Şimdi Ara

2003-2006 modeller arası- Fiat Punto Kulübü (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10.283
Cevap
68
Favori
715.052
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 20 - 30 bin km lerde fren balatası değişimi çok erken değil mi arkadaşlar..
    Allah sizi inandırsın Mazda B2500 SDX çift kabin var abimde, 200000Km (ikiyüzbin) de evet yanlış okumadınız, daha yeni değiştirmiş balatalarını..
    Bu erken değişim acaba sarf malzemelerini dandikliğinden midir,
    yoksa,
    bu tarz sarf malzemelerden gelir elde etmek için çabuk defrome olan malzemelerden mi yapılmışlardır.
  • Arkadaşlar selam, forumu bugün gördüm ve hemen üye oldum bizim Puntolar için böyle bi fn club açılmış olması çok isabetli oldu en azından aynı dili konuşabileceğimiz birileri olacak bundan sonra... Benim Puntomda da aynı sorunlardan var aracım 2006 model (2005 senesi sonunda almıştım son seri eski kasa Shine modeli) içerden gelen tıkırtılar - özellikle ön konsoldan ve arka solda emniyet kemerinin ordan gelen tıkırtılar yüzünden bi gün arabayı tamamen sökeceğim :) böyle sorunları olan varmı? varsa çözebilen varmı? :)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Puntojet

    Arkadaşlar selam, forumu bugün gördüm ve hemen üye oldum bizim Puntolar için böyle bi fn club açılmış olması çok isabetli oldu en azından aynı dili konuşabileceğimiz birileri olacak bundan sonra... Benim Puntomda da aynı sorunlardan var aracım 2006 model (2005 senesi sonunda almıştım son seri eski kasa Shine modeli) içerden gelen tıkırtılar - özellikle ön konsoldan ve arka solda emniyet kemerinin ordan gelen tıkırtılar yüzünden bi gün arabayı tamamen sökeceğim :) böyle sorunları olan varmı? varsa çözebilen varmı? :)

    malesef tıkırtı ve yol sesi bütün puntoların zayıf bir yönü. İlk çıkan grandelerde de bu sorun tam anlamıyla halledilememişti, şimdi durum daha iyi.
  • Çok Sağol Energetic desene bu derdin devası yok :) Bursa'da doblo lar için conta gibi bişey üreten bi firma varmış birinden duydum ama o kişi de firmanın ismini bilmiyor göğüs sökülüp o contalar göğüs kısmının arkasına takılıp monte ediliyormuş punto için de bu tip bişey varmı acaba? bir de o firmayı araştırmam lazım, bulursam buraya yazarım. O tıkırtı sesleri hariç araba cidden çok güzel.. bi de ona uyacak ledli arka far bulursam veya bir yerde yaptırabilirsem çok daha güzel olacak. Tamamen led ince iki far arabayı şeytan gibi gösterir yaw :) Siparişle arka led far yapan biryer biliyormusunuz?


    quote:

    Orjinalden alıntı: Energetic


    quote:

    Orjinalden alıntı: Puntojet

    Arkadaşlar selam, forumu bugün gördüm ve hemen üye oldum bizim Puntolar için böyle bi fn club açılmış olması çok isabetli oldu en azından aynı dili konuşabileceğimiz birileri olacak bundan sonra... Benim Puntomda da aynı sorunlardan var aracım 2006 model (2005 senesi sonunda almıştım son seri eski kasa Shine modeli) içerden gelen tıkırtılar - özellikle ön konsoldan ve arka solda emniyet kemerinin ordan gelen tıkırtılar yüzünden bi gün arabayı tamamen sökeceğim :) böyle sorunları olan varmı? varsa çözebilen varmı? :)

    malesef tıkırtı ve yol sesi bütün puntoların zayıf bir yönü. İlk çıkan grandelerde de bu sorun tam anlamıyla halledilememişti, şimdi durum daha iyi.




