Şimdi Ara

2003-2006 modeller arası- Fiat Punto Kulübü (6. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
10.283
Cevap
68
Favori
715.084
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yaa arkadaşlar benim arkadaşta var çok güzel bi arba ..

    Çocuk depoyu dolduruyor 2000km gider gösteriyor..Nasıl oluyor bu iş ..


    http://img519.imageshack.us/my.php?image=p1020159pj4.jpg

    aklım almıyor.Araba birde atik 1.6 larla kafa kafaya gidebiliyor..

    bu nasıl araba çözemedim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kickergls -- 29 Temmuz 2008; 17:11:24 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kickergls

    Yaa arkadaşlar benim arkadaşta var çok güzel bi arba ..

    Çocuk depoyu dolduruyor 2000km gider gösteriyor..Nasıl oluyor bu iş ..


    http://img519.imageshack.us/my.php?image=p1020159pj4.jpg

    aklım almıyor.Araba birde atik 1.6 larla kafa kafaya gidebiliyor..

    bu nasıl araba çözemedim.

    yol bilgisayarının hatalı olduğu ortada. 2000 km imkansız. Servise gidin yeni program yüklüyorlar sanırım. Tam bir bilgim yok.




  • http://img241.imageshack.us/my.php?image=p1020335yn9.jpg



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kickergls -- 30 Temmuz 2008; 14:25:39 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: serefarikan

    Merhaba,
    2004 model dizel bir Punto ile bir aydir bogusan birisi olarak nedense aklima konuyu internet'de aramak gelmedi. Sonunda akil edip de google'a danisinca, sorunumu birebir tasvir edilmis olarak buldum.
    Puntojet isimli kullaniciya verilen yanita bakarak benim icin de yapacak fazla bir sey oldugunu sanmiyorum, ama durumun ne oldugunu izah edeyim ki, bu arac ile ilgili bilgi edinmek isteyenlerin haberi olsun.
    Bahsi gecen arabayi ailem 2004'de aldi. Sadece sehir icinde cok kisitli olarak kullanilan bir araba, benim de kendi arabam oldugu icin bu araci uzun sureli hic kullanmamistim, ta ki gecen sene ailemi yazliga birakmak icin direksiyona gecene kadar. Ankara'dan bursa civarina gidip, onlari birakip ayni gun icinde geri donecektim. Arabayi kesinlikle 100'un ustunde kullanmam uzun yolda, dolayisi ile 5.5 saat gidis, bir o kadar da donus soz konusu. (yani yavas araba kullaniyorum :) )
    Gecen sene yola ciktiktan cok da uzun olmayan bir sure sonra, Temmuz basinda memlekette gorulecek bir havaya uygun sekilde sicak bastirdi, ben de bir heves klimayi actim. Klimanin huyunu da biliyorum saniyordum; gercekten cok iyi sogutuyor, bir sure sonra ufleme hizini cok azaltmaniz gerekiyor. Uzun yolda ise isler degisti. Daha bir iki saat gecmisti ki klima nin hem ufledigi havanin isisi disaridaki havaya yaklasti, hem de ufleme siddeti cok cok dustu. Ne yapsam fayda etmedi, ve ben toplam 11 saatin 8 saatini yana yana gecirdim

    Bu yil Izmir'e gidip gelmem gerekti, gecen seneden beri kimse el atmadigi icin, Punto'yu servise goturup durumu anlattim, tum kontrollerini yaptilar, bana da klima motorunun kirlendigini, onu temizlediklerini ve test ettikelrini soylediler. Gecen sene olani anlattim, ve Izmir'e gidip bir hafta sonra donerken 10 saat bu sicakta pismek istemiyiorum dedim. Yok abi yaptik bitti gecti diye israr edince peki dedim, ne diyeyim? Tabi ayni durum ayni sekilde ortaya cikti. Bu sefer de Izmir'e hem gelip hem giderken kavrulduk. Arabayi tekrar servise goturdum, durumu anlattim, zira Izmir'den sonra yine Bursa, yine aileyi goturme gorevi bekliyor... Bu sefer tum klima sistemini sokup kontrol edip klima gazini yenilediler vs. Inatla sordum, dedim ki sorun ne? neden oluyor? Abi iste borular kirli olabilir vs vs . Icimden hayirlisi dedim aldim araci, ne oldu tahmin edin? Bir kac saat sonra tiss...

