Şimdi Ara

2001 Marea 1.6 16V ELX Otomatik Vites Sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
1
Favori
23.922
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba,
    2001 1.6 16V Marea ELX Otomatik vites aracım hararetten dolayı kapak çatlattı ve yaklaşık 1 hafta önce yeni kapak takılarak motor rektefiye yapıldı. Ancak bundan sonra aracımda elektriksel arızalar başgöstedi. Araç ilk önce yüksek devirde çalışıyordu, daha sonra hiç çalışmamaya başladı. Sorun ECU dan dediler ECU değişti şimdi çalışmasında ve devrinde sorun yok ancak vites D modunda iken direk üçüncü viteste kalkmaya çalışıyor. Şanzıman kendini korumaya almış. Bilgisayara bağlatıp kontrol ettirdim Tork Konvektörü azaltım talep devresi ve kelebek devresinde açık devre olduğuna dair hata veriyor ve bu hatalar silinemiyor. Tesisatta kaçak ve birleştirme varmı diye kabloları teker teker kontrol ettik bu yönde de bir sorun yok. Bu konu hakkında bana yardımcı olabilecek arkadaşlara ömür boyu minnettar kalırım. Ankara da konuyla ilgili yardımcı olabilecek usta yada servis bilgisi verebilirseniz konunun ustası farklı kişilerden de görüş almak isterim. Aracımı 2 haftadır kullanamıyorum ve halen bir çözüm bulunmuş değil. Herkese şimdiden teşekkürler...







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    2001 Fiat Marea 1.6 16V ELX Otomatik Vites Sorunu

    2001 Fiat Marea 1.6 16V ELX'in otomatik şanzımanında sorunlar yaşayabilirsin. Bu sorunlar, sürüş deneyimini olumsuz etkileyebilir ve aracının performansını düşürebilir.

    Marea'nın otomatik şanzımanında karşılaşılabilecek yaygın sorunlardan bazıları şunlardır:

    • Vites Değişimlerinde Tereddüt: Şanzıman, vites değiştirirken tereddüt edebilir veya vitesleri sert bir şekilde değiştirebilir.
    • Kayma: Şanzıman, viteste kayabilir ve bunun sonucunda güç kaybı yaşayabilirsin.
    • Vitese Geçmeme: Şanzıman, belirli viteslere geçmeyebilir.
    • Arıza Kodu Görüntülenmesi: Gösterge panelinde otomatik şanzıman arızasına işaret eden bir arıza kodu görüntülenebilir.

    Bu sorunlara neden olan çeşitli faktörler vardır:

    • Şanzıman Yağı Sorunları: Düşük veya kirli şanzıman yağı, şanzımanın düzgün çalışmasını engelleyebilir.
    • Elektriksel Sorunlar: Sensörler veya kablolar gibi elektrikli bileşenlerdeki sorunlar, şanzıman kontrol ünitesine yanlış sinyaller gönderebilir.
    • Mekanik Aşınma: Şanzıman bileşenleri zamanla aşınabilir ve bu da sorunlara yol açabilir.

    Marea'nın otomatik şanzımanında bir sorun olduğundan şüpheleniyorsan, aracını yetkili bir servise götürmen önerilir. Servis, sorunun nedenini teşhis edecek ve onarım için gerekli adımları atacak.

    Otomobilinin otomatik şanzımanının sorunsuz çalışmasını sağlamak için düzenli bakım yaptırmalı, şanzıman yağını ve filtresini üreticinin önerdiği aralıklarla değiştirmelisin. Ayrıca ani hızlanma ve sert frenleme gibi agresif sürüş alışkanlıklarından kaçınmak da otomatik şanzımanın ömrünü uzatmaya yardımcı olabilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • emci oto yardımcı olabilir sanırım ankara da.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: marea_bursa

    emci oto yardımcı olabilir sanırım ankara da.

    EMCİ OTO da test cihazı varmış sorunun nerede olduğunu bulmak için onlara götürdük zaten. Adamlar makinaya bağlayıp sorunu buldular ancak nasıl yapacaklarını bilemediler ve bizi sepetlediler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: slamy

    quote:

    Orijinalden alıntı: marea_bursa

    emci oto yardımcı olabilir sanırım ankara da.

    EMCİ OTO da test cihazı varmış sorunun nerede olduğunu bulmak için onlara götürdük zaten. Adamlar makinaya bağlayıp sorunu buldular ancak nasıl yapacaklarını bilemediler ve bizi sepetlediler

    konuyla ilgili bilgi sahibi değilim ama kesin emin olduğum bişey varsa biyerlerle oynadılar ve yanlış bağlantı veya orjinal olmayan bişey taktılar ..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ekek

    quote:

    Orijinalden alıntı: slamy

    quote:

    Orijinalden alıntı: marea_bursa

    emci oto yardımcı olabilir sanırım ankara da.

