Şimdi Ara

Motor yağ atıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
13
Cevap
0
Favori
92.905
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Epeydir foruma giremedim ve format bir hayli değişmiş öncelikle konuyu yanlış yere açtımsa özür dilerim.Bir Volvo 850 GLT aracım var. Yaklaşık 1yıldır sorun çıkmadı ama yaklaşık bir hafta önce ön kaputtan epey bir duman attı. Motor üst kapağından yağ sıçratmış oda egzosun üzerine dökülünce duman atmış. Bir de yağ çubuğunu çekince motor azıcık ısınsa dahi duman çıkıyor motor çalışırken tabi kontak kapanır kapanmaz duman atma işi bitiyor.Yardımcı olursanız sevinirim detay isterseniz buradayım ilginize şimdiden teşekkürler...



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Motor Kapağından Yağ Atmasının Nedenleri ve Çözümleri

    Motor kapağından yağ atması, araçlarda karşılaşılan yaygın bir sorundur. Yağın motor kapağından atmasının çeşitli nedenleri olabilir ve bu nedenleri tespit etmek sorunu çözmek için çok önemlidir.

    Motor Yağ Kapağından Yağ Atıyor

    Motor yağ kapağından yağ atması, genellikle yanlış yağ türünün kullanılması veya yağ seviyesinin aşılması nedeniyle meydana gelir. Uygun olmayan yağ viskozitesi, sızıntılara ve yağ atmasına neden olabilir. Benzer şekilde, yağ seviyesinin aşılması, krank milindeki basıncı artırarak yağın yağ kapağından dışarı atılmasına neden olabilir.

    Dizel Motor Yağ Kapağından Yağ Atıyor

    Dizel motorlarda yağ atması sorunu, genellikle krank havalandırma sistemindeki bir arızadan kaynaklanır. Krank havalandırma sistemi, krank milinden gelen gazları temizleyerek motora geri döndüren bir sistemdir. Ancak, sistemde bir tıkanıklık veya hasar varsa, bu gazlar motor kapağından yağ atmasına neden olabilir.

    Motor Havalandırmadan Yağ Atıyor

    Motor havalandırmasından yağ atması, tıkalı bir PCV valfinin veya hasarlı hortumların bir sonucu olabilir. PCV valfi, krank milinden gelen gazları motora geri döndürerek egzoz emisyonlarını azaltmaktan sorumludur. Bu valf tıkanırsa veya hortumlar hasar görürse, gazlar motor kapağından yağ atmasına neden olur.

    Yağ Kapağından Yağ Atıyor

    Yağ kapağından yağ atması, sıkı olmayan veya hasarlı bir yağ kapağından kaynaklanabilir. Yağ kapağı düzgün bir şekilde kapanmazsa veya contada bir hasar varsa, yağ motor kapağından dışarı atılabilir.

    Motor Kapağını Açınca Yağ Atıyor

    Motor kapağını açtığınızda yağ atması, genellikle yüksek krank mili basıncının bir işaretidir. Bu basınç, piston segmanlarının aşınması veya silindirlerin çizilmesi gibi iç motor sorunlarından kaynaklanabilir.

    Motor Yağ Kapağından Yağ Atması Sorununun Çözümü

    Motor kapağından yağ atması sorununun çözümü, sorunun nedenine bağlıdır. Sorunu teşhis etmek için aşağıdaki adımları izleyebilirsin:

    • Yağ seviyesini kontrol et ve gerekirse uygun yağ seviyesine ayarla.
    • Krank havalandırma sistemini tıkanıklık veya hasar açısından kontrol et.
    • PCV valfini ve hortumları kontrol et ve gerekirse değiştir.
    • Yağ kapağını sıkılığını kontrol et ve gerekirse değiştir.
    • Bir mekanikten iç motor sorunlarını kontrol etmesini iste.
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • motoru sıcak su ve deterjanla bi güzel yıkat bence
  • sizin probleminizde olaya iki farklı yönden yaklaşmak gerekir..
    1-eğer aracınızda aynı zamanda yağ eksilme gibi bir problem de varsa motor muhtemelen yağ yakıyordur..normalde motor üst kapağındaki yağ vanasından çok miktarda yağ atmaması gerekir.
    2-yağ çubuğundan çıkan dumanın sebebi yağ hararetinin yüksek olmasından dolayı karter havalandırma sisteminden giren havanın buharlaşarak çubuk yuvasından çıkması durumudur.bu her ne kadar belli limitler dahilinde normal olsada fazla miktarda duman çıkıyorsa motor yağı kaynama noktasında demektir..

