Şimdi Ara

motor yağ mı eksiltiyor yoksa yağ mı yakıyor ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
12
Cevap
2
Favori
30.993
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar bende bi 99 model 1.6 xsara var araba 6 yıldır bende aldığımda 90000km deydi şimdi 183000km de araca 93000 km dir lpg ile biniyorum. aracı aldığım ilk iki yıl yağ yakma sorunu yoktu sonraki yıllarda 3 yılda 5000 km de 1 litre kadar eksiltiyordu. ustalar buna lpg li olduğu için normal diyorlardı. ancak son 1 yıldır aracımda 1000 km de 1 litre yağ yok oluyor. ancak ben bu noktada acaba yağ mı yakıyor yağ mı eksitlitiyor onu bilemedim.
    1-) sabahları çalıştırdığımda beyaz duman atıyor
    2-) araba çok çabuk gaza boğuluyor ilk marşda almazsa ikinci marşta zor alıyor ve duman altı oluyor arabanın etrafı
    3-)arabayı park ettiğimde arasıra arabanın motor kısmının altında 3-4 damla yağ görüyorum
    4-) motor bloğunun etrafı yağlanıyor contaların kenarları
    5-)motor bloğunun altı simsiyah yağlanıyor. arabanın altına eğilip bakıldığında çok net görülüyor.
    6-) araç giderken duman atma yok yani çok ayrıntılı incelemedim ama aracım giderken bende başka bir araçla arkasından izledim eksozdan duman atmayı göremedim.

    bunu nasıl anlayabilirim. ustaya götürdüm dedim ki bu araba 1000 km de 1 litre yağ yakıyor. usta rektefiye yapmak lazım dedi. ama ben nedense kendimi bi türlü rektefiyeye inandıramıyorum. neden? yukarıda saydığım nedenlerden dolayı.

    ha bi de şunu söyliyeyim arabayı ben bu 93000km zarfında hiç zorlamadım gayet sakin bir şekilde arabayı devrinde sürdüm.

    ustalar beni yeyip yeyip gönderecekler diye de içim içimi kemiriyor tanıdığım bir usta da yok.







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Motor Yağ Eksiliyor Ama Yağ Yakmıyor: Nedenleri ve Çözümleri

    Bir araç sahibi olarak, aracınızın yağ seviyesini düzenli olarak kontrol etmeniz çok önemlidir. Yağ seviyesinde bir düşüş, aracınızın performansı ve sağlığı için ciddi sonuçlar doğurabilir. Ancak, aracınız yağ eksiltiyorsa ancak duman atmıyorsa nedenini ve çözümünü belirlemek kafa karıştırıcı olabilir.

    Yağ Eksiltme Ama Yağ Yakmama Nedenleri:

    • Subaplardan Yağ Kaçırması: Subaplar, hava ve yakıt karışımının motor silindirlerine girmesine izin veren valflerdir. Subap lastikleri aşınmışsa veya hasar görmüşse, yağın silindirlere sızmasına neden olarak yağ eksilmesine yol açabilir.
    • Yeni Yapılan Motor: Yeni yapılan motorlarda, piston segmanlarının yerleşmesi ve krank mili yataklarının sıkılaşması zaman alır. Bu süre zarfında, normalden biraz daha fazla yağ eksilmesi görülebilir.
    • Conta Yanıkları: Silindir kapağı contası veya yağ karteri contası hasar görmüşse, motor yağı dışarı sızabilir ve yağ eksilmesine neden olabilir.
    • Diğer Sızıntılar: Yağ keçeleri, borular veya diğer bileşenlerdeki sızıntılar da yağ eksilmesine yol açabilir.

    Yağ Eksiltme Sorununun Çözümü:

    Yağ eksiltme sorununun çözümü, altta yatan nedene bağlıdır:

    • Subaplardan Yağ Kaçırması: Hasarlı veya aşınmış subap lastikleri değiştirilmelidir.
    • Yeni Yapılan Motor: Motorun yerleşmesine ve sıkılaşmasına izin vermek için aracınızı üreticinin önerdiği şekilde kullanın.
    • Conta Yanıkları: Hasarlı contalar onarılmalı veya değiştirilmelidir.
    • Diğer Sızıntılar: Sızıntının kaynağını belirleyin ve hasarlı bileşenleri onarın veya değiştirin.

    Önemli Hususlar:

    • Yağ seviyenizi düzenli olarak kontrol edin ve gerekirse yağ ekleyin.
    • Motorunuz yağ eksiltiyorsa ve duman atmıyorsa, derhal yetkili bir servis merkezine başvurun.
    • Yağ eksiltme sorunu çözülmezse, motorunuz ciddi hasar görebilir.
    • Subap lastiklerinin ve contaların düzenli olarak bakımı, yağ eksiltme sorunlarının önlenmesine yardımcı olabilir.
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • 3 hususa bakılması gerekli. Öncelikle mecburen silindir kapağı açılacak, sübaplar, sübap lastikleri kontrol edilecek. Yıpranma varsa onarılacak. Piston boşlukları kontrol edilecek, yıpranma varsa rektefiye gerekebilir. Sonrasında sıfır silindir kapak contası ve diğer kaçıran contalar değiştirilecek.

