Şimdi Ara

Marş Basıyor Ama Motor Çalışmıyor

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
12
Cevap
1
Favori
35.782
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba;
    Arabam Albea Dynamic 1.3 Multijet.
    Günde ortalama 8-10 defa arabayı çalıştırıyorum. 1 defa mutlaka yapıyor bu sorun oluyor. Yani marşa basıyorum ancak araba çalışmıyor. 7-8 saniye marşa basılı tutunca anca çalışıyor.Son 1 haftadır yapmaya başladı. Yakıt aldığım yerden olabileceğini düşünerek onuda değiştirdim ancak sonuç aynı.
    Sorun neden kaynaklanabilir? Bana ne kadarlık bir masraf çıkarır? Gerçi ustaya gideceğim ama buradan sorunla ilgili ihtimaller ve çözümü üzerine birşeyler öğrenip öyle gitmek istiyorum.



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Marş Basıyor Ama Motor Çalışmıyor: Olası Nedenler ve Çözümleri

    Arabanızın marşı basmasına rağmen motorunuzun çalışmaması can sıkıcı bir durum olabilir. Bu sorunun birçok olası nedeni vardır ve çözümleri duruma göre değişebilir. İşte en yaygın nedenlerden bazıları ve bunları nasıl giderebileceğiniz:

    • Yakıt Sistemi Sorunları: Yakıt pompası, yakıt filtresi veya yakıt enjektörleri arızalı olabilir. Bu sorunları gidermek için bir tamirciye başvurmanız gerekir.
    • Ateşleme Sistemi Sorunları: Bujiler, buji kabloları veya ateşleme bobini arızalı olabilir. Bu parçaları kontrol edin ve gerekirse değiştirin.
    • Hava Sistemi Sorunları: Hava filtresinin tıkalı olması veya hava akış sensörünün arızalı olması motorun çalışmasını engelleyebilir. Filtreyi değiştirin veya sensörü kontrol ettirin.
    • Kompresyon Sorunları: Motorun silindirlerinde yeterli kompresyon yoksa motor çalışmayacaktır. Bir kompresyon testi yaptırın ve düşük kompresyonun kaynağını belirleyin.
    • Elektriksel Sorunlar: Akü boşalmış, alternatör arızalı veya marş motoru hasar görmüş olabilir. Bu sorunları gidermek için bir elektrikçiye başvurun.

    Özel Araç Modelleri İçin Yaygın Sorunlar:

    • 1.3 Multijet Motoru: Bu motorlarda yakıt enjektörü sorunları yaygındır. Enjektörlerinizi kontrol ettirin ve gerekirse değiştirin.
    • Fiat Linea: Bu araçlarda marş motoru sorunları olabilir. Marş motorunu kontrol edin ve gerekirse değiştirin.
    • Fiat Egea: Egea modellerinde ateşleme bobini arızaları görülebilir. Bobini kontrol edin ve gerekirse değiştirin.
    • Doblo: Doblo araçlarında hava akış sensörü sorunları yaygındır. Sensörü kontrol edin ve gerekirse değiştirin.
    • Fiorino: Fiorino modellerinde yakıt pompası sorunları olabilir. Pompayı kontrol edin ve gerekirse değiştirin.

    Bu sorunların hepsini kendiniz gidermeyebilirsiniz. Eğer motor mekaniği konusunda bilginiz yoksa veya sorunları tespit edemiyorsanız, aracınızı yetkili bir servise götürmeniz önerilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pervane2

    Merhaba;
    Arabam Albea Dynamic 1.3 Multijet.
    Günde ortalama 8-10 defa arabayı çalıştırıyorum. 1 defa mutlaka yapıyor bu sorun oluyor. Yani marşa basıyorum ancak araba çalışmıyor. 7-8 saniye marşa basılı tutunca anca çalışıyor.Son 1 haftadır yapmaya başladı. Yakıt aldığım yerden olabileceğini düşünerek onuda değiştirdim ancak sonuç aynı.
    Sorun neden kaynaklanabilir? Bana ne kadarlık bir masraf çıkarır? Gerçi ustaya gideceğim ama buradan sorunla ilgili ihtimaller ve çözümü üzerine birşeyler öğrenip öyle gitmek istiyorum.