  • çok yakın 1 ark ım da 1,3 multijet var cd çalar falan.
    abi araba çok güzel ya tam 1 genç arabası .
    yakıt yakmıyor denecek kadar düşük. performasın da gayet iyi hiç zorlamadan 170 görüyoruz ki izmir - çeşme yolunda 190 a kadar çıktık 2 kişi klima açık halde.

    güzel araba vessela ayrıca yeni kasa ya göre çok çok daha şık 1 dizaynı var .

    tavsiye ederim almak isteyenlere
  • quote:

    Orjinalden alıntı: semih64

    çok yakın 1 ark ım da 1,3 multijet var cd çalar falan.
    abi araba çok güzel ya tam 1 genç arabası .
    yakıt yakmıyor denecek kadar düşük. performasın da gayet iyi hiç zorlamadan 170 görüyoruz ki izmir - çeşme yolunda 190 a kadar çıktık 2 kişi klima açık halde.

    güzel araba vessela ayrıca yeni kasa ya göre çok çok daha şık 1 dizaynı var .

    tavsiye ederim almak isteyenlere



    +1
    Haklısın, 1.3 multijet Punto'da cidden dolu-boş farketmiyor klima açık-kapalı farketmiyor otobanda 5. vitese takıp bir sonraki gişelere kadar hiç vites değiştirmen gerekmiyor torku ve ivmelenmesi çok güzel. Ayrıca aksesuarı da çok güzel kaldırabilecek bir kasaya sahip, bence çok şık bir araba. Parasına oranla alınabilecek en güzel arabalardan biri, herkese tavsiye ederim... Özellikle yakıta mümkün olduğunca az para vermek istiyorsanız 1.3 multijet derim...




  • Arkadaşlar, bir sorum olacak.. Benim aracımda CD çalar var..
    Ancak CD çalarım, her CD yi okumuyor. Her CD derken kopyaları kastediyorum ;)
    acaba kopya CD ler farklı formatta ondan mı okumuyor,
    yoksa benim CD çaların bakıma mı ihtiyacı var..
    ne dersiniz..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: nejgun

    Arkadaşlar, bir sorum olacak.. Benim aracımda CD çalar var..
    Ancak CD çalarım, her CD yi okumuyor. Her CD derken kopyaları kastediyorum ;)
    acaba kopya CD ler farklı formatta ondan mı okumuyor,
    yoksa benim CD çaların bakıma mı ihtiyacı var..
    ne dersiniz..




    Dostum eğer aracındaki cd çalar eski kasalarda olan blaupunkt'un son çıkan cd+mp3 calarlarından ise hepsini okuması lazım ben de sürekli kopya cd lerden hazırlıyorum bilgisayarda seyahate çıkacağım zaman (hatta alt tarafı tamamen siyah olan karbon cd ler var daha dayanıklı olduğunu söylemişlerdi onu bile hiç sorunsuz okuyor) boş cd ye veya yeniden kaydedilebilir cd'ye -ki aslında en akıllıcası bu oluyor cd israfından koruyor- silip silip tekrar yazıp arabadaki cd+mp3 çalarda sorunsuz dinleyebiliyorum. Bir servise göstermeni tavsiye ederim belki kafası kirlenmiştir... sorun giderildikten sonra cd çaların içinde arabayı terk ederken cd bırakmamanı tavsiye ederim bu da kristal kafasının daha çabuk kirlenmesine yol açıyormuş.. (servisten bir eleman söylemişti) Umarım sorunun en kısa zamanda hallolur ve aracını zevkle kullanırsın. :)




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Puntojet


    quote:

    Orjinalden alıntı: nejgun

    Arkadaşlar, bir sorum olacak.. Benim aracımda CD çalar var..
    Ancak CD çalarım, her CD yi okumuyor. Her CD derken kopyaları kastediyorum ;)
    acaba kopya CD ler farklı formatta ondan mı okumuyor,
    yoksa benim CD çaların bakıma mı ihtiyacı var..
    ne dersiniz..




