Şimdi Ara

2005 ALBEA MULTİJET DİNAMİK KALKIŞ SORUNU

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
37
Cevap
1
Favori
25.050
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2 hafta önce bolu dan galerinin birinden 2005 model FİAT ALBEA Multijet Dynamic marka 68.000 km de bir araç satın aldım.Aracın bütün filtrelerini ve motor yağını değiştirdim.Bakımını yaptırdım.Araçla 2 haftada 2000 km yaptım fakat tek sorunlu tarafı,kalkışlarda gaza ne kadar basarsam basayım motorun tepkisi en az 5 sn ye boyunca aynı ve kalkış için çok yetersiz,daha sonra devir 2000 i geçtikten sonra toparlıyor ve araç sonraki devirlerde gaz pedalına bastığımda motor istenen tepkiyi veriyor.Yokuşlarda araçta tek kişide olsam kaldırmak çok ama çok zor.30 derecelik bir rampada aracı stop ettirmeden kaldırmak büyük marifet.Boludaki servise götürdüm.Bu araçlar bunu hep yapıyor sorun yok dediler ama araçla az bi rampada veya düz yolda bile kalkışlarda motor gaz pedalına tepki vermiyor.Bunun sorunu ne motordamı pompadamı,bu multijet araçları kullanan arkadaşlar yardımcı olurlarsa sevinirim...

     2005 ALBEA MULTİJET DİNAMİK KALKIŞ SORUNU







  • merhaba ilk önce arabanız hayırlı olsun ALLAH kaza bela vermesin ayrıca arabanız çok temiz miş ben görmüştüm bu arabayı

    bizde doblo 1.3 ü kullanıyoruz anlattığınıza göre araaba 2000 devirden sonra gücünü gösteriyor bu çok normal çünkü turba torkunu yani gücünü 2000 2500devir civarı gösteriri bu motorlar 2000 devirin altında cansızdır ama yokuşlardada hiç bi zorluk sağlamaz ben doblodan biliyorum 45 derecelik eğimli yerden rahat kalkabilir bizim buralarda çok dik rampalar var durup rahat kalkıyor onun için biraz alışmanız gerekmektedir zaten bütün dizeller böyledir
  • quote:

    Orjinalden alıntı: multijet

    merhaba ilk önce arabanız hayırlı olsun ALLAH kaza bela vermesin ayrıca arabanız çok temiz miş ben görmüştüm bu arabayı

    bizde doblo 1.3 ü kullanıyoruz anlattığınıza göre araaba 2000 devirden sonra gücünü gösteriyor bu çok normal çünkü turba torkunu yani gücünü 2000 2500devir civarı gösteriri bu motorlar 2000 devirin altında cansızdır ama yokuşlardada hiç bi zorluk sağlamaz ben doblodan biliyorum 45 derecelik eğimli yerden rahat kalkabilir bizim buralarda çok dik rampalar var durup rahat kalkıyor onun için biraz alışmanız gerekmektedir zaten bütün dizeller böyledir


    arkadaşım arabayı yokuşta kaldırmak imkansıza yakın araba gaza tepki vermiyor kalkışta devir yükseltmek 3000 devire çıkartmak bile işe yaramıyor arabayı stop ettirmemek için büyük çaba gerekiyor,düz yolda kalkışta patinajlı kaldırmayı bırak 5snde kendine bile gelemiyor motor, gaz pedalına sonuna kadar bassam bile arabada tık yok,arkadaşın 2005 1.3 multijet albeasında böyle bir sorun kesinlikle yok,bu sorunu nasıl halledebilirim,bilen varsa cevap yazsın lütfen.




  • 1 - katalitik konvertör dolmuştur. bu arızayı yapar

    2 - debriyaj balatası ve baskı eskimiştir. yine bu arızayı yapar.

    3 - eğer bilgisayara bağlanınca sorun göstermiyorsa depoda hatalı yakıt vardır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi havnitekin -- 6 Mayıs 2008; 17:51:22 >
  • mazottan olabilir. Fren ayarı falan yaptırdıysan frenler de sıkı olablir
  • aracınız hayırlı olsun imkanınız varsa başka servise gidin.
  • Mazottan falan olmaz beyler. Hangi mazot arabayı yerinden kaldırmayacak kadar dandik olabilir. Yarı yarıya su mu var bu mazotta
    Adam akıllı bir ustaya veya servise göstermelisin dostum. Başka türlü anlaşılması zor.

