Şimdi Ara

aracı valfli olanlar dikkat....yağ eksiltme

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
38
Cevap
2
Favori
18.814
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar biliyorsunuz ki bir çoğumuz araçlarımızda yağ eksiltme olayı ile öyle ya da böyle karşı karşıyayız. Hatta yeni model bir çok opel marka araç 3000 km de motorda yağ bırakmıyor, buna da şahidim. Bu konuda bir çok insan düşünce söylüyor. Bu düşünceler;

    1) Normaldir.
    2) Miktarına göre normaldir/normal değildir.
    3) Miktar belirle. Silindir kompresson ve güç testi yap ona göre yorum yapalım.

    Falan filan düşünceler gidiyorda gidiyor.

    Sanayilerde ise aracınızda yağ eksiltme + çekiş kaybı varsa hele bi de buji yağlıyorsa aklı evvel bilmiş arkadaşlar hemen "sekman" atmak lazım der. Bişi bildiğini zanneden bi çok kullanıcı ve yağ satıcısı da "sekman" lafını diline dolamıştır. ......neyse konuyu fazla uzatmak istemiyorum. Herkes bişi bildiğini söylesede araçta aşırı derecede eksiltme ile birlikte çok fazla çekiş kaybı yoksa ( çekiş kaybı olacaktır illa ama seviyesi önemli ) motora müdahaleye gerek yoktur. Takip etmek yeterlidir. Motora müdahale durumunda da motoru indirmeden ilk önce silindir kapağını açıp kontrol etmek gerekir.

    Malum piyasada sök-tak ustası çok ama yorum yapabilen, ince-ufak şeylere müdahale de karar verme mekanizması sağlam çalışan usta sayısı az. Hatta yok, olsa bile bu tip kararlar az para kazandırdığından işin sahte yoluna gidiyorlar. Ama bazı şeyler vardır ki usta o konuda bilgili ise ne kadar sahtekar olursa olsun doğrusunu yapmak zorundadır. Size örnek veriyorum :

    " Aracımda 1000 km de 300 - 400 gram arası yağ eksiltme mevcut. İş yerimde çalışan aklı evvel ( sonradan öyle olduğunu öğrendim. ) biri 10W 40 yerine 20W 50 yağ kullanmamı önerdi. Bunu ilk önce Speedy servisinde çalışan BMW yetkili servisinden gelme ustama sordum. Senin arabana 10W 40 en fazla 15W 40 olur, bunun dışında 20W 50 senin keçelerini patlatır, sekmanlarını kırar, motoru eline alırsın dedi. Sen 10 000 km de 20 litre bile yağ eksiltsen bu yağları kullanmalısın dedi. Bunu asıl ustama danıştım. Önceki ustanın dediğini anlattım. Ustam ise sağolsun genel manada çok dürüst ve tecrübeli biridir. İlk önce bana o 20W 50 yağ öneren vatandaşla akrabalık derecesini geliştirdi. Sonra ilk ustanın dediğinin bi nebze doğru olduğunu fakat Renault araçların çoğunda gereğinden fazla vizkoziteli yağ kullanmanın en fazla keçeleri dağıtacağını belirtti. Ve anti parantez açtı. "Araçların bir kısmında subap ayarı manueldir, elle yapılır, bir kısmında ise otomatiktir, valfler aracılığı ile yapılır. ( Yani valf demek subap değilmiş. ) Senin aracın valfli. Subap ayarı bu valfler aracılığı ile yağ yardımı ile yapılır. Senin aracında 20W 50 yağ kullanırsan en fazla 2000 km sonra valflerin yağı boşaltamaz ve subapların şakırdamaya başlar. Farkına varamassan motoru eline alır, sanayi esnafını öpmeye başlarsın" dedi........Devam etti....."neden araçlarda özellikle araç valfli ise motorunda veya herhangi bi yerinde 16 valfe, 8 valfe...vs diye yazar biliyor musun, bunun için yazar, bakımını yapacak olana da yardımcı olsun diye yazar" dedi......Yani her iki ustanında düşüncesi motor yaptırmaya kadar gidiyor. "

    Aman aracı valfli olanlar buna dikkat etsin....







  • Benim araç 8 valfli mobil super 5 w 30 kullanıyorum. Yağ eksiltme sorunu yok. Ancak motor ısınıncaya kadar vaflerden ses geliyor. Sonra kendiliğinden kayboluyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: akustik1979

    Benim araç 8 valfli mobil super 5 w 30 kullanıyorum. Yağ eksiltme sorunu yok. Ancak motor ısınıncaya kadar vaflerden ses geliyor. Sonra kendiliğinden kayboluyor.
    dostum aracı valfli olanlar demişsinde.... valfsiz araçtamı oluyor. zaten araçlar 8valf 16valf 20valf vs. vs. oluyor. Farklı birşeyden bahsetmek istedin heralde.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ES3NT -- 13 Kasım 2009; 19:22:26 >
  • Emre BEY;

    Sanırım bir yalnış anlaşılma var. Valf demek subap demek değildir. Her arabada kesinlikle subap vardır ama valf yoktur. Valfler subap ayarını otomatik olarak yağ yardımı ile yapan parçadır. Neden bazı araçlarda 16 v, 8 v yazarken bazılarında hiç bişi yazmaz. Eğer sizin dediğinizden gidersek öyle bişi yazmayan araçlarda subap yok anlamına gelir.

    Ben usta değilim bana söylenen bu.....ama ben bugün gidip tekrar soracağım....
    quote:

    Orijinalden alıntı: emre.s43

    dostum aracı valfli olanlar demişsinde.... valfsiz araçtamı oluyor. zaten araçlar 8valf 16valf 20valf vs. vs. oluyor. Farklı birşeyden bahsetmek istedin heralde.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erman52

    Emre BEY;

    Sanırım bir yalnış anlaşılma var. Valf demek subap demek değildir. Her arabada kesinlikle subap vardır ama valf yoktur. Valfler subap ayarını otomatik olarak yağ yardımı ile yapan parçadır. Neden bazı araçlarda 16 v, 8 v yazarken bazılarında hiç bişi yazmaz. Eğer sizin dediğinizden gidersek öyle bişi yazmayan araçlarda subap yok anlamına gelir.

    Ben usta değilim bana söylenen bu.....ama ben bugün gidip tekrar soracağım....
    quote:

    Orijinalden alıntı: emre.s43

    dostum aracı valfli olanlar demişsinde.... valfsiz araçtamı oluyor. zaten araçlar 8valf 16valf 20valf vs. vs. oluyor. Farklı birşeyden bahsetmek istedin heralde.


