Şimdi Ara

linea 1,3 multijet çekiş sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
0
Favori
14.116
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 1,3 multijet linea var bakımları dfüzenli olarak serviste yapılıyor araç 76000 km de önceden sorun yoktu bu aralar gaızı yarılıyorum bile araç gitmiyor



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Linea 1.3 Multijet Modellerinde Çekiş Düşüklüğü Sorunu

    Fiat Linea'nın 1.3 Multijet motor seçeneğinde, bazı kullanıcılar çekiş düşüklüğü sorunu bildirmektedir. Bu sorun genellikle yokuş yukarı çıkarken veya ağır yük taşırken kendini göstermektedir.

    Bu sorunun birkaç olası nedeni olabilir:

    • Turbo Arızası: Turboşarj, motora daha fazla hava vererek gücünü artırır. Arızalı bir turboşarj, çekişte önemli bir düşüşe neden olabilir.
    • Yakıt Sistemi Sorunları: Tıkalı yakıt filtresi veya arızalı enjektörler, motora yeterli yakıtın ulaşmasını engelleyerek çekiş kaybına yol açabilir.
    • EGR Valfi Sorunları: EGR valfi, egzoz gazlarını motora geri döndürmeye yardımcı olur. Arızalı bir EGR valfi, motor performansını düşürebilir ve çekiş sorunlarına neden olabilir.
    • Debimetre Sorunları: Debimetre, motora giren hava miktarını ölçer. Arızalı bir debimetre, motora yanlış yakıt-hava karışımı sağlanmasına neden olabilir, bu da çekiş sorunlarına yol açabilir.

    Linea 1.3 Multijet'inizde çekiş düşüklüğü sorunu yaşıyorsanız, aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz:

    • Turboşarjı, yakıt sistemini, EGR valfini ve debimetreyi kontrol ettirin.
    • Tıkalı yakıt filtresini değiştirin.
    • Arızalı turboşarj, EGR valfi veya debimetreyi değiştirin.
    • Motoru ve yakıt sistemini temizleyin.
    • Sorun devam ediyorsa, yetkili bir Fiat servisine başvurun.
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Bujiler ve buji kabloları eskiyse yenilemeniz faydalı olur. Mazot filtresi kontrol edilmeli. Katalizör tıkanmışsa aracı baya sağırlaştırır. Bir de baskı balatanız kötü durumdaysa yeni bir debriyaj seti almanız iyi olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Bujiler ve buji kabloları eskiyse yenilemeniz faydalı olur. Mazot filtresi kontrol edilmeli. Katalizör tıkanmışsa aracı baya sağırlaştırır. Bir de baskı balatanız kötü durumdaysa yeni bir debriyaj seti almanız iyi olur.

    araç dizel değilmi.buji buji kablosu?
  • En temiz arıza tespit cihazı varsa biseyler son söyler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayavas

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Bujiler ve buji kabloları eskiyse yenilemeniz faydalı olur. Mazot filtresi kontrol edilmeli. Katalizör tıkanmışsa aracı baya sağırlaştırır. Bir de baskı balatanız kötü durumdaysa yeni bir debriyaj seti almanız iyi olur.

    araç dizel değilmi.buji buji kablosu?

    aa hakikaten, kafa gitmiş orda, bujileri eleyelim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hhhhh99

    1,3 multijet linea var bakımları dfüzenli olarak serviste yapılıyor araç 76000 km de önceden sorun yoktu bu aralar gaızı yarılıyorum bile araç gitmiyor

    bir gelişme var mı?
  • Ayni sorun 66000 kmden sonra bende de olmaya basladi arac resmen gitmiyor su an. 4000 sonra bakim var bakalim ne diyecekler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zenmavi

