Şimdi Ara

200 BİN TL’YE MERCEDES C200D mi 195 BİNE AUDI A4 MÜ? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
71
Cevap
1
Favori
11.971
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merco

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mertergün M kullanıcısına yanıt
    Var hocam. Hayalet ekran, harman kardon ses sistemi ve navigasyonlu büyük orta ekran geliyor yanlış bilmiyorsam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yildiz kullanıcısına yanıt
    2 yıl Ankara’da ikamet etmiş bir araç kullanıcısı olarak aynı değerleri İstanbul’da yakalamanızın imkansız olduğunu düşünüyorum 😀

    Ankara istanbuldan çok daha boş yollara sahip.Alan çok geniş.Ortalamalar haliyle çok düşüyor.Ankarada incekten çukurambara gitmek ile İstanbul’da Bakırköy’den Beylikdüzü’ne gitmek arasında çok fark var.

    Yani sizin şehir içi olarak belirttiğiniz tüketim değerleri İstanbul için biraz hayal oluyor haliyle.

    Fabrika tüketim değerlerine bakıldığı zamanda şehir içi/dışı tüketimde 15-20% fark var a4 ile c180 arasında.0-100 değerleri ikisininde 8.5 saniye Mercedes’in motor gücü ve tork değeri daha yüksek olmasına rağmen.

    Bu sebeple en optimum motor a4’te iddiasında bulunmuştum.Bende a4 aracı alırken c ve 3 serisini test ederek almıştım.

    BMW’nin sürüş dinamikleri(Direksiyon hissiyatı) daha iyi
    Mercedes’in küçük S kasa görüntüsü göze hoş geliyordu
    Fakat a4 iç malzeme kalitesi ve premium hissiyat olarak kesinlikle önde.

    Audilerin bazı karakteristik özellikleri var.Mesela muadilleri arasında baz versiyonda daima en iyi ses sistemini sunar.
    Bu benim için çok önemli bir detaydı

    Şuan makyajlanmış c kasa gerçekten çok güzel.A4 ile iç mekan ambiyans kalitesinde yarışabilirler (C kasa led gösterge be led ekran çok ama çok albenili)
    Ama benim görüşüme göre o tablet gibi gözüken ekran bu araca yakışmıyor

    Şanzıman konusuna hiç girmiyorum.7g tronic sonrası zaten yeni kasa ile 9g tronic e geçiş yaptı Mercedes.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • ozgurgungor3 kullanıcısına yanıt
    İşte o 3 kasada yok.5 kasada var

    3 serisinde söylenen büyük ekran,spor deri koltuk ve harman kardon 40th özel donanım serisi ile birlikte geliyor

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Kesinlikle Audi 1.4 tfsi bakmanızda yarar var bence. Ama tabi en mantıklı olan gidip iki aracında test sürüşünü yapıp karar vermek

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • O parayla muhtemelen 520 almayı tercih ederim. 20016-2017 falan bulunur.
  • mertergün M kullanıcısına yanıt
    tablet konusuna sonuna kadar katılıyorum
  • mertergün M kullanıcısına yanıt
    Yanlış anlaşılmış olabilirim. Line olarak değil ama paket olarak var.
    Şimdi eski mailleri kontrol ettim.
    Temmuz 2018de aldığım teklifte executive diye bir ek paket var.
    içeriği de aşağıdaki şekilde

    ELEKTRİKLİ / HAFIZALI KOLTUKLA
    ISITMALI ÖN KOLTUKLAR
    NAVİGASYON / PRO. (6NH/S+6WA)
    HARMAN / KARDON SUR. SES SİS.
  • mertergün M kullanıcısına yanıt
    iyi günlerde kazasız belasız kullanmanızı dilerim. Aracınız benimde kullanırken 3 serisine göre beğendiğim bir model.

    Ben konu sahibine fikir olması açısından yazdım ancak iki oldu kıyaslama yapmaya çalışmışsınız cevap vereyim ayıp olmasın.

    A4 1.4 TSI da (S-Tronic) DSG şanzıman kullanılır ancak W205 kasa C serisinde kullanılan 7G Tronic Plus Maybach S650 de kullanılan şanzımandır.

