Şimdi Ara

LASTİKLERİN ÜZERİNDE 40-44 PSİ YAZIYOR

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
0
Favori
24.135
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bunu internetten araştırdım 33 basılması önerilmiş ama 33 resmen yetmiyor.Opel corsa aracıma yakın zamanda petlas aldık.Her zaman 33 basıyordum ama sanki tekerler inik gibi geliyordu.Bir kaç gün önce durdum hava bastım hiç inmemiş hala 33 derken teker üzerindeki 44 psi yazısını gördüm(ön tekerde 40 arkada 44 yazıyordu) gaza geldim 35 bastım araba resmen canlandı ama hafif lastiklerin alt kısmında hala daha şişkinlik duruyor havası inik gibi yani.Ölçüler 185 70 r14 40 psi basmak istiyorum ama korkuyorum depo kapağında bar yazıyor ama psi yazmaları gerekirdi sonuçta makinalar psi ile basıyor yardımcı olurmusunuz.



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Lastiklerinizdeki 40-44 PSI Basıncı Anlama

    Lastikleriniz üzerindeki 40-44 PSI ifadesi, lastiğin maksimum güvenli hava basıncını gösterir. Bu değer, lastik üreticisi tarafından belirlenir ve lastiğin güvenli bir şekilde çalışmasını sağlamak için tasarlanmıştır.

    PSI'nın Bar Karşılığı

    • 40 PSI yaklaşık olarak 2,76 bar'a eşittir.
    • 44 PSI yaklaşık olarak 3,03 bar'a eşittir.

    Lastik Havası Basıncı

    Lastiklerinizin üzerindeki hava basıncı, lastiğin performansını ve güvenliğini etkiler. Düşük hava basıncı, lastiğin daha fazla esnemesine ve sürüşün daha az konforlu olmasına neden olabilir. Aynı zamanda, lastiğin aşınmasının artmasına da yol açabilir.

    Yüksek hava basıncı ise lastiğin daha sert olmasına ve sürüşün daha az rahat olmasına neden olabilir. Ayrıca, yol tutuşunun azalmasına da yol açabilir.

    Lastik Üzerinde Hava Basıncı Yazar mı?

    Evet, lastiklerin yan duvarında genellikle maksimum güvenli hava basıncı belirtilir. Bu değer genellikle PSI veya bar cinsinden ifade edilir.

    44 PSI Kaç Hava Basılır?

    Lastiklerinizin üzerinde 44 PSI yazıyorsa, lastiğinize maksimum 44 PSI hava basmalısınız. Bu değeri aşmamak önemlidir, çünkü yüksek hava basıncı lastiğe zarar verebilir.

    40 PSI Ne Demektir?

    Lastiklerinizin üzerinde 40 PSI yazıyorsa, lastiğin maksimum güvenli hava basıncı 40 PSI'dir. Lastiklerinizin bu değere kadar hava basılmasını sağlamalısınız.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • kaç bar yazıyor hocam? Ona göre söyleyin birim çevirebiliriz.Ayrıca 40-44 çok fazladır.depodaki değerlere göre basın.44 psi lastiğin kaldırabileceği max basınç olabilir??
  • inik gibi görünür, sorun etme..

    benim de 32 inik gibi görünüyor.. Karlı havalarda yere değen yüzey küçülsün diye 37 bastım, yine inik gibiydi.. yapacak bişey yok..
  • 40-44 psi değerleri çok fazla. Aracınıza en uygun değerler kapıların birinin iç tarafında veya kullanma klavuzunda yazıyordur. Bu değerleri kullanırsanız sorun olmaz.

    Ayrıca benzin istasyonlarındaki cihazlara güvenmeyin. Benim ölçüm cihazıyla 34 ölçtüğümü benzin istasyonun cihazı 32 gösteriyor. Bendeki ölçüm cihazı kalibre edilmiş, fakat benzin istasyonlarındakilerin periyodik olarak kalibre edildiğini hiç sanmıyorum.
  • Lastikte yazan 44 psi, azami basılabilecek basınç değeri. Aracın lastiklerinin hangi ebat lastikle ne kadar psi şişirileceği kitapçıkta da yazar. Ama ortalama ideal değer 32 psi'dir.
    Bu arada yukarıda arkadaşın dediği gibi benzinliklerin çoğundaki aletler ayarsız.
  • max. değerlerdir onlar aman!
  • madem rahat edemiyorsun önlere 35 arkalara da 32 basarsan çok rahat edersin ama arkaya da 33 ve üzeri bastığın anda zıplamalar meydaha gelmeye başlayacaktır....
  • 30-33-35 vs psi...