    EMCİ OTO da test cihazı varmış sorunun nerede olduğunu bulmak için onlara götürdük zaten. Adamlar makinaya bağlayıp sorunu buldular ancak nasıl yapacaklarını bilemediler ve bizi sepetlediler

    konuyla ilgili bilgi sahibi değilim ama kesin emin olduğum bişey varsa biyerlerle oynadılar ve yanlış bağlantı veya orjinal olmayan bişey taktılar ..

    şu anda elektronikçinin biri ben bunu yaparım , ECU nun programlanmasında sorun dedi. arabayı bıraktım ona bakalım ne olacak bu adam da yapamazsa araba elimde kaldı gibi




  • Hocam varmı bi gelişme arabada...

    Dünde benim arabada vites ikaz lambası yanıp söndü.aracı stop edip tekrar çalıştırdım bidaha yanmadı..bakalım...
  • En son götürdüğüm yer ECU yu yeniden programlamış, hatta daha güncel versiyonunu yüklemiş sorun çözüldü. Daha önce ECU yu değiştiren yer düz vites aracın ECU sunu takmış. Bu yüzden 2 haftadır uğraşıyoruz.
    Vites ikaz lambası yanıyorsa şanzımanda hidrolik yağ azalmıştır yada fazlaca ısınmıştır. Uzun süreli beklemelerde vitesi N konumuna almak hem aracın hemde cüzdanın sağlığı için iyidir.
    Bu arada şanzıman yağı için bazı ustalar 99 model üstü bütün araçlara dex3 yağ konulur diyorlar ancak Marea 2001 model aracın fabrika yağı dex2 bilginiz olsun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi slamy -- 24 Eylül 2012; 10:00:26 >
  • Vites kolunda sıkıntı vardı.bazen N den D ye çektiğimde göstergede hale N yazıyodu.Sıkıntı konum sensöründeymiş ustam Ekrandan takip et böle kullan dedi bıraktık artık..Bende N den D ye alacağım zaman 3 e kadar alıp D ye ittiriyorum alıştım artık sorun değil :))
  • hocam araç ne durumda sıkıntı neden miş
  • marea süper. otomatik vites süper. kimseye kanmayın. şanzımanı kesinlikle revizyon yaptırmayın. şanzımanın sıfırı 4000 TL civarı söküp takması dahil. tork konvertörü, sensörler, pozisyon şalteri hepsi üzerinde geliyor. kız oğlan kız bir şanzımana sahip oluyorsunuz. bende de 4. vitese geçmeme problemi vardı revizyon için 2500-3000 TL arası fiyat verdiler. sağolsunhttp://www.volser.com.tr/ ayhan usta ne gerek var diyerek beni büyük bir yanlıştan döndürdü.
  • router3501 R kullanıcısına yanıt
    aracınızın kmsi kaçtaydı şanzıman arızası verdiğinde?
  • wehby W kullanıcısına yanıt
    273.159 km. Ancak şanzıman yağını aldığımda değiştirmedim. büyük ihtimalle ondan gitti şanzıman. anladığım kadarıyla marea almayı düşünüyorsunuz. evet mareaların bazı kronik sıkıntıları var. Ancak hangi arabanın yok ki. ben 2,5 yıldır kullanıyorum çok memnunum. ama arabayı aldığım kişi arabaya iyi bakmıştı. ABS, otomatik klima ve kalorifer, 2 airbag, hidrolik direksiyon, kullanılan gövde saçları galvaniz kaplama(çürümez-pas yapmaz) vs. vs. Otomatik mi manuelmi derseniz tamamen size kalmış. keyfinize göre. 100 km de 1-2 litre fazla yaksın ama rahat edeyim diyorsanız otomatik. diğer konu manuel vitesli araçlarda ortalama her 100.000 km de bir baskı balata değiştirirsiniz. ortalama maliyet 600-800 tl arası. otomatikte ise kötü kullanılan ve bakım yapılmayan şanzımanlar ortalama 250.000-300.000 km sorunsuz gider. düzgün kullanılır yağı zamanında değişirse otomatik şanzımanın kullanım ömrü minimum 500.000 km dir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi router3501 -- 25 Aralık 2015; 1:04:45 >




