Şimdi Ara

2005 Toyota Hilux motor güçlendirmek ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
35
Cevap
1
Favori
2.042
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese iyi akşamlar

    2005 model Toyota Hilux kamyonetimiz var Trabzon'da inşaat işi yapıyoruz bilindiği üzere çok dik rampaları olan bir memleket olduğu için yüklü halde rampa çıkarken çok zorlanıyoruz hatta bazı rampalarda yük indirip öyle çıkmak zorunda kalıyoruz.

    Şimdi benim yardım istediğim konu aşırıya kaçmadan 5 bin TL gibi bir bütçeyle güçlendirme yapma şansımız var mı ?

    Böyle bir masraf ettiğimize değer mi emin olamıyorum satıp başka araç baksam o kadar fazla para ekleme şansım yok önerilerinizi bekliyorum.



  • İnsanlar çok sevmez ama dizel teknolojisinin çağ atlamasında fiat multijet teknolojisi çok büyük önem taşır. Mercedes'in meşhur CDI2ıdır. Fiattan satın alıp geliştirmiştir. Binek ve yük araçlarında yeni bir çağ başlatmıştır. VW'nin üç kağıtçılığıyla üzerine su dökülmüştür. Artık bineklerde vs geleceği yoktur. En büyük gerekçesinin Fransızların dizelde sınırları aşmış olması olduğunu düşünüyorum.
  • Chip
  • Yazılım bende düşündüm de turbo olmadığı için pek bir etkisi olmayacak.
  • Turbosuz ise satıp model yenilemeye bakın derim. Ayrıca inşaat işleri kesat değil miydi
  • Hocam köy yeri olduğu için boş kalmıyoruz hiç umarım böyle devam eder model yenileme şansım pek yok gibi bayağı birşeyler koymak gerekir üstüne şuan ki haliyle de çekmiyor bu yollarda bilmiyorum ne olacak :)
  • Aracındaki motor nedir? Bizde 2006 model 2.5 dizel var ve turbolu.

    Turbo ve baskı balata değişti araba fişek gibi. Çok ciddi yük yüklüyoruz ve gaz tepkilerinde hiç gecikme yok.

    Bence aracı öncelikle olması gereken haline getir. Yıpranmış parçalar varsa değiştir. Motor ve şansızman yağı eskiyse değiştir. Yakıt, hava filtrelerini zamanında değiştir.

    Ne taşıyorsun bilmiyorum ancak ben Ciddeden Medine'ye 400 kilometre mesafe boyunca şöyle mal taşıyorum ve bazı kartonlar 15-20 kg ağırlığında ve yol boyunca çok ciddi tırmanışlar var ve uzun olanları da var. İnan hiçbir zaman bu araç bayıldı demedim. Yaz aylarında 50 derece sıcaklarda bile intercooler olmamasına rağmen performansı üzmedi hiç.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sarkihalindekal -- 17 Şubat 2019; 8:47:47 >
  • Atmosferik dizelse yapacak hiç bir şey yok. Kağnı gibidir. Belki mazot pompasını falan açtırabilirsiniz. Turbo dizelse zaten sorunsuz yürümesi lazım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Atmosferik dizelse yapacak hiç bir şey yok. Kağnı gibidir. Belki mazot pompasını falan açtırabilirsiniz. Turbo dizelse zaten sorunsuz yürümesi lazım.
    2005 atmosferik olmalı. Şimdi hatırladım 2005 modeli. Bizde 2.8 litre olanı vardı 595.000km emek verdi bize ama 93.8hp ve 190nm torku vardı ve 30-35 saniyeydi 0-100 süresi o da kışın soğuk havalarda :) Yazın hızlanma isteği arkadan kara dumanla sonuçlanıyordu, yazın klimayı da açınca araba adeta yürümüyordu, yokuş çıkamamasına hak veriyorum. Ama gerçekten yürüyen motor, şanzıman ve kasa olarak çok sağlamdı bence son taş gibi olan hilux. 2006 modelinde şaside ciddi burulmalar var, kaporta boya çok kalitesiz, plastikler çok kalitesiz.

    Eğer otomobil bu motora sahipse malesef yapılacak birşey yok :) Ben açık hava filtresi takmıştım alt devirler de ölmüştü ve araç performans kaybetmişti, geri söktüm.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Atmosferik dizelse yapacak hiç bir şey yok. Kağnı gibidir. Belki mazot pompasını falan açtırabilirsiniz. Turbo dizelse zaten sorunsuz yürümesi lazım.
    2005 atmosferik olmalı. Şimdi hatırladım 2005 modeli. Bizde 2.8 litre olanı vardı 595.000km emek verdi bize ama 93.8hp ve 190nm torku vardı ve 30-35 saniyeydi 0-100 süresi o da kışın soğuk havalarda :) Yazın hızlanma isteği arkadan kara dumanla sonuçlanıyordu, yazın klimayı da açınca araba adeta yürümüyordu, yokuş çıkamamasına hak veriyorum. Ama gerçekten yürüyen motor, şanzıman ve kasa olarak çok sağlamdı bence son taş gibi olan hilux. 2006 modelinde şaside ciddi burulmalar var, kaporta boya çok kalitesiz, plastikler çok kalitesiz.