    Dostum eğer aracındaki cd çalar eski kasalarda olan blaupunkt'un son çıkan cd+mp3 calarlarından ise hepsini okuması lazım ben de sürekli kopya cd lerden hazırlıyorum bilgisayarda seyahate çıkacağım zaman (hatta alt tarafı tamamen siyah olan karbon cd ler var daha dayanıklı olduğunu söylemişlerdi onu bile hiç sorunsuz okuyor) boş cd ye veya yeniden kaydedilebilir cd'ye -ki aslında en akıllıcası bu oluyor cd israfından koruyor- silip silip tekrar yazıp arabadaki cd+mp3 çalarda sorunsuz dinleyebiliyorum. Bir servise göstermeni tavsiye ederim belki kafası kirlenmiştir... sorun giderildikten sonra cd çaların içinde arabayı terk ederken cd bırakmamanı tavsiye ederim bu da kristal kafasının daha çabuk kirlenmesine yol açıyormuş.. (servisten bir eleman söylemişti) Umarım sorunun en kısa zamanda hallolur ve aracını zevkle kullanırsın. :)


    ilgine teşekkürler, puntojet...
    benim aracım eski kasa ama CD+MP3 çalar değil.. Sadece CD çalar... Ama kirlenme olasılığı benimde tahmin ettiğim sorun.. Neyse bir sonraki bakımda servise hallettireceğim artık...
    quote:

    cd çaların içinde arabayı terk ederken cd bırakmamanı tavsiye ederim bu da kristal kafasının daha çabuk kirlenmesine yol açıyormuş..


    bu soruna dikkat ederim..... Teşekkürler..




  • Umarım sorun çabuk halledilebilir bişeydir. Bizi de sonuçtan haberdar edersen çok sevinirim ben de merak ettim sorunu... Kolay gelsin nejgun..
  • Arkadaşlar bende kasım-aralık gibi (Grande olmayan) Punto almak istiyorum 2004/2005 model arası olabilir. Bulabilirsem Shine versiyonunu düşünüyorum. Bunları şimdiden yazmam bazılarınıza tuhaf gelebilir ama ince eleyip sık dokuyan biriyim. İlk aracım olacağı için ayrıca hassas davranıyorum.

    Sormak istediğim konu multijet motorlar. Ödüllü ve başarılı bir motor olduğunu biliyorum ama benim için gerekli midir? günde ortalama 10-15km yol yapacağım. Yılda en fazla 7000km yaparım diye tahmin ediyorum. Dizel yakıt fiyatları benzinle aynı olduğu için benzinli motor seçeneğinemi yönelsem diye düşünüyorum. Multijetlerin (özellikle 3-4 yaşındaki motorların) yıllık bakım maliyetleri ne kadardır?

    Ayrıca şu anda satılan sıfır Linea ile 4 yıllık Puntodaki multijet motor aynı motor mu yoksa teknoloji olarak ufak geliştirmeler yapıldı mı?

    Cevaplar için teşekkür ederim.
  • simetri, foruma hoşgeldin....
    Bende ilk arabamı 2004 Punto 1,3 16V Multijet aldım... 2 ay oldu alalı... Arabamdan oldukça memnunum.. Sanada tavsiye ederim.. Benim şahsi fikrim multijet almandır..
    Nedenini ben kendimce şöyle açıklarım;
    Bu siniftaki dizel araçlar ortalama 4- 4,5 Lt mazot yakar..
    Aynı oran benzinlide 6,5 - 7 arası değişir belkide artar.. Bu durumda her 100Km de 2 Lt avantajlısın..
    Bakım olayına gelince, bende yeni aldığımdan henüz bir bakım yaptırmadım, ama dizeli az km yapsanda al derim.. Çünkü aynı şart benim içinde geçerli.. Bende yılda 10000Km yi geçemem...
    Birde şöyle düşün..
    İkinci elde 15 - 16 bin YTL lik bir benzinli araç alacağına, aynı fiyata dizel alacaksın.. Km de bugünün rakamıyla 0,145 YTL yakacaksın... Şiddetle tavsiye ederim..

