Şimdi Ara

Insignia Flexride Bambaşka Birşeymiş Gerçekten

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
1
Favori
7.219
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar selamlar sizlere 2009 1.6T 180 lik sport paket flexride opsiyonlu aracımla ilgili bilgi vermek istiyorum. Daha önce aynı aracın cosmosu vardı onda flexride yoktu. Abimde BMW 1.16i 2012 model var benzinli. Babamda Citroen C5 var 1.6 ehdi Mcp executive paket. 3 araçla da sürekli uzun yol şehiriçi yaparım ve uzun yolda insignianin bu kadar farklı olması beni benden alıyor. Özellikle sport a alınca aracın aşırı derecede sertleşip virajlarda yana yatmamasi ve direksiyonun taş gibi olması daha önceki cosmo Insigniam ile karşılaştırınca inanın arada dağlar fark var. Çok müthiş bir sistem. Misal köprü baglanti noktalarından geçerken 1.16i sert olmasına rağmen yaylanir ve direksiyon da hafif açı kaybı olur ama Insignia sert olmasına rağmen o bağlantı noktalarında en ufak zıplama yağlanma yapmıyor ama 1.16 nedense yaylaniyor ve yavaşlamak durumunda kalıyorsunuz. Yani insigniada arac çukura düşüyor yay kasılıyor ama tekrar yukarı yükselmiyor ve ekstra bir şaside sallanma olmuyor. Bu durum şuana kadar kullandığım bütün araçlarda sert yumuşak farketmez araç tekeri kasise girer kasisten sonra yaylar yukarı aşağı aracı sallandirirdi. İnsigniada nasıl oluyorda araç sertliğe rağmen böyle bir konfor ve denge veriyor inanmak güç ama insanı aşık ediyor resmen. 1.16i nin bozuk yolda direksiyondaki o sağa sola kaçma hissi insigniada 245 taban lastiğe rağmen hiç yok. Insignia yi yol tutuşa önem verenler bir kullansın derim ama flexride mutlaka olsun bambaşka bir özellik.







  • Sadece flexride değil, VW'nin DCC'si, BMW'nin adaptif opsiyonu, Mercedes'in agility control airmatic'i hepsi belki pahalı ama çok çok kıymetli donanımlar. Cam tavan xenon deri koltuk gibi statik donanımlara bakılır genelde ama eğer sürekli şehir içi düşük hızlarda gezmiyorsanız, gerçekten yol yapıp, arabayı kullanıp hakkını veriyorsanız daha rengi seçmeden bu donanımları işaretleyin. Yol tutuş için zannedilme hatası var bu sistemlerde, aslında olay topyekün sürüşün iyileşmesi. Darbe sönümleme kontrolü, gövde-yol hizalaması, kısa küt darbelerin frekanslarını kesmesi ve her yol tipine tek düğme ile uyum sağlama.

    Tek sebebi de sadece bu sistemin kullanılması değil. Üreticilerin bu sisteme sahip araçlarda yol ayarı (fine-tune) yapmak için daha çok vakit ve bütçe harcaması durumu da var, daha çalışılmış bir araç alıyorsun. Eskiden böyle değildi ama artık rekabet felaket hale gelip kâr marjları daralınca yüksek sürüş kalitesi isteyen müşteriye bunun da geliştirme bedelini ödettiriyor çoğu marka.
    Hunharca Eleştiri H kullanıcısına yanıt
    H Hunharca Eleştiri demiş ki;
    Mesajı Yerinde Gör
    quote:

    Orijinalden alıntı: Hunharca Eleştiri

    Flexride dediğin hikaye...

    Sport Comfort Tour 3 tane ilave tuş var...

    Hangisine bassan sonuç aynı, tırıvırı...

    1.6 180 Hp Sport + afl + navi vardı, şehir içi 13 Litre şehir dışı 7 litre benzin içerdi keratam...
    Nick mesaj uyumu derim başkada bişi demem
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Insignia FlexRide: Bambaşka Bir Sürüş Deneyimi

    Insignia FlexRide, sürüş deneyiminizi kişiselleştirmenize ve farklı yol koşullarına uyacak şekilde aracınızı optimize etmenize olanak tanıyan devrim niteliğinde bir şasi teknolojisidir.

    FlexRide Şasi Nedir?

    FlexRide şasi, aracın süspansiyonunu gerçek zamanlı olarak ayarlayan bir sistemdir. Direksiyon, vites kutusunun tepkisi ve Elektronik Stabilite Programı (ESP) dahil olmak üzere diğer araç sistemleriyle entegre çalışır.

    FlexRide Şasi Neleri Sağlar?

