Arkadaşlar Renault1.2 clio HB benzinli aracımı satıp Opel Corsa 1.3 CDTİ Enjoy aldım... Daha önce dizel araç kullanmadım, bugün ilk kez uzun yola çıkacağım... Bana tavsiyeleriniz neler? Arkadaşlarımdan duyduklarımı yazayım bana doğru olup olmadığını siz söyleyin,
1. Arabayı çalıştırdıktan sonra 1 dk. bekle dizellerde yağlanma geç olur dediler, hemen kaldırma arabayı dediler... 2. Aynı şekilde stop etmeden de 1 dk bekle sonra kapat kontağı dediler... 3. Kimi arkadaşlar yüksek devirde kullanma vitesleri 2.000 devirde at dedi, kimi arkadaşlarda 3000-3200 de vites at ki turbo devreye girsin yoksa daha çok yakar dedi... bu konuyu anlayamadım hangisi doğru? 4. Birde bu model araçların trigeri zincirli diyende var kayış diyende var... Biraz bakındım nette zincirli kanısındayım siz ne diye biliyorsunuz?
Bu arada aracım 89 binde, 84 binde bakıma girmiş 10.000 de bir mi bakıma girecek dizel araçlarda yoksa 15.000 de bir mi?
Cevaplarınızı bekliyorum...
quote:
Orijinalden alıntı: deniz_ksk
Arkadaşlar Renault1.2 clio HB benzinli aracımı satıp Opel Corsa 1.3 CDTİ Enjoy aldım... Daha önce dizel araç kullanmadım, bugün ilk kez uzun yola çıkacağım... Bana tavsiyeleriniz neler? Arkadaşlarımdan duyduklarımı yazayım bana doğru olup olmadığını siz söyleyin,
1. Arabayı çalıştırdıktan sonra 1 dk. bekle dizellerde yağlanma geç olur dediler, hemen kaldırma arabayı dediler... 2. Aynı şekilde stop etmeden de 1 dk bekle sonra kapat kontağı dediler... 3. Kimi arkadaşlar yüksek devirde kullanma vitesleri 2.000 devirde at dedi, kimi arkadaşlarda 3000-3200 de vites at ki turbo devreye girsin yoksa daha çok yakar dedi... bu konuyu anlayamadım hangisi doğru? 4. Birde bu model araçların trigeri zincirli diyende var kayış diyende var... Biraz bakındım nette zincirli kanısındayım siz ne diye biliyorsunuz?
Bu arada aracım 89 binde, 84 binde bakıma girmiş 10.000 de bir mi bakıma girecek dizel araçlarda yoksa 15.000 de bir mi?
Cevaplarınızı bekliyorum...
1- Turbo dizel araçlarda aracı ilk çalıştırdığınızda, turbonun'da yağlanması için bir süre beklemek gerekir. Min 7sn,30sn,60sn diyenler var. Ben en az bi 30sn beklerim. Motor tam ısınana kadar da yüksek devirlere çıkmam. Hem motor kendine gelir, hem de turbo mili yeterince yağlanmış olur.
2-Aracı stop ettirmeden yine bir süre beklemelisiniz. Turbo basıncının ve devrinin düşmesi için. 3-Turboyu devreye sokmak yakıtı her zaman düşürür diye bir bağlantı yok. Hatta düşürdüğü bir zaman var mı bilemiyorum :) Ama şu bir gerçek ki, olabildiğince 1500-2000 devir arası gidersen düz yolda az yakacağı garanti, testedilmiş onaylanmış Yokuş çıkarken 1750devrin altına düşmemeye özen göstermelisin, düz yolda 1500'lere kadar düşsen bile problem olmaz.
Senin aracın için aşağıdaki devirlere dikkat edersen hem teklemeden(teklemeden kastımız randımansız sürüş çoğu dizelde 800-1300 arası homurdanma olarak anlaşılan durum :p) ve ekonomik olarak kullanabilirisin. Yani(Vites yükseltme devirleri): 1- 2700 (3000) 2- 2300 (2600) 3- 2100 (2400) 4- 2100 (2400) tabi düz yol için bunlar ;) yokuş çıkarken böyle yapıp arabayı homurdatmanın bir manası yok :) Yokuşlarda +300 devir daha eklemek lazım yukardaki hesabıma.
