Şimdi Ara

Yağ Katkıları Yararlı mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
22
Cevap
0
Favori
54.904
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar forumda çok tartışılan bir konu bir sayfada bulduğum bir yazıyı sizinle paylaşmak istedim...

    Yağ katkıları
    Günümüzde hepsi de birbirinden mükemmel olduğunu iddia eden bir çok yağ katkısı satışa sunulmuştur. Özellikle televizyonda gece yarısı reklam kuşaklarını istila eden bu ürünler gerçekten işe yarıyor mu?Şimdi şunu düşünelim: Shell, Mobil gibi araştırma ve geliştirmeye yılda milyonlarca dolar bütçe ayıran ve hatta dünyanın en iyi kimyagerlerini istihdam eden dev şirketler bu sihirli formülleri bulamıyorlar da yağ katkısı üreten firmalar mı sadece bu sihirli formüllere sahip?Aynı şey otomobil üreticisi firmalar için de geçerli. Eğer bu mucize katkılar gerçekten motor gücünü arttırıyor, ya da en azından yakıt tüketimini azaltıyorsa neden otomobil üreticisi firmalar her otomobil başına bir kutu da bu katkılardan eklemiyorlar?Üçüncü olarak, bu mucize yağ katkılarından hiç biri tanınmış yağ üreticilerinin markasını taşımamaktadır. Sonuç olarak, yağ üreticisi firmalar en iyi karışımı elde edebilmek için zaten her yıl milyonlarca dolar harcamaktadır. Dolayısıyla yaptıkları bu harcamanın sonucunu diğer ufak firmalardan daha iyi aldıklarına emin olabilirsiniz. Ayrıca zaten kaliteli bir yağ, üretim aşamasında 10’a yakın katkı ile zenginleştirilmektedir. Bunların neler olduğunu ve görevlerini makaleyi daha fazla uzatmamak için yazmıyorum. Ancak deterjanlar, pas önleyiciler, aşınma azaltıcılar, antifriz vs. örnek verilebilir. Yani, kullanmakta olduğumuz yağın içerisinde bir bakıma yağ katkıları zaten fazlasıyla vardır. Öyle ise ne olduğunu bilmediğimiz katkılara neden para ödeyelim? Üstelik motora bırakın yararlı olmayı, zarar verme ihtimalleri varken.. Bu zarar iki türlü olabilir: Birincisi zaten yağın içerisinde olan bir maddeyi içeren katkı ekliyor ve bu maddenin oranını aşırı derecede arttırıyorsunuzdur, ikincisi de yağın içinde hiç olmayan bir maddeyi ekliyorsunuzdur, bunun da sonuçları iyi olmayabilir. İsterseniz piyasadaki yağ katkılarının içinde genel olarak en çok bulabileceğiniz iki maddeyi inceleyelim:

    TeflonKimi yağ katkıları başlangıçta işe yarıyor gibi görünse de, Teflon gibi partiküller içeren katkılar zamanla yağ filtresini tıkayabilirler. Yağ filtresinin tıkandığını gösteren bir uyarı ışığı da olmadığına göre... PTFE’yi keşfederek Teflon’un patentini elinde bulunduran DuPont şirketi bile “Teflon içten yanmalı motorlarda yağ katkısı olarak kullanılmaya uygun değildir” açıklamasını yapmıştır. Tabi bu açıklamayı yağ firmalarından aldığı yüklü rüşvet karşılığında yapmadıysa... Biz, gerçeği açıkladığını varsayalım.
    Çinko
    Diğer bir çeşit yağ katkısı ise çinko içerenlerdir. Çinko genelde tüm motor yağlarında motordaki aşınmaya karşı koruyucu madde olarak bulunmakta ve motorda metal-metale temas eden yüzeylerde koruma görevi görmektedir. Normalde sık karşılaşılmayacak bir durum olan metal-metale sürtünme anında koruyucu görev görmesi için bilinen tüm markaların yağları zaten çinko içermektedir. O halde neden daha fazlasını ekleyelim? Motor yağına eklenen daha fazla çinko daha iyi koruma sağlamayacak, sadece metal-metale temas aşırı derecede fazlaysa korumanın süresini uzatacaktır. Yağınıza daha fazla çinko içerikli yağ katkısı eklemek silindir valflerinde kalıntı oluşturmaktan ve bujilerinizde ateşleme sorununa sebep vermekten başka bir işe yaramayacaktır, inanın.<