    FlexRide şasi, üç farklı sürüş modu sunarak size benzersiz bir sürüş deneyimi sunar:

    • Standart Mod: Konforlu ve verimli bir sürüş için idealdir.
    • Spor Modu: Daha çevik ve dinamik bir sürüş için sportif ayarlar yapar.
    • Tour Modu: Uzun yolculuklar için tasarlanmıştır ve maksimum konfor için ayarlar yapar.

    Opel Insignia Hangi Modellerinde FlexRide Var?

    Insignia FlexRide, Opel Insignia'nın aşağıdaki modellerinde mevcuttur:

    • Grand Sport
    • Sports Tourer
    • Country Tourer

    Flexi Şasenin Faydaları:

    FlexRide şasi, çeşitli faydalar sunar:

    • Kişiselleştirilmiş Sürüş: Farklı sürüş modları arasından seçim yaparak sürüş deneyiminizi tercihlerinize göre ayarlayabilirsiniz.
    • Gelişmiş Yol Tutma: FlexRide şasi, viraj alırken ve yol koşulları değişirken yol tutuşunu optimize eder.
    • Artırılmış Konfor: Tour Modu, uzun yolculuklarda bile maksimum konfor sağlar.
    • Verimlilik: Standart Mod, optimum yakıt verimliliği için ayarlar yapar.

    Insignia FlexRide, sürüş deneyiminizi dönüştüren ve yolculuklarınızı daha keyifli ve verimli hale getiren yenilikçi bir teknolojidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Hocam sana flexride insignia'dan sonra fiorino öneririm. Biraz hızlı girersen köprü bağlantılarında araba yerden sekip uçmaya başlıyor. O anda yaşayacağın adrenalini hiçbiri veremez

    Otoparktan çıkarken 4 tekeri yerden kesmiş biri olarak diyorum, bambaşka birşey
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ..Raptor..

    Hocam sana flexride insignia'dan sonra fiorino öneririm. Biraz hızlı girersen köprü bağlantılarında araba yerden sekip uçmaya başlıyor. O anda yaşayacağın adrenalini hiçbiri veremez

    Otoparktan çıkarken 4 tekeri yerden kesmiş biri olarak diyorum, bambaşka birşey
    Ahahahah doğrudur hocam bi ara babamda connect vardı iyi bilirim onu :) Süspansiyon kalitesi deyince aklıma flexride li Insignia geliyor artık. Tamam çok rahat değil sert bir araç ama uzun yolda da bir o kadar konforlu vede güvenli. Misal 1.16i oldukça sert bir araç ama 80 le girilen kasislerde araç yaylaniyor bildiğin bu da güvensizlik veriyor ve direksiyonda açı kaybı yaratıyor.




  • 1.16i'nin bu kadar yaylanmasına şaşırdım açıkçası. Bende s40 var, hız fark etmeksizin köprü ek yerlerinden veya dalgalı yollardan geçerken bir defa dalıp çıkıyor sadece. Güvensizlik hissi vermiyor hiç.
    @Polestar191 hocam sizin fikrinizi merak ettim. Tecrübeniz bizden çok



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 9 Nisan 2019; 14:16:35 >
  • Sadece flexride değil, VW'nin DCC'si, BMW'nin adaptif opsiyonu, Mercedes'in agility control airmatic'i hepsi belki pahalı ama çok çok kıymetli donanımlar. Cam tavan xenon deri koltuk gibi statik donanımlara bakılır genelde ama eğer sürekli şehir içi düşük hızlarda gezmiyorsanız, gerçekten yol yapıp, arabayı kullanıp hakkını veriyorsanız daha rengi seçmeden bu donanımları işaretleyin. Yol tutuş için zannedilme hatası var bu sistemlerde, aslında olay topyekün sürüşün iyileşmesi. Darbe sönümleme kontrolü, gövde-yol hizalaması, kısa küt darbelerin frekanslarını kesmesi ve her yol tipine tek düğme ile uyum sağlama.

    Tek sebebi de sadece bu sistemin kullanılması değil. Üreticilerin bu sisteme sahip araçlarda yol ayarı (fine-tune) yapmak için daha çok vakit ve bütçe harcaması durumu da var, daha çalışılmış bir araç alıyorsun. Eskiden böyle değildi ama artık rekabet felaket hale gelip kâr marjları daralınca yüksek sürüş kalitesi isteyen müşteriye bunun da geliştirme bedelini ödettiriyor çoğu marka.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: murat425

    Ahahahah doğrudur hocam bi ara babamda connect vardı iyi bilirim onu :) Süspansiyon kalitesi deyince aklıma flexride li Insignia geliyor artık. Tamam çok rahat değil sert bir araç ama uzun yolda da bir o kadar konforlu vede güvenli. Misal 1.16i oldukça sert bir araç ama 80 le girilen kasislerde araç yaylaniyor bildiğin bu da güvensizlik veriyor ve direksiyonda açı kaybı yaratıyor.