    onlar lastik soğukken ki basıncı,lastik döndükçe, sürtünme kaynaklı ısınır, ısındıkça içindeki hava da ısınır ve basıncı artar.

    dolayısı ile soğukken bir miktar inik durması normal.
  • opettekiler hem psi hemde bar cinsinden hava basmakta...
  • Ben devamlı 29 basıyorum.Daha fazlası konforu cok bozuyor.Bu sekilde de inik sayılmaz.
  • konfor odaklı sürüş için;

    b sınıfı araçlar için min. 30psi
    c sınıfı araçlar için min. 32psi yeterli gelir.

    havalar, lastik soğuk iken basılması gerekir.
  • Focusu sifir km olarak teslim aldığımda lastiklerin basıncı fazla diye uyarmislardi. Acil arabayı alıp uzun yola çıktım. Araba çekirge gibi zipliyordu. Yolculuk bitiminde ölcturdugumde basınç 42 idi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TeQuiLaS

    Focusu sifir km olarak teslim aldığımda lastiklerin basıncı fazla diye uyarmislardi. Acil arabayı alıp uzun yola çıktım. Araba çekirge gibi zipliyordu. Yolculuk bitiminde ölcturdugumde basınç 42 idi

    :)

    İnanılmaz farkediyor.Lastikleri degistirirken oradaki çırak 32 basacaksın falan dedi.Bende ole yaptım.SOnra bi baktım zıp zıp zıplıyorum.29 yaptım şu an sanki mercedes E class tayım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gurgenli

    quote:

    Orijinalden alıntı: TeQuiLaS

    Focusu sifir km olarak teslim aldığımda lastiklerin basıncı fazla diye uyarmislardi. Acil arabayı alıp uzun yola çıktım. Araba çekirge gibi zipliyordu. Yolculuk bitiminde ölcturdugumde basınç 42 idi

    :)

    İnanılmaz farkediyor.Lastikleri degistirirken oradaki çırak 32 basacaksın falan dedi.Bende ole yaptım.SOnra bi baktım zıp zıp zıplıyorum.29 yaptım şu an sanki mercedes E class tayım

    Doğru diyorsun hocam. Araçların segmentine, ağırlığına ve lastik ebadina göre değişiyor optimum lastik basıncı. Kapı içinde yazmakla beraber sürücülerin kendi sürüş beklentilerine göre de az aşağısı veya yukarısı olabilir. Ben şahsen tavsiye edilen değerleri kullanıyorum. Önler 33, arkalar 34 psi..




  • Otomobilde 33' ten yukarı çıkmıyorum. Önceki aracımda arkaya 45 basmışlar. Arkası makaslı gibiydi. Benzinlikte düşürüp yük attığımız için 35 yapmıştım.
  • Ben Golf 8'de 205/55 R16'ya 44 bastım araba sertleşti ama bu şekil daha dinamik geliyor ve yakıt tüketimide çok az düştü.


    Valla çözemedim halen 32-33 basınca lastikler çok ezik görünüyor. Bu ne yaman çelişki.

  • bol çukurlu yolları olan bi yerde yaşıyorum basıncı arttırsam çukurlardan tümseklerden geçerken daha iyi olur mu ?

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Agonize kullanıcısına yanıt
    Tam tersi daha kötü olur... Makaslı kamyonet gibi takır tukur geçersin lakalardan. Arabadan soğutur adamı o derece.

    Ama çok düşük kullanirsan da lastik yanağın yırtılabilir. 32psi en ideal değerdir tavsiye ederim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 44 çok fazla... Arabayı gereksiz hırpalarsin. Gözle görülen/görülmeyen her noktası boş yere o stresi çeker.

    Lastiğe de sönümleme payı bırakmak gerekir. Ben senelerdir 32 basarım. Hic degismez.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • aracınız için en ideal değeri mühendisler hesaplayıp depo kapağına ya da kapı içlerine ya da kitapçığa yazıyor. bunun dışında bastığınız her değer aracınız için ideal olmayan değerdir, gereksiz yakıt sarfiyatını arttır, yol tutuşunu ve konforunuzu azaltır.


    hatta aracınızın ön takımlarının sürekli bozulmasına bile sebep olabilir




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi facepunchS -- 12 Mart 2022; 19:23:39 >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.