Şimdi Ara

Turbo Dizel Araçların Yağ Eksiltmesi Normal Mi ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
6
Cevap
0
Favori
16.658
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • bakıma gireli 10.000 km olmuş bugün aracın gösterge tablosunda 6 çubuktan 1 tanesi gitmiş kendimde yağ çubuğundan baktım max ile min arasında şuan araç genelde şehir dışında kullanıldı sabit 90-110 arası gidildi
    1.5 dci 110 hp motor normal midir

    Turbo Dizel Araçların Yağ Eksiltmesi Normal Mi ?







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Turbo Dizel Araçların Yağ Eksiltmesi Normal Mi?

    Turbo dizel araçların yağ eksiltmesi, birçok sürücünün karşılaştığı yaygın bir sorundur. Yağ eksiltmenin nedenleri çeşitlilik gösterebilir ve normal kabul edilip edilmediği duruma göre değişir.

    Dizel Motor Yağ Eksiltme Nedenleri:

    • Piston Segmanları: Piston segmanları, motor silindirleri ile pistonlar arasında sızdırmazlık sağlar. Zamanla aşınabilirler ve bu da yağın yanma odasına sızmasına neden olabilir.
    • Turboşarj: Turboşarjlar, motorun daha fazla güç üretmesine yardımcı olur, ancak aynı zamanda yağ sızıntılarına da neden olabilir.
    • EGR Sistemi: Egzoz gazı devridair sistemi (EGR), egzoz gazlarını motora geri göndererek emisyonları azaltır. Ancak bu gazlar yağda biriken kuruma neden olabilir ve bu da yağın bozulmasına ve eksilmesine yol açabilir.
    • Valf Kökü Contaları: Valf kökleri, motorun silindir kapağı ve valfleri arasındaki sızdırmazlığı sağlar. Bu contalar aşınabilir veya sertleşebilir ve bu da yağın yanma odasına sızmasına neden olabilir.

    Normal Yağ Eksiltme Miktarı:

    Küçük miktarlarda yağ eksiltmesi, özellikle yüksek kilometreli araçlarda normal kabul edilebilir. Genel olarak, 1.000 kilometrede 1 litreye kadar yağ eksiltmesi normal kabul edilir.

    Yağ Eksiltmesi Ne Zaman Problem Oluşturur?

    Aşağıdaki durumlarda yağ eksiltmesi bir sorun haline gelebilir:

    • Yağ eksiltmesi 1.000 kilometrede 1 litreden fazlaysa
    • Motor yağı kontrol çubuğu sürekli düşük gösteriyorsa
    • Mavi veya beyaz duman egzozdan çıkıyorsa

    Yağ Eksiltmesini Önleme:

    Yağ eksiltmesini önlemenin en iyi yolu, aracın üreticisinin önerdiği bakım programına uymaktır. Bu, düzenli yağ değişimlerini, filtre değişikliklerini ve diğer gerekli onarımları içerir. Ayrıca, kaliteli motor yağı kullanmak ve aracı aşırı zorlamaktan kaçınmak da yardımcı olabilir.

    Sonuç:

    Turbo dizel araçlarda yağ eksiltmesi yaygın bir sorundur ve nedenleri çeşitlilik gösterebilir. Küçük miktarlarda yağ eksiltmesi normal kabul edilebilirken, aşırı yağ eksiltmesi sorunlara yol açabilir. Aracın bakımına dikkat etmek ve yağ eksiltmesi miktarını izlemek, bu sorunu önlemeye yardımcı olabilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Normal

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 300.000 kilometre devirdiyse normal

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracın yağı 10.000 km olunca epey incelmiştir. Bu da fazla yağ buharına sebep olur. Ayrıca segmanlarda incelmiş yağı tam sıyıramayıp yanma odasına kacmasına neden olabilir. Yani yağ yanar. Bir miktar eksiltme olur.



    Birde incelen yağ fazla buhar yaptığından turboya kaçırıyor olabilir. Bu da yağın eksilmesine sebep olur.



    Turbo kendi içinden yağ kaçırdığı zaman eksozdan beyaz~gri bolca duman atar. Çekişten düşer. Ses yapar.



    Bir de karter havalandırma hortumu turbo emiş hortumu na bağlıdır. Bu iki hortum arasında geri dönüş valfi vardır.



    Motor yağı fazla ise yoğunlaşan yağ buharı bu valf / hor tum üzerinden turboya ulaşır. Terleme denen şey budur.



    Araca gerekenden fazla yağ konulursa motorda yanma odasına ulaşır. Bu da içten içe motoru bitirir. Bu valf bozulursa da yağı sürekli turboya gönderir. Yağ eksilir . Benzinli araçlarda PCV valfi diye geçer.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Gayet normal. Turbosuzda olsa 10000 e gelindiğinde bir miktar eksilir. Yani 4 lt yağ koyduysanız hiç bir motordan 4 lt yağ boşaltamazsınız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aksine yağ azalmayıp artabilir Çünkü partikül filtresine sahip araçların çoğu, rejenerasyon sırasında yağa mazot karıştırıyor. Yağınız inceliyor. Sonra o ince yağ turbo yataklarına gidiyor

    Yeni nesil dizel motorların yağ çubuğunda bir minimum, bir maksimum, bir de maksimumun üzerinde x falan vardır. O çizgi, yağa mazot karışmasındaki maksimum yer. Ondan sonra yağ, kranka çarpmaya başlayabilir.

    "Bunu yapan mühendis ona göre yapmıştır" diye düşünmeyin Elbette mazot yağı inceltti diye hemen elinize almazsınız motoru. Fakat ömrünü yersiniz, özellikle turbonun.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.