    Aracınız kaç km de?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umut1975

    quote:

    Orijinalden alıntı: pervane2

    Merhaba;
    Arabam Albea Dynamic 1.3 Multijet.
    Günde ortalama 8-10 defa arabayı çalıştırıyorum. 1 defa mutlaka yapıyor bu sorun oluyor. Yani marşa basıyorum ancak araba çalışmıyor. 7-8 saniye marşa basılı tutunca anca çalışıyor.Son 1 haftadır yapmaya başladı. Yakıt aldığım yerden olabileceğini düşünerek onuda değiştirdim ancak sonuç aynı.
    Sorun neden kaynaklanabilir? Bana ne kadarlık bir masraf çıkarır? Gerçi ustaya gideceğim ama buradan sorunla ilgili ihtimaller ve çözümü üzerine birşeyler öğrenip öyle gitmek istiyorum.

    Aracınız kaç km de?

    2007 model 136.000 km




  • Yakıt kaynaklı bir sorun olabilir. Bazen ben kendi aracımda da geç çalışma problemi ile karşılaşabiliyorum. Bence aracınızın çekişinde ve yakıt sarfiyatında sorun yoksa çok önemli bir sorun değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umut1975

    Yakıt kaynaklı bir sorun olabilir. Bazen ben kendi aracımda da geç çalışma problemi ile karşılaşabiliyorum. Bence aracınızın çekişinde ve yakıt sarfiyatında sorun yoksa çok önemli bir sorun değil.

    Yakıt aldığım yeri değiştirmeme rağmen 2 gün ard arda yapmaya devam etti. Bugğn 3. gün bakalım bundan sonrada devam edecekmi. Bu çalışmama olayı (daha doğrusu geç çalışma olayı) önceden kesinlikel yoktu ve bir anda başladı. Her gün periyodik olarak 1 defa tekrarlanması beni düşündürüyor. Bir yere gidince geri gelmek için araba bindiğimde "acaba şimdi yolda bırakırmı" korkusu bu sorun başladığından beri bende başladı. Hayırlısı bakalım 1 hafta kullanmaya devam edeyim sorun devam edecek mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pervane2

    quote:

    Orijinalden alıntı: umut1975

    Yakıt kaynaklı bir sorun olabilir. Bazen ben kendi aracımda da geç çalışma problemi ile karşılaşabiliyorum. Bence aracınızın çekişinde ve yakıt sarfiyatında sorun yoksa çok önemli bir sorun değil.

    Yakıt aldığım yeri değiştirmeme rağmen 2 gün ard arda yapmaya devam etti. Bugğn 3. gün bakalım bundan sonrada devam edecekmi. Bu çalışmama olayı (daha doğrusu geç çalışma olayı) önceden kesinlikel yoktu ve bir anda başladı. Her gün periyodik olarak 1 defa tekrarlanması beni düşündürüyor. Bir yere gidince geri gelmek için araba bindiğimde "acaba şimdi yolda bırakırmı" korkusu bu sorun başladığından beri bende başladı. Hayırlısı bakalım 1 hafta kullanmaya devam edeyim sorun devam edecek mi?

    Mazot filtresini değiştirin ilk olarak, belki aldığınız kalitesiz mazot filtrenizi kirletip tıkamıştır, eğer sorun devam ederse bir de carbon clean yaptırın. Yolda kalacağınızı pek sanmıyorum. Çok uç bir durum yaşanmadıkça 1.3 multijet kolay kolay yolda bırakmaz. İlk aracım olan Palio 1.3 mtj te bu sorunu bazen ara ara yaşardım ama hiç servise sormak aklıma gelmedi açıkçası. Bazen araç, anahtardaki immobilizer chip'ini hemen tanımayabiliyor belki olası sebeplarden birisi de bu olabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: umut1975

    quote:

    Orijinalden alıntı: pervane2

    quote:

    Orijinalden alıntı: umut1975

    Yakıt kaynaklı bir sorun olabilir. Bazen ben kendi aracımda da geç çalışma problemi ile karşılaşabiliyorum. Bence aracınızın çekişinde ve yakıt sarfiyatında sorun yoksa çok önemli bir sorun değil.

