Şimdi Ara

2009 Civic 1.8 (types,i-vtec,sport) (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
0
Favori
1.775
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Quadrifoglio kullanıcısına yanıt
    konuda gerçekten çok güzel yorumlar var. Forumumu ne kadar sevdiğimi tekrardan anladım :) Birde resim koymuşsunuz o tasarım özelliklede ikinci resimde yine aşık oldum diyebilirim bu kasaya. Şanzımanına artık takılmamaya başladım çünkü bundan iki sene önce tiptronik vitesli punto kullanmıştım. İlk dakikalarda biraz uyuzuma gitmişti ama sonradan alışmıştım. Ama asıl sıkıntı şurada, bu kasa civici hiç kullanmadığım için tamam alıyorum bu aracı diyemiyorum. İstanbul içinde mutlaka birtanesini kullanıp ondan sonra kesin kararımı vermem lazım. Yorumlar için herkese teşekkür ediyorum :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Needfordrive

    Onların yapacağı modifiyeye tüküreyim millet Yurt dışında Elantra'ya 2.7 V6 Tiburon swaplar bunlarda anca yay car,curt taksın

    Onlar görünüme önem verenler yoksa modifiyeninde kralını yapanlar yok değil
  • HondatugraL kullanıcısına yanıt
    Görünüme önem veriyorlar ama ben ortada güzel Uzak doğu tarzı Araç görmedim Pasta cila,Jant/Lastik maalesef aracı diğer araçlardan çok farklı yapmıyor madem modifiye tutkuları var Araçları Metalik laciverte ve metalik siyaha boyayıp arkalara dev spoylerler takıp sağ ve sol taraflarına tatto neden yapmıyorlarYine söylüyorum onların yapacağı modiyeye tüküreyim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Needfordrive

    Görünüme önem veriyorlar ama ben ortada güzel Uzak doğu tarzı Araç görmedim Pasta cila,Jant/Lastik maalesef aracı diğer araçlardan çok farklı yapmıyor madem modifiye tutkuları var Araçları Metalik laciverte ve metalik siyaha boyayıp arkalara dev spoylerler takıp sağ ve sol taraflarına tatto neden yapmıyorlarYine söylüyorum onların yapacağı modiyeye tüküreyim

    Bu ulkede orjinal cam tavana bile ceza yazan polisler oldugu surece oyle modofiyeyi zor gorursunuz. Subarunun evonun kanatlarina bile caza yaziyor cahiller orjinali bu diyorsun anlamiyorlar. Bu sektorun icinde siz olsaniz sizde okadar bariz belirgin modifiye ekipmanlari kullanmazsiniz cunku direk dikkat cekiyor ben geldim diyorsunuz ogun yirtsaniz baska zaman baska yerde gorse adam gene tanir. Kaldi ki o tur spoilerlerin zaten belirgin bi amaci var bizimkiler biraz daha show a yonelik yapiyorlar her kose basinda yarisan yok. Bu birazda modayla alakali eskiden cok vardi ama artik daha sade modlar dikkat cekiyor disaridan sade motordan yuklu araclar daha on planda.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • otomatik az km de bir types bulsam alacağım, fakat yok
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Quadrifoglio

    2 sene 40.000km civari 2008 Bronz Siyah Type-S i-Shift kullandim. Istanbul'da ortalamam 7-8 arasini hic bir zaman asmadi. Uzun yolda sakin sayilamayacak bir surus karakteriyle ve tam yuklu bir halde defalarca Istanbul-Antalya guzergahini 5.5 lt ortalamayla gittim geldim. Ayni surecte kullandigim 2010 Civic 1.6 manuel ile yakit tuketimi konusunda hemen hemen kafa kafaya bir karakter sergilerken; trafikte sıkışma haricinde (Uzun yollar da dahil olmak üzere) 2006 Jazz 1.4 CVT'den her daim daha az yaktı buna soguk calıstırmalarla kat edilen 3-5 km'lik mesafeler de dahil.

    Turkiye'de kasa tipi ve otomatik sanzimanin robotize karakterli olmasindan dolayi pek tutulmadigindan yola cikarak cok surpriz bir otomobil oldugunu soyleyebilirim. Kullanan ve binen herkesin "Nasil yahu?" diye sasirdigi bir otomobil (aslinda normal, bilinmedigi icin oyle).

    Bu araba alt devirde de yurur, ust devirde de yurur, 80'le de yurur 220 (kadrana gore) ile giderken de yurur. Arkadaslarla sık sık bir araya geldigimiz Sirocco 160hp ve RCZ 156hp ile kiyasladigimda; hizlanmalarda 160'lik Sirocco'yu yakalayamaz ama Sirocco ne kadar donerse o kadar doner, yani iyi bir pilotajla virajli bir yolda beraber gidersiniz ve duzluklerde RCZ 156hp Otomatigi de ekarte eder.