    Ayni sorun 66000 kmden sonra bende de olmaya basladi arac resmen gitmiyor su an. 4000 sonra bakim var bakalim ne diyecekler

    benzer sorunu son 20 bin km den beri yaşıyorum. selenia 5.30 orjinal hava yağ filtresi kullanıyorum ancak değişiklik yok. 10 bin de bir bakıma giriyor. araç 150 bin km de topkapı da ero servis var fiat forumlarında ero servis erhan usta çok tavsiye edilir. benim aksların artık miyadını doldurmak üzere olduğunu, piyasada orjinal aks bulamadığını, çin malı takmak istemediğini, beklemem gerektiğini söylemişti. acaba akslar çekiş sorununa sebep olabilir mi karar veremiyorum. kısaca standart bakım bu işin çözümü değil maalesef.
  • 90'lık multijetlerde genellikle (Opel içinde dahildir bu);
    Akışmetre kirlenmesi ya da arızası,
    Turbo arızası (Zor ihtimaldir 150000 km öncesinde)
    VGT turbonun vakum sisteminde hata (Genellikle N72 valfi arızası ya da ince vakum hortumlarında kaçak v.s.)
    Enjektör Arızası,
    EGR sıkışması.

    Eli pc tutan bir tamirci 5 dakika cihaz bağlı araçla dolaşınca sorunu şıp diye bulur, artık modern araçlarda bilgisayarsız arıza tespiti neredeyse mümkün değildir (Tüm parçaları deneme yanılma metoduyla değiştirip yüzlerce tl harcamadıkça)

    Not: Akslar titreşim ya da ses yapar hiç olmadı kopar çıkar kırılır v.s.. Çekiş sorunu yapar diyen adam şarlatandır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Du Hast -- 20 Haziran 2016; 22:57:02 >
  • Muhtemelen benim aracımda filtrelerde sıkıntı olabilir sirket arabasi oldugi icin kiralama sirketi bakimlarda filtre degisimi yaptirmiyor. ( servis kagidinda filtre değişmeyecek ucuz yag kullanilacak ibaresi var)
    Gecen gun dip gaz yapiyorim araba bana misin demiyor eyvah turboyi aldik elimize dedim ama bir sure sonra düzeldi. Arada halen yapıyor bu sorunu.
    Bugün bodrumda normalde 3. Vites ile çıkacağım yokusu birinci vitesle Zor çıktım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    90'lık multijetlerde genellikle (Opel içinde dahildir bu);
    Akışmetre kirlenmesi ya da arızası,
    Turbo arızası (Zor ihtimaldir 150000 km öncesinde)
    VGT turbonun vakum sisteminde hata (Genellikle N72 valfi arızası ya da ince vakum hortumlarında kaçak v.s.)
    Enjektör Arızası,
    EGR sıkışması.

    Eli pc tutan bir tamirci 5 dakika cihaz bağlı araçla dolaşınca sorunu şıp diye bulur...

    75 lik grande punto kullanıyorum. çekiş sorunu için hiç bir servis veya ustaya gitmedim. aks mevzusu triger değişirken ustanın dikkatini çekmişti. verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim. turbo veya enjektör çıkmaz umarım.
  • Bir de arkadaslar bu linea nin ampul patlatma sorunu nasil giderilir? Ayda bir ampül patlatiyor araba ya fari ya stopu. Servisle kanka olduk araba yuzunden ayda ortalama 4000 km yapıyorum far acık tutuyorum genellikle ama ne kmler yapan insanlar var onlarda bu problem olmamasına rağmen linealarda kronikmiş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben 2 sene kullandım fark patlak uyari lambası satarken dahi yanıyor du 😀
    Benim genelde arka plakalık lambası patlıyor du..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zenmavi

    Bir de arkadaslar bu linea nin ampul patlatma sorunu nasil giderilir? Ayda bir ampül patlatiyor araba ya fari ya stopu. Servisle kanka olduk araba yuzunden ayda ortalama 4000 km yapıyorum far acık tutuyorum genellikle ama ne kmler yapan insanlar var onlarda bu problem olmamasına rağmen linealarda kronikmiş

    benzer sorunu grande punto da yaşadım ayda bir stop farı plaka farı yada ön farlardan biri gidiyordu. sigorta kutusunu söktürüp kontrol ettirdim ancak hiç bir sorun çıkmadı akü ve şarj dinamosu da gayet normal durumdaydı. standart oem ampuller yerine osram philips gibi ampuller takarak son 1 senedir bu sorunu çözmüş bulunmaktayım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sonofisiris

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    90'lık multijetlerde genellikle (Opel içinde dahildir bu);
    Akışmetre kirlenmesi ya da arızası,
    Turbo arızası (Zor ihtimaldir 150000 km öncesinde)
    VGT turbonun vakum sisteminde hata (Genellikle N72 valfi arızası ya da ince vakum hortumlarında kaçak v.s.)
    Enjektör Arızası,
    EGR sıkışması.