    Alıntıları Göster
    Benim araçta bagajda 16 valve yazıyor ama subap ayarı elle yapılıyor.




  • Bak işte bu da yeni bir bilgi.....teşekkür ederim. Sonuç aynı...senin aracın valfli ve daha kalın yağ kullanamassın...
    quote:

    Orijinalden alıntı: medvet

    Benim araçta bagajda 16 valve yazıyor ama subap ayarı elle yapılıyor.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: ES3NT

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    subap =valf ikiside ayni

    ikisde bir seyi acip kapatan kayarak kapatan seylere denir

    devire gore valf zamanlarini ayarlayan sistem farkli ornek vvt-i (toyota) vs vs
    onu ayarlayan sitem farkli hatta bmw de de de vanos olarak vardir o subaplarin zamanlarini degistirir onuda ekzantirik ve subab iticisinin arasindaki ekstra hareketli bir parca ile(hidrolik elekromekanik) araciligili ile yapar benim bildigim

    hatta bmw nin sitesinde bir video var
    http://www.bmw.com/nl/nl/insights/technology/technology_guide/articles/mm_valvetronic.html?content_type=/nl/nl/insights/technology/technology_guide/articles/mm_valvetronic.html&source=/nl/nl/insights/technology/technology_guide/articles/vanos_double_vanos.html&article=mm_valvetronic

    bu sistemin nasil calistigina bakarsiniz




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Eski Araç Benzin Eksiltiyor
    3 hafta önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: polotje

    subap =valf ikiside ayni

    ikisde bir seyi acip kapatan kayarak kapatan seylere denir

    devire gore valf zamanlarini ayarlayan sistem farkli ornek vvt-i (toyota) vs vs
    onu ayarlayan sitem farkli hatta bmw de de de vanos olarak vardir o subaplarin zamanlarini degistirir onuda ekzantirik ve subab iticisinin arasindaki ekstra hareketli bir parca ile(hidrolik elekromekanik) araciligili ile yapar benim bildigim

    hatta bmw nin sitesinde bir video var
    http://www.bmw.com/nl/nl/insights/technology/technology_guide/articles/mm_valvetronic.html?content_type=/nl/nl/insights/technology/technology_guide/articles/mm_valvetronic.html&source=/nl/nl/insights/technology/technology_guide/articles/vanos_double_vanos.html&article=mm_valvetronic

    bu sistemin nasil calistigina bakarsiniz

    Alıntıları Göster
    8 Valf motor


    16Valf motor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ES3NT -- 5 Aralık 2009; 2:52:55 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erman52
    Senin aracın valfli. Subap ayarı bu valfler aracılığı ile yağ yardımı ile yapılır. Senin aracında 20W 50 yağ kullanırsan en fazla 2000 km sonra valflerin yağı boşaltamaz ve subapların şakırdamaya başlar. Farkına varamassan motoru eline alır, sanayi esnafını öpmeye başlarsın" dedi........Devam etti....."neden araçlarda özellikle araç valfli ise motorunda veya herhangi bi yerinde 16 valfe, 8 valfe...vs diye yazar biliyor musun, bunun için yazar, bakımını yapacak olana da yardımcı olsun diye yazar" dedi...

    Ustanızın valf diye kastetiği mekanizmanın uygun adı "hidrolik itici"dir. Boşluksuz valf (veya supap, aynı şey) sistemi de denir. Ayarı vardır ama boşluk değil sıkılık ayarıdır, kolay kolay ayar gerektirmez ama hiç bir zaman ayar gerektirmez de diyemeyiz. Hidrolik olarak çalışır ve boşluğu her devirde yeniden kapatır. Hidrolik sıvısı olarak da motor yağının kendisini kullanır, işte bu yüzden çalışması viskoziteye son derece duyarlıdır. Mesela 16 supaplı 1956 Chevrolet gibi. Tavsiye edilen ideal viskozite 5W-30'dur, bulunmadığı durumlarda düz 30 da kullanılabilir, 40'ı da tolere ederler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    quote:

    Orijinalden alıntı: erman52
    Senin aracın valfli. Subap ayarı bu valfler aracılığı ile yağ yardımı ile yapılır. Senin aracında 20W 50 yağ kullanırsan en fazla 2000 km sonra valflerin yağı boşaltamaz ve subapların şakırdamaya başlar. Farkına varamassan motoru eline alır, sanayi esnafını öpmeye başlarsın" dedi........Devam etti....."neden araçlarda özellikle araç valfli ise motorunda veya herhangi bi yerinde 16 valfe, 8 valfe...vs diye yazar biliyor musun, bunun için yazar, bakımını yapacak olana da yardımcı olsun diye yazar" dedi...

    Ustanızın valf diye kastetiği mekanizmanın uygun adı "hidrolik itici"dir. Boşluksuz valf (veya supap, aynı şey) sistemi de denir. Ayarı vardır ama boşluk değil sıkılık ayarıdır, kolay kolay ayar gerektirmez ama hiç bir zaman ayar gerektirmez de diyemeyiz. Hidrolik olarak çalışır ve boşluğu her devirde yeniden kapatır. Hidrolik sıvısı olarak da motor yağının kendisini kullanır, işte bu yüzden çalışması viskoziteye son derece duyarlıdır. Mesela 16 supaplı 1956 Chevrolet gibi. Tavsiye edilen ideal viskozite 5W-30'dur, bulunmadığı durumlarda düz 30 da kullanılabilir, 40'ı da tolere ederler.
    quote:

    Mesela 16 supaplı 1956 Chevrolet gibi. Tavsiye edilen ideal viskozite 5W-30'dur, bulunmadığı durumlarda düz 30 da kullanılabilir, 40'ı da tolere ederler.


    merakettim acaba bu tavsiye yeni yağlar çıktıktan sonra mı yapıldı ? çünkü eskiden (50 veya 60 larda)multi grade yağlar piyasada yoktu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Mesela 16 supaplı 1956 Chevrolet gibi. Tavsiye edilen ideal viskozite 5W-30'dur, bulunmadığı durumlarda düz 30 da kullanılabilir, 40'ı da tolere ederler.


    merakettim acaba bu tavsiye yeni yağlar çıktıktan sonra mı yapıldı ? çünkü eskiden (50 veya 60 larda)multi grade yağlar piyasada yoktu.

