Şimdi Ara

2005 Toyota Hilux motor güçlendirmek ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
35
Cevap
1
Favori
2.044
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Hocam bizim bindiğimiz 2.5 motor da olabilir. 2.8'in fabrika verisi 140 km/sa verilmiş. Emin olamadım şimdi. Ama 90'dan sonra "Artık gitmesek mi acaba" dercesine hızlanıyordu araba.

    Alıntıları Göster
    Vallahi o zaman çok gelişmiş bu pickuplar benim enişte 1 yıl önce bir amarok almıştı ondan öncede son kasa hiluxu vardı ikiside iyi yürüyodu amarokla 200 ü çok rahat gördük.Dahada giderdi ve baya bi güven hissi vardı virajlarda falan.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-041FF024C -- 14 Şubat 2019; 8:3:48 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-041FF024C

    Vallahi o zaman çok gelişmiş bu pickuplar benim enişte 1 yıl önce bir amarok almıştı ondan öncede son kasa hiluxu vardı ikiside iyi yürüyodu amarokla 200 ü çok rahat gördük.Dahada giderdi ve baya bi güven hissi vardı virajlarda falan.

    Alıntıları Göster
    Son yıllarda çağ atladı pikaplar. Şöyle 2005'lere ve daha öncesine gittiğimizde pikaplar iş makinesi gibiydi. Artık binek otomobillere yaklaştılar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Egzantrik değiş diyeceğim de atmosferik dizelde ise yarar mı acaba

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SHIHAD

    Egzantrik değiş diyeceğim de atmosferik dizelde ise yarar mı acaba
    Atmosferik dizelde görmedim duymadım uygulayanı. %10 getiri sağlıyor desek, motor 100 beygir ise 10 beygir demektir. 10 beygir için yok olan alt devir, sarsak çalışma, sürüşün eziyete dönmesi gibi şeylere katlanılmaz. Derecesine göre değişmekle beraber eğer yüksek dereceli bir egzantirik uygulanırsa ki bu egzantirikler kayda değer güç artışı sağlar o zaman aracı yerinden kaldırmak, bir yere park etmek ciddi eziyete dönüşür.

    6 litre V8'imde vardı yüksek dereceli egzantirik yerinden kaldırmak ciddi özen gerektiriyordu. Stok halde 550nm tork veren aracın alt devri ölüyorsa varın gerisini siz hesap edin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Uğraşmaya değmez, zaten o aracın yere aktardığı güç 80 bg bile değildir . Bence borç harç satıp bir üst modele geçin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sarkihalindekal

    Atmosferik dizelde görmedim duymadım uygulayanı. %10 getiri sağlıyor desek, motor 100 beygir ise 10 beygir demektir. 10 beygir için yok olan alt devir, sarsak çalışma, sürüşün eziyete dönmesi gibi şeylere katlanılmaz. Derecesine göre değişmekle beraber eğer yüksek dereceli bir egzantirik uygulanırsa ki bu egzantirikler kayda değer güç artışı sağlar o zaman aracı yerinden kaldırmak, bir yere park etmek ciddi eziyete dönüşür.

    6 litre V8'imde vardı yüksek dereceli egzantirik yerinden kaldırmak ciddi özen gerektiriyordu. Stok halde 550nm tork veren aracın alt devri ölüyorsa varın gerisini siz hesap edin.

    Alıntıları Göster
    Anladım
    Fikir vermesi açısından yazmıştım. Normalde Benzinliye yapıyorlar
    En iyisi satıp kurtulmak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Eğer mekanik bi sorun yoksa hiç oynamayın araçla. Sonuç istediğiniz gibi olmaz ise yaptığınız masraf hep çöpe gidicek bide aracın orjinalliğini bozucaksınız.
    Daha yeni bi teknoloji pikapa terfi etmeye bakım. 30.40k civarı dmax ler ve mazdanın B bişi bişi pikapları var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Modifiye yapılan araç sanayiden çıkmaz, derdi bitmez masrafı da bitmez...

    Ticari mahiyette kullanılan bir araca da modifiye gitmez.

    Orjinal güçlendirilmiş motorlarda sorunların az olmasının sebebi de üzerine milyarlarca dolar harcanan ar-ge dir.