    Alıntıları Göster
    Araç deli yakıyo di mi lpg taktırsan sıkıntı .ALLAH kolaylık versin




  • Bir kez FlexRide şaşili Insignia kullandım, makyajlı kasa. Yola yapışması, virajda yola tutanması gerçekten müthiş.
  • defiant82 kullanıcısına yanıt
    arkaya tanker bağlatmış onla geziyormuş
  • Flexride dediğin hikaye...

    Sport Comfort Tour 3 tane ilave tuş var...

    Hangisine bassan sonuç aynı, tırıvırı...

    1.6 180 Hp Sport + afl + navi vardı, şehir içi 13 Litre şehir dışı 7 litre benzin içerdi keratam...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cadillaccts

    arkaya tanker bağlatmış onla geziyormuş
    Gözel çözüm tuttum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hunharca Eleştiri

    Flexride dediğin hikaye...

    Sport Comfort Tour 3 tane ilave tuş var...

    Hangisine bassan sonuç aynı, tırıvırı...

    1.6 180 Hp Sport + afl + navi vardı, şehir içi 13 Litre şehir dışı 7 litre benzin içerdi keratam...
    Nick mesaj uyumu derim başkada bişi demem
  • quote:

    Orijinalden alıntı: defiant82

    Araç deli yakıyo di mi lpg taktırsan sıkıntı .ALLAH kolaylık versin

    Alıntıları Göster
    inanır mısınız bilmem araç gayet az yakıyor gücüne ve yılına göre tabi.

    1.16i 9.5 litre ortalama
    1.6t 180 Insignia 10.4 ortalama
    1.6 ehdi C5 Mcp otomatik 7.5 litre ortalama

    Güzergahlar tamamen aynı. Yenimahalle milli kütüphane güzergahı ortalama hız 30. Uzun yolda 1.16i den kesinlikle az yakıyor. Niğde Ankara arası 140 altını görmeden 8 litre yaktı. 1.16i de 8.2 falan yaktı




  • murat425 kullanıcısına yanıt
    Bişi demezsiniz çünkü dediklerimin hepsinde haklıyım :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    1.16i'nin bu kadar yaylanmasına şaşırdım açıkçası. Bende s40 var, hız fark etmeksizin köprü ek yerlerinden veya dalgalı yollardan geçerken bir defa dalıp çıkıyor sadece. Güvensizlik hissi vermiyor hiç.
    @Polestar191 hocam sizin fikrinizi merak ettim. Tecrübeniz bizden çok
    Öncelikle teşekkür ederim e87 bmw 1 ile e90 bmw 3., f20 bmw 1 ile f30 bmw 3 neredeyse teknik olarak tıpatıp aynı araçlar

    Yeni nesil premium araçlarda helezon yayların helisellik yarı çapı değiştirilerek aynı yay üzerinde farklı damping oranları elde ediliyor zaten runflat ve büyük jantarın konforu bozucu etkisi böyle bertaraf ediliyor fakat siz aracın sertliği hakkında fikir elde edemiyorsunuz f30 da bmw 1 de belli çalışma aralığına kadar yumuşak araçlar yay kısmen sıkıştıktan sonra epey Bi sert oluyor kısa net darbeleri sönümlerken uzun darbeleri sönümleyemediği için araç sert algısı yaratıyor bu köprü geçişlerinde havalanma olayı benim ümitköy köprüsünde başıma gelmişti f30 3.20 i de ama tehlike yaratacak bir durum yok e90 ve e87 çok daha sıkı araçlar f 20 ve f30 a göre




  • Bu 24 saatlik insignia testlerinde almistik bir arac. 800 km de yol yapmistik. O araclara binenler hatirlar. Listedeki butun opsiyonlar aracta mevcuttu. Flexride dahil.
    19 inc jantlarla bile darbe sonumlemesi muthisti. Verilen farka fazlasiyla deger. Arac bambaska bir karaktere burunuyor resmen.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: murat425

    Ahahahah doğrudur hocam bi ara babamda connect vardı iyi bilirim onu :) Süspansiyon kalitesi deyince aklıma flexride li Insignia geliyor artık. Tamam çok rahat değil sert bir araç ama uzun yolda da bir o kadar konforlu vede güvenli. Misal 1.16i oldukça sert bir araç ama 80 le girilen kasislerde araç yaylaniyor bildiğin bu da güvensizlik veriyor ve direksiyonda açı kaybı yaratıyor.