    Alıntıları Göster
    hiç güleceğim yoktu inanın, hele başlığı görünce yani valfli arabalar diye başlıkmı olur?

    hemen yazalım

    1-sibop-sübap-valf-valve yani herneyse sadece tek bir parçadır. motora yakıt-hava (dizelde hava) girişi sağlayan ve egzos çıkışı sağlayan girişleri açıp kapayan kapakçıklardır. ben sibop derim bunlara.

    2-sibop ayarı elle yapılır. eğer arabanın egzantriği üstten ise motor üst kapağını açarsınız (silindir kapağı değil, motor kapağı) orada zaten sibopların yaylarını egzantrik milini vs. görürsünüz. ayarlarsınız.

    3-vanos-vvti-vtec denilen sistem sibopların açık kalma zamanlarını değiştirebilen bir sistemdir. bu sebeple araç örneğin 4000 devirden sonra daha fazla yakıt-hava emer ve gücü artar...

    4-sibop ile yağ yakma meselesi ise yanlızca 1 sebebpten olur. oda sibopların contaları eskimişse... ustaya gidersiniz... sibop contalarını değiştir dersiniz... o da size komple git 1 takım sibop takımı al gel der... yeni takımı takar, ayarını yapar, 50 bin km sonra gene yağ yakmaya başlarsınız...

    5-senin usta şunu demek istemiş.
    araçların egzantrik yani sübap sistemi 2 çeşittir.
    1-üstten egzantrik (ohc denir, çift egzantirkli ise yani 16 v ise dohc denir)
    2-alttan egzantrik (ohv)
    senin usta üstten egzantriklilerde zaten ayarın üstten yapıldığını tekrar söylemeye çalışmış ama sibop contası yerine valf kelimesini kullanmış. alttan egzantrikliler sibop kanaklı olarak yağ yakmaz, yakamaz zaten isteselerde.

    valfsiz arabalar yağ yakmıyomuş demek sadece işi bilenleri güldürür...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Del Boske

    hiç güleceğim yoktu inanın, hele başlığı görünce yani valfli arabalar diye başlıkmı olur?

    hemen yazalım

    1-sibop-sübap-valf-valve yani herneyse sadece tek bir parçadır. motora yakıt-hava (dizelde hava) girişi sağlayan ve egzos çıkışı sağlayan girişleri açıp kapayan kapakçıklardır. ben sibop derim bunlara.

    2-sibop ayarı elle yapılır. eğer arabanın egzantriği üstten ise motor üst kapağını açarsınız (silindir kapağı değil, motor kapağı) orada zaten sibopların yaylarını egzantrik milini vs. görürsünüz. ayarlarsınız.

    3-vanos-vvti-vtec denilen sistem sibopların açık kalma zamanlarını değiştirebilen bir sistemdir. bu sebeple araç örneğin 4000 devirden sonra daha fazla yakıt-hava emer ve gücü artar...

    4-sibop ile yağ yakma meselesi ise yanlızca 1 sebebpten olur. oda sibopların contaları eskimişse... ustaya gidersiniz... sibop contalarını değiştir dersiniz... o da size komple git 1 takım sibop takımı al gel der... yeni takımı takar, ayarını yapar, 50 bin km sonra gene yağ yakmaya başlarsınız...

    5-senin usta şunu demek istemiş.
    araçların egzantrik yani sübap sistemi 2 çeşittir.
    1-üstten egzantrik (ohc denir, çift egzantirkli ise yani 16 v ise dohc denir)
    2-alttan egzantrik (ohv)
    senin usta üstten egzantriklilerde zaten ayarın üstten yapıldığını tekrar söylemeye çalışmış ama sibop contası yerine valf kelimesini kullanmış. alttan egzantrikliler sibop kanaklı olarak yağ yakmaz, yakamaz zaten isteselerde.

    valfsiz arabalar yağ yakmıyomuş demek sadece işi bilenleri güldürür...

    Alıntıları Göster
    ayrıca şunlarıda yazalım

    10-40 kullanan araba 20-50 kullanırsa ne olur?
    daha çok aşınır, daha hızlı ısınır, daha çok yakar, daha az yağlar, motorun ömrünü %10 azaltır, ses yapar, sibop ayarını bozabilir, motorun içindeki kılcak yağlama kanalllarından hızlı olarak geçemez. tıkayabilir. ama bunları 2 günde yapmaz bu yağ... bu kadar kötü değildir. yani...

    yanlışlıkla diyelim 20-50 koydunuz motora. çok da tırstınız... yapılacak iş basittir. yağcılarda açık olarak satılan 10 numara yağdan 3-4 litre alıp mevcut yağını boşalttığınız aracınıza bu yağı koyup ısınıncaya kadar çalıştırın sonra boşaltın. sonra yağ filitresini değiştirip 10-40 yağ koyun ve devam edin...

    keçeler dağılır ne demektir acaba? keçe derken conta demek istendiğini anlıyorum. krank contası-silindir kapak contası-motor kapak contası gibi... motor yağı viskozite artıyor diye ''dağılan'' keçe hiç duymadım şuana kadar...

    lütfen ustayım diyenler bu kadar inanmayın... gerçekten bu işi okumuş iyi bilen adamlara bu konuları danışın...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir
    merakettim acaba bu tavsiye yeni yağlar çıktıktan sonra mı yapıldı ? çünkü eskiden (50 veya 60 larda)multi grade yağlar piyasada yoktu.

    Hafızam beni kısmen yanıltmış, 10W-30 olacak. Bilgisayarımda başka örnekler de var. 1952'den bir servis kılavuzunda multiviskoziteden hiç bahsedilmiyorken, 1957 Studebaker "ana rafineri firmalarının geniş aralıklı yeni trendi" multiviskozteleri, monoviskozite tablosundaki değerlerini karşılaığı sürece tatminkar saydığını yazmış. Buradan çok dereceli yağlar 50'lere ait bir teknoloji gibi görünüyor. Ama piyasada bulunması konusunda pratik olarak haklı olabilirsiniz, benim de o günlerde araba kullananlardan duyduğum iki ana yağ varmış; kışın 20, yazın da 30. Şu anda 20'lik yağların Türkiye'de bulunmaması gibi.

