Şimdi Ara

-25 derecede dizel aracınızı nasıl calıştırırsınız?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
20
Cevap
1
Favori
9.720
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Evet yorumları Alalım
    Bir alıntı:
     Kışın Mazotun Donmasını Engelleme  20-01-2012
    Bildiğiniz üzere Kaptan ım  ve çalıştığım gemiler Akaryakıt Tankerleridir. Yani mazot, benzin,Fuel Oil taşıyoruz.Yani akaryakıtlar yaklaşık olarak 10 yıldır uzmanlık alanım  Neyse, özellikle son günlerde ülkemizde sıcaklıklar felaket derecede düşük seyretmekte. Bende son 3 yıldır Kuzey Ülkelerinde çalışıyorum. Çalıştığımız bölgelerde kışın denizde 90 cm kadar buz olmakta hava sıcaklıkları ise -35 - 40 dereceye kadar düşmekte.Bu ülkelere akaryakıt taşıdığımızdan mazotun türlü çeşidini görme ve test etme imkanımız oluyor. Özellikle Norveç,İsveç,Danimarka ve Rusya da KIŞ DİZELİ denen bir dizel vardır. Bunun donma noktası yazdığım ülkelere göre -40 lara kadar varmaktadır. Peki bu mazot rafinerilerde nasıl üretilir. Öncelikle bunu irdeliyelim. Aslında bu tip bir mazotun üretildiği özel bir Ham Petrol yok. Yani bildiğimiz mazotun işlemden geçirilmesi ile üretilir. Ülkemizde maalesef bu tip mazot satışı yapılmamaktadır. Ondan dolayı ülkemizde sanayi ustalarının kullanıcılara tavsiye ettiği saçma bir yöntem vardır. Depoya benzin eklemek. Bu sistem dizel özellikle yeni nesil dizel araçlara yapılacak en büyük kötülüktür. Nedenine gelelim.Kimya bilgisidir. Eğer fen öğretmenlerimiz yada aramızda kimyacı varsa doğruluyacaklardır.Benzinin Yoğunluğu : 0.76 kg/lt (Kaliteye göre 0.74 olabilir)Dizelin Yoğunluğu : 0.88 kg/lt (Euro dizel olrak bilinen düşük sülfürlü kaliteli yakıt)Şimdik aracımıza 50 lt lik depoda 5 lt benzin koyduk diyelim ne olacak, aslında kısa sürede pompanın basmış olduğu debi ile bunlar bir birine karışacak ve hakikaten mazotun donma sıcaklığı aşağıya çekilecektir. Ama aracınızı çok kullanmıyorsunuz ve 24 saatten fazla bir süreliğine park ettiniz ne olacak biliyormusunuz benzin ve mazot brbirlerinden ayrışacak ve benzin deponun üstüne çıkacaktır. Bundan dolayı alttaki mazot yine donacaktır. Ayrıca deponun sonu geldiğinde mazot pompanız benzini yoğun bir şekilde çekecek ve aracınız zarar görme riski ile karşılaşacaktır.Yani anlatmak istediğim kışın deponuza hiç bir şekilde benzin koymayın. Peki ne yapacağız. İşte size bu ülkelerde kullanılmak üzere hazırlanan KIŞLIK MOTORININ sırrını yazacam. Defalarca bu yükü taşımış biri olarak buyrun.Sırrımız KEROSEN de. KEROSEN aslında halk arasındaki ismi ile gaz yağıdır. Diğer isimleri1. KEROSENE2. GAZ YAĞI3- JET A-1 (UÇAK YAKITI - Dikkat edin uçak benzini değil )4. DIESEL TURBINE FUEL ulkelere ve rafinerilere göre ismi değişiklik gösterir.Bu dediğimiz yakıtın yoğunluk bilgisine bakalım.Gaz Yağı Yoğunluğu : 0.87 - 0.91 (Kalitesine göre)Dizelin Yoğunluğu : 0.88 kg/lt (Euro dizel olrak bilinen düşük sülfürlü kaliteli yakıt)Gördüğünüz üzere yoğunluklar nerdeyse birebir aynı. Ancak donma noktalarında çok fark vardır. Dizell -22 de donarken gaz yağı yada JET A-1 -45 hatta -50 lerde donar. Yani birebir yapılan bir karışım ile KIŞLIK MAZOTUN donma noktası -35 li rakamlara kadar çıkar. Zaten gaz yağının güzel bir uçak yakıtı olmasının sebebide budur. Yani donma noktasının yüksek irtifalardaki soğuk ile başa çıkabilmesidir.Şimdik anlatmak istediğim neydi. Yani arkadaşalar soğuk bölgelerimizde yaşayan arkadaşlar araçlarının deposuna 35 lt mazota 15 lt gaz yağı ekliyerek donma noktasını -30 lu rakamalara kadar yükselterek araçlarının kış aylarında performansını artırıp, donma neticesinde zarar görebilecek mazot pompası, mazot devrelerini vs lerinin ömrünü uzatabilirler.Bu yazı alıntı değil tamamen 10 yılllık bilgi neticesinde tarafımdan yazılmış bir dökümandır.
    Saygılar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi batkent -- 27 Kasım 2014; 10:49:46 >







  • Düzgün yerden düzgün katkılı bir euro dizel alırsanız -20 dereceye kadar yakıt donmaz. Daha düşük sıcaklıklar için donma engelleyici katkılardan deponuza ekleyebilirsiniz. Yakıt donmamış ise, kızdırma bujileri düzgün çalışan, doğru viskozitede yağ koyulmuş subap ayarı düzgün ve bakımlı bir motor tek marşta çalışır zaten.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilteris_

