıyor.
Hülasa piyasadaki en iyi sedanlardan birisidir. Güç konfor genişlik bakımından kesinlikle tavsiye edilir.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sirrüs -- 10 Şubat 2023; 9:57:5 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Çok teşekkür ederim. Bakalım hakkımızda hayırlısı. Toyota hybrid 1.8 2020 ile civicler arasında gidip geliyorum.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Üstüne basa basa söylüyorum.. kesinlikle ve kesinlikle düz vitesini alın.
Sırf 2 ve 3. viteste tamgaz yapıp koltuğa yapışmak için anahtarı alıp yola çıkarsınız. Cvt'de böyle bir hissiyat yok, performanslı ama çok daha yumuşak, akıcı mülayim bir motor kullanıyor gibisiniz.. manuel ile eski Saab aerolar gibi yüksek devir performansı veren Vtec turbo motor olduğunu anlıyorsunuz..
Cvt'nin 2 yılda bir gereken saçma sapan bakımını, dayanıklılık meselesine gelmiyorum bile.
Ama 1-2 yıl kullanıp satacaksanız bunları unutun, Cvt alın.
-
Eş durumundan biraz da otomatik istiyorum ama sensing de aklımı çelmiyor değil. Bitane var ama sunroof yok. Sunroofa da kötü alıştık 😂
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Ortam nasıl burda arkadaşlar. Yok mu yeni alan almayı düşünen. Hali hazırda kullanıp çok seven :)
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Megane tce videosundan sonra bu kombinasyon gözümden düştü biraz :(
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
129 hp mi o video? Bu arada ilk önceliğim drug değil :)
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
https://www.youtube.com/watch?v=IXosvWIiXV8&feature=youtu.be
Yok 182 lik
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
İzledim hocam. Araçta tek iken megan alıyor. 2 kişi iken civic. Ayrıca adam çok hakkını vermiyor civicin. Herşeyi geçtim. 2. Videolarını da izledim. Giluettalı olan. Hepsini tokatlamış. Ama yine de benim amacım yarış değil. Hatta az yaksın bayılmasın. Şehir içi düşük devirde kullanılabilsin. (atmosferik aksine, bende şuan var. 3bin devir altı kullanamıyoruz) bakalım nasip. Alabilirsem. :)
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Zaten şehir içi 30 60 arası gidip geliyoruz sürekli çok bg fazla işe yaramıyor artık benimde atmosferik yokuş olmadıkça cvt hep düşük devir tutuyor genelde 2 bin devir civarı gidiyor ama şehir içi çok konforlu cvt gerçekten
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Sizde ne vardı?
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
19 swift
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Ben manuelini almayı düşünüyorum yakalarsam. Ama git gel yaşamıyor değilim FR veya diğer 1.5 TSI larda düşündürüyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X