    Alıntıları Göster
    Opel iyidir hocam. Doblo'dan önce (19 yıl öncesi, zaman cidden hızlı geçiyor) Agila'mız vardı. Bordo renkli efsane bir arabaydı. 1.2 Ecotec ile az gezmedik, düşün sürekli yol alıyorsun ama benzin bitmiyor. 2000'lerin TSI'ı

    Bir tane de Combo Sport olması lazım, spor paket Combo'muz vardı, orjinal Opel kasa. O araba bile bir yol alıyordu

    Evelki gün insignia'nın yeni 120. Yıl serisini inceledim, otomobil tasarımı ile olsun, içine oturduğunda verdiği his olsun tam uzun yol arabası. D sınıfında Mondeo ile birlikte kıymeti bilinmeyen otomobillerden. Opel'in direksiyonları bile ele oturuyor. Tasarımda Vectra B var, yazmaya bile bence gerek yok.

    Opel'in Meriva ve Zafira modelleri de çok güzel. Tam gezi arabası. Arkadan aç kıraç'ı gez

    Almanların Alfa Romeo'su bana göre Opel'di. Tasarımıyla, duruşuyla endüstriyel sıkıcı tasarımların dışında fark yaratıyordu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ..Raptor.. -- 9 Nisan 2019; 23:26:47 >




  • 24 saat Insignia testinde Flexride kullandım.

    Ama şunu belirtmek lazım, Insignia zaten Flexride şase olmasa da süspansiyon dengesi (yol tutuş-konfor) iyi bir araç.
    Flexride olsa iyi olur, ama çoğu yabancı oto eleştirmenin ortak kanaatı, standart setup yeterli almanıza gerek yok şeklindeydi.

    D sınıfında fiyatı uygun en iyi alternatiflerin başında gelir Insignia.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: butterfly_effect_53

    24 saat Insignia testinde Flexride kullandım.

    Ama şunu belirtmek lazım, Insignia zaten Flexride şase olmasa da süspansiyon dengesi (yol tutuş-konfor) iyi bir araç.
    Flexride olsa iyi olur, ama çoğu yabancı oto eleştirmenin ortak kanaatı, standart setup yeterli almanıza gerek yok şeklindeydi.

    D sınıfında fiyatı uygun en iyi alternatiflerin başında gelir Insignia.
    Makyaj öncesi kasa biraz fazla sert, özellikle de segmenti düşünüldüğünde "mükemmel bir süspansiyon dengesi var" diyemem. Üstelik biraz da sesli çalışıyor.

    Ancak makyajlı kasada gerçekten mükemmel bir süspansiyon dengesi var denebilir. Makyajla beraber süspansiyonun sesli çalışması problemi de giderilmiş, tam bir premium araç hissi var.

    Flexride mükemmel bir donanım ama bence de "olmazsa olmaz" değil. Eğer araçla keyif sürüşleri yapacaksanız zorunlu kabul edilebilir ama standart bir sürücü için elzem değil.

    Yeni kasa daha da iyiymiş ama benim test etme fırsatım olmadı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wolfien

    Makyaj öncesi kasa biraz fazla sert, özellikle de segmenti düşünüldüğünde "mükemmel bir süspansiyon dengesi var" diyemem. Üstelik biraz da sesli çalışıyor.

    Ancak makyajlı kasada gerçekten mükemmel bir süspansiyon dengesi var denebilir. Makyajla beraber süspansiyonun sesli çalışması problemi de giderilmiş, tam bir premium araç hissi var.

    Flexride mükemmel bir donanım ama bence de "olmazsa olmaz" değil. Eğer araçla keyif sürüşleri yapacaksanız zorunlu kabul edilebilir ama standart bir sürücü için elzem değil.

    Yeni kasa daha da iyiymiş ama benim test etme fırsatım olmadı.

    Alıntıları Göster
    Makyajsız 2009 kasanın flexride olanını vede olmayanıni kullandığım için olmazsa olmaz diyebilirim. Sebep olarak ise flexride olmayanda hıza duyarlı direksiyon yok haliyle düşük hızda daha sert bir direksiyona sahip, ek olarak flexride olmayanda bozuk yolda araç kamyon izlerine falan aşırı dalma yapıyordu ancak flexride ile bu problemin zerresi yok diyebilirim. Konfor farkı ise bariz belli, tourda sert olan Insignia yaylanma hissiyatı veriyor buda uzun yolda oldukça keyifli oluyor. Velhasıl Insignia isteyenler daha bir sportif karakter vede Insignia ruhunu tam anlamıyla istiyorsa flexride olanını almaları çok önemli.




  • 1.6t İnsignia candır bi de üstüne flex.. bal kaymak
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.