    Sorun su sekilde oluyor: klima once cok guzel calisiyor, bir sure sonra gucu azaliyor, ne ufleme hizi ne isi acisindan bir yarari kalmiyor. Mecburen kapatip bir miktar yol yapinca, bir saat sonra acarsaniz yine duzgun calisiyor. Ama "genelde" her seferinde daha hizli pili bitiyor. Genelde dememin sebebi, bazen guzel yanina denk geliyoruz, klima 4.5 saat surunup, sonra 3 saat guzel guzel calisiyor.

    Onceden onerilen sekilde calistirirsam daha iyi sonuc alirim herhalde, ama bu havada uzun yol yapacaksaniz, bu aracin klimasi sonucta 7-8 saat calismak zorunda kalabilir. Ben Ankara Izmir arasini hiz sinirini 100 kabul edip kullanan bir adamim, Izmirin biraz daha yukarisina gittigim icin yol 10 saat kadar suruyor, bir suru yerde yavasliyorsunuz vs. Benim anladigim, bu aracin klimasi ile boyle uzun bir yolu arabayi caninizin istedigi zaman istediginiz derecede kullanarak gidemiyorsunuz. Baska bir servise gotursem ne diyecekler merak ediyorum acikcasi, ama benim 98 model ford escord'un eski pusku klimasi bir kere sogudu mu canavar gibi calisiyor. Simdi gidip aileyi yazliktan almak var, kara kara ne yapacagim diye dusunuyorum. Ya bende iki defa servisin bulamadigi baska bir sorun var, ya da bu arac icin klima beklentiniz bu kadar olacak. Ha sehir icinde hic sorun yok, zira Ankara'da en yogun trafikte bile 1 saatten uzun surmez bir yere gitmek :)

    Bilgi verebilecek olan varsa, yardimlariniz icin simdiden tesekkurler, arac ile ilgili bilgi arayanlara da umarim bu mesaj bir fikir verir (sadece klima hakkinda tabi)




    fiat'ın pek çok modelinde sizin aracınızdaki klima sistemi başarı ile kullanılmaktadır.

    sözünü ettiğiniz sorun çok az rastlanan bir kontrol arızasıdır. klimanın mekaniği ,gazı,kompresörü ile ilgili değildir..

    bu yeni nesil klimalarda güç kaybının önlenebilmesi için emiş sistemine bağlı bir kaotaktör devresi vardır. motor güç gerektirdiğinde bu kontaktör klimayı çok kısa süre ile devre dışı bırakarak ,sabit emişe geçildiğinde tekrar devreye alır. sizin aracınızda bu sorun var yani arızadır..bunu anlamanın en iyi yolu soğutmamaya başladığında aracı kenara çekip stop ediniz ve 5 dakika sonra tekrar çalıştırıp klimayı açınız kontaktöe resetleneceğinden klima çalışacaktır...yetkili servislerin bu sorunla ilgili olarak klima sistemini değil elektronik kontaktör devresini kontrol etmeleri gerekir...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: kickergls

    Yaa arkadaşlar benim arkadaşta var çok güzel bi arba ..

    Çocuk depoyu dolduruyor 2000km gider gösteriyor..Nasıl oluyor bu iş ..


    http://img519.imageshack.us/my.php?image=p1020159pj4.jpg

    aklım almıyor.Araba birde atik 1.6 larla kafa kafaya gidebiliyor..

    bu nasıl araba çözemedim.



    Şöyle bişey de olmuş olabilir. Son yaptığı 5-10 km'lik yolu sürekli yokuş aşağı minimum yakıt tüketerek gitmiş olabilir. Yol bilgisayarı da o tüketim değerine göre hesaplama yapmıştır.




  • klima olayının fabrikadan kaynaklı kronik bir hata olup olmadığı konusunda hala tatmin olamadım arkadaşlar uzun yola çıkıpta kliması 4-5 saat sürekli düzgün çalışan kimse yokmu yazında içimiz rahatlasın yaw
  • arkadaşım birşeyi merak ediyor

    fanı üstten üflemeye alınca içeriye motor hırıltısı geliyor

    cam önünden üfleyeme alınca ses kayboluyor

    başkasındada bu sorun varmı acaba
  • quote:

    Orjinalden alıntı: nejgun

    Punto'mu yeni aldığımdan tam olarak test etme imkanını bulamamıştım..