    Bir soru da benden SHINE versiyonu almayı düşündüğünü söylemişsin.. SHINE versiyonuyla DYNAMIC versiyonu arasındaki fark nedir..
    Benim arabada;
    dijital klima
    sunroof
    park sensoru
    yağmur sensoru ve
    CD çalar vardı,

    Bu durumda aracım hangi versiyon oluyor bilemedim..
    Umarım kendin için doğru kararını verirsin,
    Şimdiden hayırlı olsun..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nejgun -- 4 Temmuz 2008; 10:04:14 >




  •  2003-2006 modeller arası- Fiat Punto Kulübü




    @nejgun, shine'lerin direksiyonu böyle sanırım. Diğer puntolarda doblonun direksiyonuna benzer bir direksiyon var. Burdan çıkarılabilir.
  • Hoşgeldin simetri, Benim aracım 2006 model eski kasa shine modeli, Energetic'in resimde gösterdiği gibi üstünde ışıklı radyo kontrolleri de olan deri bir direksiyonu var ele çok iyi oturuyor spor bir direksiyon bir önceki kasa audi tt lerdeki direksiyona çok benziyor ayrıca araçta cd+mp3 çalar var benim aracımda şansıma kromajlı spor pedallar ve 100watt lık bir subwoofer da çıktı (aracımı 0 kilometre satın almıştım, bayideki bayanın söyşlediğine göre çok nadir çıkıyormuş bu ikisi eğer imkanın varsa bunlara da bak çünki subwoofer cidden müthiş bas ses veriyor (en azından beni tatmin edecek kadar) bagajın sol tarafında arabaya uyacak şekilde tasarlanmış blaupunkt marka bir subwoofer. Aracımı satın alırken çift bölge iklim kontrollü klima ve sunroof çok istemiştim ama bulamamışlardı bana İtalyaya sipariş vericez 3 - 4 ayı bulur gelmesi bu arada eğer zam gelirse onu da fiyata ekleriz tarzı konuşunca bende vazgeçmiştim ve istediğim renk olan bordo renk almıştım arabayı.. Memnun kalırsın hiç düşünme al.
    -Yakıt konusuna gelince Nejgun'a katılıyorum kesinlikle dizel al çünki benzinle fiyatı aynı bile olsa bir defa miktar olarak dizel az yakıyor bu yüzden gene avantajlısın çünkü ben 1 depo eurodiesel yakın ile uzun yolda 1100 kilometreyi çok rahat görüyorum (hızım ortalama 100 - 110) şehir içinde ise rahatlıkla 950 kilometre yol yapabiliyorum aynı araç benzinli olsa 1 depo ile maximum yapabileceğim kilometre şehir içi 500 - 550 km olurdu (yakın bir arkadaşımda benzinlisi var rakamları kafadan atmıyorum yani) nerden baksan neredeyse 1 depo avantajlısın dediğim gibi benzinle fiyatı aynı bile olsa yine de iki kat daha fazla yol gidiyorsun.
    -Bakımlara gelince aracım 45000 kilometrede ve
    -10 bin bakımda 160ytl verdim
    -20 bin bakımda 320ytl verdim
    -30 bin bakımda 160ytl verdim
    40 bin bakımda yine 320 civarı tuttu 20 ve 40 bin bakımlar periyodik bakım oluyor bu bakımlarda yağ, hava, polen, yakıt filtreleri değişiyor, lastikler sökülüp balata temizliği yapılıyor 40 bin bakımda ayrıca fren hidroliği yenileniyor aracım garantili olduğu için yetkili servise gitmek durumundaydım servisle ilgili bir problemle de karşılaşmadım. Çok şükür arabam ile daha 1 defa bile problem yaşamadım.10 bin ve 30 bin bakımlarda ise lastiklerin sökülüp balataların temizlenmesi hariç diğer kalanların hepsi yapıldı sanırım 50 bin bakımda da aynısı olacak. bakımlarını düzenli bir şekilde yetkili servise veya iyi bildiğin bir ustaya yaptırırsan orjinal yedek parça kullandığın sürece hiçbir problem yaşamayacağını söyleyebilirim.
    -Ayrıca vergisini de unutmamak lazım ben mesela temmuz vergisi 175.5 ytl vereceğim :) maksat ekonomi yapmaksa motor hacminden de ekonomi yapıyoruz 1.3 motor üstünde bir motor alırsan dizelden kazanır vergiye verirsin bu da aklında olsun :)
    Şimdiden hayırlı olsun derim bence Punto seçimin çok doğru olacak. Umarım verdiğim bilgiler işine yarar aramıza katılırsın kolay gelsin :)
    Orjinalden alıntı: Energetic