    A4 teki çift kavrama (DSG), W205 C serisindeki Mercedes Benz üretimi 7G Tronic Plus ise dünyanın en dayanıklı ve en iyi tam otomatiklerinden biridir.

    A4 üzerindeki DSG çift kavrama olması nedeniyle biraz daha az yakması çok doğal ve C serisi üzerindeki tam otomatik şanzıman

    DSG gibi aşırı hızlı değil daha konfor odaklı bir şanzımandır. Zaten dayanıklılık konusuna girmeye gerek bile yok sanırım.

    Bir otomobili yürüten şanzımandır ve bunun kesinlikle daha güvenilir olması heleki bu fiyatlara bu segmentte göz ardı edilmemelidir.


    C180 Exclusive kullandınız mı bilmiyorum ama benim Amerika'da dahil kullandığım yüzlerce otomobil içinde bu segmentte en iyi iç mekan malzeme kalitesi W205 te.

    W205 C180 Exclusive de istek üzerine orta konsol ve kapılardaki trimler gerçek ıhlamur ağacıdır ve ön üst konsol dahil, 4 kapı üstü dikişli deri, koltuklar komple deridir.

    iç malzeme kalitesi ve premium hissiyatı daha iyi olan otomobilinize ait iç mekan fotoğraflarınız varsa paylaşırmısınız ?

    Teşekkür ederim..


    .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yildiz -- 10 Şubat 2019; 23:20:53 >




  • yildiz kullanıcısına yanıt
    Temennileriniz için teşekkür ederim :)

    Araç alma arefesindeyken 3 aracıda deneyimledim.Yakın arkadaşlarımdan biri 3.18i biri c180 sahibi.Bu sebeple kıyaslama değil sadece tecrübelerimi aktardım.

    DSG saatli bomba demişsiniz kısmen katılıyorum.Dışarıdan görünen yüzü öyle.Kuru tip şanzımanlarda mekatronik problem yaşanabiliyor.Bende eski aracım a3 te yaşadım.Fakat ıslak tip dsg de hiçbir problem yaşanmıyor.Stronic ile dsg biraz farklı çalışıyor esasen.Yerleştirilmeleride farklı motor bölgesinde.Yeni a3 lerde ve üst segmentlerde kullanılan ıslak tip şanzıman dolayısıyla kronik denilebilecek bir problem yaşanmıyor.

    Söylediğim gibi amg donanım paketli araçlar kullandım.Bu sebeple sizin donanım paketiniz için yorum yapamayacağım.gerçek ıhlamur ağacı kullanılmış olması kulağa hoş , göze albenili geliyor olabilir gerçekten.Ama söylediğim gibi deneyimlemedim.Her ne olursa olsun o android tablet görünümlü ekran aracın bütünlüğünü bozuyor.Çok kir gösteren ve çizilen piano black kaplamayıda beğenmemiştim

    Yaşım 28.Sizinkini bilmiyorum.Araçlardan beklentilerimiz farklı olabilir.Aracın içini şuan çekip gömderemeyeceğim.İmternette aratırsanız eğer görebilirsiniz.Benim görüşlerimdeki tarafsızlığıma inanmak zorunda değilsiniz tabi.İnternet ortamında tarafsızlığına inandığım otopark.com isimli bir site var belki biliyorsunuzdur.Oradaki incelemelerede göz atabilirsiniz.Neyden bahsettiğimi daha iyi anlarsınız belki ozaman

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • Audi iyi güzel arabada
    Mercedes c bmv 3 varken a4
    Mercedes e bmv 5 varken a6
    Alınmaz be kardeşim
    Not: golf dururkende a3 alınmaz

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • mertergün M kullanıcısına yanıt
    Memnun oldum Mert bey bende 40 yaşındayım (adım Ahmet) ve çocukluğuman beri otomobiller günlük özel ilgi alanım.

    Asla başkasının (otopark vs) lafına bakarak otomobil almadım almamda çünkü herkesin beğenisi ve beklentileri

    birbiridnen farklı olabilir saygı duymak lazım. Yüzlerce otomobil kullandım hatta bir çoğunun yorumları bu forumlarda.