    Şimdi siz motor kapağında valveleri açtırsanız, hava akışını genişletseniz, pompa yetmeyecek. Pompa değişecek, boru hattı yetmeyecek. Onu yeniliceniz, katalizöründen bilmem nesine kadar hiçbiri kayış tutmıcak. Debriyaj fren erken bitecek. Egzos manifoldu çok ısınacak çatlayacak sorun çıkaracak. Blok yatak dayanır mı Allah bilir... Kapak conta kaçırır mı muamma.

    Ek yakıt ek güç ek sıcaklık demek. Bu da yağın ihtiyacı karşılamaması manasına gelmesi demek. Vizkozitesi yüksek yağ alın dicekler onun HTHS'si yetmicek. Yeteni bulacaksnız tam sentetik olacak bilme ne olacak motora uymayacak. Sık sık yağ ve filtre değişecek.

    Hepsi göz önüne alındığında akıl karı ve olası bir iş değil....




  • sarkihalindekal kullanıcısına yanıt
    İnsanlar çok sevmez ama dizel teknolojisinin çağ atlamasında fiat multijet teknolojisi çok büyük önem taşır. Mercedes'in meşhur CDI2ıdır. Fiattan satın alıp geliştirmiştir. Binek ve yük araçlarında yeni bir çağ başlatmıştır. VW'nin üç kağıtçılığıyla üzerine su dökülmüştür. Artık bineklerde vs geleceği yoktur. En büyük gerekçesinin Fransızların dizelde sınırları aşmış olması olduğunu düşünüyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ardicli2000

    Modifiye yapılan araç sanayiden çıkmaz, derdi bitmez masrafı da bitmez...

    Ticari mahiyette kullanılan bir araca da modifiye gitmez.

    Orjinal güçlendirilmiş motorlarda sorunların az olmasının sebebi de üzerine milyarlarca dolar harcanan ar-ge dir.

    Şimdi siz motor kapağında valveleri açtırsanız, hava akışını genişletseniz, pompa yetmeyecek. Pompa değişecek, boru hattı yetmeyecek. Onu yeniliceniz, katalizöründen bilmem nesine kadar hiçbiri kayış tutmıcak. Debriyaj fren erken bitecek. Egzos manifoldu çok ısınacak çatlayacak sorun çıkaracak. Blok yatak dayanır mı Allah bilir... Kapak conta kaçırır mı muamma.

    Ek yakıt ek güç ek sıcaklık demek. Bu da yağın ihtiyacı karşılamaması manasına gelmesi demek. Vizkozitesi yüksek yağ alın dicekler onun HTHS'si yetmicek. Yeteni bulacaksnız tam sentetik olacak bilme ne olacak motora uymayacak. Sık sık yağ ve filtre değişecek.

    Hepsi göz önüne alındığında akıl karı ve olası bir iş değil....
    Nefis, budur. Modifiye böyle çok basit geliyor ve sadece getirisi var olarak görülüyor ama öyle değil. Eline ve yüreğine sağlık 👍

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ardicli2000

    İnsanlar çok sevmez ama dizel teknolojisinin çağ atlamasında fiat multijet teknolojisi çok büyük önem taşır. Mercedes'in meşhur CDI2ıdır. Fiattan satın alıp geliştirmiştir. Binek ve yük araçlarında yeni bir çağ başlatmıştır. VW'nin üç kağıtçılığıyla üzerine su dökülmüştür. Artık bineklerde vs geleceği yoktur. En büyük gerekçesinin Fransızların dizelde sınırları aşmış olması olduğunu düşünüyorum.
    Common rail sisteminin bir devir başlattığını biliyorum. Sanırım fiat'ta ilk kullanan markaydı. Fiat'ı çok severim, şu son yıllardaki haline üzülüyorum açıkçası.

    Geleceğinin olmaması Fransızların bu işte ehli olmalarından kaynaklı olduğunu mu düşünüyorsun? Sebebini öğrenebilir miyim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sarkihalindekal

    Common rail sisteminin bir devir başlattığını biliyorum. Sanırım fiat'ta ilk kullanan markaydı. Fiat'ı çok severim, şu son yıllardaki haline üzülüyorum açıkçası.