    İki örneğin liste ve ilgili sayfalarını gönderiyorum.

    http://www.oldcarmanualproject.com/manuals/Chevy/1957/index.htm
    http://www.oldcarmanualproject.com/manuals/Chevy/1957/Owners/pages/25_jpg.htm

    http://www.oldcarmanualproject.com/manuals/Olds/1955/Owners/index.htm
    http://www.oldcarmanualproject.com/manuals/Olds/1955/Owners/pages/24%20-%20Page%2021_jpg.htm

    Orjinal dökümanalrın toplandığı bu sitenin başka konularda da ilginizi çekebileceğini düşünüyorum. Mesela 1920'lerde hangi yağların kullanıldığını anlamak mümkün. Veya manuel avanslı Ford T nasıl kullanılır... 1925 Rover'da oksijenle karbon temizlemenin tarifi var, tehlikeli bir işe benziyor ama.




  • Hakan BEY...

    Güleceğiniz varsa gülebilirsiniz. Sonuçta burası forum sitesi ve OBK ve Vezir gibi arkadaşların bile içinden çıkamadığı sorular var.

    Bende eskiden valf=subap biliyordum. Şimdi şöyle düşünelim....

    Biliyoruz ki her araçta subap var...bunu kabul ediyoruz değil mi...Her araçta subap varsa bazı araçların üstünde neden özellikle 8v, 16 v diye yazar. Eğer sizin dediğiniz gibi ise kullanıcının g...z lı olduğunu düşünerek mi "v" diye yazıyorlar. ...buna bakarak "valf=subap" olmadığı çıkarımını yapmış oluyoruz. Senin aracını bilmem ama benim aracımı ben subap ayarına götürdüğümde usta yanağımı okşayıp bana güldü ve seninki otomatik ayar olmaz dedi....Yağ eksiltiyorum 20W 50 yağ kullansam olur mu dediğimde tabiri caizse "8,5 milyar paran varsa senin lagunana biz kısa yoldan komple motor yapalım daha iyi olur, zaman kaybı olmaz" dedi....ve bana subap çalışma ayarını otomatik olarak yapan valf parçasını gösterdi. Benim aracıma kalın yağı koyduğum zaman başıma gelecekleri anlattı ve ilk olarak subapların şakırdamaya başlayacağını söyledi....Daha sonra da subap kesmesi olacağını subap kesmesi ile birlikte iyi bir rektefiyeciyi öpmeye gidebileceğimizi belirtti.

    Tabiki bu konuyu tekrar gidip ustama danışacağım. Tabi senin yazdığınıda aynen ona göstereceğim. Bakalım ne diyecek.


    quote:

    Orijinalden alıntı: Hakan Torun

    hiç güleceğim yoktu inanın, hele başlığı görünce yani valfli arabalar diye başlıkmı olur?

    hemen yazalım

    1-sibop-sübap-valf-valve yani herneyse sadece tek bir parçadır. motora yakıt-hava (dizelde hava) girişi sağlayan ve egzos çıkışı sağlayan girişleri açıp kapayan kapakçıklardır. ben sibop derim bunlara.

    2-sibop ayarı elle yapılır. eğer arabanın egzantriği üstten ise motor üst kapağını açarsınız (silindir kapağı değil, motor kapağı) orada zaten sibopların yaylarını egzantrik milini vs. görürsünüz. ayarlarsınız.

    3-vanos-vvti-vtec denilen sistem sibopların açık kalma zamanlarını değiştirebilen bir sistemdir. bu sebeple araç örneğin 4000 devirden sonra daha fazla yakıt-hava emer ve gücü artar...

    4-sibop ile yağ yakma meselesi ise yanlızca 1 sebebpten olur. oda sibopların contaları eskimişse... ustaya gidersiniz... sibop contalarını değiştir dersiniz... o da size komple git 1 takım sibop takımı al gel der... yeni takımı takar, ayarını yapar, 50 bin km sonra gene yağ yakmaya başlarsınız...

    5-senin usta şunu demek istemiş.
    araçların egzantrik yani sübap sistemi 2 çeşittir.
    1-üstten egzantrik (ohc denir, çift egzantirkli ise yani 16 v ise dohc denir)
    2-alttan egzantrik (ohv)
    senin usta üstten egzantriklilerde zaten ayarın üstten yapıldığını tekrar söylemeye çalışmış ama sibop contası yerine valf kelimesini kullanmış. alttan egzantrikliler sibop kanaklı olarak yağ yakmaz, yakamaz zaten isteselerde.

    valfsiz arabalar yağ yakmıyomuş demek sadece işi bilenleri güldürür...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erman52

    Hakan BEY...

    Güleceğiniz varsa gülebilirsiniz. Sonuçta burası forum sitesi ve OBK ve Vezir gibi arkadaşların bile içinden çıkamadığı sorular var.

    Bende eskiden valf=subap biliyordum. Şimdi şöyle düşünelim....

    Biliyoruz ki her araçta subap var...bunu kabul ediyoruz değil mi...Her araçta subap varsa bazı araçların üstünde neden özellikle 8v, 16 v diye yazar. Eğer sizin dediğiniz gibi ise kullanıcının g...z lı olduğunu düşünerek mi "v" diye yazıyorlar. ...buna bakarak "valf=subap" olmadığı çıkarımını yapmış oluyoruz. Senin aracını bilmem ama benim aracımı ben subap ayarına götürdüğümde usta yanağımı okşayıp bana güldü ve seninki otomatik ayar olmaz dedi....Yağ eksiltiyorum 20W 50 yağ kullansam olur mu dediğimde tabiri caizse "8,5 milyar paran varsa senin lagunana biz kısa yoldan komple motor yapalım daha iyi olur, zaman kaybı olmaz" dedi....ve bana subap çalışma ayarını otomatik olarak yapan valf parçasını gösterdi. Benim aracıma kalın yağı koyduğum zaman başıma gelecekleri anlattı ve ilk olarak subapların şakırdamaya başlayacağını söyledi....Daha sonra da subap kesmesi olacağını subap kesmesi ile birlikte iyi bir rektefiyeciyi öpmeye gidebileceğimizi belirtti.

    Tabiki bu konuyu tekrar gidip ustama danışacağım. Tabi senin yazdığınıda aynen ona göstereceğim. Bakalım ne diyecek.


    quote:

    Orijinalden alıntı: Hakan Torun

    hiç güleceğim yoktu inanın, hele başlığı görünce yani valfli arabalar diye başlıkmı olur?

    hemen yazalım

    1-sibop-sübap-valf-valve yani herneyse sadece tek bir parçadır. motora yakıt-hava (dizelde hava) girişi sağlayan ve egzos çıkışı sağlayan girişleri açıp kapayan kapakçıklardır. ben sibop derim bunlara.