    Düzgün yerden düzgün katkılı bir euro dizel alırsanız -20 dereceye kadar yakıt donmaz. Daha düşük sıcaklıklar için donma engelleyici katkılardan deponuza ekleyebilirsiniz. Yakıt donmamış ise, kızdırma bujileri düzgün çalışan, doğru viskozitede yağ koyulmuş subap ayarı düzgün ve bakımlı bir motor tek marşta çalışır zaten.
    marşa basarak.
  • Motorinin donma noktası -18 ila -25 derecedir. Bu yüzden Wurth kışlık mazot katkısı kullanarak çalıştırırım.-32 ye kadar motorinin donmasını engelliyor.
  • Calistirmam.Taksi cagiririm daha iyi.
  • Besmele çekerek.
  • O soğuklarda aracımı çalıştırmak gibi bir ihtiyacım olmadı ama dizel motorlu bir aracı o soğukluklarda çalıştırmak gibi bir durumum olsa ısıtma bujilerini en az 2-3 kere ısıtırdım.

    Kısacası kontağı en az 2-3 sefer aç-kapa yapardım.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Askerliği Bingöl'de şöför olarak yaptım.biz mazot deposuna 21w ampul daldırırdık ve tum gece o lamba açık kalırdı. Onun ısısı ile mazot sıvı halde kalırdı.
  • Altinda ates yakarak diyim bari bende
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Pi

    Altinda ates yakarak diyim bari bende
    erzurumda çalışırken 1,3 mj dizel aracımı çalıştıramadım.
    abuk-subuk her türlü yolu denedim gene olmadı.
    depodaki değilde, yakıt filtresindeki yakıt donuyor,sorunun çoğu sebebi bu.
    erzurumdan ayrıldım da rahatladım. :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: salserol

    Askerliği Bingöl'de şöför olarak yaptım.biz mazot deposuna 21w ampul daldırırdık ve tum gece o lamba açık kalırdı. Onun ısısı ile mazot sıvı halde kalırdı.

    Kısa devre ampulün patlaması vs. Gibi şeyler gerçekleşmez mi...
  • Araç Toyota ise marşa basın çalışır :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: attci

    quote:

    Orijinalden alıntı: salserol

    Askerliği Bingöl'de şöför olarak yaptım.biz mazot deposuna 21w ampul daldırırdık ve tum gece o lamba açık kalırdı. Onun ısısı ile mazot sıvı halde kalırdı.

    Kısa devre ampulün patlaması vs. Gibi şeyler gerçekleşmez mi...

    Alıntıları Göster
    anahtarla




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilker1041

    anahtarla

    Alıntıları Göster
    marşa bakarız, baktık çalışmıyor. Çok afedersin; vurdururuz
  • Arabayı çalıştırıp manevra yapamazsa bazan Kalaşnikof daha fenasını yapabilir. Bizim zamanımızda benzinli kamyonlar vardı, dizeller ise sabaha kadar rolantide beklerdi. Bazıları diyor ya neden 60'lardan kalma Reo'ları hala ellerinde tutuyorlar diye. Savaş kolay tahmin edilemeyen bir sanat, askeriye denilince çok şey değişiyor.

    Barış şartlarında ise yanlış tabi. Yakıt ikmalinde metal metale bile sürülmez, askeri teknik dökümanlarda da yazar.

    * * *

    Konuyu açan arkadaşa teşekkürler. Değerli hatırlatmalar. Malesef benzin, tiner, kerosen arasındaki farkı bilmeyenler var. BEnzinle boya yapanlar var. Büyük stoklarda özgül ağırlık konusu çok önemlidir. Askerdeyken 20000 litrelik tanklarda bunu gözlemleyebiliyordum. Bizim küçük depolarımızda da uzun süre içinde benzer şeyler olur aslında. Homojen sandığımız yakıtlar da zamanla ağır bileşikler dibe çöker, benzinin kurşunlu olduğu zamanlarda da kurşunlu kısmı dipte kalır deponun sonuna doğru oktan değeri çok yüksek bir yakıt kalırdı. Gerçi kurşunun yaptığı kalıntı, asitli eksozu verdiği oktana değiyor muydu, değmiyordu tabii.

    Kerosen motor yağlarına da karışıtırılıyordu eskiden. Bugünkü harika yağlar için gerekli değil ama soğuk şartlarda tek dereceli bir yağı inceltmenin de yöntemi kerosen eklemektir. Oran çok önemli tabii, karter yangını istemeyiz :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: attci


    quote:

    Orijinalden alıntı: salserol

    Askerliği Bingöl'de şöför olarak yaptım.biz mazot deposuna 21w ampul daldırırdık ve tum gece o lamba açık kalırdı. Onun ısısı ile mazot sıvı halde kalırdı.

    Kısa devre ampulün patlaması vs. Gibi şeyler gerçekleşmez mi...

    Hocam oda sıcaklığındaki mazota kibrit aatın yanmaz karbon zinciri çok uzun. Kışın o soğukta kısa devre dahi olsa yanacagini zannetmiyorum. Zaten sigorta atar o zamana kadar
  • Webasto ile
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ***Leopard***

    Webasto ile
    mazot deposunu kokpit içinde taşırdım. denenmiş %100 etkili ve başarılı.
  • Evet Doğulu arkadaslar farklı şeyler bekliyoruz sizden
  • .
     -25 derecede  dizel aracınızı nasıl  calıştırırsınız?
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.