Şimdi Ara

Her dizel araçta turbo var ama neden her benzinli de yok?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
15
Cevap
0
Favori
15.957
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Acaba benzinli motora turbo koymanın maliyeti falan mı fazla.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Benzinli Araçlarda Turbo Var mı?

    Dizel araçların çoğunda turboşarj sistemi bulunurken, benzinli araçlarda her zaman böyle olmayabilir. Turboşarj, motorun daha fazla hava almasını sağlayan, dolayısıyla daha fazla güç ve tork üretmesine yardımcı olan bir cihazdır.

    Benzinli araçlarda turbo kullanılmasının birkaç nedeni vardır:

    • Daha fazla güç ve tork: Turboşarj, benzinli motorların daha fazla hava emmesine olanak tanır, bu da daha fazla güç ve tork üretir.
    • Daha iyi yakıt verimliliği: Turboşarjlı motorlar, daha az yakıt kullanırken aynı güç seviyesini sağlayabilir.
    • Daha düşük emisyonlar: Turboşarjlı motorlar, daha verimli çalıştığından daha az emisyon üretir.

    Bununla birlikte, benzinli araçlarda turbo kullanımı bazı dezavantajlara da sahiptir:

    • Daha yüksek maliyet: Turboşarjlı motorlar, turbosuz motorlara göre genellikle daha pahalıdır.
    • Daha karmaşık bakım: Turboşarjlar, turbosuz motorlara göre daha fazla bakım gerektirir.
    • Turbo gecikmesi: Bazı turboşarjlı motorlarda, gaz pedalına basıldığında motorun gücünü tam olarak üretmesi için bir gecikme olabilir.

    Genel olarak, benzinli araçlarda turbo kullanılıp kullanılmayacağı, aracın performans hedeflerine, bütçesine ve bakım gereksinimlerine bağlıdır. Daha fazla güç ve yakıt verimliliği arayanlar için turboşarjlı bir benzinli araç iyi bir seçenek olabilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Her dizel araçta turbo yok. Turbosuz dizeller de var. Benzinli araca turbo ise firmanın kendisine kalmış bir şey.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Her dizel araçta turbo yok önce onu düzeltelim.

    Dizel motorların devir aralığı daha kısa olduğundan turbo ile daha düşük devirde daha yüksek tork elde ediliyor, turbosuz dizel gitmiyor değil o da gidiyor ama turbosu olan daha düşük devirde daha yüksek tork sağlıyor. Ayrıca turbosuz araç yakıtı daha verimsiz yakıyor. Turbo + intercoolera sahip bir aracın motor performansını turbosuz bir araç veremez. Hatta turbosu olup intercoolerı olmayan bir aracın bile intercoolerlı bir araca göre düşük performans vermesi mümkündür. Turboya gelen hava ne kadar soğuk olursa alınacak turbo performansıda ona göre artar, intercoolerın önemi burda öne çıkar. Yani tek başına turbo olmasıda yeterli değil. (Turbodan çıkan hava olacaktı yanlış olmuş)

    Benzinli araçların devir aralığı daha geniş olduğundan turboya ihtiyaçları yok, turbo kullanılanlarda genelde daha düşük hacimli eco sınıf motorlar oluyor, hacim düşüklüğünden kaynaklanacak tork düşüklüğü turbo ile hallediliyor. Büyük hacimli motorlarda kullanılması tamamiyle müşterinin beklentisine ve firma motor teknolojisine göre değişir, ciddi bir motor performansı ve tork isteniyorsa hem yüksek hacimli motor hemde turbosu olan bir motor tercih edilebilir fiyatta ona göre şekil değiştirir. O aracı alan kişide o aracı evden işe, işten eve gitmek için kullanmayacaktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi donanımcı123 -- 14 Temmuz 2016; 16:43:31 >




  • Dizele turbosuz binilmez hocam, traktörden farkı olmaz hatta şuan traktörlere bile turbo takılıyor :) Turbosuz benzinli bir araçtan yeterli performansı alabilirsiniz ayrıca yüksek basınç dolayısı ile yakıt yandıktan sonra daha fazla zehirli gaz meydana geliyor. Tabi ekonomik kaygılar da var. Tüm bunlar birleşince turbosuz benzinli araçlar hâlâ üretimine devam ediyor. Gece gece bu kadar yazabildim :) hatalarım olduysa affola :)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benzinli motorlar yapısından dolayı, yüksek devir çevirebildiği için turbo olmasa da yeterli güç alınabiliyor, düşük hacimlilerde de genelde turbo konularak alt devirlerin de canlı olması sağlanıyor. Eskiden turbosuz dizel motorlar da vardı ama zaten devir çeviremiyor bi de turbo olmayınca alt devirler tamamen ölü oluyor, zaten üst devir diye bir şey yok çeviremiyor, dolayısıyla aşırı güçsüz oluyorlardı bu yüzden artık kalmadı atmosferik dizel motor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _MaxPayne_ -- 14 Temmuz 2016; 2:47:38 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 106 olması lazım herhalde onda 68 hp turbosuz dizel var misal ne koyanız yakıyor traktör niyetine. Dizel'in kısa devir bandı; piston kolları vs onlarla ilgili olarak düşük beygir gücünü kapatma çabası. Yani beygir gücü düşüklüğü turboyu mecburi kılıyor.
    Google'da "dizel'in beygir gücü neden düşük" diye aratırsanız da durum anlaşılır zaten.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir tane 1.4 turbolu bir tane de 1.8 turbosuz dizel aracım var. Turbosuz olan ne kadar gazı köklesem de sanki el freni çekilmiş gibi ilerliyor. Kendi kendine soruyor, gitsem miii gitmesem miiii
  • Eski magiruslarda falan 3000 motor atmosferik dizel var diye biliyorum. Ama 60 beygir civarı güç üretebiliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende 1.9 düz dizel ile 1.5 turbo dizel araç var... ikiside aşağı yukarı aynı...