    2-sibop ayarı elle yapılır. eğer arabanın egzantriği üstten ise motor üst kapağını açarsınız (silindir kapağı değil, motor kapağı) orada zaten sibopların yaylarını egzantrik milini vs. görürsünüz. ayarlarsınız.

    3-vanos-vvti-vtec denilen sistem sibopların açık kalma zamanlarını değiştirebilen bir sistemdir. bu sebeple araç örneğin 4000 devirden sonra daha fazla yakıt-hava emer ve gücü artar...

    4-sibop ile yağ yakma meselesi ise yanlızca 1 sebebpten olur. oda sibopların contaları eskimişse... ustaya gidersiniz... sibop contalarını değiştir dersiniz... o da size komple git 1 takım sibop takımı al gel der... yeni takımı takar, ayarını yapar, 50 bin km sonra gene yağ yakmaya başlarsınız...

    5-senin usta şunu demek istemiş.
    araçların egzantrik yani sübap sistemi 2 çeşittir.
    1-üstten egzantrik (ohc denir, çift egzantirkli ise yani 16 v ise dohc denir)
    2-alttan egzantrik (ohv)
    senin usta üstten egzantriklilerde zaten ayarın üstten yapıldığını tekrar söylemeye çalışmış ama sibop contası yerine valf kelimesini kullanmış. alttan egzantrikliler sibop kanaklı olarak yağ yakmaz, yakamaz zaten isteselerde.

    valfsiz arabalar yağ yakmıyomuş demek sadece işi bilenleri güldürür...


    Alıntıları Göster
    20w50 özelikleri 10w40 kulanan otomatik süpap ayarını kendi yapan motorlarda kulanılamaz,çünkü burda süpap zamanlarını ayarlayan hidrolik iticiler 10w40 yağa göre tasarlanmıştır,kısa sürede bu sistemi ele alırsınız....




  • çok güzel dökümanlar koymussunuz benim de bilmediğim veya kulaktan dolma olanları (30 yıl önce herşey kulaktankulağa aktarılır idi)gerçek katalogundan mile bakımlarını görerek karşılaştırma olanağı oldu. Bilgi paylaşıldıkça güzeldir.


    quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir
    merakettim acaba bu tavsiye yeni yağlar çıktıktan sonra mı yapıldı ? çünkü eskiden (50 veya 60 larda)multi grade yağlar piyasada yoktu.

    Hafızam beni kısmen yanıltmış, 10W-30 olacak. Bilgisayarımda başka örnekler de var. 1952'den bir servis kılavuzunda multiviskoziteden hiç bahsedilmiyorken, 1957 Studebaker "ana rafineri firmalarının geniş aralıklı yeni trendi" multiviskozteleri, monoviskozite tablosundaki değerlerini karşılaığı sürece tatminkar saydığını yazmış. Buradan çok dereceli yağlar 50'lere ait bir teknoloji gibi görünüyor. Ama piyasada bulunması konusunda pratik olarak haklı olabilirsiniz, benim de o günlerde araba kullananlardan duyduğum iki ana yağ varmış; kışın 20, yazın da 30. Şu anda 20'lik yağların Türkiye'de bulunmaması gibi.

    İki örneğin liste ve ilgili sayfalarını gönderiyorum.

    http://www.oldcarmanualproject.com/manuals/Chevy/1957/index.htm
    http://www.oldcarmanualproject.com/manuals/Chevy/1957/Owners/pages/25_jpg.htm

    http://www.oldcarmanualproject.com/manuals/Olds/1955/Owners/index.htm
    http://www.oldcarmanualproject.com/manuals/Olds/1955/Owners/pages/24%20-%20Page%2021_jpg.htm

    Orjinal dökümanalrın toplandığı bu sitenin başka konularda da ilginizi çekebileceğini düşünüyorum. Mesela 1920'lerde hangi yağların kullanıldığını anlamak mümkün. Veya manuel avanslı Ford T nasıl kullanılır... 1925 Rover'da oksijenle karbon temizlemenin tarifi var, tehlikeli bir işe benziyor ama.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    çok güzel dökümanlar koymussunuz benim de bilmediğim veya kulaktan dolma olanları (30 yıl önce herşey kulaktankulağa aktarılır idi)gerçek katalogundan mile bakımlarını görerek karşılaştırma olanağı oldu. Bilgi paylaşıldıkça güzeldir.


    quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir
    merakettim acaba bu tavsiye yeni yağlar çıktıktan sonra mı yapıldı ? çünkü eskiden (50 veya 60 larda)multi grade yağlar piyasada yoktu.

    Hafızam beni kısmen yanıltmış, 10W-30 olacak. Bilgisayarımda başka örnekler de var. 1952'den bir servis kılavuzunda multiviskoziteden hiç bahsedilmiyorken, 1957 Studebaker "ana rafineri firmalarının geniş aralıklı yeni trendi" multiviskozteleri, monoviskozite tablosundaki değerlerini karşılaığı sürece tatminkar saydığını yazmış. Buradan çok dereceli yağlar 50'lere ait bir teknoloji gibi görünüyor. Ama piyasada bulunması konusunda pratik olarak haklı olabilirsiniz, benim de o günlerde araba kullananlardan duyduğum iki ana yağ varmış; kışın 20, yazın da 30. Şu anda 20'lik yağların Türkiye'de bulunmaması gibi.

    İki örneğin liste ve ilgili sayfalarını gönderiyorum.

    http://www.oldcarmanualproject.com/manuals/Chevy/1957/index.htm
    http://www.oldcarmanualproject.com/manuals/Chevy/1957/Owners/pages/25_jpg.htm

    http://www.oldcarmanualproject.com/manuals/Olds/1955/Owners/index.htm
    http://www.oldcarmanualproject.com/manuals/Olds/1955/Owners/pages/24%20-%20Page%2021_jpg.htm

    Orjinal dökümanalrın toplandığı bu sitenin başka konularda da ilginizi çekebileceğini düşünüyorum. Mesela 1920'lerde hangi yağların kullanıldığını anlamak mümkün. Veya manuel avanslı Ford T nasıl kullanılır... 1925 Rover'da oksijenle karbon temizlemenin tarifi var, tehlikeli bir işe benziyor ama.