    Eli pc tutan bir tamirci 5 dakika cihaz bağlı araçla dolaşınca sorunu şıp diye bulur...

    75 lik grande punto kullanıyorum. çekiş sorunu için hiç bir servis veya ustaya gitmedim. aks mevzusu triger değişirken ustanın dikkatini çekmişti. verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim. turbo veya enjektör çıkmaz umarım.

    75'lik bende kullandım uzun süre. Dünyada yapılmış en sorunsuz küçük hacim turbo beslemeli dizel motordur. En büyük eziyetleri ettim (sıkıştırma - yüklenme anlamında yoksa turbo dizel kullanma olayını harfiyen uygulayan insanım) sadece enjektör arızası ile karşılaştım bp nin mazot yüzünden. Eğer kilometre 200000 leri aşmadıysa 75'lik ya akışmetresi bozulur yada enjektörü yoksa kolay kolay motor aksamına birşey olmaz. enjektör revizyonu 600 ile 800 tl arası değişir ama motora yapacağınız en güzel iyiliktir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sonofisiris

    quote:

    Orijinalden alıntı: zenmavi

    Bir de arkadaslar bu linea nin ampul patlatma sorunu nasil giderilir? Ayda bir ampül patlatiyor araba ya fari ya stopu. Servisle kanka olduk araba yuzunden ayda ortalama 4000 km yapıyorum far acık tutuyorum genellikle ama ne kmler yapan insanlar var onlarda bu problem olmamasına rağmen linealarda kronikmiş

    benzer sorunu grande punto da yaşadım ayda bir stop farı plaka farı yada ön farlardan biri gidiyordu. sigorta kutusunu söktürüp kontrol ettirdim ancak hiç bir sorun çıkmadı akü ve şarj dinamosu da gayet normal durumdaydı. standart oem ampuller yerine osram philips gibi ampuller takarak son 1 senedir bu sorunu çözmüş bulunmaktayım.

    Linea nın ampül patlatma olayına yapacak hiç birşey yok çünkü elektirik aksamı dandik.
    Grande puntoda öyle birşey yaşamadım ki yaklaşık 7 sene oldu punto kullanalı. kaliteli ampüller ile 1 sene boyunca değişim yaptığımı hatırlmam. piyasada çin malı ampül çok fazla. Tesisatı oynanmış ya da şarj dinamosunda problem var ise bilemem. üstelik Osram NB lamba kullanıyorum 1,5 senedir patlamadılar ki bu ampüller kısa ömürleri ile nam salmışlardır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Du Hast -- 20 Haziran 2016; 23:15:47 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Bujiler ve buji kabloları eskiyse yenilemeniz faydalı olur. Mazot filtresi kontrol edilmeli. Katalizör tıkanmışsa aracı baya sağırlaştırır. Bir de baskı balatanız kötü durumdaysa yeni bir debriyaj seti almanız iyi olur.

    patron dizel o arabalar multijetler. buji ne arar mazotlu arabada.
  • Benzer olay yurtdışına çıkarken başıma geldi, gaza basmama rağmen araç devirlenmiyor dolayısıyla hızlanmıyordu. Otoban çıkışında yine yığıldı araç, motor arıza uyarı lambası yaktı. Hemen Edirne'deki yetkili servise uğradım. Bilgisayara bağlandı, enjektörler kontrol edildi. Arıza ışığını söndürdüler. Mazot filtresini değiştirtmemiştim bakımda, Filtre değişince bir daha problem yaşanmadı. Sizin probleminiz de bu sebepten olabilir belki, kontrol etmekte fayda var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sonofisiris

    quote:

    Orijinalden alıntı: hhhhh99

    1,3 multijet linea var bakımları dfüzenli olarak serviste yapılıyor araç 76000 km de önceden sorun yoktu bu aralar gaızı yarılıyorum bile araç gitmiyor

    bir gelişme var mı?

    araç benim değil aralıklarla ben kullanıyorum araç 1 haftadır serviste kazadan dolayı sservisten çıksın bir bakayım
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.