    Eğer otomobil bu motora sahipse malesef yapılacak birşey yok :) Ben açık hava filtresi takmıştım alt devirler de ölmüştü ve araç performans kaybetmişti, geri söktüm.




  • satın turbo alın.
    blok v.s. uğraşmadan ciddi fark yaratamazsınız atmosferikte.
    ortadan kırılan nissan navaralara bulaşmayın yeter.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sarkihalindekal

    2005 atmosferik olmalı. Şimdi hatırladım 2005 modeli. Bizde 2.8 litre olanı vardı 595.000km emek verdi bize ama 93.8hp ve 190nm torku vardı ve 30-35 saniyeydi 0-100 süresi o da kışın soğuk havalarda :) Yazın hızlanma isteği arkadan kara dumanla sonuçlanıyordu, yazın klimayı da açınca araba adeta yürümüyordu, yokuş çıkamamasına hak veriyorum. Ama gerçekten yürüyen motor, şanzıman ve kasa olarak çok sağlamdı bence son taş gibi olan hilux. 2006 modelinde şaside ciddi burulmalar var, kaporta boya çok kalitesiz, plastikler çok kalitesiz.

    Eğer otomobil bu motora sahipse malesef yapılacak birşey yok :) Ben açık hava filtresi takmıştım alt devirler de ölmüştü ve araç performans kaybetmişti, geri söktüm.

    Alıntıları Göster
    2012 yılında servis olarak Peugeot J9 geliyordu 2.8 Direkt enjeksiyonlu atmosferik dizel motor. Ne yaparsanız yapın 100'ü geçmez o araba. Bir günlüğüne başka bir J9 gelmişti, şoför "Bu 130'u görüyor pompası açık bunun" demişti. Zannedersem mazot pompasının bir şekilde gücü artırılıyor. Yine de atmosferik dizele çok da çare olacağını sanmam.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    2012 yılında servis olarak Peugeot J9 geliyordu 2.8 Direkt enjeksiyonlu atmosferik dizel motor. Ne yaparsanız yapın 100'ü geçmez o araba. Bir günlüğüne başka bir J9 gelmişti, şoför "Bu 130'u görüyor pompası açık bunun" demişti. Zannedersem mazot pompasının bir şekilde gücü artırılıyor. Yine de atmosferik dizele çok da çare olacağını sanmam.

    Alıntıları Göster
    Evet onu ben de duydum ve pompacıya gittim dedim bunu aç güçlensin :) Adam bana yazık günah çok duman atar bana günah yazdırma minvalinde sözler sarfetti. Üstelesem yapardı ancak üstelemedim.

    Mekanik pompalarda güç artırılabiliyor ancak ne kadardır bu oran bilmiyorum ama duman atması kaçınılmaz heleki yaz aylarında kara tren gibi gezecektir. Şunu da ekleyeyim mekanik pompa sık ayara ihtiyaç duyuyor ve ayar geciktirilirse içinde parçalar kırılıyor ve masraf artıyor.

    Benim araç yaklaşık 13 yıllık kullanımımız süresinde sadece bir sefer 170km hızı görebildi. Aynı yolda sonraki kullanımlarda o sürate erişemedim ama tablonda 140 ile rahatlıkla ilerliyordu, reelde 122 gibi bir sürate tekabül ediyordu. Atmosferik dizel çok duygusal bir motor. Havanın sıcaklığı, oksijen oranı vs. aracı bambaşka yapıyor. Aynı gün içinde ağaçlık yola girerdim güç artışını hissederdim. Yaz ile kış mevsimi arasında ise dramatik bir fark vardı. Turbo dizelde bu fark yok denilecek kadar az...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sarkihalindekal

    Evet onu ben de duydum ve pompacıya gittim dedim bunu aç güçlensin :) Adam bana yazık günah çok duman atar bana günah yazdırma minvalinde sözler sarfetti. Üstelesem yapardı ancak üstelemedim.

    Mekanik pompalarda güç artırılabiliyor ancak ne kadardır bu oran bilmiyorum ama duman atması kaçınılmaz heleki yaz aylarında kara tren gibi gezecektir. Şunu da ekleyeyim mekanik pompa sık ayara ihtiyaç duyuyor ve ayar geciktirilirse içinde parçalar kırılıyor ve masraf artıyor.

    Benim araç yaklaşık 13 yıllık kullanımımız süresinde sadece bir sefer 170km hızı görebildi. Aynı yolda sonraki kullanımlarda o sürate erişemedim ama tablonda 140 ile rahatlıkla ilerliyordu, reelde 122 gibi bir sürate tekabül ediyordu. Atmosferik dizel çok duygusal bir motor. Havanın sıcaklığı, oksijen oranı vs. aracı bambaşka yapıyor. Aynı gün içinde ağaçlık yola girerdim güç artışını hissederdim. Yaz ile kış mevsimi arasında ise dramatik bir fark vardı. Turbo dizelde bu fark yok denilecek kadar az...

    Alıntıları Göster
    Turbo bir de intercooler varsa tüm değişkenleri tolare edebiliyor. Hele bir de elektronik olarak kontrol edilen bir motorsa her koşula adapte olabiliyor. En azından bu yönde bir çabası oluyor. Ancak eski tip motorlar benzinli olsun dizel olsun her türlü şarttan etkileniyor ve bunu hissettiriyor. Çünkü elektronik denetim altında değiller ve önceden yapılmış ayarı hiç değiştirmeden sürdürüyorlar. Oysa elektronik içerikli motorlarda zibilyon tane sensör var ve ECU bunların hepsinden gelen verileri işleyip, motorun girdiği ortama, maruz kaldığı şartlara göre elindeki imkanlar dahilinde motoru adapte ediyor. Ne bileyim enjeksiyon süresini değiştiriyor, avansı değiştiriyor, turbolu ise turbo basıncına müdahale ediyor. Duruma motoru adapte ederek fark hissettirmiyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    2012 yılında servis olarak Peugeot J9 geliyordu 2.8 Direkt enjeksiyonlu atmosferik dizel motor. Ne yaparsanız yapın 100'ü geçmez o araba. Bir günlüğüne başka bir J9 gelmişti, şoför "Bu 130'u görüyor pompası açık bunun" demişti. Zannedersem mazot pompasının bir şekilde gücü artırılıyor. Yine de atmosferik dizele çok da çare olacağını sanmam.

    Alıntıları Göster
    Bu 100-130 lar doğrumu ya :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-041FF024C

    Bu 100-130 lar doğrumu ya :)

    Alıntıları Göster
    130'u görmedim de, J9 ile 90'ı geçiyorduk. Tabi kadran ne kadar güvenilir bilemiyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    130'u görmedim de, J9 ile 90'ı geçiyorduk. Tabi kadran ne kadar güvenilir bilemiyorum.

    Alıntıları Göster
    O kadar hantal olacağı bi ticaride hiç aklıma gelmezdi 😁
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Turbo bir de intercooler varsa tüm değişkenleri tolare edebiliyor. Hele bir de elektronik olarak kontrol edilen bir motorsa her koşula adapte olabiliyor. En azından bu yönde bir çabası oluyor. Ancak eski tip motorlar benzinli olsun dizel olsun her türlü şarttan etkileniyor ve bunu hissettiriyor. Çünkü elektronik denetim altında değiller ve önceden yapılmış ayarı hiç değiştirmeden sürdürüyorlar. Oysa elektronik içerikli motorlarda zibilyon tane sensör var ve ECU bunların hepsinden gelen verileri işleyip, motorun girdiği ortama, maruz kaldığı şartlara göre elindeki imkanlar dahilinde motoru adapte ediyor. Ne bileyim enjeksiyon süresini değiştiriyor, avansı değiştiriyor, turbolu ise turbo basıncına müdahale ediyor. Duruma motoru adapte ederek fark hissettirmiyor.

    Alıntıları Göster
    Aynen. Ama atmosferik mekanik enjeksiyonlu dizel motor, karbüratörlü atmosferik benzinliye göre hava sıcaklığından daha fazla etkileniyor. Bunun sebebi olarak dizelin sürekli belli bir miktar hava ile sıkıştırma yapması ve güç talep edildiği anlarda sadece yakıtı artırmasından kaynaklı görüyorum. Sıcak havalarda azalan hava yoğunluğu sebebiyle birim miktardaki havada bulunan oksijen de azalıyor ve verimi etkiliyor. Bu sebeple dizellerde turbo şart ama benzinli motor ihtiyacı olan havayı genellikle sağlayabiliyor. Bunları eminim biliyorsun ancak bu yorumları okuyanlar da bilgi sahibi olsunlar diye yazdım:)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-041FF024C

    Bu 100-130 lar doğrumu ya :)

    Alıntıları Göster
    Doğru :)

    2800cc hacimden 94 beygir 190nm tork diyoruz ve bunu da ideal hava sıcaklıklarında veriyor :) 0-100 30 saniye:)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-041FF024C

    O kadar hantal olacağı bi ticaride hiç aklıma gelmezdi 😁

    Alıntıları Göster
    Hocam bizim bindiğimiz 2.5 motor da olabilir. 2.8'in fabrika verisi 140 km/sa verilmiş. Emin olamadım şimdi. Ama 90'dan sonra "Artık gitmesek mi acaba" dercesine hızlanıyordu araba.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.