    Alıntıları Göster
    @carbon 12 ,

    arkadaşımızın koyduğu dökümanlar çok güzel ancak bugunkü yağlar ile o zaman üretilenler arasına katagori ve içerik açızından farklar var. Viskositeler dışında bazı çinko ve fosfor oranları açısından SM class olanları eski klasik araçları yağalamada haar verebiliyor. Antika aracı olan varsa ekteki yazıyı okusunlar özellikle 1960 ve öncesi için.

    http://www.centralpastreetmachines.org/Items-Interest/Modern%20Oil.html

    http://www.classiccarmotoroil.com/articles.html



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 20 Kasım 2009; 12:21:38 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erman52

    Hakan BEY...

    Güleceğiniz varsa gülebilirsiniz. Sonuçta burası forum sitesi ve OBK ve Vezir gibi arkadaşların bile içinden çıkamadığı sorular var.

    Bende eskiden valf=subap biliyordum. Şimdi şöyle düşünelim....

    Biliyoruz ki her araçta subap var...bunu kabul ediyoruz değil mi...Her araçta subap varsa bazı araçların üstünde neden özellikle 8v, 16 v diye yazar. Eğer sizin dediğiniz gibi ise kullanıcının g...z lı olduğunu düşünerek mi "v" diye yazıyorlar. ...buna bakarak "valf=subap" olmadığı çıkarımını yapmış oluyoruz. Senin aracını bilmem ama benim aracımı ben subap ayarına götürdüğümde usta yanağımı okşayıp bana güldü ve seninki otomatik ayar olmaz dedi....Yağ eksiltiyorum 20W 50 yağ kullansam olur mu dediğimde tabiri caizse "8,5 milyar paran varsa senin lagunana biz kısa yoldan komple motor yapalım daha iyi olur, zaman kaybı olmaz" dedi....ve bana subap çalışma ayarını otomatik olarak yapan valf parçasını gösterdi. Benim aracıma kalın yağı koyduğum zaman başıma gelecekleri anlattı ve ilk olarak subapların şakırdamaya başlayacağını söyledi....Daha sonra da subap kesmesi olacağını subap kesmesi ile birlikte iyi bir rektefiyeciyi öpmeye gidebileceğimizi belirtti.

    Tabiki bu konuyu tekrar gidip ustama danışacağım. Tabi senin yazdığınıda aynen ona göstereceğim. Bakalım ne diyecek.


    quote:

    Orijinalden alıntı: Hakan Torun

    hiç güleceğim yoktu inanın, hele başlığı görünce yani valfli arabalar diye başlıkmı olur?

    hemen yazalım

    1-sibop-sübap-valf-valve yani herneyse sadece tek bir parçadır. motora yakıt-hava (dizelde hava) girişi sağlayan ve egzos çıkışı sağlayan girişleri açıp kapayan kapakçıklardır. ben sibop derim bunlara.

    2-sibop ayarı elle yapılır. eğer arabanın egzantriği üstten ise motor üst kapağını açarsınız (silindir kapağı değil, motor kapağı) orada zaten sibopların yaylarını egzantrik milini vs. görürsünüz. ayarlarsınız.

    3-vanos-vvti-vtec denilen sistem sibopların açık kalma zamanlarını değiştirebilen bir sistemdir. bu sebeple araç örneğin 4000 devirden sonra daha fazla yakıt-hava emer ve gücü artar...

    4-sibop ile yağ yakma meselesi ise yanlızca 1 sebebpten olur. oda sibopların contaları eskimişse... ustaya gidersiniz... sibop contalarını değiştir dersiniz... o da size komple git 1 takım sibop takımı al gel der... yeni takımı takar, ayarını yapar, 50 bin km sonra gene yağ yakmaya başlarsınız...

    5-senin usta şunu demek istemiş.
    araçların egzantrik yani sübap sistemi 2 çeşittir.
    1-üstten egzantrik (ohc denir, çift egzantirkli ise yani 16 v ise dohc denir)
    2-alttan egzantrik (ohv)
    senin usta üstten egzantriklilerde zaten ayarın üstten yapıldığını tekrar söylemeye çalışmış ama sibop contası yerine valf kelimesini kullanmış. alttan egzantrikliler sibop kanaklı olarak yağ yakmaz, yakamaz zaten isteselerde.

    valfsiz arabalar yağ yakmıyomuş demek sadece işi bilenleri güldürür...




    istediğinizi yapmakta özgürsünüz. ama sonuçta benim dediklerime geleceksiniz.
    öncelikle sübap-sibop dediğimiz parçanın ingilizce ve almanca ismi valve italyanca ismi ise valvoledir. tum araçlarda en az silindir başına 2 sibop yada valve vardır. yani 4 silindirli bir motorun 6 v olması mümkün değil.
    1990 lara kadar küçük ve orta sınıftaki arabaların hepsi 8 v idi. daha sonra bu araçlar 16 v oldular.
    bunu kimi araçlar arkalarına 16v yazarak (opel fiat) kimi araçlar twincam yazarak (toyota) kimileride dohc (honda) yazarka belli etmeye başladılar.
    silindir başına 2 sibop yerine 4 siboba geçilmesi uygulamasının tek amacı verimin artmasıdır. hatta vw ve audilerde kullanılan 1.8 litre hacimli motor silindir başına 5v içerir. o yuzden bu arabalarda 1.8 lt 20v açıklamasını görebilirisiniz.

    aklınızda valve yada sibop mantığınızı kurmaya çalışıyorum...

    diğer yandan sibopların ayarı dediğimiz şey ise şudur; sibop zamanlaması.... yani emme sibopları ne zaman açılacak? egzos sibopları ne zaman açılacak? zamanlama hatalı ise gereksiz bir şamada motora yakıt girebilir. o zamanda gereksiz tuketim olur ayrıca yanma verimi düşeceği için çiğ yakıt olayı meydana gelebilir mesela. egzos sibopları içinde bu durum önemlidir.

