Şimdi Ara

MOTOR YAĞ KAÇIRIYOR

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
39
Cevap
1
Favori
193.702
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar Citroen C3 dizel aracımın motor kapağının arasından yağ sızıyor.Çok fazla değil ancak ben yine de bir ustaya götürdüm.Direk servise gitmedim ne olur ne olmaz diye.Usta,önemli bir şey olmadığını bunun motorun terlemesi olduğunu(nası oluyosa )söyledi.Conta değişirse düzeleceğini ancak motor kapağının açılmasının satarken başımı ağrıtabileceğini felan söyledi.Sonuçta böyle bin bişicik olmaz dedi.
    Ama ben bi kere kıllandım ya gözüm sürekli motor kapağında.Ne kadar yağ etmış diye bakıp duruyorum.Dediğim gibi çok çok az sızıntı var.2 aydır bu şekilde kullanıyorum ve 5 bin km yaptım.
    Anlayan arkadaşlara sorum şu.Böyle binmeye devam mı edeyim yoksa bu iş benim başımı cidden ağrıtır mı?
    Şimdiden teşekkür ederim.







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Motor Üst Kapak Yağ Kaçağı: Nedenleri ve Çözümleri

    Motorunuzdan yağ kaçırdığını fark ederseniz, sorunun kaynağını belirlemek önemlidir. Motor üst kapak yağ kaçağı, en yaygın yağ kaçağı türlerinden biridir ve çeşitli nedenlerden kaynaklanabilir.

    Motor Üst Kapak Yağ Kaçağı Nedenleri

    • Üst kapak contası hasarı: Üst kapak contası, motor bloğu ile üst kapak arasında bir conta görevi görür. Contanın hasar görmesi veya aşınması yağ kaçaklarına neden olabilir.
    • Üst kapak cıvatalarının gevşemesi: Üst kapak cıvataları, üst kapağı motor bloğuna sabitler. Cıvataların gevşemesi veya hasar görmesi yağ kaçaklarına yol açabilir.
    • Yanlış yağ kullanımı: Motorunuz için doğru yağ türünü kullanmak önemlidir. Yanlış yağ kullanılması üst kapak contalarına zarar verebilir ve yağ kaçaklarına neden olabilir.
    • Aşırı yağ basıncı: Aşırı yağ basıncı, üst kapak contalarına baskı uygulayabilir ve yağ kaçaklarına neden olabilir.
    • Üst kapağın eğilmesi: Üst kapak, aşırı ısı veya diğer faktörler nedeniyle eğilebilir. Eğik bir üst kapak yağ kaçaklarına neden olabilir.

    Üst Kapak Yağ Kaçağı Belirtileri

    • Motor bölmesinde yağ birikintileri
    • Yağ seviyesinin düşmesi
    • Mavi duman çıkışı (yağın yanması)
    • Motor performansında düşüş

    Üst Kapak Yağ Kaçağı Onarımı

    Üst kapak yağ kaçağı onarımı, sorunun nedenine bağlı olarak değişir. Yaygın onarım seçenekleri şunlardır:

    • Üst kapak contasını değiştirme
    • Üst kapak cıvatalarını sıkma
    • Doğru yağ türünü kullanma
    • Aşırı yağ basıncını giderme
    • Eğik üst kapağı düzeltme

    Üst kapak yağ kaçağı onarımı karmaşık bir işlem olabilir ve profesyonel bir tamirci tarafından yapılması önerilir. Yağ kaçağını görmezden gelmek motora zarar verebilir ve daha pahalı onarımlara yol açabilir. Yağ kaçağı belirtileriyle karşılaşırsanız, sorunu en kısa sürede teşhis edip onartmak önemlidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Fazla yağ koyduysan onu atıyordur. Olmasa bile o kadarcık sızıntıdan bişey olmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sulphur