    sonuç olarak her gün yağ çubuğu vasıtasıyla yağ seviyesini kontrol etmenizi öneririm..motor yağ yakıyor olabilir..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi türbülans -- 12 Haziran 2007; 20:18:34 >
  • Yağ cubuğunu neredeyse günlük kontrol ediyorum ama eksiltme olup olmadığı anlaşılmıyor siz de takdir edersiniz. Motor kapağının lastiği değiştirildi bir miktar kesildi yağ atma bende biraz ilave lastik yaptım ama gazı hafif zorladığınızda motor kapağı acıkken adeta yağı dışarı fışkırtıyor hatta sağlam kapak olmasa fırlatacak derecede.Ben pek motordan anlamam ama arac alırken motor calışır durumda motor kapağını acıp bakardık yağ atıyor mu diye hatta kağıt koyup nemlenme var mı diye bakanlar olurdu.Bunlar hurafe midir yoksa benim aracta ciddi bir bakım ihtiyacı mı var? Bu arada şu da var bu aracın motor teknolojisi değişik ben yine pek anlamam diyerek motor kapağını kaldırınca orada yağ icinde dönen bir mil var yani atmaması da imkansız bir yerde ilginize teşekkürler... Bu arada söylemeden gecmeyeyim motorun yağ dökülen kısmını yıkattım hakkaten işin icinde olmadan yazılmış olmasına rağmen takdir ettim cünkü yıkanmadığı sürece hep moral bozan dumanı attı.Teşekkür ettim tavsiye icin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TOTAL_WAR -- 12 Haziran 2007; 21:19:36 >




  • öncelikle şunu belirteyim..eğer motor çalışırken yağ kapağını açarsanız dönen egzantrikler elbette ki yağ sıçratır..burada benim takıldığım nokta motorun üstteki yağ doldurma kapağından yağ atması değildir..muhtemelen kapak contasında aşınma vardır..

    benim asıl takıldığım nokta yağ çubuk haznesinden duman çıkmasıdır..eğer aşırı bir duman çıkıyorsa bu karter havalandırmadan giren havanın aşırı yüksek yağ sıcaklığı nedeniyle buharlaşması sebebiyle olur..siz bu duman çıkışını "motor azıcık ısınır ısınmaz" diye tabir etmişsiniz..normalde motor çalışınca vakum etkisiyle yağ çubuğu haznesinden duman çıkması normaldir..ama bu aşırı bir deşarj ise motor yağ sıcaklığının normalden fazla olduğunu gösterir..
  • Dostum cok zamanını alıyorum kusura bakma ilgine teşekkürler tekrar. Kontak bastıktan yaklaşık 1-2 dakika sonra rölantide duman cıkmaya başlıyor birkac arkadaş,eş-dost üfleme var dedi hatta sanayiye aracı götürdüm bulunduğum ilde ne volvo servisi ne anlayanı var mazda servisi aynı zamanda bosch servisi bir ustaya baktırdım kesin ya sekman kırdı ya da en iyi ihtimalle büktü dedi üfleme var arabanda yakın zamanda servise götür diye önerilerle bizi gönderdi.Oradan cıkıp opel servisine girdim orası da abi aracında hicbirşey yok sadece motor üst kapağı kacırıyor bu da gayet normal dedi! Arada kaldım tabi icime kurt düştü ama yakın zamanda servise gitme imkanım yok cünkü yaklaşık 1000 km ötede en yakın servis.Sana zahmet verecek olan son sorum bu konularda bi hayli nette araştırma yaptım ama bilgiler kısıtlı eğer hakkaten aracımda üfleme varsa bu eşittir sekman lazım mıdır? Bir de sekman gerekse aracta başka ne gibi değişiklikler olur örneğin cekişten düşme motor sesinde değişme gibi.Şimdiden teşekkürler...




  • kusura bakmayın..forumda bir çok konuya mesaj yazma gereği duyduğumdan biraz gecikmeli cevap verebiliyorum..
    üfleme tabir edilen olay biraz geniş bir kavram..sonuçta üfleme den kasıt motorun yağ yakmasıdır..bunu kullanıcı olarak tespit edebilmeniz için bazı yöntemler vardır..aracınızın üstten yağ atmasını veya yağ çubuğundan çıkan dumanı bir tarafa bırakın..