    Tabiki binlerce test yorumlarını okudum her gün beğenerek izlerim o ayrı mesele ancak dediğim gibi zevkler ve rekler tartışılmaz.

    Yağlısı kurusu ne olursa olsun bir çift kavrama ile bir tam otomatik kıyaslanmaz. Muhabbetini sevdim
  • Yorumlarda geçen 3 arabaya da binmiş biri olarak ilk elden kullanıcı yorumları yazayım ben size.

    C serisi
    İç mekan bence sınfının en güzeli, piano black trim almayın hemen çiziliyor.
    Kırmızı, sütlü kahve ve ipek beji olmayan koltuklar suni deri diye biliyorum. Suni deri olan modellerin koltuklarında kusma problemi vardı ben aldığım zamanda (2015 modeller, koltuk ısıtma açıkken oturan insan terler ise aracın koltuklarında garip beyaz lekeler oluşuyor, internetten bulabilirsiniz).
    Direksiyon göbeğinde bulunan airbag'in arkasında MRM paneli diye bir panel var, bu panel bazı araçlarda sıkıntı çıkartıp bozulabiliyor. Fiyatı aydoğanlarda 2500 TL garantiden yaptıramamıştım.
    Klasik olarak 2014 üstü bir çok araçta bulunan anahtar algılanmadı problemini ara ara yaşadım. Anahtar pili ile alakalı değil, servis bir kodlama yaparak 4 kez çözdü.
    Büyük ekran yok ise berbat derecede yavaş ve kötü bir arayüze sahip
    Touch pad büyük ekran olmadan bence hikaye sadece kullanım zorluğu yaratıyor. Çünkü arayüz çok yavaş kalıyor touchpad dokunmalarında.
    Kaputu açtığınzda sileceklerin oradaki mazgalın altında bulunan 2 adet büyük, kalın saplama vidanın gevşemesinden dolayı aracın ön tarafından çok garip sesler gelmişti, vidalar sıkıldı bir daha da yapmadı (Yaklaşık 70000 km civarında).
    Tavandan bazen ses geliyordu, fitilleri yağlayıp bir daha taktılar.
    Yurtiçine giren modellerde 2. akü yerine bagajda bir röle bulunuyor (servis demişti yanlış da olabilir, sordurmak lazım). Bu röle sıkıntı çıkardı, değişmesi gerekti (80000 km).
    Ses sistemi olmayan modellerde hoparlörler berbat...
    100000 km sıfır motor ve şanzıman problemi ancak motor çok isteksiz, garip bir şekilde 7G-tronic şanzıman motora çok uyumsuz kalmış bana göre. Kronik olarak yabancı forumlarda araştırırsanız çıkar, 3-4 geçişleri ve 6-7 geçişleri gaza fazla basarak paddleshift üzerinden yapıldığında çok ince bir vuruntu mevcut.
    Ek olarak yine yanlışım olmasın, alacağınız aracın şanzıman kodunu servisten sorgulatırsanız şasi no ile
    722962 xx xxxxxx şeklinde ise 7g-tronic
    722965 xx xxxxxx şeklinde is 7g-tronic plus

    Son olarak İkinci eli gayet hızlı, facelift kasa girdi zaten.

