Şimdi Ara

2005 ALBEA MULTİJET DİNAMİK KALKIŞ SORUNU (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
37
Cevap
1
Favori
25.050
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: esmerce

    Arkadaşın aracında problem olmalı,

    2005 Palio mj aracımız her ne kadar 2000dd altında biraz ağırkanlı olsada bahsedildiği kadarda vahim değildi ve bu devrin hemen üstünde her türlü zeminde/eğimde patinaja geçebilecek kadar tork üretirdi.


    Hocam tofas_ci nin doblo için mi söyledin problem olduğunu yoksa albea için mi?
  • bende de 2003 albea 1.2 motor var..diceksinizki 1.2 motordur olabilir..ama o tarz sorun bendede var..
    yani devir düşükken biraz hızlanması vede devir alması geç oluyor..ama 3 bin devirden sonra hızlanıyor..
    1 saat önce murat 131 eski araba vardı 120 ile yokuş çıkıyordu,adamı yakaladım ama geçemedim benim arabada asfalt anayolda az eğimli yokuşu 120 ile gazı köklesemde hızlanmadan sabit çıktı ancak düzlüğe gelince hızlandım..adamı geçtim..bu arabaların türü öyle sanırım
  • Düşük hacimli dizellerden bir tek bu motorda bu sorun var.Genel olarak bu sorun turbonun motora iyi adapte edememesinden dolayı olmakta ve ciddi bir güç boşluğu yaşanmaktadır.Fakat bu sorun fiat ın diger dizel motorlarındada diğer markalara (vw renault vb.) göre güç boşlukları yaşanmaktadır.
    Ve dizel motorların genel olarak kullanma amacına ters olarak düşük devirlerde az da olsa bile akıcı ki daha fazlasının olması gerek yapılamamaktadır.
    Yakıt ekonomisinin tek yolu normal olarak düşük devirlerde aracı kullanmaktır.
  • yok yaa kimi fiatlarda bu sorun yok.bizde opel corsa 1.3 cdti var eski kasa,o güzel gidiyor.arkadaşda focus 110 hp TDCİ var,onda da aynı sorun var,düşük devirde çekmiyor adeta...
  • 1-Turbo ve intercooler hortumlarinizi dikkatlice kontrol edin. Delik, catlak, kacirma veya yerinden cikmis bir hortum olabilir.

    2-Baski- balata setinizi kontrol edin, gercekten de kavramada kacirma var mi yok mu?

    3-Yakit besleme ve geri donus hortumlarinizi kontrol edin. Bukulmus, kirilmis, egrilmis, yakit gecisini kisitlayan ve normal durumda olmayan bir hortum var mi?

    4-Yakit filtrenizi kontrol edin. Dogru monte edilmis mi, contasi vs... olmasi gerektigi gibi mi?

    5-Enjenktor basinclariniz azami mertebeye cikiyor mu? Bunu sadece fiat diagnostic kiti ile gorebilirsiniz.

    Gecmis olsun..
  • çok tşk ederm mühendis bey.aynen dediğiniz gibi baktıracam
  • yaklaşık 2 yıldır imzamdaki dizel aracı kullanıyorum yazdığınız gibi bir sorunla hiç karşılaşmadım. motor her zaman güçlü ve her zaman tatminkar. 2000'den düşük devirlerde bile aracı ileri fırlatacak kadar iyi.

    umarım arızanın sebebini bulursunuz..
  • arkadaslar geçen beim başımada geldi ve servise gittim çözemediler ama servis dısında bir ustaya gittim orduda irfan usta ve bana eksantrik milinin atesleeme süresini kontrol ederek siboplara veren horoz başlyarından söz etti söküp bir bakalım dedi veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
    aman odane horozlarda yüzük gibi genis kesitli parçalar var göbekte boşluk var ve tık tık ses yapıyor meret yanı anlıcanız horoz öttü 700 ytl takımı
    şimdi ise değermi evet

    206 gtı
    307
    308
    accent era

    ÇEKİLİN YOLDAN ALBEA GELİYOR
    [sm=s16.gif
    ıııııııııııııııııııııııııııııııııııııınnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn




  • quote:

    Orjinalden alıntı: 28acaba

    arkadaslar geçen beim başımada geldi ve servise gittim çözemediler ama servis dısında bir ustaya gittim orduda irfan usta ve bana eksantrik milinin atesleeme süresini kontrol ederek siboplara veren horoz başlyarından söz etti söküp bir bakalım dedi veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
    aman odane horozlarda yüzük gibi genis kesitli parçalar var göbekte boşluk var ve tık tık ses yapıyor meret yanı anlıcanız horoz öttü 700 ytl takımı
    şimdi ise değermi evet

    206 gtı
    307
    308
    accent era

    ÇEKİLİN YOLDAN ALBEA GELİYOR
    [sm=s16.gif
    ıııııııııııııııııııııııııııııııııııııınnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn



    Arkadaşım bende de ALBEA var dediğin gibi tık tık diye ses yapıyor motor dışardan duyulabiliyor ayrıca belli oranda da bi güç kaybı var. Bende ordudayım. İrfan ustayı nasıl bulabilirim bende bi göstersem arabamı. Yerini tarif edermisin acaba?