    Benzer bir sorun aşağıdaki linkte de anlatılmış. Araç yine Albea

    http://forum.donanimhaber.com/m_22707673/tm.htm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ricardinho_ -- 9 Mayıs 2008; 13:42:28 >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    2005 lancer abs sorunu
    13 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • baskı balatayı iyi kontrol ettirin
  • Multijet motorun genetik özelliği desek daha doğru olur
    Biz de kullandık Doblo Mjt
    Belli Torqa kadar öyledir
  • Arkadaşım aracın hayırlı olsun .

    Yaşadığın sorunu bende yaşamıştım. araç adeta ölü gibiydi rampada kalkmayı bırak,düz yolda 90 km hızda gidemiyordum vitesi küçültmek zorunda kalıyordum.Ancak turboyu açtıktan sonra rahatlıyordu.Mazottandır diyen,bu motor böyledir diyen...... oldu ama hiçte öyle değil. eğer eurodiesel kullanıyorsan mazottan olma ihtimali yok.Bursa'daki bütün servislere başvurdum.sonunda problem çözüldü. Servisin sorunla ilgili olarak bana yaptığı geri besleme EGR TOFAŞ NORMLARINA GÖRE TEMİZLENDİ oldu. Sonuçta sorun çözüldü rampada kalkmayan araç patinaj yapmaya başladı.Şunuda belirteyim bu motor 2000 devirin altında isteksiz ama anlattığın kadarda değil.Umarım yardımcı olmuşumdur.

    kazasız günler dileğiyle...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi albea05 -- 12 Temmuz 2008; 14:18:25 >
  • Merhaba,

    Aynı araçtan(Fiat Albea 1.3 Multijet Sole Dynamic) 2005 modeli (54binde) bende de var, sorunun aynısı benim aracımda da mevcut arızayı çözebilmesi için sağlam olduğuna inandığım bir ustaya aracı götürdüm, adam arızayı bir türlü bulamadı, bilgisayara sokuyor herşey normal gözüküyor, sanayide sormadığı adamda kalmadı sorunu çözemedi. Katalizörüde boşalttı fakat sorun aynı, bütün parçalar sorunsuz gösteriyor(enjektörler, mozot filtresi, turbo,havafiltredi herşey...), fakat araç 2000 devire gelinceye kadar gazı köklemenize rağmen çok geç tepki veriyor dolayısı ile düz yolda dur kalkta bile araç stop edebiliyor, aracı bir türlü kadıramıyorum. Nedense 2000 devirden sonra hiçbir problem kalmıyor ve araç gayet doğal ilerliyor. Şunuda belirteyim araç marşa basınca geç çalışıyor
    Bazı arkadaşlar, bunun bir arıza olmadığını ve bunun multijet motorlarda doğal oldunuğunu söylemişler, aynı araçlardan şirkette de kullanıyorum fakat hiç böyle bir durumda sözkonusu değil. Ancak şunuda belirteyim henüz yetkili servisede götürmedim, bu hafta götüreceğim,

    Sayın playmatexx ve diğer arkadaşlar bu sorunu çözebildinizmi diye merak ediyorum bana yardımcı olursanız sevinirim.