    Fazla yağ koyduysan onu atıyordur. Olmasa bile o kadarcık sızıntıdan bişey olmaz.
    yağ çubuğu aracılıyığla aracınızın yağ seviyesini sürekli takip edin..eğer çubukta anlamlı bir düşme farkederseniz(çubuğun max ile min çentikleri arası 1 lt yağa tekabül eder) müdahale edersiniz..

    yanlız benim anlamadığım bir şey var..yağ kaçağı motor üstündeki yağ koyma kapağının olduğu yerden mi yoksa motor bloğunda üst kapak ile motor bloğunun bağlantı yerlerinden mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: türbülans

    yağ çubuğu aracılıyığla aracınızın yağ seviyesini sürekli takip edin..eğer çubukta anlamlı bir düşme farkederseniz(çubuğun max ile min çentikleri arası 1 lt yağa tekabül eder) müdahale edersiniz..

    yanlız benim anlamadığım bir şey var..yağ kaçağı motor üstündeki yağ koyma kapağının olduğu yerden mi yoksa motor bloğunda üst kapak ile motor bloğunun bağlantı yerlerinden mi?

    Alıntıları Göster
    aracın neresinden yağ atıyor onu anlamadım bende .yağ konulan yerdenmi subap kapağındanmı, silin kapağındanmı. silindir kapağından sa silindirkapak contası değişmesi gerekir. satarken niye sorun olacakmış onu anlayamadım.gayet normal bişey.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: onur37

    aracın neresinden yağ atıyor onu anlamadım bende .yağ konulan yerdenmi subap kapağındanmı, silin kapağındanmı. silindir kapağından sa silindirkapak contası değişmesi gerekir. satarken niye sorun olacakmış onu anlayamadım.gayet normal bişey.

    Alıntıları Göster
    Yağ koyma yerinden değil arkadaşlar,motor üst kapağı ile motor bloğu arasından kaçırıyor.Fazla yağ konsa çubuktan belli olur,öyle bir durum yok.Evet silindir kapak contası değişmeli.Motorun açıldığı belli olur bir şekilde ve araç dizel olduğundan ve haliyle kimse kimseye güvenmediğinden böyle basit bir şey için açıldığını anlatamayabilirim.Problem bu.
    Eğer ustanın ve salphur arkadaşımın söylediği gibi önemsiz başımı ağrıtacak bişey değilse hiç dokunmuycam.
    Cevap yazan arkadaşlara tekrar teşekkür ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: panisher

    Yağ koyma yerinden değil arkadaşlar,motor üst kapağı ile motor bloğu arasından kaçırıyor.Fazla yağ konsa çubuktan belli olur,öyle bir durum yok.Evet silindir kapak contası değişmeli.Motorun açıldığı belli olur bir şekilde ve araç dizel olduğundan ve haliyle kimse kimseye güvenmediğinden böyle basit bir şey için açıldığını anlatamayabilirim.Problem bu.
    Eğer ustanın ve salphur arkadaşımın söylediği gibi önemsiz başımı ağrıtacak bişey değilse hiç dokunmuycam.
    Cevap yazan arkadaşlara tekrar teşekkür ederim.

    Alıntıları Göster
    ben 3 sene peugeot servisinde çalıştım anladığım kadarıyla silindir kapak contasından kaçırıyor.azsa bişey olmaz ama ilerki zamanlarda motor suyuna yağ karıştıra bilir onuda bil ondan sonra karar ver.her arabada olan bişey satarken sorun olacağını sanmam.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: onur37

    ben 3 sene peugeot servisinde çalıştım anladığım kadarıyla silindir kapak contasından kaçırıyor.azsa bişey olmaz ama ilerki zamanlarda motor suyuna yağ karıştıra bilir onuda bil ondan sonra karar ver.her arabada olan bişey satarken sorun olacağını sanmam.