    yakıt olarak turbo olsun olmasın pek bişey değişmiyor yani gözle anlaşılmaz...

    ayrıca turbosuz her yakıtı yakar diye birşey yok... onu düzeltelim elektronik yüksek basınç pompalı araçlar her yakıtı yakmaz yada pompaya zarar verir.

    keza common rail dizellerde eski tip enjektörlü dizellere oranla kötü yakıtta aşınmalar daha fazladır...

    Düz dizelin turbodan tek farkı beygir gücü. mesela 1.5 olanda 65 hp 1.9 olanda 65 hp ... ama 1.9 daha ağır bir motor.
  • Çünkü dizel araçlarda turbo olsa bile yakacağı yakıtın üst sınırı belli olsa da, benzinli turbo araçta üst devirde tüketim alt devirlere göre 2-3 katına çıkabiliyor.
  • donanımcı123 kullanıcısına yanıt
    Hocam mrb, bilgili biri değilim yardımcı intercooler dedıgınız çoğu arabada fabrıka çıkışlı koyuyorlar mı ? Yoksa sonradan mı takılıyor ? Arabada intercooler oldugunu nasıl anlarız ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: donanımcı123

    Turboya gelen hava ne kadar soğuk olursa alınacak turbo performansıda ona göre artar, intercoolerın önemi burda öne çıkar. Yani tek başına turbo olmasıda yeterli değil.

    Çok güzel yazmışsınız ama burayı düzeltelim;

    Intercooler turboya giriş yapan havayı soğutmaz. Turbodan çıkan sıkıştırılmış ve sıcaklığı yükselmiş havayı motora göndermeden önce soğutur.

    Hem motora çok sıcak hava ile besleme yapmamak, hem de ısınma ile oluşan genleşme sonucu gerçekleşecek kütlesel kayıpları azaltmak açısından fayda sağlar, şöyle ki;

    Aynı hacim içinde 2 bar basınç altında 50 derece sıcaklığındaki havanın kütlesi, yine aynı hacim içinde 2 bar basınç altındaki 30 derece sıcaklığındaki havadan daha azdır. Daha da basitçe söylemek gerekirse aynı turbo ile intercooler kullanarak motora daha fazla hava sıkıştırmak mümkündür.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 14 Temmuz 2016; 15:54:51 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 12 Angry Men

    Hocam mrb, bilgili biri değilim yardımcı intercooler dedıgınız çoğu arabada fabrıka çıkışlı koyuyorlar mı ? Yoksa sonradan mı takılıyor ? Arabada intercooler oldugunu nasıl anlarız ?

    Turbonun hava çıkışı tarafındaki hortumu takip edin. Direkt olarak emme manifolduna, yani motora gidiyorsa intercooler yoktur.

    Eğer önce bir radyatöre girip ardından motora gidiyorsa intercooler vardır. Intercooler denilen şey de zaten o radyatörün kendisi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rst78

    quote:

    Orijinalden alıntı: 12 Angry Men

    Hocam mrb, bilgili biri değilim yardımcı intercooler dedıgınız çoğu arabada fabrıka çıkışlı koyuyorlar mı ? Yoksa sonradan mı takılıyor ? Arabada intercooler oldugunu nasıl anlarız ?

    Turbonun hava çıkışı tarafındaki hortumu takip edin. Direkt olarak emme manifolduna, yani motora gidiyorsa intercooler yoktur.

    Eğer önce bir radyatöre girip ardından motora gidiyorsa intercooler vardır. Intercooler denilen şey de zaten o radyatörün kendisi

    Teşekkur ederım, pekı çoğu arabada oluyor mu teknık detaylarında yazar mı hocam ? Mercedes e serisi ve bmw lerde audilerde fılan oluyor mu ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rst78

    quote:

    Orijinalden alıntı: donanımcı123

    Turboya gelen hava ne kadar soğuk olursa alınacak turbo performansıda ona göre artar, intercoolerın önemi burda öne çıkar. Yani tek başına turbo olmasıda yeterli değil.

    Çok güzel yazmışsınız ama burayı düzeltelim;

    Intercooler turboya giriş yapan havayı soğutmaz. Turbodan çıkan sıkıştırılmış ve sıcaklığı yükselmiş havayı motora göndermeden önce soğutur.

    Hem motora çok sıcak hava ile besleme yapmamak, hem de ısınma ile oluşan genleşme sonucu gerçekleşecek kütlesel kayıpları azaltmak açısından fayda sağlar, şöyle ki;

    Aynı hacim içinde 2 bar basınç altında 50 derece sıcaklığındaki havanın kütlesi, yine aynı hacim içinde 2 bar basınç altındaki 30 derece sıcaklığındaki havadan daha azdır. Daha da basitçe söylemek gerekirse aynı turbo ile intercooler kullanarak motora daha fazla hava sıkıştırmak mümkündür.

    Evet üstad dediğiniz gibidir orda bir karışıklık olmuş yazarken




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.