    Bu hafta sonu Bursa'ya gittim.. (İzmir'den) Aracın kullanımı çok rahat, ancak FANF1 arkadaşımızın da dediği gibi içeri ses alma sorunu var.. Buna alışılmazsa sorun olabilir..:(:(: Aracımda sunroof var acaba ses bundan da kaynaklanabilirmi, tam emin değilim.. Seyahat hızım 90 - 120 arası değişti..

    2000 devirin altına düştüğünde vites düşürmek gerekiyor. 5. viteste 2000 devirde arac 90 km cıvarında gidiyor.. Bana bu devir daha önce kullandığım arabalara göre çok düşük geldi.. Dolayısıyla ekonomik oluşunun bence en büyük nedeni bu.. 3000 devirde 140 a çok yaklaşıyor....
    Sollama devri 2500 den mutlaka fazla olmalı..
    Çok aşırı eğimlerin haricinde eğim sonuna 5. vitesle çıkmayı başardım..

    Toplamda 770 Km yol yaptım 150km Bursa içinde.. Yol bilgisayarındaki Ort.Tüketim 4,3Lt.. Klima %90 açık.. Ve daha gidilebilecek mesafe 350 - 400Km gösteriyor..

    Punto'mu seviyorum..


    daha önce yazmıştım, gözden kaçmış olabilir.. İzmir'den Bursa'ya giderken ve gelirken %90 klima açıktı Allah'a şükür bi sorun çıkarmadı..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nejgun -- 30 Temmuz 2008; 17:50:01 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: yaprakhisarlı

    klima olayının fabrikadan kaynaklı kronik bir hata olup olmadığı konusunda hala tatmin olamadım arkadaşlar uzun yola çıkıpta kliması 4-5 saat sürekli düzgün çalışan kimse yokmu yazında içimiz rahatlasın yaw


    2006 model 1,4 16v dynamic kullanıyorum. Klima sürekli açık olarak defalarca İstanbul-Ankara gittim geldim. Çok şükür bir sıkıntı yaşamadım.
  • oh be biraz rahatladım teşekkür ederim yazılarınız için demekki kronik bir olay yok ama inşallah şansıma kliması sağlam olan bir punto çıkar çünki alırken klimanın sorun çıkarıp çıkarmayacağını anlamak zor bu arada içeri ses alma olayına gelince getz fiesta gibi çoğu küçük arabada bu sorun var forumlarda okuduğum kadarıyla gerçi punto dahil diğer küçük arabaların içinde hiç bulunmadım o yüzden hangisi içeriye daha az ses alıyor bilmiyorum ama benim için en önemli kriter yakıt o yüzden kararım punto inşallah pişman olmam
  • Daha önce de belirttiğim gibi 3 sene Punto kullandım klima bakımlarını hiç yaptırmamama rağmen saat gibi çalışıyordu..Yalnız açık konuşmak gerekirse soğutma gücü biraz zayıf..2gün önce Connect aldım Klima 1. kademedeyken Puntonun 2. kademesinden daha çabuk soğutuyor içeriyi..Hatta o kadar ki 1. seviyedeyken bile 3-4 dk açık kaldıktan sonra üşüyüp kapatmak zorunda kalıyorsunuz..Daha önce Puntomun klimasıyla övünüyordum ama artık düşüncem değişti..

    Not: Dayımda 2007 Grande Punto var onların soğutma sistemi biraz daha iyi gibi geldi ama yine de Fiat modellerinin klimaları diğer markalara göre biraz zayıf..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Sye88

    Daha önce de belirttiğim gibi 3 sene Punto kullandım klima bakımlarını hiç yaptırmamama rağmen saat gibi çalışıyordu..Yalnız açık konuşmak gerekirse soğutma gücü biraz zayıf..2gün önce Connect aldım Klima 1. kademedeyken Puntonun 2. kademesinden daha çabuk soğutuyor içeriyi..Hatta o kadar ki 1. seviyedeyken bile 3-4 dk açık kaldıktan sonra üşüyüp kapatmak zorunda kalıyorsunuz..Daha önce Puntomun klimasıyla övünüyordum ama artık düşüncem değişti..

