< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi elweda -- 12 Haziran 2019; 19:52:3 > |
Bildirim
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi elweda -- 12 Haziran 2019; 19:52:3 > |
Yakın zamana kadar turbo benzinli aracımızın yanı sıra dizel aracım vardı. Ben tek tek yazayım.
Yılda düşük km yapan birisi mutlaka şehir içinde kısa mesafe kullanıyordur bu durumda; -dizel ile kısa mesafede motor ısınmadan 8-9 litre tüketim gösteriyor. -motor ısınmıyor, soğuk yerlerde eziyet. Ben montla bereyle gittim işe kışın sabahları. -dpf artık çoğu markada baş belası haline geldi Avrupa’da sürekli emisyon sınırının düşmesi sebebiyle. Sürekli temizle, devirli kullan, belli km de temizlenmesi ve değişim maliyeti çok yüksek. -her markada olmasa bile motor sesi kafa ütüleyen markalar var. İşte bu şartlarda benzinli araç hem ilk alımda hem de kullanırken daha hesaplı. Kısa mesafede dizelin bir tüketim avantajı yok. ya da tatilde veya haftasonu gezmek için kullanıyordur; -uzun yolda benzer güçte benzinli ve dizel motor arasında 120 yi geçmeyen kullanıcı için maksimum 1 litre fark var. -uzun yolda insanlar tork istiyor rampalardan dolayı bunun da çaresi turbo benzinli motorlarda. Sonuç olarak ben dizel aracımı sattım ve halimden memnunum. Yine araç alacak olsam turbo benzinli veya benzin+LPG kombinasyonunu düşünürüm. |
Nedenlerini sıraladım. Araba alacağımdan dolayıda yorumlar benim için önemli. |
Aracı kullanıp hurdaya çıkarmayı düşünüyorsanız doğru hesap ancak 2. El satarken 20-25 bin daha pahalıya satcak.
|
Al işte bi dizel kafası daha.
Evladım aynı arabanın benzinlisi kaç para dizeli kaç para ? Ben neden araba alırken dizeline 30.000 tl fazla ödeyeyim 3.000km için ? |
MÜŞAVİR demiş ki; Mesajı Yerinde Gör
Kalan 30.000 lira vadede aylık ortalama 500 TL getirir. Yılda 3000 km yol yapan insanı ele alalım yine aylık 250 km yol yapıyor, 10 litre benzin yaksa 25 litre yakıt harcar. 25*7=175 lira benzin parası öder. LPG ile de %30 tasarruf sağlasa 122.5 lira yapıyor. Kalan para yine mevduata durur. Özetle bankadaki 30000 lira parayı faize yatırdığında 500 TL mevduat alır 125+25 yürütme maliyeti olsa 350 TL her ay bankadaki para artar ki faizin faizi derken 350 tlden fazla artar. Kimse bana yılda 3k yol yapan adam dizel alsın, satarken de fazlaya satacak demesin. "Dizelin mantığı kullan at" bana göre. Aldın, yılda 20k değil 80-90k km yol yapıyorsun, alırsın 4-5 sene binersin. Sonra satarsın ya da hurdaya verirsin. O zaman tasarruf yapmış olursun. |
2. el 2 yaşında dizel araç aldım, benzinlisiyle arada max. 5000 lira vardı.
Krediyle almadığım için o da sorun olmadı. Tork mork demeyecem ben az yaksın kasmadan basayım diye aldım. Benim dizeli kullanma tarzımla aynı yakan benzinli varsa alayım. Değil 10 bin 5 bin km bile yapsam rahat rahat gaza basabilmek için bile dizel alırım, memnunum. |
https://forum.donanimhaber.com/astra-k-1-6-cdti-otomatik-180km-de-yarim-depo-yakit-harcadi--137755622
bu yüzden mantıksız, konuyu açan bizzat benim hala aynı aracı kullanıyorum yaz etkisi ile yakıt daha düşük ancak yine bile sabah akşam motor soğuk gidip geldiğim için 7 ltlerde yakıyor araç. performans - diyecek bir şey yok muazzam. 140 150 hp turbo benzinli den aşağı hiçbir benzinli araç yanıma gelemiyor zaten. ancak bir sonraki aracım eğer c sınıfı olursa turbo benzinli olur. dpf temizliği sırasında rölantide 4 lt yakıyor araç, kullanımda 12-13 lt ve 10 dk kadar sürüyor temizlik. nerdeyse benzinli ile aynı yakıyorum bu şartlar altında açık trafik, motor ısındıktan sonra sıkıntı yok 5-5.5 civarı geziyorsun ama zaten benzinliler de çok farklı değil. |
Az km li dizelleri 2. Elde satarken zarar daha büyük olur. Kimse benim 3 yıl 30000 km bindiğim dizelime sıfırı 150 iken 135 falan vermez. Verecekleri en iyi rakam 120-125. Aynı zaman 120 ye aldığım benzinliyi 3 yıl 30000 km binsem onu da 100 e satabilirim. Yani dizel de satışta yine kayıp var alışta 30 bin fazlalık var kayıp 40 bin. Bir de ben bu üç yıl 30 bini bankaya koysam 3 yılda en az 50 bin olur. 50 bin + 10 bin alın size 60 bin. 😘😘😘
|
Küçük bir hesap yaparsak;
benzinli araç 100bin TL dizel araç 125bin TL diyelim. 2 yıl sonra ikisinin de %30 Değer kaybı yaşadığını düşünürsek benzinli 30000TL dizel 37500TL değer kaybedecek. yani dizelde 7500TL daha fazla zarar etmiş olacaksınız. Aynı durumda dizel almak için fazladan ödemiş olduğunuz 30000TL'yi faize yatırmış olsanız(şu anki yüksek faizlerle hesaplamasak bile) 2 yıl için nerden baksanız 7500TL de ordan gelir. Sonuç olarak dizel aldığınız için 15000TL zarar etmiş oldunuz. Aracı 2 yıl(24 ay) sonra sattığımız için bu parayı da 24'e bölersek ayda 625 lira daha fazla para ödemiş oldunuz dizel alarak. Bu parayı çıkarmak için de ayda belli bir km'den daha fazlasını yapmak gerekiyor. Sonuç olarak performans konusu tartışılabilir tabi ki ama ekonomik olarak -az km yapanlar için- benzinli araç almak daha mantıklı oluyor. |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MÜŞAVİR -- 12 Haziran 2019; 11:5:7 > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|