    peki ayar nasıl yapılır = manuel yapılır. başka yapılmaz.
    peki senin usta ne demek istiyor.
    şunu demek istiyor. sibopları kontrol eden ve gerekli zamanlamayı yapan kendi ekseninmde motora bağlı olan bir çubuk olan egzantrik mili (camshaft) diye bir parça vardır. siboplar bu mile tutturlumuştur. ama tutan yerlerinde kam dediğimiz (ingilizce cam) dügün olmayan bir uçları svri parçalar vardır. bu parçalar camshaft dönerken valveleri hareket ettirirler. subap ayarı ise bu kamların sivri uçlarını doğru yere getirip sıkmaktır. motorlu araçlar tarihinde bu kamları kendinec ayarlayabilen bir sistem daha üretilmedi ve üretilmeside pek mümkün değil.
    peki usta sallıyormu?
    hayır şunu demeye çalışıyor, bu kamlar ve sibopların uçları devamlı olarak ters yönde dönerler. e bunlarda metal sonuçta. döne döne aşınmaşın diye bunlarında yağlanması gerekli tabi. ama basınç olmadığı için bunların döndüğü yerde viskozite çok kalın olmamalı ki aşınmasınlar...

    peki sübap (valve) ile yağ yakmanın ne ilgisi olabilir? şudur; subapların kapalı olduğu konumda silindirin içindeki basıncı korumak için hava almasın diye subapların contaları olmak zorundadır. ama bu contalar aşınır. isterseniz 0w30 yağ koyun bunlar aşınır. araç yağ eksiltiyor ama performansı değişmiyor ise, keçe veya contalardan da sızıntı olmuyor ise ilk önce sübap contaları akla gelmelidir.

    size son sözüm; benim dediklerime geleceksiniz ama bunu ukalalık için söylemiyorum çünkü ortalıkta şöyledir böyledir diye sallayan çok maalesef.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Del Boske

    quote:

    Orijinalden alıntı: erman52

    Hakan BEY...

    Güleceğiniz varsa gülebilirsiniz. Sonuçta burası forum sitesi ve OBK ve Vezir gibi arkadaşların bile içinden çıkamadığı sorular var.

    Bende eskiden valf=subap biliyordum. Şimdi şöyle düşünelim....

    Biliyoruz ki her araçta subap var...bunu kabul ediyoruz değil mi...Her araçta subap varsa bazı araçların üstünde neden özellikle 8v, 16 v diye yazar. Eğer sizin dediğiniz gibi ise kullanıcının g...z lı olduğunu düşünerek mi "v" diye yazıyorlar. ...buna bakarak "valf=subap" olmadığı çıkarımını yapmış oluyoruz. Senin aracını bilmem ama benim aracımı ben subap ayarına götürdüğümde usta yanağımı okşayıp bana güldü ve seninki otomatik ayar olmaz dedi....Yağ eksiltiyorum 20W 50 yağ kullansam olur mu dediğimde tabiri caizse "8,5 milyar paran varsa senin lagunana biz kısa yoldan komple motor yapalım daha iyi olur, zaman kaybı olmaz" dedi....ve bana subap çalışma ayarını otomatik olarak yapan valf parçasını gösterdi. Benim aracıma kalın yağı koyduğum zaman başıma gelecekleri anlattı ve ilk olarak subapların şakırdamaya başlayacağını söyledi....Daha sonra da subap kesmesi olacağını subap kesmesi ile birlikte iyi bir rektefiyeciyi öpmeye gidebileceğimizi belirtti.

    Tabiki bu konuyu tekrar gidip ustama danışacağım. Tabi senin yazdığınıda aynen ona göstereceğim. Bakalım ne diyecek.


    quote:

    Orijinalden alıntı: Hakan Torun

    hiç güleceğim yoktu inanın, hele başlığı görünce yani valfli arabalar diye başlıkmı olur?

    hemen yazalım

    1-sibop-sübap-valf-valve yani herneyse sadece tek bir parçadır. motora yakıt-hava (dizelde hava) girişi sağlayan ve egzos çıkışı sağlayan girişleri açıp kapayan kapakçıklardır. ben sibop derim bunlara.

    2-sibop ayarı elle yapılır. eğer arabanın egzantriği üstten ise motor üst kapağını açarsınız (silindir kapağı değil, motor kapağı) orada zaten sibopların yaylarını egzantrik milini vs. görürsünüz. ayarlarsınız.

    3-vanos-vvti-vtec denilen sistem sibopların açık kalma zamanlarını değiştirebilen bir sistemdir. bu sebeple araç örneğin 4000 devirden sonra daha fazla yakıt-hava emer ve gücü artar...

    4-sibop ile yağ yakma meselesi ise yanlızca 1 sebebpten olur. oda sibopların contaları eskimişse... ustaya gidersiniz... sibop contalarını değiştir dersiniz... o da size komple git 1 takım sibop takımı al gel der... yeni takımı takar, ayarını yapar, 50 bin km sonra gene yağ yakmaya başlarsınız...

    5-senin usta şunu demek istemiş.
    araçların egzantrik yani sübap sistemi 2 çeşittir.
    1-üstten egzantrik (ohc denir, çift egzantirkli ise yani 16 v ise dohc denir)
    2-alttan egzantrik (ohv)
    senin usta üstten egzantriklilerde zaten ayarın üstten yapıldığını tekrar söylemeye çalışmış ama sibop contası yerine valf kelimesini kullanmış. alttan egzantrikliler sibop kanaklı olarak yağ yakmaz, yakamaz zaten isteselerde.

    valfsiz arabalar yağ yakmıyomuş demek sadece işi bilenleri güldürür...




    istediğinizi yapmakta özgürsünüz. ama sonuçta benim dediklerime geleceksiniz.
    öncelikle sübap-sibop dediğimiz parçanın ingilizce ve almanca ismi valve italyanca ismi ise valvoledir. tum araçlarda en az silindir başına 2 sibop yada valve vardır. yani 4 silindirli bir motorun 6 v olması mümkün değil.
    1990 lara kadar küçük ve orta sınıftaki arabaların hepsi 8 v idi. daha sonra bu araçlar 16 v oldular.
    bunu kimi araçlar arkalarına 16v yazarak (opel fiat) kimi araçlar twincam yazarak (toyota) kimileride dohc (honda) yazarka belli etmeye başladılar.
    silindir başına 2 sibop yerine 4 siboba geçilmesi uygulamasının tek amacı verimin artmasıdır. hatta vw ve audilerde kullanılan 1.8 litre hacimli motor silindir başına 5v içerir. o yuzden bu arabalarda 1.8 lt 20v açıklamasını görebilirisiniz.

    aklınızda valve yada sibop mantığınızı kurmaya çalışıyorum...