    Not: Dayımda 2007 Grande Punto var onların soğutma sistemi biraz daha iyi gibi geldi ama yine de Fiat modellerinin klimaları diğer markalara göre biraz zayıf..

    öncelikle araban hayırlı olsun kardeş allah kazadan beladan korusun senin connect 1.8 motor aradaki fark ondan kaynaklanıyordur bence benimkisi sadece tahmin bu işlerden hiç anlamam daha önce puntonun klimasıyla övündüğüne göre yeterince soğutuyor demekki bunu duymak bile hoş




  • Fiat modellerinin klimalarının diğer markalardan daha az soğuttuğu görüşüne katılmıyorum.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mhecc

    Fiat modellerinin klimalarının diğer markalardan daha az soğuttuğu görüşüne katılmıyorum.

    peki neden katılmıyorsun
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mhecc

    Fiat modellerinin klimalarının diğer markalardan daha az soğuttuğu görüşüne katılmıyorum.


    Hocam benim biladerde 99 Polo vardı onun kliması da Puntonunkinden daha iyiydi..Ancak sadece kliması birazcık zayıf olduğu için Punto gibi bir arabayı kötüleyemem..Hatta şunun borcu bitsin sattığım Puntoyu geri almayı düşünüyorum ya da daha temizini bulabilirsem o da olur..Punto'dan vazgeçilmez..Kullanın sonra görürsünüz bakalım bağımlılık yapıyor mu yapmıyor mu? Herkese tavsiye ederim..
  • Bugüne kadar birçok marka modelden edindiğim tecrübelere dayanarak katılmıyorum.İşkembeden sallama değil.
    quote:

    Orjinalden alıntı: yaprakhisarlı


    quote:

    Orjinalden alıntı: mhecc

    Fiat modellerinin klimalarının diğer markalardan daha az soğuttuğu görüşüne katılmıyorum.

    peki neden katılmıyorsun
  • "Havnitekin" beyin bu verdiği cevap biraz daha tatmin edici,
    daha önceki sıcaklık ve nem farkından kaynaknabileceği ve
    kapat,aç formulü ile araç kullanımı pek uygulanabilir değil.
    Daha önce de Fiatın manuel klimalı aracını kullandım yıllarca ama bu sorun yoktu.
    Bu sorun yoktu ama klima açıkken motor gücü de düşüyordu.
    Şimdi kontaktör dvresi değişirse bu seferde motorun gücünde bir düşme yaşanabilir diye düşünmekteyim.


    Ben şu son 15 günde PUNTO ile 3000 KM yapmak zorunda kaldım.
    "seferarikan" beyin anlattığı sorunun aynısı ben de olduğu için klimayı her 10-20 dakikada bir 3-5 dakika kadar kapattım ve sonra açtım.
    bu şekilde sorun olmadı ve yol boyunca iyi soğuttu.

    servislerdeki personeller genelde çözüm üretemiyorlar,
    çözümden çok ezbere iş yapıyorlar.
    bu nedenle de bu sorunu servise hiçbir zaman söylemedim.
    çözüm bulamayacaklarını adım gibi biliyorum.

    Ben bu sorunun bazı araçlarda olup bazılarında olmadığına da pek inanmıyorum.
    Neticede bu araçlar genelde şehir içi için tasarlanmış ve o nedenle bazı parçaları da
    kısa mesafeye uygun seçilmiş.
    Klima ve devreleri de böyle bence.
    Bu nedenle uzun yollarda(3-4 saatten fazla) klimada performans kaybı oluyor.

