Şimdi Ara

2009 Civic 1.8 (types,i-vtec,sport)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
0
Favori
1.775
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar. Bu araçlara bakmaya başladım şuan. B sınıfı dizel araçlara bakıyordum ama gönlüm yine hondaya doğru gidiyor. Piyasa çok uçuk olmasına rağmen civic 1.8 modelleri 2006 vtec es fiyatlarında şuan.( 35.000- 38.000 arası) İnternetten araştırdım otomatik vitesinden memnun kalmayacağımı söylüyorlar. Vites geçişleri sarsıntılı ve çok yavaşmış. Birde bizim foruma sorayım dedim. 1.8 types tasarımı çok hoşuma gidiyor ilk çıktığından beri. Ama bugüne kadar hiç binme,sürme fırsatım olmadı o yüzden hiçbir fikrim yok. Sizce bu araç beni üzermi. Vtec Es ler kadar yakmıyormuş araştırdığım kadarıyla. Kullanan sahibi olan arkadaşların yorumuna ihtiyacım var. Ne zor işmiş bu araba almak arkadaş. Bir yanda mantık bir yanda keyif. İkisi bir arada olmuyor mu









  • Japon taraflı test sitesinin yaptığı teste bakınız. Tüm sorularınıza cevap burada.

    Şanzıman gerçekten rezalet.
  • manuel vites ile mantıklı bir seçim olur otomatik şanzımanı gerçekten kötü.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mono Italiano



    Japon taraflı test sitesinin yaptığı teste bakınız. Tüm sorularınıza cevap burada.

    Şanzıman gerçekten rezalet.

    Japon tarafli?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Frank W. kullanıcısına yanıt
    İstanbulda yaşadığım için manuel vites çok yoruyor beni. Otomatik vitesin bir sorunu var mı peki mekanik olarak. Sarsıntısını performansını geçtim artık :) Bir yanda 2006 vtec es bir yanda 2009 types.
  • Temizini denk getirin ve düşünmeden alın sarsıntılı vites geçişleri ilk 2 vites'te bariz hisserdesiniz onun haricinde dolu,dolu bir motor'a sahip gazlamaktan keyif alırsınız(İ-shıft'e rağmen)1.8 140 HP olması nedeniyle üst hızlada ciğerini hisserdesiniz Vtec2'ler 200 Km gibi tıkanırken siz O Hızlarda gaz ile oynadığınızda araç hağla tepki verir.Kısacası bagaj ihtiyacınız yoksa kesinlikle vtec2'nin yanından dahi geçmeyin Types alıp keyifle binin
  • Hondanin otomatigi performans acisindan tatmin etmez gorusundeyim ki bende Hondaciyim ve Honda sahibiyim. Konfor olarak guzel manuelini alirsan daha cok memnun kalirsin performanssal bakimdan. Geri kalan hicbirseyi seni uzmeyecektir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Clio 0.9 tce icon vs 1.5 dci joy
    4 yıl önce açıldı
    HONDA JAZZ 1.4 FUN İ-SHİFT
    13 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • HondatugraL kullanıcısına yanıt
    Üstadım 1.8 bir honda motoruna ne kadar kötü şanzıman koyulursa koyulsun yinede performans yeterli olur bunda eminim. Ben gazlamayı çok seven birisi değilim. Yeni model olsun, biraz rahat olsun, sürüşü keyifli olsun ve bakımları dışında sanayiyle işim olmasın. Benim istediklerim bunlar. Beni düşündüren konu şu. Honda piyasası bu kadar canlıyken yani şuan vtec 2lere 37 bin yazarlarken 1.8 civiclere 35 yazıyorlar model farkı olmasına rağmen. Buda kafamı kurcalıyor açıkçası.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FerrOfficial


    quote:

    Orijinalden alıntı: Mono Italiano



    Japon taraflı test sitesinin yaptığı teste bakınız. Tüm sorularınıza cevap burada.