    3 serisi
    Aracım Msport olan modeli, ama 40. yıl değil.
    Deri koltuk 40. yıl olmayan msport modellerde opsiyonel olarak eklenmedi ise yok diye biliyorum. Bunun yerine süet koltuklar mevcut. Bence çok güzel bir artı. Suni deri gibi terletmiyor, gerçek deri gibi çatlama problemi yok.
    Aldığım araç herhalde bu kadar dolu olarak Tr'de bulunan 3-5 arabadan biridir ama dolu olmasına rağmen iç mekan ucuz duruyor. İç mekandan bir şey beklemeyin.
    Aracın arkası c serisine göre gözle görülür bir şekilde geniş.
    Aracın yolcu koltuğu bacak alanı c serisine göre gözle görülür bir şekilde geniş.
    Aracın bagaj ağzı c serisinden dar, bebek arabası vs sıkıntı olabilir.
    Kapı trimlerinde ses mevcut.
    Kronik kapı ve cam fitillerinde ses mevcut, borusanda çözüldü.
    Yağmur sensörü c serisi kadar hassas değil.
    NBT arayüzü hem a4 den hem c serisinden çok çok ileride, telefondan film izleme, youtube, spotify, trafik bilgisi vs bir çok şey var. Kullanan kişiyi memnun eder.
    Dashboard, mercedes ve audi'den bence kötü, hayalet gösterge yok ise. Yıllardır aynı klasik ibreler devam ediyor.
    Yetkili servis bakımları olarak mercedesten 1 tık ucuz, audiden 1 tık pahalı.
    Kasa rijiditesi olarak bariz bir şekilde mercedes'den iyi, audi'den 1 tık kötü. (Genel olarak uzun yolda çok sert ve seri kullanırım)
    Gelelim motor ile ilgili konulara.....
    Kronik olarak turbo türbin pervanesi üzerinde bulunan su hortumlarında kaçak mevcut. 3 kez o-ring değişti, 4. seferde tuttu. 10000 km 'dir kaçırmadı.
    Kronik buji bobin problemi 65k km'de değişti.
    Benim aracımda daha yaşanmadı. Ancak motorun kaput altında kalan arka tarafında yağ kaçakları olan kullanıcılar mevcut.
    Motor ön kısım tapalarında ufak ufak terlemeler başladı benim aracımda da 78k KM.
    V kayışı 78 k km 'de hafif efseme başladı. Normal değil.
    Her servis bakımı periyodunda servisin eklediğine ek olarak yarım litre yağ ekliyorum, biraz fazla yağ yakıyor. Zaten n13 kodlu tüm motorlarda mevcut 1 serisi 3 serisi 5 serisi egzos uçları siyahtır.
    Motor yağ koyma kapağı contası fabrikasyon bir çok modelde hatalı, değişmez ise üst kapağa damla damla yağ üfleyebilir.
    Twin scroll (egzos manifoldundan sıralı giriş) turbo olduğu için, diğer modellere göre motor üst kapağında ve turbo türbin kısmında bariz daha fazla ısı mevcut. Ancak, bu turbo sayesinde alt devirlerde de üst devirlerde de araç mercedes e göre çok canlı.
    Bence mükemmel bir şanzımana sahip, çift kavrama kadar istekli vites atması, tam otomatikler gibi güvenilir olması... 78 bin km oldu aracım, halen 1-2 geçişlerinde soğuk havada dahi vuruntu yok. her üç araçta da paddleshift mevcut.
    En önemlisi bence, motor şanzıman uyumu diğer iki araca göre daha iyi, ya da benim için en uygunu.......
    Ek bilgi, dizel modeli xdrive diferansiyel ses problemi var (40 k km de başladı, servis değişmiyor)
    ikinci eli eh eh, şuan almazdım, yeni kasa bir girsin fiyatlar düşsün...

    Komşumun 190'lık A4'ünü ara ara kullanıyorum. 2. elden kullanıcı yorumlarım...
    Eski iç dizayn, ki hoş yenisini de beğenmiyorum. Yanlış anlaşılmasın 2019 3 serisi hariç bu segmentte hiçbiri ön göğüsü ve ekran konumlandırmasını güzel yapamadı.
    Arka koltuklar C den geniş 3 den dar.
    Bagaj geniş.
    Bizim aracın 2 kez mekatronik ünitesi değişti.
    Direksiyon servotronic arızası verdi 2 kez.
    İlla yapacağım diyorsanız yazılım vs gayet açık motor, güçlü motor altyapısı...
    Ufak da olsa olması gerekenden fazla yağ yakıyor bu araç, belki bu araca özeldir.