    Alıntıları Göster
    SAÇMA BİR CEVAP DAHA...
    MOTORUN DIŞINA KAÇAN YAĞ NASIL OLUYORDA İLERİKİ ZAMANLARDA MOTOR SUYUNA KARIŞIR...
    quote:

    Orjinalden alıntı: onur37

    ben 3 sene peugeot servisinde çalıştım anladığım kadarıyla silindir kapak contasından kaçırıyor.azsa bişey olmaz ama ilerki zamanlarda motor suyuna yağ karıştıra bilir onuda bil ondan sonra karar ver.her arabada olan bişey satarken sorun olacağını sanmam.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: roverci

    SAÇMA BİR CEVAP DAHA...
    MOTORUN DIŞINA KAÇAN YAĞ NASIL OLUYORDA İLERİKİ ZAMANLARDA MOTOR SUYUNA KARIŞIR...
    quote:

    Orjinalden alıntı: onur37

    ben 3 sene peugeot servisinde çalıştım anladığım kadarıyla silindir kapak contasından kaçırıyor.azsa bişey olmaz ama ilerki zamanlarda motor suyuna yağ karıştıra bilir onuda bil ondan sonra karar ver.her arabada olan bişey satarken sorun olacağını sanmam.


    Alıntıları Göster
    silindir kapak contası özelleğini zamanla kaybedince dışarı verdiği yağı bi zaman sonra içeride verir .öğrende gel




  • quote:

    Orijinalden alıntı: onur37

    silindir kapak contası özelleğini zamanla kaybedince dışarı verdiği yağı bi zaman sonra içeride verir .öğrende gel

    Alıntıları Göster
    Sağolun arkadaşlar,içim rahatladı gerçekten
  • quote:

    Orijinalden alıntı: panisher

    Sağolun arkadaşlar,içim rahatladı gerçekten

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar merhabalar.

    Bu konuda bazı eksiklikler var sanırım. Öncelikle @panisher bey siz aracınızın yağ eksilmesini gözlemleniz mi? Yani siz sızıntıya göre mi, yoksa yağ çubuğundaki eksilmeye göre mi bu sonuca vardınız? Zira sadece gövdedeki sızıntıya baktıysanız, motor suyunuzu kontrol edin derim. Silindir çevresinde su kanalları olduğundan, kapak contasında bir sorun varsa, yağ önce suya karışacak, durum çok ağırlaştıysa motor dışına da verecektir. Suyunuzu mutlaka ontrol etmelisiniz. Sanırım sizin gördüğünüz yağ değil, motor suyu. Ayrıca, motorunuzun tamir edilmesi, herhangi bir değer kaybına yol açmaz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: onur37

    silindir kapak contası özelleğini zamanla kaybedince dışarı verdiği yağı bi zaman sonra içeride verir .öğrende gel

    Alıntıları Göster
    VAY SENİN TAMİR ETTİĞİN ARAÇLARIN HALİNE.
    SİLİNDİR KAPAK CONTASI İLE MOTOR KAPAĞINI BİRBİRİNDEN AYIRT EDEMİYORSUN GALİBA...

    MOTOR KAPAĞI EN ÜST KAPAKTIR. VE SUYLA HİÇBİR ŞEKİLDE BİR BAĞLANTISI YOKTUR. CONTASI BASİT BİR ŞEKİLDE DEĞİŞTİRİLEBİLİR. GENELLİKLE KAUÇUKTAN YAPILMIŞTIR... SEN BİLE DEĞİŞEBİLİRSİN. ARKADAŞIN BAHSETTİĞİ KAPAK TA BUDUR...