    Şanzıman gerçekten rezalet.

    Japon tarafli?

    Evet, bakmayın yöneticilerden birinde 156 Tspark var ama asla Alfisti falan değiller. Hepsi Japon yeğleyicisi.
  • Vtec ikilere 37 o arabayi o paralara düşünmeniz bile , cok yuksek mebla isteyen satıcılara destek olmanız anlamina gelir. 35 i bırak 30 bin bilr vermem yemisim sorunsuzluğunu azıcık donanim koysun arabalara da öyle sorunsuz luk yakalasin bakalim o paralara sıfır araba satılıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mono Italiano

    Japon taraflı test sitesinin yaptığı teste bakınız. Tüm sorularınıza cevap burada.

    Şanzıman gerçekten rezalet.

    Japon taraflı olsalardı emin olun malzeme kalitesi ve şanzımana kötü demezlerdi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 9888 -- 19 Nisan 2015; 17:17:34 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 9888

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mono Italiano

    Japon taraflı test sitesinin yaptığı teste bakınız. Tüm sorularınıza cevap burada.

    Şanzıman gerçekten rezalet.

    Japon taraflı olsalardı emin olun malzeme kalitesi ve şanzımana kötü demezlerdi.

    Otomobil piyasasının gelmiş geçmiş en kötü yarı otomatik şanzımanına kötü demeselerdi tüm itibarları sönerdi emin olun. Gözün gördüğünü red edemezler. Hemde objektif gözükmek adına bu tür hamleler yapılmakta.
  • 2014 Ağustos ayında 2008 1.8 İ-Shift 5 Kapı aldım hocam. Memnunluk konusunda 1 yıl boyunca aradığım bi araç. Severek bağlandığım bir araç. Memnunum mutluyum
    Araç gittiği her yerde dikkat çekiyor. 2006 yılında piyasaya çıkmasına rağmen hala kendine bakıtıyor. Benim bulunduğum ilçe de tek, ilde 2-3 tane. Dün eve giderken çocuğun biri 'Abi senin arabayı feysde kapak fotoğrafı yaptım millet çok beğendi yaa' diye birşey söyledi.
    Çok kullanıcısı yok Honda'da sedan tutunca HB'ye fazla rağbet olmadı. O yüzden çok az diye düşünüyorum ben ve tabi en büyük etkenlerden biri motor seçeneği. Bizim ülkede 1.6 litre üzerini duyunca 'oooo çok yakar bu' sözünü duyuyorsunuz. Benzin 5.02 iken 220 TL'lik benzin ile 852 km yol yaptım. Eğer ki 90 sabit şekilde gidince 900 km'yi göreceğine inanıyorum ki bunu deneyeceğim.
    1.800cc motor olunca şehir içinde biraz fazla yakabilir size göre. Benim şehir içi ortalamam Yozgat-Akdağmadeninde 10.1 LT/100 Km.Tabi ki bu sert kullanım sonucu. Normal kullanımla 7-9 arası yakacaktır şehir içi. Uzun yolda eğer ki hız yapmayacaksanız 5.5-6 arası yakacaktır. 200-210 km hızlara kadar tıkanmadan çıkıyor. Ben son olarak 240 km yaptım sonra yol bitti. Araç 140 hplik araç gibi gidiyor.
    İ-Shift şanzıman. Avantajı az yaktırıyor. Dezavantajı vites geçişleri hissediliyor. Alışınca seveceksiniz.
    Sert süspansiyon. Aile ile binecekseniz biraz sıkıntı yaratabilir fakat virajlara girdiğinizde muhteşem sürüş zevki sizi bekliyor. Bana kalırsa Focus bizim FK2'ler kadar yol tutmuyor. Araç yolu tuttuğunu yapıştığını hissettiriyor. Sert süspansiyonun dezavantajını yumuşak bir lastikle azaltabilirsiniz.
    Arka görüş biraz sıkıntı. Bende geri görüş kamerası var sıkıntı çıkmıyor.
    Eylül ayında Altunizade Ayışığı Honda'da 6. yıl bakımı yaptırdım. Periyodik bakım maliyeti 494 TL tuttu yanlış hatırlamıyorsam.
    İ-Vtec ve Sport modelleri arasında bir fark yok. Tek donanım paketi ile geldi araç sadece ruhsat isimlendirmesi farklı.
    Aklınıza takılan herhangi birşey olursa sorabilirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozerpeker61