  • merhaba,
    bilmiyorum bu yazdığıma cevap gelirmi ama ?
    bende de otomatik şanzımanlı, conta yaktı onu yaptırdım, aracı aldım 2 gün yaa gerçekten tam 2 gün sonra yokuş çıkarken araç nasıl zorlanıyor dip gza yapsanda araç gitmiyor, anladımki araç3. viteste.
    vitesi 1 e alayım dedim (prnd321) 3 e geçiyor 1 ve 2 ye geçmiyor.
    şanzıman yağını kontrol ettim, beya krem gibi köpüklüydü.
    birkaç kez motoru stop edip çalıştırdım, hoop düzeldi on numara 1 de geldi 2 de hiç sıkıntı kalmadı, sonra stop edip tekrar çalıştırınca yine aynı 3 te kalkıp gimye dolayısıyla yokuşta zorlanmaya devam.
    conta yaktığı için baya masraf yaptın birde şanzımana masraf yapma şansım yok, şanzıman yağı böle köpüklü süt gibi krem gibi, değiştirsem faydası olurmu, yoksa boşa masrafmı olur. ne dersiniz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: seko85

    merhaba,
    bilmiyorum bu yazdığıma cevap gelirmi ama ?
    bende de otomatik şanzımanlı, conta yaktı onu yaptırdım, aracı aldım 2 gün yaa gerçekten tam 2 gün sonra yokuş çıkarken araç nasıl zorlanıyor dip gza yapsanda araç gitmiyor, anladımki araç3. viteste.
    vitesi 1 e alayım dedim (prnd321) 3 e geçiyor 1 ve 2 ye geçmiyor.
    şanzıman yağını kontrol ettim, beya krem gibi köpüklüydü.
    birkaç kez motoru stop edip çalıştırdım, hoop düzeldi on numara 1 de geldi 2 de hiç sıkıntı kalmadı, sonra stop edip tekrar çalıştırınca yine aynı 3 te kalkıp gimye dolayısıyla yokuşta zorlanmaya devam.
    conta yaktığı için baya masraf yaptın birde şanzımana masraf yapma şansım yok, şanzıman yağı böle köpüklü süt gibi krem gibi, değiştirsem faydası olurmu, yoksa boşa masrafmı olur. ne dersiniz
    slm alykm bizde yeni brava aldık otomatik ankaradayım cok bilinen bir usta var ümit diye bazı sıkıntılarını vardı sağ olsun giderdi kendisi ben oğluma aldım aracı usta aracı test ederken rampalı yerlerde 123 kullanın d ye almayın dedi gösterdi 2 gündür 1 ve 2 ye gecmiyor yağına baktım temiz siz nasıl bir yol izlediniz son durum nedir araçta başka bir sıkıntımız yok teşkrler




  • router3501 R kullanıcısına yanıt
    neyapılıyor bendede 4 e geçmeme sorunu var bilgi verirmisiniz
  • üstad benim arabadada bu gibi sorunlar var. hangi elektrikçiye götürdüğünüzü hatırlıyormusunuz acaba?
  • Arkadaşlar,
    ben bu araçtan aldım, inanın sanayide millet bu aracı dükkanına bile sokmak istemiyor. dönüp dolaşıp bir tane yapan adam var ona gönderiyorlar. adını vermiyim kasabın teki, arabanın derdi bitmiyor tasası bitmiyor.
    nemi yaptım ?
    aracı aldım hemen bakım yaptırdım.
    devirdaim ve triger değiştirdim.
    2 hafta sonra hararet tavan yaptı götürdüm aracı kullanmadım kaç gün, dedilerki bunlarda kronik hararet kafasına göre yukarı iniyor çıkıyor. Olurmu ya öle saçma şey ? :=) yine dükkan dükkan dolaştım, fan 1. kademe devreye girmiyor, fan fazımı ne öle bişey değişti, akünün ordan şasi yaptılar verdiler, ertesi gün yine aynı.
    tekrar gittim adam sallamadı başka yere gönderdi, hoop kapak dediler,
    kapak yapıldı. triger devirdaim müşürler termostat komple yenilendi. aracı teslim aldım ibre yine tavanda.
    dedim bu ne ? göstergeye tamir ettir geçer dediler. bir yere gittim adam göstergeyi söktü iki gün sonra tamir ettim dedi,
    bastım marşa yine aynı, yine gittim dedilerki artık bu arabaların tesisatı eski olur öyle,
    arabayı ilana koydum sattım.
    arabayla 6 ay içinde yaptığım masraf, çektiğim çile harcadığım zaman, böle pis bir durum yok.
    arabayı sattım, arabanın tüm derdini yaptıklarımı ama sorunlarını anlattım sattım.
    Aracı alan adam 1 ay sonra aradı bana dediki devirdaim kitledi, sen değiştirdinmi? faturasını buldum gönderdim adama. Bu araçla benim tecrübem bu oldu. gittim 96 model felicia aldım. araba bitik, hidrolik direksiyon bile yok. taş gibi ya tam bir eşşek yağını değiştiriyorum geziyorum ne hararet yapıyor ne yolda bırakıyor.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.