    SİLİNDİR KAPAK CONTASI İSE, SİLİNDİR BLOKU İLE SUBAP KAPAĞI ARASINDAKİ CONTADIR. YANMAZ MALZEMEDEN YAPILIR. TORK ANAHTARIYLA AYARLI BİR ŞEKİLDE SÖKÜLÜP TAKILABİLİR. SUBAP KAPAĞI İLE MOTOR ANA GÖVDESİNİ BİRBİRİNE BAĞLAR. YANMA ODASINI İZOLE EDER, YAĞ VE SU KANALLARIYLA MOTORU BİRLEŞTİRİR. BU CONTAYI DEĞİŞTİRMEK USTALARIN İŞİDİR. EN KÜÇÜK HATA, YANMA ODASININ HACMİNİ VE SIKIŞTIRMA ORANINI DEĞİŞTİRECEĞİ İÇİN CONTA DEĞİŞTİRİLDİKTEN SONRA TORK ANAHTARIYLA SIKILIR.


    quote:

    Orjinalden alıntı: onur37

    silindir kapak contası özelleğini zamanla kaybedince dışarı verdiği yağı bi zaman sonra içeride verir .öğrende gel




  • quote:

    Orijinalden alıntı: roverci

    VAY SENİN TAMİR ETTİĞİN ARAÇLARIN HALİNE.
    SİLİNDİR KAPAK CONTASI İLE MOTOR KAPAĞINI BİRBİRİNDEN AYIRT EDEMİYORSUN GALİBA...

    MOTOR KAPAĞI EN ÜST KAPAKTIR. VE SUYLA HİÇBİR ŞEKİLDE BİR BAĞLANTISI YOKTUR. CONTASI BASİT BİR ŞEKİLDE DEĞİŞTİRİLEBİLİR. GENELLİKLE KAUÇUKTAN YAPILMIŞTIR... SEN BİLE DEĞİŞEBİLİRSİN. ARKADAŞIN BAHSETTİĞİ KAPAK TA BUDUR...

    SİLİNDİR KAPAK CONTASI İSE, SİLİNDİR BLOKU İLE SUBAP KAPAĞI ARASINDAKİ CONTADIR. YANMAZ MALZEMEDEN YAPILIR. TORK ANAHTARIYLA AYARLI BİR ŞEKİLDE SÖKÜLÜP TAKILABİLİR. SUBAP KAPAĞI İLE MOTOR ANA GÖVDESİNİ BİRBİRİNE BAĞLAR. YANMA ODASINI İZOLE EDER, YAĞ VE SU KANALLARIYLA MOTORU BİRLEŞTİRİR. BU CONTAYI DEĞİŞTİRMEK USTALARIN İŞİDİR. EN KÜÇÜK HATA, YANMA ODASININ HACMİNİ VE SIKIŞTIRMA ORANINI DEĞİŞTİRECEĞİ İÇİN CONTA DEĞİŞTİRİLDİKTEN SONRA TORK ANAHTARIYLA SIKILIR.


    quote:

    Orjinalden alıntı: onur37

    silindir kapak contası özelleğini zamanla kaybedince dışarı verdiği yağı bi zaman sonra içeride verir .öğrende gel


    Alıntıları Göster
    ben silindir kapak contasından bahsediyorum anlattıklarını 7 sene okulda gördüm ben senin dediğin subap kapak contası benim anladığım silindir kapak contasından geliyor yağğ.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: onur37

    ben silindir kapak contasından bahsediyorum anlattıklarını 7 sene okulda gördüm ben senin dediğin subap kapak contası benim anladığım silindir kapak contasından geliyor yağğ.

    Alıntıları Göster
    roverci ve onur37 isimli arkadaşlar;

    zannedersem sorununu anlatan arkadaş kaçağın yerini tam olarak (teknik isimleriyle) belirtemediğinden bir terim karmaşası olmuş.

    büyütülecek bir mesele yok.

    her ikinizin de bilgi ve tecrübelerinizle foruma fayda ve katkılarınızı bekliyoruz...

    kolay gelsin...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    roverci ve onur37 isimli arkadaşlar;

    zannedersem sorununu anlatan arkadaş kaçağın yerini tam olarak (teknik isimleriyle) belirtemediğinden bir terim karmaşası olmuş.

    büyütülecek bir mesele yok.

    her ikinizin de bilgi ve tecrübelerinizle foruma fayda ve katkılarınızı bekliyoruz...

    kolay gelsin...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K

    roverci ve onur37 isimli arkadaşlar;

    zannedersem sorununu anlatan arkadaş kaçağın yerini tam olarak (teknik isimleriyle) belirtemediğinden bir terim karmaşası olmuş.

    büyütülecek bir mesele yok.

    her ikinizin de bilgi ve tecrübelerinizle foruma fayda ve katkılarınızı bekliyoruz...

    kolay gelsin...