    Üstadım 1.8 bir honda motoruna ne kadar kötü şanzıman koyulursa koyulsun yinede performans yeterli olur bunda eminim. Ben gazlamayı çok seven birisi değilim. Yeni model olsun, biraz rahat olsun, sürüşü keyifli olsun ve bakımları dışında sanayiyle işim olmasın. Benim istediklerim bunlar. Beni düşündüren konu şu. Honda piyasası bu kadar canlıyken yani şuan vtec 2lere 37 bin yazarlarken 1.8 civiclere 35 yazıyorlar model farkı olmasına rağmen. Buda kafamı kurcalıyor açıkçası.

    VtecII lerde bi modifiye akımı başladı nedense air takma muhabbetı falan var o yuzden bıraz pıyasası yukseldı civic hb, sedan kadar çok satmadı onların fiyatını şişirmek biraz daha zor olduğundan normal fıyatlara satılıyor. Temız kazasız bişey bulabilirsen gazlamayada merakın olmadığından senın aradığın herşeyi sana sunabilir.




  • HondatugraL kullanıcısına yanıt
    Onların yapacağı modifiyeye tüküreyim millet Yurt dışında Elantra'ya 2.7 V6 Tiburon swaplar bunlarda anca yay car,curt taksın
  • Ishift sadece alışmaya bakar. Bildiğiniz triptonik vites. Görüntü yol tutuş vs size tüm olumsuzlukları unutturacak. 2009 civic hb ishift kullaniyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Civic HB 1.4 Sport i-shift aracım var, sakin kullanmayı bildikten sonra öyle rezil bir şanzıman değil. Yorumları okuyan da araba her viteste şiddetli sallama! yapıyor sanacak.

    Araba full dolu, geniş rahat. Şehiriçi 27km ortalama hız ile 7lt tüketim yakalıyorum. Varsın azcık sallayıversin..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2 sene 40.000km civari 2008 Bronz Siyah Type-S i-Shift kullandim. Istanbul'da ortalamam 7-8 arasini hic bir zaman asmadi. Uzun yolda sakin sayilamayacak bir surus karakteriyle ve tam yuklu bir halde defalarca Istanbul-Antalya guzergahini 5.5 lt ortalamayla gittim geldim. Ayni surecte kullandigim 2010 Civic 1.6 manuel ile yakit tuketimi konusunda hemen hemen kafa kafaya bir karakter sergilerken; trafikte sıkışma haricinde (Uzun yollar da dahil olmak üzere) 2006 Jazz 1.4 CVT'den her daim daha az yaktı buna soguk calıstırmalarla kat edilen 3-5 km'lik mesafeler de dahil.

    Turkiye'de kasa tipi ve otomatik sanzimanin robotize karakterli olmasindan dolayi pek tutulmadigindan yola cikarak cok surpriz bir otomobil oldugunu soyleyebilirim. Kullanan ve binen herkesin "Nasil yahu?" diye sasirdigi bir otomobil (aslinda normal, bilinmedigi icin oyle).

    Bu araba alt devirde de yurur, ust devirde de yurur, 80'le de yurur 220 (kadrana gore) ile giderken de yurur. Arkadaslarla sık sık bir araya geldigimiz Sirocco 160hp ve RCZ 156hp ile kiyasladigimda; hizlanmalarda 160'lik Sirocco'yu yakalayamaz ama Sirocco ne kadar donerse o kadar doner, yani iyi bir pilotajla virajli bir yolda beraber gidersiniz ve duzluklerde RCZ 156hp Otomatigi de ekarte eder.