    Ic hacmi saka unsurudur, arka koltukta rahatlikla bacak bacak ustune attigimi bilirim. Bagaji 400lt civarindadir ki bir coupe icin oldukca kabul gorur bir bagaj hacmi. Bunlarin disinda surus karakteristiklerine gelirsek; Otopark.com'un izlenimlerini keyifle takip ederim ancak Suspansiyon konforu konusunda ben bu arabada bir kez olsun aklima geldigi bir an dahi hatirlamiyorum, ki arka koltukta da uzun yol yaptim.

    i-Shift konusu, evet sarsinti yapar, evet yigilma yapar, evet performansi baltalar, evet keske cift kavrama olsaydi. AMA; robotize otomatik sanzimanlarin konforu ve performansi olumsuz etkilemesinin yaninda senerlerce bu forumda da konu olan "Ariza" konusunda ben Type-S / i-Shift ikilisinde hic bir ariza belirtisine dahi rastlamadim ki satarken 82.000km'deydi ve sıkıştırma konusunda hiç bir zaman çekince olmadan kullanılmıştı.

    Sesi ayni motorun 1.6 versiyonuna gore daha toktur, 1.6 cildirdiginda alisik olunan v-tec sesini yani daha mekanik sesleri cikarir, yalniz alt devirde daha canlidir ki yakit tuketiminin 7-8 arasinda olmasinin da en buyuk destekcisi sanirim bu konu.

    Kisaca ozetlersek; gider, doner, durur, az yakar, yuklenir, tasir, rahat ettirir, kafayi da rahat ettirir, rakiplerine karsi kiyaslandiginda yine iyi durumdadir (artik eskidi) keske baska bir sanziman olsaydi dedirtir, eger surekli bir E segmenti kullancisi degilseniz kesinlikle kendine baglamayi basarir.
     2009 Civic 1.8 (types,i-vtec,sport) 2009 Civic 1.8 (types,i-vtec,sport)

    Yorum için teşekkürler.

    Bu araçların LPG si ile alakalı bir şey kafama takılıyor.

    Bahsettiğiniz Litre hesabına bakarsak araç LPG de 9 lt civarı olmalı. piyasadaki Kuruş hesabında ise ( sevmem ama ) 18-19 kuruş yapar. Ancak bu gerek ilanlarda, gerek Kullanıcı forumlarında aracın LPG de 30 kuruş yaktığı (yani 14 lt civarı LPG tükettiği) söylenmekte. Bu farkı anlayamıyorum. LPG taktırınca dip gaz mı geziyor bu insanlar yoksa uyumlu kit konusunda sıkıntı mı var ?

    Bir diğer sorum ise aracın yedek parça maliyetleri nasıl, fd6 ile aynımı tüm parçaları ( balata, alt takım parçaları vs )

    teşekkürler.




  • LPG benim hic anladigim bir konu degil o yuzden yorum yapamayacagim. Fotograflari karistirinca asagidaki gorselleri buldum, FN2'nin fotografindaki amac 66666km'yi cekmekmis yani tuketim ile ilgili cekilmis bir fotograf degil o yuzden oldukca objektif bir sekilde Istanbul icerisindeki ortalamasini yansittigini dusunuyorum, ki o aracin da tum zamanlar ortalama hizi tipik bir Istanbul verisi olan 23-25 km/s civarindaydi. Onun yanindaki de FD6 manuel, daha once bahsettigim gibi ayni rotalar ve ayni surus karakteriyle tuketimleri hep kafa kafaya oldu.

    Yedek parca konusuna gelirsek, FD6'yi garantiden oturu yetkili servise goturuyordum, FN2'yi ise Maslak Sanayi'de Honda vardir oraya. Fiyatlarini tam hatirlayamamakla beraber 2011 senesinde 4 balata + filtreler icin 250 TL gibi bir sey odemistim. Bunun yanisira, kirilan sag ayna kolu (metal olan ic parca) yuzunden kaskoyu kullanarak bir tamir yapmistim, neticesinde saglam ayna da komple degismis onun da maliyeti 600 TL idi.

    Yuruyen ve motor aksami her iki aracta da bir bakim-onarim gerektirmemis oldugu icin fiyatlari konusunda bilgim malesef yok.
     2009 Civic 1.8 (types,i-vtec,sport) 2009 Civic 1.8 (types,i-vtec,sport)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Quadrifoglio -- 21 Nisan 2015; 17:18:55 >




  • Bu arada, otopark.com'da bahsettikleri suspansiyon konforu konusuna katilmadigimi dile getirmistim. Simdi yine kafama takildi...

    otopark.com'un kullandigi araci biliyorum, senelerce yatmis ve 14.000km'de bir aracti. Type-S'lerde arkada yari sabit aks vardir ve eger suspansiyon sistemi korozyona maruz kalmissa surekli ziplatir.