    Aracınız eksilttiği miktarın ne kadarını yakıyor ne kadarını contalardan kaçırıyor ancak bu şekilde bulabilirsiniz.
  • Aracın keçelerden kaçırdığı yağın durumu ney ne kadar kaçırıyor?Üst kapak contası ve subap lastikleri en son ne zaman değişti veya bir sıkıntı olabilirmi?Ayrıca üst kapak açıldığında pistonları durumunada bakmak lazım kompresyon ölçümü yapılması lazım ne durumda?Bunlara bakılarak sorun anlaşılabilir.
  • aracın kapak contası dahil hiç birşeyi değişmedi. ben bineli beri de motoruna bir kez dahi anahtar vurulmadı yani 93 bin km dir motoruna tek bir anahtar bile bırakın değdirmeyi yaklaştırmadım bile.
    üst kapak contasının kenarlarından baya kaçırıyor ama 1 litre de kaçırmıyordur heralde. ancak motor bloğunun altında bayağı bi kaçak var. dedim ya bazen arabayı park ettiğimde 3-4 damla yağ oluyor yerde.

    işin aslı motoru da açtırmak hiç içimden gelmiyor ustalara güvenemiyorum daha arabama kimsenin eli değmedi de gerekiyosa usta eli değecek heralde anlattıklarınıza göre de peki bu ilk çalışmada duman atmayla ilgili bi fikriniz olabilir mi acaba?
  • benzeri benimde başıma geldi. kaputu açtığımda motor bloğunun alt kısmında belirgin bir yağ sızması gördüm. doğruca ustama gittim. motoru güvenli bir şekilde yıkat, fazla yol yapmadan ertesi gün gel dedi. amaç yağ tam olarak nerden atıyor onu bulmak. araba 5 yaşındaydı bu dediğim olduğu zaman. km ise 100.000 civarındaydı. 1 TL lik bir oring conta var, o özelliğini kaybetmiş. zamanla olan bir şey yani. bir arıza değil. onu değiştirdik. sıkıntı kalmadı.. aracınız park halinde iken damlatıyorsa motor yağ yakmıyordur, illa buna benzer biryerden kaçak vardır..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: esat_emin

    aracın kapak contası dahil hiç birşeyi değişmedi. ben bineli beri de motoruna bir kez dahi anahtar vurulmadı yani 93 bin km dir motoruna tek bir anahtar bile bırakın değdirmeyi yaklaştırmadım bile.
    üst kapak contasının kenarlarından baya kaçırıyor ama 1 litre de kaçırmıyordur heralde. ancak motor bloğunun altında bayağı bi kaçak var. dedim ya bazen arabayı park ettiğimde 3-4 damla yağ oluyor yerde.

    işin aslı motoru da açtırmak hiç içimden gelmiyor ustalara güvenemiyorum daha arabama kimsenin eli değmedi de gerekiyosa usta eli değecek heralde anlattıklarınıza göre de peki bu ilk çalışmada duman atmayla ilgili bi fikriniz olabilir mi acaba?

    İlk çalışmadan eksozdan çıkanın yağ dumanı mı? yoksa buharmı olduğunu bilmek lazım. Buharsa normaldir, hatta motorunuz iyidir anlamı çıkabilir. Eğer yağ dumanı ise, ve sadece ilk çalıştırmada var sonra kesiliyorsa. Motor dururken sübaplardan hafif sızıntı yapıyordur yağ, ilk çalıştırmada yakıp atıyordur diyebiliriz.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: esat_emin

    arkadaşlar bende bi 99 model 1.6 xsara var araba 6 yıldır bende aldığımda 90000km deydi şimdi 183000km de araca 93000 km dir lpg ile biniyorum. aracı aldığım ilk iki yıl yağ yakma sorunu yoktu sonraki yıllarda 3 yılda 5000 km de 1 litre kadar eksiltiyordu. ustalar buna lpg li olduğu için normal diyorlardı. ancak son 1 yıldır aracımda 1000 km de 1 litre yağ yok oluyor. ancak ben bu noktada acaba yağ mı yakıyor yağ mı eksitlitiyor onu bilemedim.
    1-) sabahları çalıştırdığımda beyaz duman atıyor
    2-) araba çok çabuk gaza boğuluyor ilk marşda almazsa ikinci marşta zor alıyor ve duman altı oluyor arabanın etrafı
    3-)arabayı park ettiğimde arasıra arabanın motor kısmının altında 3-4 damla yağ görüyorum
    4-) motor bloğunun etrafı yağlanıyor contaların kenarları
    5-)motor bloğunun altı simsiyah yağlanıyor. arabanın altına eğilip bakıldığında çok net görülüyor.
    6-) araç giderken duman atma yok yani çok ayrıntılı incelemedim ama aracım giderken bende başka bir araçla arkasından izledim eksozdan duman atmayı göremedim.

    bunu nasıl anlayabilirim. ustaya götürdüm dedim ki bu araba 1000 km de 1 litre yağ yakıyor. usta rektefiye yapmak lazım dedi. ama ben nedense kendimi bi türlü rektefiyeye inandıramıyorum. neden? yukarıda saydığım nedenlerden dolayı.

    ha bi de şunu söyliyeyim arabayı ben bu 93000km zarfında hiç zorlamadım gayet sakin bir şekilde arabayı devrinde sürdüm.

    ustalar beni yeyip yeyip gönderecekler diye de içim içimi kemiriyor tanıdığım bir usta da yok.