    Ic hacmi saka unsurudur, arka koltukta rahatlikla bacak bacak ustune attigimi bilirim. Bagaji 400lt civarindadir ki bir coupe icin oldukca kabul gorur bir bagaj hacmi. Bunlarin disinda surus karakteristiklerine gelirsek; Otopark.com'un izlenimlerini keyifle takip ederim ancak Suspansiyon konforu konusunda ben bu arabada bir kez olsun aklima geldigi bir an dahi hatirlamiyorum, ki arka koltukta da uzun yol yaptim.

    i-Shift konusu, evet sarsinti yapar, evet yigilma yapar, evet performansi baltalar, evet keske cift kavrama olsaydi. AMA; robotize otomatik sanzimanlarin konforu ve performansi olumsuz etkilemesinin yaninda senerlerce bu forumda da konu olan "Ariza" konusunda ben Type-S / i-Shift ikilisinde hic bir ariza belirtisine dahi rastlamadim ki satarken 82.000km'deydi ve sıkıştırma konusunda hiç bir zaman çekince olmadan kullanılmıştı.

    Sesi ayni motorun 1.6 versiyonuna gore daha toktur, 1.6 cildirdiginda alisik olunan v-tec sesini yani daha mekanik sesleri cikarir, yalniz alt devirde daha canlidir ki yakit tuketiminin 7-8 arasinda olmasinin da en buyuk destekcisi sanirim bu konu.

    Kisaca ozetlersek; gider, doner, durur, az yakar, yuklenir, tasir, rahat ettirir, kafayi da rahat ettirir, rakiplerine karsi kiyaslandiginda yine iyi durumdadir (artik eskidi) keske baska bir sanziman olsaydi dedirtir, eger surekli bir E segmenti kullancisi degilseniz kesinlikle kendine baglamayi basarir.
     2009 Civic 1.8 (types,i-vtec,sport) 2009 Civic 1.8 (types,i-vtec,sport)




  • Dip gaz ile kalkarsanız araç vitesi 2 ye atarken geçişi hissedersiniz, yarı otomatiklerin hepsi böyle değil mi ? daha önce tam otomatik kullandım o yüzden soruyorum, sonuçta ZF veya DSG şanzıman olduğunu iddia eden yok, ama kıyaslayanlar ishifti galiba bunlarla karşılaştırıyor, ishifte alışmış birisi size 1 den 2 ye geçişini bile hissettirmez, zaten vitesin 3-4-5-6 geçtiğini hiç bişekilde anlayamazsınız. Başka arabaların iğrenç yarı otomatikleri hiç konuşulmazken ne zaman ishift konusu geçse özenle karalamalar başlıyor, düz vites gibi yakıp otomatik kullanıyoruz, F1 vitesin tadıda ayrı zaten.
  • Kendi adima sanziman konusundaki yorumlarimi Type-S uzerinden yaptim, 1.8lt 140hp + 3Kapi Hatchback formu bir araya gelince insan ister istemez kismen rafine bir performans bekliyor. O yuzden sadece vites buyutme degil, kucultmeleri de eklemek gerekir.

    Bir de hizlanmalarda yasanan ivmelenme hissi 1.4 100hp modeline gore hatiri sayilir derecede daha fazla oldugu icin vites degisimlerinin gecikmesi yigilmalari da ayni paralellikte arttiriyor. Ama bu aracin degil, sanziman tipinin karakteristik sorunu. Robotize otomatik cok arac kullandim PSA'nin MCP'si haric iyi de bilirim, bana gore i-Shift kotunun (sanziman tipi) iyisi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Quadrifoglio -- 20 Nisan 2015; 19:32:47 >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.