    Sonuç olarak 3 araç da gayet güzel araçlar. Bir BMW kullanıcısı olarak, tekrar araba alsam, iç mekan tatmini için kesinlikle mercedes alırdım. Ben kullandığım arabayı hissetmek istiyorum ara ara ıpır zıpır hareketler yapacağım bastığımda kaçsın istiyorsam BMW alırdım. BMW mercedes fiyatına a4 quattro buluyorsam hiçbirini düşünmeden onu alırdım. Ama malum şu ülke şartlarında dizele ek para ben yatırmazdım. Zaten araçlar artık birbirine yakın yakıyor.

    Son olarak uzun dönem yakıt tüketimlerim şehir içi şehir dışı karma

    C serisi 60000 km civarı hiç sıfırlamadan 7.3 lt
    3 serisi 50000 km civarı hiç sıfırlamadan 10.1 lt
    A4 10000 km civarı hiç sıfırlamadan 7.9 lt

    Ek olarak kıyas için
    4 serisi xdrive 30000 km civarı hiç sıfırlamadan 7.4 lt
    A5 quattro revo stage 2 20000 km civarı hiç sıfırlamadan 12.2 lt

    Not: Galerici değilim..
    Daha merak ettiğiniz bir şey olursa cevaplarım..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nickimdegisti -- 11 Şubat 2019; 2:7:26 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yildiz

    iyi günlerde kazasız belasız kullanmanızı dilerim. Aracınız benimde kullanırken 3 serisine göre beğendiğim bir model.

    Ben konu sahibine fikir olması açısından yazdım ancak iki oldu kıyaslama yapmaya çalışmışsınız cevap vereyim ayıp olmasın.

    A4 1.4 TSI da (S-Tronic) DSG şanzıman kullanılır ancak W205 kasa C serisinde kullanılan 7G Tronic Plus Maybach S650 de kullanılan şanzımandır.

    A4 teki çift kavrama (DSG), W205 C serisindeki Mercedes Benz üretimi 7G Tronic Plus ise dünyanın en dayanıklı ve en iyi tam otomatiklerinden biridir.

    A4 üzerindeki DSG çift kavrama olması nedeniyle biraz daha az yakması çok doğal ve C serisi üzerindeki tam otomatik şanzıman

    DSG gibi aşırı hızlı değil daha konfor odaklı bir şanzımandır. Zaten dayanıklılık konusuna girmeye gerek bile yok sanırım.

    Bir otomobili yürüten şanzımandır ve bunun kesinlikle daha güvenilir olması heleki bu fiyatlara bu segmentte göz ardı edilmemelidir.


    C180 Exclusive kullandınız mı bilmiyorum ama benim Amerika'da dahil kullandığım yüzlerce otomobil içinde bu segmentte en iyi iç mekan malzeme kalitesi W205 te.

    W205 C180 Exclusive de istek üzerine orta konsol ve kapılardaki trimler gerçek ıhlamur ağacıdır ve ön üst konsol dahil, 4 kapı üstü dikişli deri, koltuklar komple deridir.

    iç malzeme kalitesi ve premium hissiyatı daha iyi olan otomobilinize ait iç mekan fotoğraflarınız varsa paylaşırmısınız ?

    Teşekkür ederim..


    .
    Dsg niye saatli bomba olsun?!
    O kadar km kullandım. Zf den sonra en iyisi diyebilirim.
    Ama bu saatli bomba olayını anlayamıyorum.!!
    Şanzımanı doğru kullanmadıkları için kavrama gidiyor olabilir mi?!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • C200d, az yakmaz, çok kaçmaz. şanzıman desen berbat.
    Ben bu iki araç arasında kalsaydım, a4 alırdım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ikisini de almazdım ama sanırım c200 bu ikisi arasından daha net bir tercih olur

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • geçen sene 0 fiyatı 196.5 idi a4 ün. (1.4 150 hp dynamic)
    şimdi 2015 fiyatı 200 olmuş rezalet.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-796ACDCCD

    2.0 TDI 190 HP
    2.0 TDI 190 beygir motor oldukça iyi bir motor, hem performans anlamında çok iyidir hemde yakıt olarak iyidir, bu motor kesinlikle 1.6 dizel c200 motoru ile kıyas edilemez.