    Eğer aksi şekilde bir durum varsa ve sorun giderilirse,
    yanıldığımı da görmüş olacağım.



    quote:

    Orjinalden alıntı: havnitekin


    quote:

    Orjinalden alıntı: serefarikan

    Merhaba,
    2004 model dizel bir Punto ile bir aydir bogusan birisi olarak nedense aklima konuyu internet'de aramak gelmedi. Sonunda akil edip de google'a danisinca, sorunumu birebir tasvir edilmis olarak buldum.
    Puntojet isimli kullaniciya verilen yanita bakarak benim icin de yapacak fazla bir sey oldugunu sanmiyorum, ama durumun ne oldugunu izah edeyim ki, bu arac ile ilgili bilgi edinmek isteyenlerin haberi olsun.
    Bahsi gecen arabayi ailem 2004'de aldi. Sadece sehir icinde cok kisitli olarak kullanilan bir araba, benim de kendi arabam oldugu icin bu araci uzun sureli hic kullanmamistim, ta ki gecen sene ailemi yazliga birakmak icin direksiyona gecene kadar. Ankara'dan bursa civarina gidip, onlari birakip ayni gun icinde geri donecektim. Arabayi kesinlikle 100'un ustunde kullanmam uzun yolda, dolayisi ile 5.5 saat gidis, bir o kadar da donus soz konusu. (yani yavas araba kullaniyorum :) )
    Gecen sene yola ciktiktan cok da uzun olmayan bir sure sonra, Temmuz basinda memlekette gorulecek bir havaya uygun sekilde sicak bastirdi, ben de bir heves klimayi actim. Klimanin huyunu da biliyorum saniyordum; gercekten cok iyi sogutuyor, bir sure sonra ufleme hizini cok azaltmaniz gerekiyor. Uzun yolda ise isler degisti. Daha bir iki saat gecmisti ki klima nin hem ufledigi havanin isisi disaridaki havaya yaklasti, hem de ufleme siddeti cok cok dustu. Ne yapsam fayda etmedi, ve ben toplam 11 saatin 8 saatini yana yana gecirdim

    Bu yil Izmir'e gidip gelmem gerekti, gecen seneden beri kimse el atmadigi icin, Punto'yu servise goturup durumu anlattim, tum kontrollerini yaptilar, bana da klima motorunun kirlendigini, onu temizlediklerini ve test ettikelrini soylediler. Gecen sene olani anlattim, ve Izmir'e gidip bir hafta sonra donerken 10 saat bu sicakta pismek istemiyiorum dedim. Yok abi yaptik bitti gecti diye israr edince peki dedim, ne diyeyim? Tabi ayni durum ayni sekilde ortaya cikti. Bu sefer de Izmir'e hem gelip hem giderken kavrulduk. Arabayi tekrar servise goturdum, durumu anlattim, zira Izmir'den sonra yine Bursa, yine aileyi goturme gorevi bekliyor... Bu sefer tum klima sistemini sokup kontrol edip klima gazini yenilediler vs. Inatla sordum, dedim ki sorun ne? neden oluyor? Abi iste borular kirli olabilir vs vs . Icimden hayirlisi dedim aldim araci, ne oldu tahmin edin? Bir kac saat sonra tiss...

    Sorun su sekilde oluyor: klima once cok guzel calisiyor, bir sure sonra gucu azaliyor, ne ufleme hizi ne isi acisindan bir yarari kalmiyor. Mecburen kapatip bir miktar yol yapinca, bir saat sonra acarsaniz yine duzgun calisiyor. Ama "genelde" her seferinde daha hizli pili bitiyor. Genelde dememin sebebi, bazen guzel yanina denk geliyoruz, klima 4.5 saat surunup, sonra 3 saat guzel guzel calisiyor.

    Onceden onerilen sekilde calistirirsam daha iyi sonuc alirim herhalde, ama bu havada uzun yol yapacaksaniz, bu aracin klimasi sonucta 7-8 saat calismak zorunda kalabilir. Ben Ankara Izmir arasini hiz sinirini 100 kabul edip kullanan bir adamim, Izmirin biraz daha yukarisina gittigim icin yol 10 saat kadar suruyor, bir suru yerde yavasliyorsunuz vs. Benim anladigim, bu aracin klimasi ile boyle uzun bir yolu arabayi caninizin istedigi zaman istediginiz derecede kullanarak gidemiyorsunuz. Baska bir servise gotursem ne diyecekler merak ediyorum acikcasi, ama benim 98 model ford escord'un eski pusku klimasi bir kere sogudu mu canavar gibi calisiyor. Simdi gidip aileyi yazliktan almak var, kara kara ne yapacagim diye dusunuyorum. Ya bende iki defa servisin bulamadigi baska bir sorun var, ya da bu arac icin klima beklentiniz bu kadar olacak. Ha sehir icinde hic sorun yok, zira Ankara'da en yogun trafikte bile 1 saatten uzun surmez bir yere gitmek :)