  • Energetic benim aracımın direksiyonu böyle değil.... Elimde resmim yok ama, bu ayrıntıyı direksiyon ayırt edecekse ekleyebilirim..
  • Cevaplar için hepinize teşekkür ederim. Temizini bulabilirim inşallah. Bu kasa nedense çok tutulmadı ama bence grande puntodan daha güzel. Yıl sonuna doğru imkan dahilinde arayacağım.

    Bu topiği keşfettiğim iyi oldu ama burası biraz sessiz kalmış. Araçlarınızdan (memnun olduğunuz ve olmadığınız durumlardan) daha çok bahsedilse keşke. Bizlerde almadan önce daha fazla bilgi sahibi olabilsek.

    Tekrar teşekkürler.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: simetri

    Cevaplar için hepinize teşekkür ederim. Temizini bulabilirim inşallah. Bu kasa nedense çok tutulmadı ama bence grande puntodan daha güzel. Yıl sonuna doğru imkan dahilinde arayacağım.

    Bu topiği keşfettiğim iyi oldu ama burası biraz sessiz kalmış. Araçlarınızdan (memnun olduğunuz ve olmadığınız durumlardan) daha çok bahsedilse keşke. Bizlerde almadan önce daha fazla bilgi sahibi olabilsek.

    Tekrar teşekkürler.


    Multijet motoru çılgın bir motor gerçekten.
    bir defa bakımları 20.000 km'de bir.
    dizel olduğu için her 10.000'de bir de yağ değişimi var,
    trigger kayışı yok, zincirli ve 250.000 km'de bakımı var.
    şu anda şehir içi ve şehir dışı karışık kullanıyorum.
    hergün 20 km gidiyorum.
    100 km ortalaması 5.0 litre.

    Benzinli araçların 100 kmde 6-7 litre dediğine bakmamak lazım.
    Tecrübelerim bana gösterdi ki;
    Benzinli motorlar 8-9 litrenin altına düşmezler.
    milletin atıp tutmalarına inanmmak lazım.
    fabrika verilerine bakıp benzinliyi tercih edenler,
    satmak için fırsat kolluyorlar.

    her 100 kmde 3-4 litre avantaj mükemmel bir değer.

    Eski kasa puntonun bagaj hacmi yeni kasa puntodan 40 litre daha fazla.
    bu ayrıntıyı da herkes bilmiyor.

    Eski kasalar için de boyutları getz, corsa, clio, palio ya göre daha uzun, geniş, yüksek.
    1 sedandan kadar geniş bir araç

    en önemli özelliği çarpışma testlerinde 4 yıldız alan bir araç bu.

    ben de 2006 model 30.000kmde kırmızı dynamic var(direksiyondan kumandalı müzik sistemi, elektrikli ayna, yol bilgisayarı, airbag vs..),

    HB araçlar içinde multijet puntoyu hem genişlik hem yakıt olarak tek geçerim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rtal -- 4 Temmuz 2008; 16:59:26 >




  • +1
    quote:

    Orjinalden alıntı: gpunto

    quote:

    Orjinalden alıntı: simetri

    Cevaplar için hepinize teşekkür ederim. Temizini bulabilirim inşallah. Bu kasa nedense çok tutulmadı ama bence grande puntodan daha güzel. Yıl sonuna doğru imkan dahilinde arayacağım.