    Verdiğiniz fiyat aralığının çok daha altında 2015-2016 model makyajlı f30 kasa 320i ED ler var, örneğin 160.000 seviyesine temiz az km li Sportline 320 rahat bulursunuz, motor 1.6 - 170 beygir ve performans olarak 1.6 C200D den çok çok daha iyidir. Yakıt olarak, şehir dışı sakin kullanımlarda 4.5 lt leri görürsünüz, gaza bastıkça bu değer artar, şehir içi çok çok yoğun trafik varsa 10lt civarı, az yoğun trafikte sakin kullanım 8.0 lt civarı görürsünüz. Ben ayda 350-400 km yol yapıyorum bunun 100-120 km si çehir dışı kalanı tamamen şehir içi ve ortalama tüketim 6.0-7.0 arası değişiyor.

    Üstad, ben B6 kasa 1.8 TSI Highline passat kullandım, w204 kasa 1.8 CGI 156 beygir c180 amg kullandım, f30 kasa 1.6 170 beygir 320i ed kullanıyorum şuan.

    Yukardaki araçlar, performans olarak hepsi aynıydı, arada ahım şahım fark asla ve asla yok. ( passat ve merco motoru 1.8 )

    Hani hep mercedes ayrı bir dünya, yıldızı yeter vs deniyorya, inan ilgisi alakası yok. Passattan inip Mercedese binince vay be demedim hatta bazı noktalarda passatı aradığım oldu özellikle iç hacim genişliğinde passatı çok aradım çünkü w204 kasa baya baya dar bir iç mekana sahipti. sizin bakacağınız w205 kasada iç hacim biraz daha iyi.

    C serisi mercedes olsun, BMW 3 olsun, Passat olsun, Audi A4 olsun ne konfor olarak ne malzeme kalitesi olarak inan aralarında uçurum olan araçlar değil.

    Birisi bulutların üzerinde giderken diğeri yerlerde sürünmüyor. Hepsinin kendi içinde artıları eksileri var ama toplamda baktığınız zaman aradaki fark atla deve değil.

    Sizin yapacağınız en güzel şey, aklınızdan geçen araçların hepsine gidin bakın içine oturun, belki tipini çok sevdiğiniz bir modelin içine oturup kullandığınız zaman raaht edemeyeceksiniz veya tam tersi tipini sevmediğiniz aracın içinde daha rahat edeceksiniz. Mercedes biraz yukarda bir oturma pozisyonunu sahip, koltuğu az biraz kaldırsan kaputu tamamen görüyorsun, bmw320 çok daha alçak bir pozisyona sahip, en dipte gömülüp gidiyorsun, kaputun ucunu az görmek için koltuğu kaldırman gerek, merco gibi kaputu tamamen göreyim desem koltuğu baya baya kaldırman gerek. Passat ise ikisinin ortası gibi bir konumda.

    Mercedes ve BMW nin, Passat ve Audi ye göre insanlarda marka algısı daha yüksek, onun dışında çokta bir fark yok.

    Misal malzeme kalitesi denen olay, Benim passatın da içinden bozuk yollarda cızırtı tıkırtı geliyordu, C180 den de geliyor, bmw 320 den de geliyor. Hepsininde soyulan parçaları oluyordu, örneğin mercedes in koltuk yan derileri çok çabuk açınıp kırış kırış olup bazı yerleri soyulurken Passatta en ufak bir kırışık dahi yoktu, diğer taraftan, passatın anahtar girişinin etrafı soyulup dökülürken mercoda en ufak sorun yoktu. Rüzgar sesi desen hemen hemen hepsi aynı, konfor desen biri yerde biri gökte olan araçlar değil. tüm araçlarımla aralıksız 5 saat yol gittiğim zamanlar oldu, hiç birisinden bel ağrısı ve uyuşuk ayaklarla inmedim, hepsi benzer konforu sunuyor.

    Tekrar söylüyorum, burda kim ne derse desin, en güzel kararı kendiniz verirsiniz, aklınızdan geçen araçlara bakın deneyin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi efe_yakub -- 11 Şubat 2019; 7:51:49 >




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.