  • benım arkadasımda 1.3 multıjet albea sı var kullandım gercekten turboyu acana kadar bu arabaların karekterıstık ozellıgı bu.turboyu acana kadar surucusunu yorması...arkım stop ettırdıgınde kalkıslarda soylemını aktarıyorummm..^bı araba dıp gaz stop edermı yaaa...^ama genede ıyı bır usta ya gostermekte yarar varr asırı bır gaz yememe sorunun varsaaa....
  • Bu sorunu ancak daha önce böyle bir problem ile karşılaşmış arkadaşlar bilebilir sanırım.
    Daha önce bu problem ile karşılaşan yokmu arkadaşlar?
  • Bende albea kullanmıştım multijet bu motor inanın insanı yaşlandırır alt devirler çok ama çok kötü gaza basıyosun 5 sn bekliyo araba gitmek için böyle bişey olabilirmi yaa
  • MErhabalar.
    Bu arıza konusunda havnitekin beyin yazıklarına bir kontrol ettirin.Bence baskı balatadan olma ihitmali yüksek gibi görünüyor. Çünkü araç hor kullanılmışsa birde baskı balatanın ömrü kaç km olabilirki.Bir kontrol ettirin.
    Saygılarımla.
  • mrb lar.aynı sorun bende de mevcut.rampada kadırmak bir işkence,heralde 3-5 defa deneseydim baskı balata yerdi.ama ilk aldığım başlarda böyle değildi.şu an 90.binde araç,geçen enyektörleri ayarlattım ve 2 contasını değiştiler(eskimiş),çekişi bayağı düzeldi,ama yinede eski halinde değil.neden ilk kalkışta çok zayıf acaba.tecrübeli arkadaşlardan yardım bekliyoruz,saygılar
  • albea05 tam olarak sorunu nasıl çözdünüz anlamadım.lütfen yardımlarınızı bekliyoruz?
  • slm arkadaşlarr hemen konuya giricem bizim komşunun 50.000km de 2006 model 1.3 mj doblosu war 1 ay önce onu kullanma fırsatım oldu artvine gelen biliri buraları biraz rampa köye giderken kullandım arabayı düz yolda 1. vitese taktım 2000dev altın gaza ne kada ryüklensemde hızlandramıyuorumm 2000dev geçtimmm bir den çok iyi hızlanma başladıı inanmazsını rampa yukarı 120derecelim bir virajı 2.vitesle giriyorumm 2000dev altına düştümmü araç ölüyo hızlanamıyomm birde rampada 1.vitesin dişlisi biras düşük hızda galiba 1.vitesde 3000dev de 2 atınca direr devir saati 1500 altına füşüyo vee araç gitmiyoo dizele fazla basmayı sevmediğim için yüklenmiim dedim ama sahibidee bass kökle gazı ancaa 2 de yer dedi 4500 dev 2 ye taktım ancaa hızlanmaya başladıı benim imzamdaki arabayla daha hızlı gidiyorum lpg deee ven ondan sonra mj li arabaya tövbe gibi bişi oldu benim için bu kronik sorun die biliyorum hep aynı sırunu sölüyorlar çünkü

    bir connectde ne yaparsan yap 1000dev de bastımmı hissediyorum gazın tepgisini
    ama doblodaa bu olmuyoooo

    kronik bu sorumm multijetlerdee




  • quote:

    Orjinalden alıntı: tofas_ci

    slm arkadaşlarr hemen konuya giricem bizim komşunun 50.000km de 2006 model 1.3 mj doblosu war 1 ay önce onu kullanma fırsatım oldu artvine gelen biliri buraları biraz rampa köye giderken kullandım arabayı düz yolda 1. vitese taktım 2000dev altın gaza ne kada ryüklensemde hızlandramıyuorumm 2000dev geçtimmm bir den çok iyi hızlanma başladıı inanmazsını rampa yukarı 120derecelim bir virajı 2.vitesle giriyorumm 2000dev altına düştümmü araç ölüyo hızlanamıyomm birde rampada 1.vitesin dişlisi biras düşük hızda galiba 1.vitesde 3000dev de 2 atınca direr devir saati 1500 altına füşüyo vee araç gitmiyoo dizele fazla basmayı sevmediğim için yüklenmiim dedim ama sahibidee bass kökle gazı ancaa 2 de yer dedi 4500 dev 2 ye taktım ancaa hızlanmaya başladıı benim imzamdaki arabayla daha hızlı gidiyorum lpg deee ven ondan sonra mj li arabaya tövbe gibi bişi oldu benim için bu kronik sorun die biliyorum hep aynı sırunu sölüyorlar çünkü

    bir connectde ne yaparsan yap 1000dev de bastımmı hissediyorum gazın tepgisini
    ama doblodaa bu olmuyoooo

    kronik bu sorumm multijetlerdee

    Düşük hacimli dizellerin hepsinde bu durum var malesef. Turbo devreye girdikten sonra yani 1750 d/d dan sonra toparlar.




  • Arkadaşın aracında problem olmalı,

    2005 Palio mj aracımız her ne kadar 2000dd altında biraz ağırkanlı olsada bahsedildiği kadarda vahim değildi ve bu devrin hemen üstünde her türlü zeminde/eğimde patinaja geçebilecek kadar tork üretirdi.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.