    Konusu acilmisken 1.8 5kapi ve Type-S arasinda bir iki muhendislik farkindan da bahsedeyim:
    -Type-S'in direksiyonu daha agir ve nettir.
    -Type-S'in amortisor ve yaylari farklidir (yanilmiyorsam direksiyon ve suspansiyon ayarlari Type-R ile ayniydi).
    -Type-S'in arka teker iz genisligi 20mm daha fazladir.
    -Type-S'in lastik olcusu 225-45-17'dir. 1.8 5kapiyi hatirlamiyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Quadrifoglio -- 21 Nisan 2015; 17:40:13 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Quadrifoglio

    LPG benim hic anladigim bir konu degil o yuzden yorum yapamayacagim. Fotograflari karistirinca asagidaki gorselleri buldum, FN2'nin fotografindaki amac 66666km'yi cekmekmis yani tuketim ile ilgili cekilmis bir fotograf degil o yuzden oldukca objektif bir sekilde Istanbul icerisindeki ortalamasini yansittigini dusunuyorum, ki o aracin da tum zamanlar ortalama hizi tipik bir Istanbul verisi olan 23-25 km/s civarindaydi. Onun yanindaki de FD6 manuel, daha once bahsettigim gibi ayni rotalar ve ayni surus karakteriyle tuketimleri hep kafa kafaya oldu.

    Yedek parca konusuna gelirsek, FD6'yi garantiden oturu yetkili servise goturuyordum, FN2'yi ise Maslak Sanayi'de Honda vardir oraya. Fiyatlarini tam hatirlayamamakla beraber 2011 senesinde 4 balata + filtreler icin 250 TL gibi bir sey odemistim. Bunun yanisira, kirilan sag ayna kolu (metal olan ic parca) yuzunden kaskoyu kullanarak bir tamir yapmistim, neticesinde saglam ayna da komple degismis onun da maliyeti 600 TL idi.

    Yuruyen ve motor aksami her iki aracta da bir bakim-onarim gerektirmemis oldugu icin fiyatlari konusunda bilgim malesef yok.
     2009 Civic 1.8 (types,i-vtec,sport) 2009 Civic 1.8 (types,i-vtec,sport)

    Yakıt değerleri çok iyi, yani bu litrelerde tüketim olursa lpg ye gerek kalmaz. Ancak sizin de ayrıca kullanmayı bildiğinizi düşünüyorum. Fd6 manuel sahibi arkadaşım 8,9 dan aşağı inemiyor idi. Gitti lpg taktirdi.

    Esasında motor parça fiyatlarını bilmiyor olmanız bir yandan da "Japon sorunsuzlugu" dediğimiz olguyu hatırlattı bana

    Cevap için teşekkür ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Estagfurullah, ben de herkes ne kadar kullanabiliyorsa o kadar kullanabiliyorum.

    Simdi, misalen Besiktas-Maslak arasi surekli rush hour diliminde veya Karakoy-Besiktas kopru baglantisi ve kopru rotasinda kullanir ve hic bir sekilde otoyol hizlarina cikamazsaniz ve ortalama hiz 9-12km/s civarinda kalir ise, Type-S 14lt/100km ; FD6 1.6 manuel ise 12lt/100km ortalamalarinin altini goremez. Belki arkadasinizin guzergahi bu gibi ortalama hiz verilerine yakin sonuclar doguruyor olabilir. (Ekleme: Zaten 7-7,5 lt/100km ortalama tuketim verilerinin yakalanabilmesindeki en onemli nokta bu araclarin otoyol hizlarinda 5-6 lt/100km ortalamalar tutturmalari).

    Evet, Honda'da benim de sevdigim olgular bana kendisini unutturmasi, bakimi binlerce km de gecikse beni her zamanki kondisyonuyla A'dan B'ye goturecek olmasi ve ne kadar yaslanirsa yaslansin hala yeni hissettirecek kadar az bir yipranma payi olmasi.

    Rica ediyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Quadrifoglio -- 21 Nisan 2015; 21:52:40 >
  • Sadece Sürücü kullanıcısına yanıt
    Forumumuzda yeni taktıran arkadaşlar var oluyor herhalde. Ben benzinde biniyorum benzinde de binmeye devam edeceğim inşallah benzin 6 TL lere çıkmazsa.
    Süspansiyon hariç normal birisine aman dedirtecek hiç birşeyi yok. He tavsiye edermisiniz derseniz zevkler ve renkler tartışılmaz gibi birşey oluyor. Benim için can canan yaşanan yaşatan
    İ-shift söylendiği kadar kötü değil. Yazılım güncelleştirmesi ile birlikte güzel oluyor.
    Forum linkimiz :
    SADECE CIVIC HATCHBACK VE TYPE S




  • Sadece Sürücü kullanıcısına yanıt
    O zaman doğru yoldasınız hocam
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.