    Geleceğinin olmaması Fransızların bu işte ehli olmalarından kaynaklı olduğunu mu düşünüyorsun? Sebebini öğrenebilir miyim

    Alıntıları Göster
    Mercedes bile 2.0 a kadar dizel motorları renault tan alıyordu. Çünkü cidden iyi. 1.5 dci boşuna çok tutmadı.

    Ondan önce 1.3 multijet vardı opeline kadar hepsi kullanıyordu ama renault tahtını yıktı.

    Dizel geliştirmenin maliyetleriyle birlikte çok az gelişim göstermesi, üstelik emisyon konusunda üreticileri zorlaması, Almanları ciddi kararlar almaya zorladı. Konu hem prestij hem de pazar kaybetmeye kadar varacaktı.

    İlk etapta yazılımla oynandı. Abd de testlerde tuhaflık sezilince Alman mühendislere konu aktarıldı. Almanların cevabı ise "Alman moturunda öyle şey olmaz sizin cihazların kalibrasyonu bozuktur" dediler. Artık iş çığırından çıkıp inkar edemedikleri noktaya gelince de 1 yılda yasaklama gündeme geldi.

    Şimdi de 2030 2040 yıllarında tüm Avrupa da kalkacak. Bu zaten olacaktı ama benzinliye ek para harcamaktansa elektriğe yatırım yapılacaktı. Biraz vakit gerekliydi 5 10 yıl kadar. Tesla nın çok gerisinde kalan firmalar şimdi sıkıştı.

    Almanlar her zaman büyük düşünür

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ardicli2000

    Mercedes bile 2.0 a kadar dizel motorları renault tan alıyordu. Çünkü cidden iyi. 1.5 dci boşuna çok tutmadı.

    Ondan önce 1.3 multijet vardı opeline kadar hepsi kullanıyordu ama renault tahtını yıktı.

    Dizel geliştirmenin maliyetleriyle birlikte çok az gelişim göstermesi, üstelik emisyon konusunda üreticileri zorlaması, Almanları ciddi kararlar almaya zorladı. Konu hem prestij hem de pazar kaybetmeye kadar varacaktı.

    İlk etapta yazılımla oynandı. Abd de testlerde tuhaflık sezilince Alman mühendislere konu aktarıldı. Almanların cevabı ise "Alman moturunda öyle şey olmaz sizin cihazların kalibrasyonu bozuktur" dediler. Artık iş çığırından çıkıp inkar edemedikleri noktaya gelince de 1 yılda yasaklama gündeme geldi.

    Şimdi de 2030 2040 yıllarında tüm Avrupa da kalkacak. Bu zaten olacaktı ama benzinliye ek para harcamaktansa elektriğe yatırım yapılacaktı. Biraz vakit gerekliydi 5 10 yıl kadar. Tesla nın çok gerisinde kalan firmalar şimdi sıkıştı.

    Almanlar her zaman büyük düşünür

    Alıntıları Göster
    Tabi ya böyle demek istediğini anlamalıydım :) Ben acaba farklı birşey mi var anlamaya çalıştım. Yazdıklarının hepsine katılıyorum.

    Almanya şimdi Çin'le başedebilmek için endüstri 4.0'ı uygulamaya çalışıyor. Her pazar kendi ihtiyacı olan malı kendi üretsin, bu üretim fabrikaları birden fazla ürünü üretebilecek mahiyette olsun ve dönüşüm anlık olsun, üretilen ürünler de özelleştirilmiş ürünler olabilsin istiyor. Belki 4.0 ile Almanya kendini biraz rahatlatır yoksa elektrikli araçlar geldiğinde Almanya bence zorluk çekecektir.

    Otonom, elektrik vs. derken otomobiller artık Amerikanın uzmanlık alanı olan bilgi teknolojileri ve komünikasyon alanına girdi. Zaten hemen Intel, Qualcomm, Apple, Nvidia gibi firmalar üşüştü pazara ve Japonlardan da Panasonic var. Kore zaten yolunu bulur ama Almanya'yı orda da çok ciddi rekabet bekliyor. Alman halkının şimdiden ben gelecek kaygısı yaşadığını düşünüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • hocam satıp üzerine 10 koyup turbolusunu alın. turbolusuna sadece yazılım ile binin
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.