    Evet arkadaşlar iyi niyetinizden kimsenin şüphesi yok Bilgi ve tecrubenizden yararlanmak isteriz.Gerçekten de aslında sorun benim teknik olarak sorunu anlatamamamdan kaynaklanıyor ve sayenizde aydınlandık hepimiz.
    Sonuç olarak benim bahsettiğim kapak motor kapağı ve silindirlerle alaklı değil.Yani motor suyunda su vb yok doğal olarak.Çubukla yağa baktığımda belirgin bir eksilme de yok,baştada dediğim gibi çok az bir sızıntı var.
    Tüm arkadaşlara çok teşekkir ederim,bu başlık amacına fazlasıyla ulaşmıştır




  • quote:

    Orijinalden alıntı: panisher

    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K

    roverci ve onur37 isimli arkadaşlar;

    zannedersem sorununu anlatan arkadaş kaçağın yerini tam olarak (teknik isimleriyle) belirtemediğinden bir terim karmaşası olmuş.

    büyütülecek bir mesele yok.

    her ikinizin de bilgi ve tecrübelerinizle foruma fayda ve katkılarınızı bekliyoruz...

    kolay gelsin...


    Evet arkadaşlar iyi niyetinizden kimsenin şüphesi yok Bilgi ve tecrubenizden yararlanmak isteriz.Gerçekten de aslında sorun benim teknik olarak sorunu anlatamamamdan kaynaklanıyor ve sayenizde aydınlandık hepimiz.
    Sonuç olarak benim bahsettiğim kapak motor kapağı ve silindirlerle alaklı değil.Yani motor suyunda su vb yok doğal olarak.Çubukla yağa baktığımda belirgin bir eksilme de yok,baştada dediğim gibi çok az bir sızıntı var.
    Tüm arkadaşlara çok teşekkir ederim,bu başlık amacına fazlasıyla ulaşmıştır


    Alıntıları Göster
    panisher ustanında dediği gibi sadece orda bir terLme yapmış yada biz kusma diyoruz dedin kadar az bir miktarda ise önemLi değiL ama sen gene her ihtimaLe karşı haftada bir kez yağ seviyene bak ne oLu ne oLmaz.......ama az bi terLetme oLyı varsa hiç bişey oLmaz devam ettt




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fdd24

    panisher ustanında dediği gibi sadece orda bir terLme yapmış yada biz kusma diyoruz dedin kadar az bir miktarda ise önemLi değiL ama sen gene her ihtimaLe karşı haftada bir kez yağ seviyene bak ne oLu ne oLmaz.......ama az bi terLetme oLyı varsa hiç bişey oLmaz devam ettt

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Fdd24

    panisher ustanında dediği gibi sadece orda bir terLme yapmış yada biz kusma diyoruz dedin kadar az bir miktarda ise önemLi değiL ama sen gene her ihtimaLe karşı haftada bir kez yağ seviyene bak ne oLu ne oLmaz.......ama az bi terLetme oLyı varsa hiç bişey oLmaz devam ettt


    Sağol dostum,aynen öyle yapıyorum ben de




  • quote:

    Orijinalden alıntı: panisher

    quote:

    Orjinalden alıntı: Fdd24

    panisher ustanında dediği gibi sadece orda bir terLme yapmış yada biz kusma diyoruz dedin kadar az bir miktarda ise önemLi değiL ama sen gene her ihtimaLe karşı haftada bir kez yağ seviyene bak ne oLu ne oLmaz.......ama az bi terLetme oLyı varsa hiç bişey oLmaz devam ettt