Bu devirlerin üstü tamamen keyfi :) Performsı hissetmek istersin, yakıt ekonomisi önemli değildir,paran vardır, yüksek motor devri sesinden rahatsız olmuyorsundur o zaman basarsın biraz daha bir sakıncası yok
4-Araç zincirli,15000km ya da yılda 1 bakıma sokmak gerekir. 60000km ve 120000km'de(Ya da 4 yılda 1)" v-kayışı" denen parçanın değişmesi gerekir standard bakımlara ek olarak. Yani bakım olayını aldığın kişiyle bir görüş 84Binde yaptırdığı bakımda neler yaptığını normalde 90000'de yapması gerekiyordu 1 yıl dolduğu için yapmış olabilir.
quote:
Orijinalden alıntı: celenlee
quote:
Orijinalden alıntı: deniz_ksk
Arkadaşlar Renault1.2 clio HB benzinli aracımı satıp Opel Corsa 1.3 CDTİ Enjoy aldım... Daha önce dizel araç kullanmadım, bugün ilk kez uzun yola çıkacağım... Bana tavsiyeleriniz neler? Arkadaşlarımdan duyduklarımı yazayım bana doğru olup olmadığını siz söyleyin,
1. Arabayı çalıştırdıktan sonra 1 dk. bekle dizellerde yağlanma geç olur dediler, hemen kaldırma arabayı dediler... 2. Aynı şekilde stop etmeden de 1 dk bekle sonra kapat kontağı dediler... 3. Kimi arkadaşlar yüksek devirde kullanma vitesleri 2.000 devirde at dedi, kimi arkadaşlarda 3000-3200 de vites at ki turbo devreye girsin yoksa daha çok yakar dedi... bu konuyu anlayamadım hangisi doğru? 4. Birde bu model araçların trigeri zincirli diyende var kayış diyende var... Biraz bakındım nette zincirli kanısındayım siz ne diye biliyorsunuz?
Bu arada aracım 89 binde, 84 binde bakıma girmiş 10.000 de bir mi bakıma girecek dizel araçlarda yoksa 15.000 de bir mi?
Cevaplarınızı bekliyorum...
1- Turbo dizel araçlarda aracı ilk çalıştırdığınızda, turbonun'da yağlanması için bir süre beklemek gerekir. Min 7sn,30sn,60sn diyenler var. Ben en az bi 30sn beklerim. Motor tam ısınana kadar da yüksek devirlere çıkmam. Hem motor kendine gelir, hem de turbo mili yeterince yağlanmış olur.
2-Aracı stop ettirmeden yine bir süre beklemelisiniz. Turbo basıncının ve devrinin düşmesi için. 3-Turboyu devreye sokmak yakıtı her zaman düşürür diye bir bağlantı yok. Hatta düşürdüğü bir zaman var mı bilemiyorum :) Ama şu bir gerçek ki, olabildiğince 1500-2000 devir arası gidersen düz yolda az yakacağı garanti, testedilmiş onaylanmış Yokuş çıkarken 1750devrin altına düşmemeye özen göstermelisin, düz yolda 1500'lere kadar düşsen bile problem olmaz.
Senin aracın için aşağıdaki devirlere dikkat edersen hem teklemeden(teklemeden kastımız randımansız sürüş çoğu dizelde 800-1300 arası homurdanma olarak anlaşılan durum :p) ve ekonomik olarak kullanabilirisin. Yani(Vites yükseltme devirleri): 1- 2700 (3000) 2- 2300 (2600) 3- 2100 (2400) 4- 2100 (2400) tabi düz yol için bunlar ;) yokuş çıkarken böyle yapıp arabayı homurdatmanın bir manası yok :) Yokuşlarda +300 devir daha eklemek lazım yukardaki hesabıma.
Bu devirlerin üstü tamamen keyfi :) Performsı hissetmek istersin, yakıt ekonomisi önemli değildir,paran vardır, yüksek motor devri sesinden rahatsız olmuyorsundur o zaman basarsın biraz daha bir sakıncası yok
4-Araç zincirli,15000km ya da yılda 1 bakıma sokmak gerekir. 60000km ve 120000km'de(Ya da 4 yılda 1)" v-kayışı" denen parçanın değişmesi gerekir standard bakımlara ek olarak. Yani bakım olayını aldığın kişiyle bir görüş 84Binde yaptırdığı bakımda neler yaptığını normalde 90000'de yapması gerekiyordu 1 yıl dolduğu için yapmış olabilir.
