Şimdi Ara

2 zamanlı scootera nasıl benzin alınır? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
1
Favori
6.239
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • expertadvisor kullanıcısına yanıt
    Öyle değil hangi marka yağ?
    PO mu Castrol mu Shell' mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konuyu biraz toparlayayım isterseniz evet yeni nesil iki zamanlı scoter ve motosikletler de benzin ve yağ girişi ayrıdır ,yağ deposu yerleri marka ve modele göre değişir piagio marka olanlarda genelde hemen benzin deposunun yanındayken Kanuni ,Cpi ,gibi bazı markalarda ise motosikletin ayak konulan bölmesinin seleye yakın kısmında bulunur önünde bir kapak vardır ve anahtar girişinden anlaşılır zaten ,bu kapağı açtığınızda karşınızda araba sileceklerinin su depolarını andıran buzlu cam renginde bir bidon göreceksiniz 4 te üçü ne kadar yağ ekleyebilirsiniz ortalama 800 gr civarı yağ kapasitesi vardır .Anormal bir durum yoksa bu yağ deposunu doldurduğunuzda ortalama 300, 400 km civarı sizi idare edecektir ,gelelim göstergenizdeki ışığa eğer motosikletiniz iki zamanlıysa ve genelde yanmayan , şeklen çaydanlığa benzeyen bir işarete yakın herhangibir ışık yada yanan kırmızı bir ışık görüyorsanız büyük ihtimalle yağınız aşırı azalmış yada cihazının yağlanması ile ilgili bir sorun oluşmuş demektir.Gelelim şu yağ karıştırma meselesine motosikletiniz yeni nesil dahi olmuş olsa ve ayrı bir yağ deposuna da sahip olsa şu ihtimali gözden kaçırmamakta fayda var yağ popmpası mazallah arızalanacak olursa yağ pompasıyla karbratör yada emme manifold arasındaki hortum kopacak tıkanacak yada çıkacak olursa yada bu yağ deposunda beklenmeyen bir sızıntı olupta yağlama işlemiyle ilgili bir takım aksaklıklar olduğunda motosikletiniz büyük ihtimal yatak saracaktır bu yüzdendir ki iki zamanlı motosikletlerde benzine cihazın yağ deposu ayrı dahi olsa ufak bir miktarda yağ eklemekte fayda vardır en azından böyle bir aksilikte size motosiklete yatak sardırmadan müdahale etme şansı tanınabilsin .Ortalama 5 litrelik bir depoya 100 gram katmanız yeterli olacaktır . Aşırı bir yağlama sonucu egzos çıkışında çok rahatsız edici bir dumanla karşılaşırsanız oranı yarı yarıya kadar düşürebilirsiniz böylece bujinizin yağlanmasına da olay gerçekleşmeden çare bulmuş olursunuz. Ancak arkadaşlarında dediği gibi lütfen tavaya sıvı yağ döker gibi eklemeyiniz yağınızı kuru bir şişe içinde benzinle karıştırdıktan sonra ekleyiniz . Yağın tipi 2t(iki zamanlı motor yağı) olmalıdır castrol ,po, shell,opet yada herhangibir marka işinizi görecektir yeter ki üzerinde 2t (iki zamanlı motor yağı) yazsın Varsa üreticinizin tavsiye ettiği bir marka tabiki onu tercih edebilirsiniz kaliteli yağ isteyenler parası mühim değil diyenler için ipon marka yağlarda olabilir çilek kokulu olanları bile var internetten araştırabilirsiniz.Kazasız arızasız sürüşler dilerim .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi popc -- 23 Ekim 2014; 21:55:30 >




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.