    diğer yandan sibopların ayarı dediğimiz şey ise şudur; sibop zamanlaması.... yani emme sibopları ne zaman açılacak? egzos sibopları ne zaman açılacak? zamanlama hatalı ise gereksiz bir şamada motora yakıt girebilir. o zamanda gereksiz tuketim olur ayrıca yanma verimi düşeceği için çiğ yakıt olayı meydana gelebilir mesela. egzos sibopları içinde bu durum önemlidir.

    peki ayar nasıl yapılır = manuel yapılır. başka yapılmaz.
    peki senin usta ne demek istiyor.
    şunu demek istiyor. sibopları kontrol eden ve gerekli zamanlamayı yapan kendi ekseninmde motora bağlı olan bir çubuk olan egzantrik mili (camshaft) diye bir parça vardır. siboplar bu mile tutturlumuştur. ama tutan yerlerinde kam dediğimiz (ingilizce cam) dügün olmayan bir uçları svri parçalar vardır. bu parçalar camshaft dönerken valveleri hareket ettirirler. subap ayarı ise bu kamların sivri uçlarını doğru yere getirip sıkmaktır. motorlu araçlar tarihinde bu kamları kendinec ayarlayabilen bir sistem daha üretilmedi ve üretilmeside pek mümkün değil.
    peki usta sallıyormu?
    hayır şunu demeye çalışıyor, bu kamlar ve sibopların uçları devamlı olarak ters yönde dönerler. e bunlarda metal sonuçta. döne döne aşınmaşın diye bunlarında yağlanması gerekli tabi. ama basınç olmadığı için bunların döndüğü yerde viskozite çok kalın olmamalı ki aşınmasınlar...

    peki sübap (valve) ile yağ yakmanın ne ilgisi olabilir? şudur; subapların kapalı olduğu konumda silindirin içindeki basıncı korumak için hava almasın diye subapların contaları olmak zorundadır. ama bu contalar aşınır. isterseniz 0w30 yağ koyun bunlar aşınır. araç yağ eksiltiyor ama performansı değişmiyor ise, keçe veya contalardan da sızıntı olmuyor ise ilk önce sübap contaları akla gelmelidir.

    size son sözüm; benim dediklerime geleceksiniz ama bunu ukalalık için söylemiyorum çünkü ortalıkta şöyledir böyledir diye sallayan çok maalesef.

    Alıntıları Göster
    sşunu tekrar hatırlatıyorum

    4 zamanlı benzin motorlarında (wankel motor hariç)
    her silindir için minimum 2 sübap olmak üzere

    eğer araç 4 silindirliyse en az 8 sübap vardır. araç çift egzantrikliyse 16 sübap vardır.

    sübap kelimesinin diğer adı valve dir. yada valf.

    16 v yazan arabanın arkasında herhangi birşey yazmayan bir arabadan hiçbir farkı yoktur.

    mesela astra 1.6 benzinli aracın arkasında şöyle yazar = opel astra 1.6 16v
    honda civic 1.6 benz,nli araçtada şu yazar = honda civic

    ama civicte 16v motorludur. yani 16v demek ayrı birşeyi ifade etmez.

    ayrıca sübabı ve egzantriği olmayan bir motor daha icat edilmedi ve dilmeside pek mümkün değil. diğer yandan hem subabı olup ayrıca valfıda olan araba diye bişey yoktur. motorların hepsi subaplıdır yani valflidir. motoruna göre değişir 8v 16 v 24 v 32 v gibi...

    diğer yandan sübap ayarının otomatik yapılıyor olmasıda mumkun değildir. subap ayarı fabrikadayken yapılır. motoru açtırmazsanız yada trigeri koparmazsanız bir daha ayarı bozulmaz ve durup dururkende ellenmez. o otomatik ayar gerektirmeyen denilen sübaplar yeni nesil motorların subap sistemidir. üstten egzantrikli motorların subap ayarı bozulmaz. usta bu durumu otomatik deyip geçiştirebilir.

    otomatik olabilecek tek şey subap zamanlamasını kontorl edebilen sistemdir. tam adı değişken zamanlamalı subap sistemidir. veya vtec desem vanos desem belki hatırlarsınız.
    umarım anlaşılır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Del Boske -- 20 Kasım 2009; 20:27:46 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Del Boske

    sşunu tekrar hatırlatıyorum

    4 zamanlı benzin motorlarında (wankel motor hariç)
    her silindir için minimum 2 sübap olmak üzere

    eğer araç 4 silindirliyse en az 8 sübap vardır. araç çift egzantrikliyse 16 sübap vardır.

    sübap kelimesinin diğer adı valve dir. yada valf.

    16 v yazan arabanın arkasında herhangi birşey yazmayan bir arabadan hiçbir farkı yoktur.

    mesela astra 1.6 benzinli aracın arkasında şöyle yazar = opel astra 1.6 16v
    honda civic 1.6 benz,nli araçtada şu yazar = honda civic

    ama civicte 16v motorludur. yani 16v demek ayrı birşeyi ifade etmez.

    ayrıca sübabı ve egzantriği olmayan bir motor daha icat edilmedi ve dilmeside pek mümkün değil. diğer yandan hem subabı olup ayrıca valfıda olan araba diye bişey yoktur. motorların hepsi subaplıdır yani valflidir. motoruna göre değişir 8v 16 v 24 v 32 v gibi...

    diğer yandan sübap ayarının otomatik yapılıyor olmasıda mumkun değildir. subap ayarı fabrikadayken yapılır. motoru açtırmazsanız yada trigeri koparmazsanız bir daha ayarı bozulmaz ve durup dururkende ellenmez. o otomatik ayar gerektirmeyen denilen sübaplar yeni nesil motorların subap sistemidir. üstten egzantrikli motorların subap ayarı bozulmaz. usta bu durumu otomatik deyip geçiştirebilir.

    otomatik olabilecek tek şey subap zamanlamasını kontorl edebilen sistemdir. tam adı değişken zamanlamalı subap sistemidir. veya vtec desem vanos desem belki hatırlarsınız.
    umarım anlaşılır.


    Alıntıları Göster
    Peki 10w-40 ile 10w-60 yaglar arasinda viskozite acisindan fark var midir? Benim aracim da yag yakiyor, performansi ayni, subap contalarindan supheleniyorum. Normalde 10w-40 yag kullaniyorum ancak bu forumda yag yakan bir arkadas 10w-60 kullaninca yag eksiltmenin kesildigini yazmisti. 10w-60 bu yuzden kullanmayi dusunuyorum, ne dersiniz?




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.