    1)aracınızın egzozundan çıkan dumanın rengini saptayın..eğer maviye çalar renkte duman çıkıyorsa yağ yakma ihtimali vardır
    2)aracınızın yağ seviye çubuğunu sürekli kontrol edin..çubuktaki min-max değer arası 1 lt yağa tekabül eder..motoru durdurduktan sonra 1 saat kadar bekleyin..daha sonra yağ çubuğundan ölçüm yapın..bu işlemi hergün tekrarlayın..eğer günler arasında çubuk yağ seviyesinde azalma varsa yağ eksiliyor demektir..
    3)eğer bir araç yağ yakıyorsa kesinlikle performans düşüklüğü olacaktır..eğer aracınızda son aylarda performans düşüklüğü hissediyorsanız kafanızda bir soru işareti oluşsun..

    sizin kafanıza takılan duruma gelince..eğer bir araç yağ yakıyorsa segman değişiminden komple rektifiyeye giden bir takım işlemler vardır..eğer erken taspit edilirse sadece segman değişimi ile durum kurtarılır..ama geç kalınmışsa komple motor rektifiyesi gerekebilir..

    o yüzden bence şu an sizin yapmanız gereken bir süre boyunca aracın iyice izlemek..eğer bu izlem sürecinde bahsettiğim bir takım belirtiler görüyorsanız iyi bir motor ustasına gitmeniz...




  • Hocam zaman ayırdınız cok teşekkür ederim hayırlı günler...
  • Arkadaşım Selam,

    aynı araçtan bende de var.. kesin olarak söyleyebilirim ki senin sorunun silindir kapak contasından kaynaklanmakta, muhtemelen conta en iyi ihtimalle eğilmiş, en kötü ihtimalle de çatlamıştır. benim kendi aracım nerdeyse 300,000 km de ama en ufak bir sorun yok, tahmin ederim aracın hararet sorunu yaşadı, bu araçlarda kokpitte düşük soğutma suyu uyarısı lambası mevcuttur. su seviyesi düştükten sonra gaza bastığında kırmızı üzerine siyah fan işareti olan bir lamba yanar.. hararet göstergesine bak saat 3 konumunda olmalı tam olarak, biraz yukarısı veya aşağısı sorundur. gene bu araçta gaz kelebeği bağlantı borusu üzerinde alev siperliği adı verilen bir parça bulunur.. bu parça 40,000 km de bir değişmelidir, yoksa krank bölgesindeki aşırı basınç nedeniyle motor zarar görecektir. başka sorun olursa buradayım..
  • Şu üfleme olayı benim arabada da var,yağ kapağı açıkken yağ da atıyor,ama yağ içinde hareket eden subapların da yağ atması normal.Üfleme ise rolantide var,2000 deviri geçince tamamen kesiliyor.Bazı tanıdıklarıma soruyorum,yağ yakıyor diyorlar,ama egzos tertemiz.Rolantide üfleme normal olsa gerek,yağ atma durumuna da herkes yağ yakma diyor,ama yağ atmamasının da imkanı yok.
  • Subap keçeleri aşındığı zaman , sente attığı zaman, egzoz tıkalı ise motor aşırı derecede üfler ve yağ eksiltir
    motor çalışırken egzozu kapatın üfleme artıyorsa keçeler aşınmış demektir
  • Merhaba arkadaslar volvo 850 t5 arac sahibiyim benim de soyle bir sorunum var karter havalandirma hortumu ust kapagin hemen orda ben bunu orjinale cevirdigim zaman sinek arabasi gibi duman atiyor ama yok orjinali sokup farkli bir hortum taktip aracin motorunda herhangi bir yere salladigim zaman duman kesiyor... benim sormak istedigim seyse bu araclarda manifoldun orada siyah plastik bir parca var karter havalandirma diye geciyor acaba benim arza ondami da orjinal sekilde takinca duman atiyor yoksa baska sorunmu var... cevaplariniz icin simdiden cok tsk ederim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ARKADASLAR LÜTFEN YARDİMCİ OLUN.

    ARABAM CALİSİNCA 10 DK SONRA YAG KAPAGİNDAN VE YAG CUBUGU ETRAFİNDAN YAG ATİYOR YERE DAMLİYOR SORUN NE OLABİLİR. BOYLE BİSEY BAŞİNİZA GEDİ Mİ

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.