    Yakıt aldığım yeri değiştirmeme rağmen 2 gün ard arda yapmaya devam etti. Bugğn 3. gün bakalım bundan sonrada devam edecekmi. Bu çalışmama olayı (daha doğrusu geç çalışma olayı) önceden kesinlikel yoktu ve bir anda başladı. Her gün periyodik olarak 1 defa tekrarlanması beni düşündürüyor. Bir yere gidince geri gelmek için araba bindiğimde "acaba şimdi yolda bırakırmı" korkusu bu sorun başladığından beri bende başladı. Hayırlısı bakalım 1 hafta kullanmaya devam edeyim sorun devam edecek mi?

    Mazot filtresini değiştirin ilk olarak, belki aldığınız kalitesiz mazot filtrenizi kirletip tıkamıştır, eğer sorun devam ederse bir de carbon clean yaptırın. Yolda kalacağınızı pek sanmıyorum. Çok uç bir durum yaşanmadıkça 1.3 multijet kolay kolay yolda bırakmaz. İlk aracım olan Palio 1.3 mtj te bu sorunu bazen ara ara yaşardım ama hiç servise sormak aklıma gelmedi açıkçası. Bazen araç, anahtardaki immobilizer chip'ini hemen tanımayabiliyor belki olası sebeplarden birisi de bu olabilir.

    Ustaya gittim. Makinaya bağladı arabayı. Enjektör arızası olduğunu ve enjektörleri pompacıya göndereceğini söyledi. 4 enjektörden 3 ü arızalıymış. Tamir için 650 lira takımının değişimi için 1000 lira istiyor. :)
    Şimdilik durum bu.




  • Kutup başlarını bi kontrol et başkan
  • Hocam Marş motorunda sorun olabilir bir kaç yere baktır her ustaya güven olmuyor..
  • arkadaşlar arabayı bu konuyu açtıktan 1-2 ay sonra sattım. Ama satarken sorunundan alıcıya bahsetmiştim. Sorun gerçekten enjektörlerden kaynaklanıyormuş. Daha sonra alıcıyı arayıp durumu sorduğumda "enjektörleri değiştirdim sorun kalmadı" dedi.
    buraya açtığım konuyu da gelen mesajı görünceye kadar unutmuşum. kusura bakmayın.

    konuyu kilitleyebilirsiniz.
  • 2012 model Pipper'im var. Yaklaşık 5 ay önce seyir halindeyken tekleme yaptı, bir gün sonra ise seyir halinde stop etti ve bir kaç denemeden sonra çalıştı. Servise götürdüm, sorun yok denildi. Sonra benzer sorunu 2-3 gün arayla bir kaç defa daha yaşadım. Bir kaç defa çalışmadığı için aküyü bitirdim ve servise çekiciyle götürmek zorunda kaldım. Bilgisayar arıza tespiti yapamıyordu, çünkü motor ışığı yanmıyordu. Önce enjeksiyonlar denildi ve değiştirildi. 3 gün sonra yine yolda kaldım. Tekrar servise götürdüğümde motordaki bir sensör deyip değiştirdiler; ancak 2 gün sonra aynı sorunu yaşadım. Servise son gelişimde beyin olabilir, denildi. Özellikle kesin demediler. Deneyeceğiz dediler. Servise kalsa bütün parçaları sırayla değiştireceklerdi. Sonra özel bir servise gittim. Yoldayken bir defa daha stop etti, çalıştırdığımda motor ışığı yandı. Özel servis beyin olması mümkün değil dedi. Bilgisayar yakıt müşürü arızası veriyordu. Müşür değiştirildi. Ancak 2000 kilometre sonra yine aynı arızayı verdi. Tekrar gittiğimde tesisatta kontak var, denildi ve tesisat yapıldı, yeniden müşür değiştirildi. Ancak yaklaşık bir ay sonra (7000 km) aynı sorun tekrar etti. Yaklaşık 6 bin tl harcadım ancak hala sorun çözülemedi. Lütfen bir akıl verin.




  • Dizel arabada geç çalışma problemi pompa enjektör veya rail basınç müşürüdür sıcakken geç marş basıyor veya çalışmıyorsa pompa bilginiz olsun pompayı suyla soğuttak sonra deneyin çalışacaktır rolantide çalışırken dalgalanma düzensizlik varsa enjektör olabilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.