|
Bildirim
|
Öncelikle selamlar. BMW ve E39 da belli başlı direk nokta atışına yakın ve kesin bilgileri senin ile paylaşayım. Kendim yıllardır BMW ler içindeyim ve yedek parcaciyim. Kendi onarımlarını her zaman kendim yaparım ve ucuz etin yahnisi boyle olur malesef. Ben hiç bir zaman aldığım BMW de arıza yaşamadım çünkü her zaman 30 liraya da varken ben 50 liralık olanı aldim. Fark bu.
Krank sensoru arizasi: Krank sensoru arizalandigi taktirde araç mars basar ama çalışmaz ya da geç calisir. Soğukken çalışır. Eksantrik sensoru arizasi: Tek Vanos ve Çift Vanos vardır M50, M52 motorlarda. M54 zaten sadece çift vanosdur. Tek vanoslu motorlar da sadece 1 adet eksantrik sensoru bulunmaktadır. Çift vanoslu araçlar da ise 2 adet bulunmaktadir. Bunlardan birisi Eksantrik devir sensoru, diğeri eksantrik konum sensorudur. Bunlardan herhangi birinin tamamen arızalanması sonucunda araç hiç bir şekilde çalışmaz. Eğer arızalı ise bazen çok iyi çekiyor, bazen araç hayattan bıkmış gibi gidiyor derler, onu cozemezler ama asıl sebebi bu iki sensordur. Tekleme, patlatma, çalışmama, çekiş düşüklüğü bu tarz sorunların baş kahramanıdır kendisi. Bu sensörler de orjinal sıfır takmak zorundasınız çünkü araç okumuyor ve kabul etmiyor yan sanayiiyi. Paranızı çöpe atmak istiyorsanız yan sanayi alabilirsiniz. Yan sanayiler boşuna satılıyor bence, sıfır da olsa iş gormuyor. Diğer sebeplerden birisi de motor da vakum kaçağı. Motor da vakum kaçağı aracın stop etmesine, çekiş düşürmesine, çığ yakıt yakmasına ve boğulmasına sebep olur. Hava akismetre den çıkan körük emme manifolduna kadar bir yerden çatlamış ve hava aliyor olabilir. Sadece de bu da değil, bir sürü vakum hortumu mevcut Motor da. Siklon valfinin tırtıklı bir plastik hortumu var. Bu hortum arizalandiginda yirtik, çatlak, köpük vs.. var ise yine aynı sorunları yaşarsın. Rölanti valfi ve boğaz kelebegi: Rölanti valfi arizalandigi taktir de araç rölanti de tutamaz kendisini. Stop ettirir. Devir dalgalanabilir, kendi kendine gaz verebilir. Bogaz kelebeği arizasinda ise araca varmış olduğunuz gaz tepkileri kelebek takılarak yarim yamalak iletilir. Siz gaz vermek için pedala dokunduğunuz da kelebek çok az acı ile rölanti de iken, gaz verdiğiniz de daha fazla acı ile açılması gerekir iken, boşluk yapmış ise aksine kelebek kapanabiliyor ve ufak dokunuslarda komple boğazı tıkayarak hava almasını engelleyip stop etmesine sebep verebiliyor. Bir çok kontrol edilmesi gereken şeyler vardır BMW de. Benzin pompasini vs.. kontrol etmişsiniz siz zaten ve doğru bir hareket olmuş. Ne olursa olsun şunu unutmayın, BMW YARIM DEPO ALTI BENZINI SEVMEZ, en az yarım depo olcak araçta. Işık yakarak gezen herkes sürekli benzin pompası, enjektor ile uğraşıyor ve rezil oluyor ;) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
merhaba bagcılardaki oğuz ustanın iletişimi konusunda yardımcı olurmusun |