    Bu topiği keşfettiğim iyi oldu ama burası biraz sessiz kalmış. Araçlarınızdan (memnun olduğunuz ve olmadığınız durumlardan) daha çok bahsedilse keşke. Bizlerde almadan önce daha fazla bilgi sahibi olabilsek.

    Tekrar teşekkürler.


    Multijet motoru çılgın bir motor gerçekten.
    bir defa bakımları 20.000 km'de bir.
    dizel olduğu için her 10.000'de bir de yağ değişimi var,
    trigger kayışı yok, zincirli ve 250.000 km'de bakımı var.
    şu anda şehir içi ve şehir dışı karışık kullanıyorum.
    hergün 20 km gidiyorum.
    100 km ortalaması 5.0 litre.

    Benzinli araçların 100 kmde 6-7 litre dediğine bakmamak lazım.
    Tecrübelerim bana gösterdi ki;
    Benzinli motorlar 8-9 litrenin altına düşmezler.
    milletin atıp tutmalarına inanmmak lazım.
    fabrika verilerine bakıp benzinliyi tercih edenler,
    satmak için fırsat kolluyorlar.

    her 100 kmde 3-4 litre avantaj mükemmel bir değer.

    Eski kasa puntonun bagaj hacmi yeni kasa puntodan 40 litre daha fazla.
    bu ayrıntıyı da herkes bilmiyor.

    Eski kasalar için de boyutları getz, corsa, clio, palio ya göre daha uzun, geniş, yüksek.
    1 sedandan kadar geniş bir araç

    en önemli özelliği çarpışma testlerinde 4 yıldız alan bir araç bu.

    ben de 2006 model 30.000kmde kırmızı dynamic var(direksiyondan kumandalı müzik sistemi, elektrikli ayna, yol bilgisayarı, airbag vs..),

    HB araçlar içinde multijet puntoyu hem genişlik hem yakıt olarak tek geçerim.





  • araç az harciyo motoru da fena değil ama çok kötü malzeme kullanmışlar yol sesi ve ruzgar sesi olduğu gibi içerde,her tarafından tıkırtılar geliyor.120 den sonra biraz basayım dediğinizde araç hiç güven vermiyor yolda gezmeye başlıyor.bu araba tam bir şehir içi arabası uzun yolda çok yoruyor.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: leothesaint

    araç az harciyo motoru da fena değil ama çok kötü malzeme kullanmışlar yol sesi ve ruzgar sesi olduğu gibi içerde,her tarafından tıkırtılar geliyor.120 den sonra biraz basayım dediğinizde araç hiç güven vermiyor yolda gezmeye başlıyor.bu araba tam bir şehir içi arabası uzun yolda çok yoruyor.



    Fiat'ın genel karakteristiği kötü lastik kullanması ve rüzgar sesinin hissedilmesi.
    üzerinde gelen lastikler genelde sert ve yol tutuşu zayıf oluyor.
    Lastikler michelin veya bridgestone ile değiştirilirse yol tutuştaki artış gözlemlenebilir.
    Yol sesi de azalacaktır.
    Ben otoyolda güvenle 140 basıyorum :)

    Tıkırtı/çıtırtı sorunu genelde ön konsolun malzeme kalitesindeki yetersizlikten oluyor.
    bozuk yollardaki ön konsoldan gelen (esneme-çalışma-sürtme) her ne sesiyse, o ses sinir bozucu olabiliyor.
    Ancak araç hor kullanılmazsa o sesler gelmiyor.

    ben başka bir noktaya parmak basayım,
    bence eski kasa puntoların yan dikiz aynalarının görüş açısı yetersiz.
    Geniş açı gösteren bir ayna kullanılmalıymış.

    Bir diğer konu da park sensörü,
    aracın arka tarafı kaslı olduğu için park ederken mesafe ölçümü yapmak zor oluyor.
    aynalar yeterli olmuyor.
    Bu nedenle park sensörü çok faydalı olacaktır.
    Ben de park sensörü taktırmayı düşünüyorum.




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.