  • ByFRee52
    hemşerim Soya kavşağından sağa gir yeni sanayiye orda meydan var bosch servisinin bulundugu bloğun arkasında BOĞAZİÇİ OTO var irfan usta ile görüs TİMCİ gönderdi de sanırım sese göre seninde sübap horozları gümlemis adeti yani tanesi pek pahalı değil 8 ila 10 ytl gibi ama araç 16 valfli olunca takım değisiyo silindir contası değisiyo sübaplar sökülünce alıştırma ayar motor yağı değişmesi gerekir İnşALLAH kaydı çizip yememiştir öyle bile olsa ankaradan çıkma bişiler bulunabilir en kötü 700 civarı benimki gibi ama öyle değilse işçilik dahil 250- 350 civarı ama performans müthiş araç sıfır gibi
  • ByFRee52
    hemşerim Soya kavşağından sağa gir yeni sanayiye orda meydan var bosch servisinin bulundugu bloğun arkasında BOĞAZİÇİ OTO var irfan usta ile görüs TİMCİ gönderdi de sanırım sese göre seninde sübap horozları gümlemis adeti yani tanesi pek pahalı değil 8 ila 10 ytl gibi ama araç 16 valfli olunca takım değisiyo silindir contası değisiyo sübaplar sökülünce alıştırma ayar motor yağı değişmesi gerekir İnşALLAH kaydı çizip yememiştir öyle bile olsa ankaradan çıkma bişiler bulunabilir en kötü 700 civarı benimki gibi ama öyle değilse işçilik dahil 250- 350 civarı ama performans müthiş araç sıfır gibi
  • !.3 multijet motorların ana özelliği 1700 devre ulaştıktan sonra motorun tam güç yani 70 bg üretmesidir.Daha önce 1.6 101 bg sieanam vardı şimdi ise 1.3 albeam evet ataklık ve serilik bakımından aralarında çok fark var ama albeanında öyle kötülenecek kadar bir serilik problemi yok,heleki yeni symbol le karşılaştırıldığında.Albea 1.3 motor o araç için ideal serilikte.
  • Merhaba arkadaşlar ben Albeayı alalı 1 hafta oldu 2007 multijet.Bizim yaylanın yolu çok dik rampadır.İki kez gittim geldim.Eğer virajlı olmasa 3 ncü viteste sıyırıp gidecek.Bende daha önce 2500 cc Mitsubishi L300 vardı rampada ondan çok daha iyi.Dikkat edilmesi gereken nokta vites değiştirirken 2000 devrin altına düşürmemek gerekiyor.Ayrıca paramız ancak böyle bir arabaya yetiyor.Allah hiç olmayanlara da versin.Herkese kazasız güzel günler diliyorum.
  • Arkadaşlar bende 2005 albea 1.3 active var,aracın yakıtı ile ilgili bir sorunum var: şehir içinde 100km'de 8LT yakıt tüketiyor.Ama benim kullanım şeklim farklı:sadece sabah ve akşam kullanıyorum yani evden işe işten eve,motoru çalıştırdığımda daha tam ısınmadan gideceğim yere varmış oluyorum,yani motoru sürekli soğuk kullanıyorum,bu şekille kullanmak motorun 100km de 8LT yakmasına sebep olurmu? Servise sordum:kesinlikle sebebi bu başka bi sebebi olamaz diyorlar.Zaten aracıda servisten aldım.
    Bu konuda bi bilgisi olan bana fikrini söylerse çok sevinirim,cevap için şimdiden teşekkürler...
  • fiat albea multi jet 1.3 motorlu aracım yokuşlarda aşırı bir problem yaşamaktayım.
    şöyleki ;
    aracım yokuşa geldiğinde kavrama noktasına geldiğinde bile gaza çok basmama rağmen etkilenmeyip titreme yapıyor,
    düz yollarda ise herhangi bir sorun yok

    acaba bunun sorunu ne olabilir ?
  • Aynısı bizim arabada oluyordu 2-3 sene önce yokuşta gidemedik araçla. Birini aradık o da Fiatlarda yokuş mili miydi neydi öyle birşey olduğunu söyledi o arızalıdır dedi.
  • Arkadaşlar yorumları okudum fakat kimse gaz tepkime süresi problemi için birşey yazmamış...
    Bende de aynı sorun vardı ve yapmadığım işlem kalmadı.
    Fakat genede kalkışlarda araç 3 sn bekliyordu...
    Artık aracı satmaya karar vermiştim...
    Allaha dua ettim ve aklıma şöyle bir fikir getirdi...
    Gaz pedalını söküp eve getirdim..
    3 tane alyan vidayla söktüm.. çok kolay...
    Gaz pedalının üzerinde 4 vida var bunları gevşetip kapağı sola hafif çevirip sıktığımda araçtaki gaz pedalı tepkime gecikme sorunu kalktı...
    Araç tam istediğim gibi oldu...
    Gaza dokunduğum gibi araç fırlıyor...
    Detaya girip kafanızı karıştırmak istemiyorum..
    Allahın bana verdiği iyiliği onun sevgisini kazanmak için sizinle paylaşmak istedim...
    Az bir detay vermek gerekirse...
    Fabrika gaz tepkime süresini minimumda veriyor aracınıza alıştıktan sonra bu kademeyi açtırıyorsunuz...
    İlk defa araç süren müşteriler veya yaşlı sinirleri yıpranmış müşteriler ve aracın seriliğini bilmeyen müşteriler için özel düşünülmüş bir uygulama...
    Fakat bilen olmadığı için bu yüzden araçlar satılıyor...
    Ben elektrik teknisyeniyim...
    Pedalın içindeki sistemden açtıktan sonra çok kolay bir ayar yeri olduğunu anladım...
    Aracın gücünü zaten hepimiz biliyoruz..
    Bu gücü kalkışta alamıyorduk...
    Bunu çözebileceğimizi tahmin ediyordum...
    Fakat nasıl yapacağımı herkeze sormama rağmen bulamıyordum....
    Yazdığım herşey doğrudur...
    Bir çıkar beklentim yok...
    Allah benden razı olsun yeter...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.