çok sağol kardeşim çok güzel bilr bilgilendirme oldu benim için... Araçla ilk uzun yolumu dün yaptım, performansı gerçekten beni tatmin etti... İzmir Afyon arası 320 km kullandım, 3 saat 45 dakika da girdim, ortalama 100 km ile sürdüm... Uşak rampalarını bilenler bilir, daha önce 1.2 clio ile 3. viteste çıkardım, Corsa ile 5. viteste 90-100 ile tırmandım gerçekten şaşırtıcıydı... Özellikle turbonun devreye girmesi çok güzel oluyor araçta inanılmaz bir ivmelenme, bir çekiş ortaya çıkıyor...
Tekrar teşekkürkler...
quote:
Orijinalden alıntı: celenlee
quote:
Orijinalden alıntı: deniz_ksk
Arkadaşlar Renault1.2 clio HB benzinli aracımı satıp Opel Corsa 1.3 CDTİ Enjoy aldım... Daha önce dizel araç kullanmadım, bugün ilk kez uzun yola çıkacağım... Bana tavsiyeleriniz neler? Arkadaşlarımdan duyduklarımı yazayım bana doğru olup olmadığını siz söyleyin,
1. Arabayı çalıştırdıktan sonra 1 dk. bekle dizellerde yağlanma geç olur dediler, hemen kaldırma arabayı dediler... 2. Aynı şekilde stop etmeden de 1 dk bekle sonra kapat kontağı dediler... 3. Kimi arkadaşlar yüksek devirde kullanma vitesleri 2.000 devirde at dedi, kimi arkadaşlarda 3000-3200 de vites at ki turbo devreye girsin yoksa daha çok yakar dedi... bu konuyu anlayamadım hangisi doğru? 4. Birde bu model araçların trigeri zincirli diyende var kayış diyende var... Biraz bakındım nette zincirli kanısındayım siz ne diye biliyorsunuz?
Bu arada aracım 89 binde, 84 binde bakıma girmiş 10.000 de bir mi bakıma girecek dizel araçlarda yoksa 15.000 de bir mi?
Cevaplarınızı bekliyorum...
1- Turbo dizel araçlarda aracı ilk çalıştırdığınızda, turbonun'da yağlanması için bir süre beklemek gerekir. Min 7sn,30sn,60sn diyenler var. Ben en az bi 30sn beklerim. Motor tam ısınana kadar da yüksek devirlere çıkmam. Hem motor kendine gelir, hem de turbo mili yeterince yağlanmış olur.
2-Aracı stop ettirmeden yine bir süre beklemelisiniz. Turbo basıncının ve devrinin düşmesi için. 3-Turboyu devreye sokmak yakıtı her zaman düşürür diye bir bağlantı yok. Hatta düşürdüğü bir zaman var mı bilemiyorum :) Ama şu bir gerçek ki, olabildiğince 1500-2000 devir arası gidersen düz yolda az yakacağı garanti, testedilmiş onaylanmış Yokuş çıkarken 1750devrin altına düşmemeye özen göstermelisin, düz yolda 1500'lere kadar düşsen bile problem olmaz.
Senin aracın için aşağıdaki devirlere dikkat edersen hem teklemeden(teklemeden kastımız randımansız sürüş çoğu dizelde 800-1300 arası homurdanma olarak anlaşılan durum :p) ve ekonomik olarak kullanabilirisin. Yani(Vites yükseltme devirleri): 1- 2700 (3000) 2- 2300 (2600) 3- 2100 (2400) 4- 2100 (2400) tabi düz yol için bunlar ;) yokuş çıkarken böyle yapıp arabayı homurdatmanın bir manası yok :) Yokuşlarda +300 devir daha eklemek lazım yukardaki hesabıma.