    Bilgi verebilecek olan varsa, yardimlariniz icin simdiden tesekkurler, arac ile ilgili bilgi arayanlara da umarim bu mesaj bir fikir verir (sadece klima hakkinda tabi)




    fiat'ın pek çok modelinde sizin aracınızdaki klima sistemi başarı ile kullanılmaktadır.

    sözünü ettiğiniz sorun çok az rastlanan bir kontrol arızasıdır. klimanın mekaniği ,gazı,kompresörü ile ilgili değildir..

    bu yeni nesil klimalarda güç kaybının önlenebilmesi için emiş sistemine bağlı bir kaotaktör devresi vardır. motor güç gerektirdiğinde bu kontaktör klimayı çok kısa süre ile devre dışı bırakarak ,sabit emişe geçildiğinde tekrar devreye alır. sizin aracınızda bu sorun var yani arızadır..bunu anlamanın en iyi yolu soğutmamaya başladığında aracı kenara çekip stop ediniz ve 5 dakika sonra tekrar çalıştırıp klimayı açınız kontaktöe resetleneceğinden klima çalışacaktır...yetkili servislerin bu sorunla ilgili olarak klima sistemini değil elektronik kontaktör devresini kontrol etmeleri gerekir...





  • Merhaba,

    Öncelikle böyle bir paylaşım ortamı olması çok iyi oldu. Yaklşık 3 yıldır bende punto kullanıyorum. 3 yıldır aracımla iligli herhangib bir sorun yaşamadım. Klima ile ilgili bahsi gecen durumlar yer yer yaşanıyor. Ama temmuz başında İstanbul-İzmir gidiş ve geliş yaptım klima noktasında kritik bir sorun yaşamadım.

    Araçla ilgili söyleyebileceğim 3 yıl önce bu aracı almayı düşündüğümde arkadaşım kesinlikle yolda bırakmıyacak bir araç demişti dediği gibide çıktı bakımlarını yaptırdıktan sonra son derece ekonomik(Ekonomiklik tamamen sakin kullanımla sağlanabilir.) bir araç tabiiii konfor noktasında noksanları (içeri yol ve motor sesi alma olayı gibi).

    Ama araçla ilgili söyleceğim servisten çekeceklerini kesinlikle araçtan çekmezsin:)





  • Merhaba arkadaşlar,

    yaklaşık 1 senedir 2004 punto 1.3 mtj kullanıyorum, arabamı 57.000 km'deyken 2. el olarak aldım bu güne kadar hiç bir sorunda yaşamadım. 60.000 ve 70.000 bakımlarını yaptırdım 60.000 175.00ytl 70.000 (ön fren balataları ve polen filtre eklendi) 200.00ytl ücret ödedim şimdi 77000 binde kısmet olursa hafta sonu izmir yapacağım geldiğimde 80.000'i geçerim herhelde...Biliyorsunuz bizim araçlarım can alıcı noktası hava filtresi o nedenle değiştirip öyle yola çıkayım diye düşündüm, sadece hava filtresi olunca da servise gitmektense herhengi bir parçacıdan alayım taktırayım dedim şirinevlerde bir dükkana girdim sordum 3 çeşit var abi dediler 5ytl-8ytl-13ytl :) 13 olan lancya marka fabrikanın kullandığı gerçek hava filtresiymiş ve orjinalmış...bu zamana kadar orjinal diye hep 8 ytl likten takıyolar ama serviste 8 ytl'ye değil tabii birde bu orjinal olanın kauçuk bölümü siyah diğerleri gibi sarımsı değil... bende orjinal diye inanmışım bunca zaman...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi akaragol -- 7 Ağustos 2008; 13:29:04 >




  • arkadaşlar puntolara bisklet taşıma sistemi takılıyormu benim için çok önemli bir ayrıntı merak ettim malum çoluk çocuk piknikte bisiklet sürmek istiyor
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.