    b>Motor Yağı ile Yakıt Sarfiyatı Arasındaki İlişki Nedir??
    Bir yağın viskozitesi yağın kendi içsel sürtünmesiyle bağlantılıdır. Bir yağın viskozitesi ne kadar yüksekse, yani kalınlığı ne kadar fazlaysa, sürtünme o kadar fazla olacaktır. 20W-50 yağ yerine 0W-30 viskoziteli bir yağ kullandığınızda sürtünme daha az olacaktır. Ancak yukarıda da bahsettiğimiz gibi, yağ seçiminde asıl etken sizin sürtünmeyi nasıl istediğiniz değil, bulunduğunuz iklim şartları olmalıdır. Gereksiz yere çok ince yağ kullanmayın. Aklınıza benim aklıma gelen şey geldi mi acaba merak ettim? Eğer bir yağ ne kadar ince ise sürtünme o kadar az ise?... ve eğer drag yarışına katılacaksanız? Yağınız kalın ise ayvayı yediniz.
    Sonuç
    Her yağ, mümkün olan en yüksek performansı vermek üzere formüle edilir. Bu sebeple, yağınız zaten kaliteli ise hiç katkı eklememek, yok kaliteli değil ise de katkıya para vermek yerine yağı daha kaliteli seçmek en iyisi. Sadece gidip otomobilinize göre raftaki en kaliteli yağı alın, ve mümkün olduğunca markadan markaya, mineralden sentetiğe, değişik viskozitelere geçmeyin. Katkıya para vermek yerine motorunuzu ilk çalıştırdığınızda kalkış öncesi 15 sn. rölantide çalışmasına izin verin. Böylelikle tek bir kutu katkı almadan motor ömrünüze belki de fazladan bir 100.000 km. ekleyebilirsiniz. Performans ihtiyacınız ne ise, ona uygun bir yağ seçin. Evet, sentik yağlar mineral yağlara oranla hatırı sayılır derecede pahalıdırlar, ancak daha uzun ömürlüdürler ve sağladıkları koruma da mineral yağlara oranla çok daha fazladır. Mümkün olan en dar viskozite aralığını seçin. Daha geniş viskozite aralığı daha fazla polimer demektir ve daha fazla polimer de motorunuz için iyi değildir. Ör: 10W-30 ve 10W-40. 10W-40, 10W-30’a göre daha fazla viskozite aralığına sahiptir. Her iki yağın da soğuk havadaki akışkanlıkları aynıdır, ancak 10W-40 viskoziteli yağa sıcak koşullarda daha performanslı olabilmesi için daha fazla polimer eklenmiştir. Bulunduğunuz iklimde yazlar aşırı sıcak değilse ve motorunuz aşırı performanslı değilse neden kullanılsın? Piyasada bulabileceğiniz en ince bazlı yağı değil, bulunduğunuz iklimin kurtardığı en ince bazlı yağı seçin. Yani, ince derken, yok yere 0W bazlı yağ seçmeyin, 15W baz kurtarıyorsa 15W baz, emin olamayıp fazla güvenemiyorsanız, 10W baz... Ör: 10W-40 ile 20W-50 aynı aralığa sahiptir, ancak 20W-50 de baz 10W-40’tan daha yüksek olduğundan (10 yerine 20) daha az polimer eklemekle de görevini yerine getirir. Her yağ değişiminde yağ filtrenizi de mutlaka değiştirin. Yağ filtresi motorun içinde dolaşan yağ içerisindeki kir ve metal parçacıklarını tutma görevini yerine getirir. Eğer yağ filtresi tıkanırsa, motordaki bir bypass valfi yağın tekrar akmasını sağlar. Tabii ki kirli yağın. Otomobilin gösterge panelinde de tıkanmış yağ filtreleri için bir uyarı ışığı olmadığına göre, en iyisi çok da pahalı olmayan bu parçayı her yağ değişiminde değiştirmektir. Kilometre az yapılmış olsa dahi en azından her sene yağ değiştirmek gerekir.