Bu devirlerin üstü tamamen keyfi :) Performsı hissetmek istersin, yakıt ekonomisi önemli değildir,paran vardır, yüksek motor devri sesinden rahatsız olmuyorsundur o zaman basarsın biraz daha bir sakıncası yok
4-Araç zincirli,15000km ya da yılda 1 bakıma sokmak gerekir. 60000km ve 120000km'de(Ya da 4 yılda 1)" v-kayışı" denen parçanın değişmesi gerekir standard bakımlara ek olarak. Yani bakım olayını aldığın kişiyle bir görüş 84Binde yaptırdığı bakımda neler yaptığını normalde 90000'de yapması gerekiyordu 1 yıl dolduğu için yapmış olabilir.
@celenlee Cevap rehber niteliğinde olmuş, ben de kendi adıma teşekkür ederim. Benzinli araç kullanmaya alışan insan dizele ilk geçtiğinde sanki yeni ehliyet almışcasına acemilik çekebiliyor.
@deniz_ksk turbo gerçekten çok güzel bir hismiş, yanılmıyorsam bizim araçlar maksimum torku 1750 ile 2500 devir arasında sağlıyolar. Gerçekten de araç 1750 devri geçtiği anda tatlı bir ses ile insanı şaşırtan bir ivmelenme sağlıyor. Hatta evimden yukarı çıkan yokuşun sonlarına doğru dar bir yolda sol tarafımda bir duvar var. Zaman zaman buradan geçerken camımı açıp turbonun duvara çarpıp yansıyan sesini dinliyorum :) Ama tabi dizelin en güzel yanı 450km'de boşalmayan yakıt deposu olduğu da gerçek...
aynen dostum... bende özellikle ilk kalkışlarda bir kaç kez açıp dinledim baya hoş opel farklı hakkaten, clio'dan sonra oldukça memnunum... umarım bu şekilde devam eder memnuniyetimiz...
hayırlı olsun.. kaça aldınız acaba, piyasası hangi aralıkta 2004-5 modellerinin..
arkadaşlar 2004 dizel75 bg arabam km de ortalama 19 kuruş yakıyor uzun yolda. çok değil mi bu rakam ben mi devirsiz kullanıyorum yoksa mazot fiyatları arttığı için mi bu rakamlar görünüyor. az yakıyor diye almıştım oysa ki :((
Aracin 70 hpdir oncelikle tuketim degerlerini litre bazinda verirsen daha saglikli olur motorin fiyatlari degisken bugun 3.99 du sanirsam 5 litre yaparki gayet mantikli bence
hocam her şey etkiler lastik basıncı, rot balans ayarı, filtrelerin temizliği, hangi akaryakıt kullandığın vs.
kaldı ki arkadaşında dediği gibi 5 lt. çok iyi bir oran...
Merhabalar. Opel corsa 1.3 cdti enjoy 2004 model 90 bin km araçta hasar değişen yok bir parça çizik boyası var lastikler yeni.Muayene var,bakımlar yapılmış yıpranmamış biraraba.20 bin liraya anlaştık sayılır sizce nasıl?
quote:
Orijinalden alıntı: erkanarı
Merhabalar. Opel corsa 1.3 cdti enjoy 2004 model 90 bin km araçta hasar değişen yok bir parça çizik boyası var lastikler yeni.Muayene var,bakımlar yapılmış yıpranmamış biraraba.20 bin liraya anlaştık sayılır sizce nasıl?
ben 2005 i almıştım fiyat normal değişen durumu nedir onlara bakmak lazım...
quote:
Orijinalden alıntı: ntorenci
quote:
Orijinalden alıntı: erkanarı
Merhabalar. Opel corsa 1.3 cdti enjoy 2004 model 90 bin km araçta hasar değişen yok bir parça çizik boyası var lastikler yeni.Muayene var,bakımlar yapılmış yıpranmamış biraraba.20 bin liraya anlaştık sayılır sizce nasıl?
ben 2005 i almıştım fiyat normal değişen durumu nedir onlara bakmak lazım...
aracı aldık gayet memnunuz ekspertiz de yaptırmıştık.Yakıt konusunda gerçekten çok iyi ancak bir hafta geçti debriyaja basınca gelen tıkırtı beni rahatsız etti ve ustaya gittik volant değişecek denildi.Ama acelesi yok baskı balata iyi dedi.Sizce sabit mi taktırmalıyım yoksa yaylı orjinal mi?Usta sabit takıyoruz bunlara problem olmuyor dedi ama internette çok şikayet okudum.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme