Şimdi Ara

2006 OPEL ASTRA HB (Z16XEP MOTOR) LANDİRENZO DÖNÜŞÜMÜ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
0
Favori
6.397
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • yaklaşık yirmi günlük LPG taktırsam mı taktırmasam mı, güvenli mi değil mi, hangi markayı taktırsam, tamam dedim BRC'ye karar kıldım, BRC taktıracam ama nerde taktırsam derken sonunda Ankara Opel bayisine LANDİRENZO Omegas modelini taktırdım. Depo SAMÇELİK.

    Tabi benim motor modeline (Z16XEP) uyumlu model hatta uyumlu demeyeyim direk benim motora özel olan tipi (ne kadar motora özel onu bilmiyorum o ayrı bir konu) takıldı. bugün arabayı bir 40-50 km kullandım pek birşey hissetmedim. yokuşlu bir yerde denemem lazım. yüksek devirlerde ve hızlarda problem olmadı. 140 km/s yaptım bir problem hissetmedim. güç kaybını zamanla hissedeceğim galiba. tabi bir de klima açıkken denemek lazım:)

    Opelde %25 montaj ve işçilikte indirim artı bir de 450 TL'ye 50 TL'lik PO akaryakıt ve madeni yağ çeki varmış. Bunun içinde triggeri değiştirttim, artı bir de opel kauçuk paspas aldım. onlar da 377+97 TL tuttu. çeki almış oldum böylece.

    Motor kaputunu açınca tüplü olduğunu anlamak zor herşey gizli:)

    Montaj resimlerini koyacaktım öncesi ve sonrası şeklinde ama forum sayfası hata veriyor:( koyamadım.








  • hayırlı olsun performanstaki düşüşü hissetmessiniz bile
  • Hayırlı uğurlu oolsun.
  • teşekkürler...

    hesapladım. şu ana kadar (40300 km) 3050 lt benzin yakmışım. bugünkü benzin fiyatı 3.77 TL/lt ile 11.500 TL. Eğer ilk gün LPG dönüşümü yapmış olsaydım; 3050*1.2=3660 lt LPG yakcak ve 1.83 TL/lt'den 6700 TL harcayacaktım. 4.800 TL karım olacaktı. 2000 LPG dönüşümü olsa 4 yıl sonra cebimde 2800 TL olacaktı. bu hesaı bir de dizel için yaparsak 2250 lt kadar dizel yakacak ve bu da yaklaşık 2.9 TL/lt'den 7150 TL olacaktı.

    ben aracı aldığımda dizel 2000 TL pahalıydı benziliden. dolayısıyla dizel almak mantıklı olurmuş:( tabi dizelin bakım masraflarını detaylı bilmiyorum. ama opel için konuşayım dizelde triger kayışı zincir şeklinde ve 100.000 kmden sonra değişsin diyor benzinlide bu 60000km. trigerin değişimi 400 TL. benzinli hanesine bir eksi:) dizellerde arka frenler kampana değil disk o da ayrı bir artısı.

    ha tabi bu dediklerim opel için geçerli ki ben arabamı aldığımda vw'de dizel ile benzinli arasında 5000TL civarında fark vardı.

    neyse yolun neresinden dönersek kardır. geçtik bakalım LPGye.

    inşallah arabamı kullanmayı planladığım 5 yıl daha güzel performans alırım:)




  • 1.3 cdti 90 hp lik astra yı kullansaydınız benzinli aracınızı eminim çok arardınız .arasında dağlar kadar fark var.lpg sizin için dizelden daha iyi bir tercih.iyi montajla yaz aylarında tükettiğiniz benzinin 1.1 katı lpg tüketirsiniz hesabını siz yapın
  • Resimler noldu
    ?=
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MitsubishiLancer

    1.3 cdti 90 hp lik astra yı kullansaydınız benzinli aracınızı eminim çok arardınız .arasında dağlar kadar fark var.lpg sizin için dizelden daha iyi bir tercih.iyi montajla yaz aylarında tükettiğiniz benzinin 1.1 katı lpg tüketirsiniz hesabını siz yapın



    1.3 cdti kullansaydı neden benzinliyi arardı ?
  • arkadaşlar. ben bugün opel servisi ile telefonda görüştüm. benim aracım da 2007 opel astra hb Z16XEP motor. benden motor kodunu okumamı istedi usta. ben motor kodunu okuyunca lpg taktırabileceğimi fakat ileride sorun çıkartabilme olasılığı olduğunu belirtti. motorda subap yanması sorunu ortaya çıkıyormuş. landirenzonun opel ile anlaşması olduğunu 2 yıl boyunca lpgden kaynaklanan sorun olduğunda 2 yıl içerisinde garntiden karşıladığını belirtti.
    tabi böyle bir telefon görüşmesinden sonra lpg ye olumsuz bakmaya başladım. gerçekten sorun çıkma olasılığı fazlamıdır? sizler bu tür yorumlarla ya da sorunla karşılaştınız mı?
  • benim aracım da aynı motor koduna sahip 2005 model.astra h.geçen ay landirenzo omegas plus aktırdım.
    ufak tefek sorunlar var şuan.sabah ilk kalkışlarda motor silkeliyor motor ısınınca geçiyor ve de seyir halideyken motor kelkiniyor.yani bi anlık gaz kesik kesik geliyor gibi.
    enjektörler değişti üstelik daha üst model enjektör takıldı(omegas model) ama henüz halledemediler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cüneyttan

    benim aracım da aynı motor koduna sahip 2005 model.astra h.geçen ay landirenzo omegas plus aktırdım.
    ufak tefek sorunlar var şuan.sabah ilk kalkışlarda motor silkeliyor motor ısınınca geçiyor ve de seyir halideyken motor kelkiniyor.yani bi anlık gaz kesik kesik geliyor gibi.
    enjektörler değişti üstelik daha üst model enjektör takıldı(omegas model) ama henüz halledemediler.




    acaba takan usta ile ilgili bir sıkıntı olabilir mi? çünkü hep iyi bir ustanın takmasından bahsediyor insanlar. bana opel servisinden söyledikleri ilk zamanda sorun olmaz ama ilerleyen zamanlarda subap yanması olabileceğinden bahsettiler. fakat ben farklı servislerin de görüşünü alacağım.
  • iron_man İ kullanıcısına yanıt
    Hocam merhaba,

    Uzun zaman olmuş yazalı ama yinede sormak istedim. Aracımızdaki motor aynı.

    2006 Model Astra HB (Z16XERP) 1.6 Twinport Enjoy TRİPRONIC vites aracıma LPG dönüşümü yaptırmayı düşünüyorum. Aracımın motoruna ve tripronic olması dez avantaj mıdır, uygun mudur bilmiyorum. Hiç bir LPG ci uygun olmasa bile uygun değildir demez.. Amaç para kazanmak bir nevi... Tripronic Astrada ne derece mantıklı olur LPG dönüşümü. Bilen varsa yardım lütfen.

    Syg.
    huseyin.zdl@gmail.com
  • Hocam merhaba,

    Uzun zaman olmuş yazalı ama yinede sormak istedim. Aracımızdaki motor aynı.

    2006 Model Astra HB (Z16XERP) 1.6 Twinport Enjoy TRİPRONIC vites aracıma LPG dönüşümü yaptırmayı düşünüyorum. Aracımın motoruna ve tripronic olması dez avantaj mıdır, uygun mudur bilmiyorum. Hiç bir LPG ci uygun olmasa bile uygun değildir demez.. Amaç para kazanmak bir nevi... Tripronic Astrada ne derece mantıklı olur LPG dönüşümü. Bilen varsa yardım lütfen.

    Syg.
    huseyin.zdl@gmail.com
  • quote:

    Orijinalden alıntı: huseyin_elk

    Hocam merhaba,

    Uzun zaman olmuş yazalı ama yinede sormak istedim. Aracımızdaki motor aynı.

    2006 Model Astra HB (Z16XERP) 1.6 Twinport Enjoy TRİPRONIC vites aracıma LPG dönüşümü yaptırmayı düşünüyorum. Aracımın motoruna ve tripronic olması dez avantaj mıdır, uygun mudur bilmiyorum. Hiç bir LPG ci uygun olmasa bile uygun değildir demez.. Amaç para kazanmak bir nevi... Tripronic Astrada ne derece mantıklı olur LPG dönüşümü. Bilen varsa yardım lütfen.

    Syg.
    huseyin.zdl@gmail.com

    Vitesten dolayı lpg performansı değişir mi bilmiyorum açıkçası su an araba 128.000de bazı ufak sıkıntıları oluyo muhtemelen lpgnin motora verdiği zarardan ben inş arabayı yenileyecepim fiyatlar düşürse dizel alacağım ama hiç bir araba şu an lpgdeki fiyat avantajını yakalayamaz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: iron_man



    yaklaşık yirmi günlük LPG taktırsam mı taktırmasam mı, güvenli mi değil mi, hangi markayı taktırsam, tamam dedim BRC'ye karar kıldım, BRC taktıracam ama nerde taktırsam derken sonunda Ankara Opel bayisine LANDİRENZO Omegas modelini taktırdım. Depo SAMÇELİK.

    Tabi benim motor modeline (Z16XEP) uyumlu model hatta uyumlu demeyeyim direk benim motora özel olan tipi (ne kadar motora özel onu bilmiyorum o ayrı bir konu) takıldı. bugün arabayı bir 40-50 km kullandım pek birşey hissetmedim. yokuşlu bir yerde denemem lazım. yüksek devirlerde ve hızlarda problem olmadı. 140 km/s yaptım bir problem hissetmedim. güç kaybını zamanla hissedeceğim galiba. tabi bir de klima açıkken denemek lazım:)

    Opelde %25 montaj ve işçilikte indirim artı bir de 450 TL'ye 50 TL'lik PO akaryakıt ve madeni yağ çeki varmış. Bunun içinde triggeri değiştirttim, artı bir de opel kauçuk paspas aldım. onlar da 377+97 TL tuttu. çeki almış oldum böylece.

    Motor kaputunu açınca tüplü olduğunu anlamak zor herşey gizli:)

    Montaj resimlerini koyacaktım öncesi ve sonrası şeklinde ama forum sayfası hata veriyor:( koyamadım.

    Merhaba iron_man,

    Uzun zaman olmuş ama aynı motor olarak 2006 astra triptonic aracıma LPG dönüşümü düşünüyorum. Siz de kullandığınız süre boyunca deneyimlernizdeki LANDİRENZO Omegas modelinin genel olarak avantajlarını belirtebilir misiniz? Yakıttan tasarruf + Performans anlamında...
    Aracım 105 bin'de 90 bin bakım saonrası bakımını yaptırıp aynı zamanda TRIGER bakım ve değişimini de bu zamanda düşünmekteyim.
    Tecrübenize dayanaraktan Bizleri de aydınlatır mısınız?
    Teşekkürler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: huseyin_elk

    quote:

    Orijinalden alıntı: iron_man



    yaklaşık yirmi günlük LPG taktırsam mı taktırmasam mı, güvenli mi değil mi, hangi markayı taktırsam, tamam dedim BRC'ye karar kıldım, BRC taktıracam ama nerde taktırsam derken sonunda Ankara Opel bayisine LANDİRENZO Omegas modelini taktırdım. Depo SAMÇELİK.

    Tabi benim motor modeline (Z16XEP) uyumlu model hatta uyumlu demeyeyim direk benim motora özel olan tipi (ne kadar motora özel onu bilmiyorum o ayrı bir konu) takıldı. bugün arabayı bir 40-50 km kullandım pek birşey hissetmedim. yokuşlu bir yerde denemem lazım. yüksek devirlerde ve hızlarda problem olmadı. 140 km/s yaptım bir problem hissetmedim. güç kaybını zamanla hissedeceğim galiba. tabi bir de klima açıkken denemek lazım:)

    Opelde %25 montaj ve işçilikte indirim artı bir de 450 TL'ye 50 TL'lik PO akaryakıt ve madeni yağ çeki varmış. Bunun içinde triggeri değiştirttim, artı bir de opel kauçuk paspas aldım. onlar da 377+97 TL tuttu. çeki almış oldum böylece.

    Motor kaputunu açınca tüplü olduğunu anlamak zor herşey gizli:)

    Montaj resimlerini koyacaktım öncesi ve sonrası şeklinde ama forum sayfası hata veriyor:( koyamadım.

    Merhaba iron_man,

    Uzun zaman olmuş ama aynı motor olarak 2006 astra triptonic aracıma LPG dönüşümü düşünüyorum. Siz de kullandığınız süre boyunca deneyimlernizdeki LANDİRENZO Omegas modelinin genel olarak avantajlarını belirtebilir misiniz? Yakıttan tasarruf + Performans anlamında...
    Aracım 105 bin'de 90 bin bakım saonrası bakımını yaptırıp aynı zamanda TRIGER bakım ve değişimini de bu zamanda düşünmekteyim.
    Tecrübenize dayanaraktan Bizleri de aydınlatır mısınız?
    Teşekkürler

    Aracım manuel vites otomatik performansı nasıl olur bilemem ama landi genel olarak iyiydi
    60bin kmde bazı parçalar değişti ateşleme bujisi gibi
    100binde subapları çelik subapla değiştirmek zorunda kaldım
    Çekişten memnundum yokuşlar ve klima hariç
    Subap arızasında direk çekişten düştü kırmızıya yaklaşırken stop etmeye başladı
    Ama sıkıntılarına rağmen az yakmasından memnundum 38 lt gaz ile 400-450 km gidiyordum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • iron_man İ kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler,
    Bende şuan triger setini ve 107 bin genel bakımını yaptırıyorum. Aslında 2006 - 2008 arası dizel düşünüyordum fakat astranın bu serisindeki dizel modellerinin kronik sıkıntılı olduğunu duyunca vaz geçtim. cevap ve bilgilendirme için tekrar teşekkürler.
  • Bende de Z16XEP motor kodlu opel meriva makyajli kasa var 25 bin km de BRC marka Lpg taktirdim arac suan 75 bin km de suana kadar hic bi skinti yasamadim yilda 1 kere gaz ayari bozuluyo onuda 20 liraya ayarliyolar. Uzun yolda gayet iyi duz yolda benzinden pek bi farki yok aslinda bayirdada yok ama bazen yuksek devirde bayira girersem (30 devir ustu) rahatlikla cikiyorum ama benzinde tuketiyo sanki sinirda olan benzin cubugu bazen bayirlardayken kirmizi yaktigi oluyo 1000 km de 75 litre yakti araba dibine kadar doluydu suana kadar skinti yok ama yazin saticam astra j 1.6 sifir almayi planliyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.