    Kompresyon testi yaptırıp rektefiye konusunda fikir sahibi olabilirsiniz. Silindire yağın nasıl gittiği önemli rektefiye yapılacak diye bir şart yok. Altta yağ görüyorsanız karter tapası, contası ve yağ müşürü mutlak suretle kontrol edilmelidir. Alt kısımda yağ gördüğünüze göre burada sorun olduğu bir gerçek. Saygılar.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Motor yağ atıyor
    18 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • arkadaşlarım size çok teşekkür ediyorum ilginiz için ama inanınki ben bu motoru 3-4 ustaya gösterdim hiçbiri sizin kadar ilgilenmedi.bana durumu anlatmadı hepside rektefiye deyip geçiştiriyor. biri de arkadaş getir şu arabayı bloğu sökelim keçelerine bakalım demiyor. hepside kafayı yemiş bu ustaların.
    motor ilk çalıştığında beyaz duman atıyor diyorum ama sonra atmıyor. hiçbiride bana bu şekide açıklama yapmadı kime sorsam eksozdan duman çıkıyosa rektefiye.
    tmm arkadaş rektefiyede anladık da bu motorda yağ kaçağı olan bir sürü yer var. keçeleri contaları 200000 km dir hiç değişmemiş. duman sadece ilk çalıştığında atıyor. bu ustaların hepsi vatandaşa kazığı atıp gönderme peşinde hepsine yazıklar olsun.
    arabanın motorunu yıkayacağım dediğiniz şeyle bakalım bir gün sonra yağ olacak mı etrafı ve alt tarafı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: esat_emin

    arkadaşlarım size çok teşekkür ediyorum ilginiz için ama inanınki ben bu motoru 3-4 ustaya gösterdim hiçbiri sizin kadar ilgilenmedi.bana durumu anlatmadı hepside rektefiye deyip geçiştiriyor. biri de arkadaş getir şu arabayı bloğu sökelim keçelerine bakalım demiyor. hepside kafayı yemiş bu ustaların.
    motor ilk çalıştığında beyaz duman atıyor diyorum ama sonra atmıyor. hiçbiride bana bu şekide açıklama yapmadı kime sorsam eksozdan duman çıkıyosa rektefiye.
    tmm arkadaş rektefiyede anladık da bu motorda yağ kaçağı olan bir sürü yer var. keçeleri contaları 200000 km dir hiç değişmemiş. duman sadece ilk çalıştığında atıyor. bu ustaların hepsi vatandaşa kazığı atıp gönderme peşinde hepsine yazıklar olsun.
    arabanın motorunu yıkayacağım dediğiniz şeyle bakalım bir gün sonra yağ olacak mı etrafı ve alt tarafı.

    Motoru yıkatsanız bile su yağı sökmez. Karter korumanın sökülüp motor soğukken karter ve çevresini balata spreyi (veya cleaner sprey) ve üstübü ile iyice temizletin. Motoru boşta çalıştırıp (2000-3000 d/dak) aracı lifte kaldırın. 5-10 dk sonra yağ kaçağı olan yerler belli olur.
    Kompresyon testini mutlaka yaptırın, motorun her yerini açtırmaya gerek yok. Saygılar.




  • arkadaşım bir kere hemen motor yağ yakıyor diye motor rektifiye edilmez pistonla gömlelere bakmak lazım her halükarda üst kapak açılır her şey belli olur sizin motor hiç açılmadığına göre sanırım sekman atarsanız her şey düzelir buda fazla masraf gerektirmez
    ne yapılır onlarıda anlatayım fikrin olsun
    üst kapak taşlanır
    süboplar ve lastikleri değişir
    her motorda gömlek yoktur yoksa ona göre sekman alınır varsa gömlek değişi ona göre sekman alınır
    pistonlar değişmez (kötü değilse tabi) sadece piston kol yatakları değişir
    bu arada tüm contalar tabi
    sekman atılırken motor inmez sadece üst kapak ve karter sökülür
    kolay gelsin
  • arkadaşlar benim 2009 sembol motordan yağ kaçırıyor diye iki tane ustaya gittim ikisi de bir şey olmaz dediler ben benim parçacı var ona gidip eksoz ile motor üzerindeki korumayı söktü baktık ki motor ile eksoz bağlantısı yerinden çıkıyor parçacıda bir şey olmaz yağ eksilmez dedi çıkan gazın yağı dedi fazla olursa soğukken eksoz bağlantısını söküp contasını değiştirecekmiş böyle bir şey başına gelen oldu mu
  • Fransızları bu yüzden sevmiyorum...
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.