    Sağol dostum,aynen öyle yapıyorum ben de


    Alıntıları Göster
    panisher bey sen hala meseleyi tam anlatamadın. hem motor kapağı diyorsun hem de silindirlerle alakası yok diyorsun. ikinci olarak, sızan sıvıya insan şöyle bir parmağının ucunu sürer, iki parmak arasında söyle bir sıvazlar o sıvıyı ve belli olur yağ mı su mu olduğu. yapamadın mı bunu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mbbilici

    panisher bey sen hala meseleyi tam anlatamadın. hem motor kapağı diyorsun hem de silindirlerle alakası yok diyorsun. ikinci olarak, sızan sıvıya insan şöyle bir parmağının ucunu sürer, iki parmak arasında söyle bir sıvazlar o sıvıyı ve belli olur yağ mı su mu olduğu. yapamadın mı bunu.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: mbbilici

    panisher bey sen hala meseleyi tam anlatamadın. hem motor kapağı diyorsun hem de silindirlerle alakası yok diyorsun. ikinci olarak, sızan sıvıya insan şöyle bir parmağının ucunu sürer, iki parmak arasında söyle bir sıvazlar o sıvıyı ve belli olur yağ mı su mu olduğu. yapamadın mı bunu.


    Arkadaşım motor üst kapağının arasından sızıntı var,silindir kapak contasıyla alakası yok.Ben yağ mı su mu anlayamadım demedim ki siz insan şunu bunu yapar demişsiniz.Ben yağ diyorum,herhalde elimizi sürdük,ondan sonra yağ dedik.Her neyse sorunu anladık,korkacak bişey de yokmuş,herkese teşekkürler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: panisher

    quote:

    Orjinalden alıntı: mbbilici

    panisher bey sen hala meseleyi tam anlatamadın. hem motor kapağı diyorsun hem de silindirlerle alakası yok diyorsun. ikinci olarak, sızan sıvıya insan şöyle bir parmağının ucunu sürer, iki parmak arasında söyle bir sıvazlar o sıvıyı ve belli olur yağ mı su mu olduğu. yapamadın mı bunu.


    Arkadaşım motor üst kapağının arasından sızıntı var,silindir kapak contasıyla alakası yok.Ben yağ mı su mu anlayamadım demedim ki siz insan şunu bunu yapar demişsiniz.Ben yağ diyorum,herhalde elimizi sürdük,ondan sonra yağ dedik.Her neyse sorunu anladık,korkacak bişey de yokmuş,herkese teşekkürler

    Alıntıları Göster
    biz vectrayı o şekilde 280.000 km dir kullanıyoruz, yağ eksilttiğide yok

    ama motorun üst film şeklinde yağ kaplanıyor, yazın yeteri kadar soğumuyor dışarının etkisiyle o bir sorun.

    dediğiniz yeri anladım sanırım ben. yanma odalarının olduğu blokla, egzantrik milinin olduğu üstteki kapak arasındaki yerden kaçıyor sanırım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ccaparli

    biz vectrayı o şekilde 280.000 km dir kullanıyoruz, yağ eksilttiğide yok

    ama motorun üst film şeklinde yağ kaplanıyor, yazın yeteri kadar soğumuyor dışarının etkisiyle o bir sorun.

    dediğiniz yeri anladım sanırım ben. yanma odalarının olduğu blokla, egzantrik milinin olduğu üstteki kapak arasındaki yerden kaçıyor sanırım.

    Alıntıları Göster
    Tüm tamirciler tamirci deyildir.tamirci diye gezen bir ton adam var ortalıkta aynı problem bendede vardı arabam golf gittim conta altdım kendim değiştirdim sonrada mazotla iyi ce yıkadım motoru ki daha sonra aynı problem çıkacakmı diye önemsiz birşey değil bu aksine çok önemli bujilerinde yağlanma olasiliği var arabanız çalışmaz vs




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.