    Alıntıdır...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi müMKÜNsüz -- 31 Mart 2008; 10:27:25 >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Yağ Katkıları Yararlı mı?

    Günümüzde, araç sahipleri araçlarının motor performansını artırmak için çeşitli yağ katkıları kullanıyor. Ancak, bu katkıların gerçekten faydalı olup olmadığını merak ediyor olabilirsiniz.

    Motor Yağı Katkıları Nedir?

    Motor yağı katkıları, motor yağınıza eklenen kimyasal bileşiklerdir. Bu katkıların motorunuzun performansını iyileştirdiği ve ömrünü uzattığı iddia edilir.

    Yağ Katkıları Yararlı mı?

    Yağ katkıları konusunda uzmanların görüşleri değişmektedir. Bazı uzmanlar bu katkıların motorunuzun performansını artırabileceğine inanırken, diğerleri faydalarının sınırlı olduğunu düşünüyor.

    Motor Yağı Katkıları Zararları

    Bazı yağ katkıları, özellikle kalitesiz olanlar, motorunuza zarar verebilir. Örneğin, yüksek oranda bor içeren katkıların motorunuzu aşındırdığı bilinmektedir.

    Motora Katkı Koyunmalı mısınız?

    Araç üreticileri genellikle motor yağı katkıları kullanılmasını önermez. Bunun nedeni, bu katkıların motorunuzdaki hassas bileşenlere zarar verebilmesidir. Ancak, aracınızın motorunda belirli bir sorun varsa, bir tamirciye danışarak motor yağı katkısı kullanmayı düşünebilirsiniz.

    Sonuç

    Yağ katkıları, araç sahiplerinin motor performansını artırmak için kullandığı yaygın ürünlerdir. Ancak, bu katkıların faydalarının sınırlı olduğu ve hatta bazı durumlarda zararlı olabileceği unutulmamalıdır. Motorunuza katkı koymadan önce bir tamirciye danışmanız önerilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • teşekkürler
  • ekirik payLaşımın için saoL....faydası oLuyor gerçekten yağ katkıLarının...!!!!!+
  • kullanmadım ama ben sanmıyorum faydasi olacagını,denildigi gibi zaten yagımız kaliteli ve dogru yag ise gerektirmez.
    asla aracıma koymak istemem kendi adıma.
  • Katkı maddeleri yaralı olabilir ama aracı garanti kapsamı dışında bırakır diye biliyorum Servislerin her haltı kullanıcı hatası diye değerlendirdiğini düşünürsek mantıklı...
  • yazan güzelce yazmış, kısa özet geçersek motor yağına katkıya gerek yoktur denilebilir.Zaten içinde çoğu var ama özellikle belirli miktarda konuluyor ki zarar vermesin.
  • Teşekkürler.
  • teşekkürler sağolun.
  • kullanana kadar her katkı yararlıdır.
  • teşekkürler sağolun
  • bende öncede çeşitli yag katkıları kullanıyordum ve ilk çalıştırmalarda 5-10 sn acayip sesler gelmeye başladı.
    bosh car servisteki ustam kullanma dedi
    çünkü gerçektende yag katkıları aracı ilk çalıştıranda subap sesi geliyordu şimdi öyle bir şikayetim yok
  • Ya varya abiiDün arabanın yağını filtresini falan değiştirdim,Ulan dedim kendi kendime bide katkı atayım tam olsun.gittim 10 ytl bayıldım katkıyıyı aldım,dökmeden 2 saat evvel konuyu gördüm uyuz oldum.Katkı eilmde patladı.Satılık katkı 7 ytl ye olur.
  • daha yağ katkısı kullanmadım... 10*40 gastrol yağ kullanıyorum performasn gayet iyi bundan daha iyi performas olacağınıda düşünmüyorum.... kaliteli yağ kullanın yeterli...
  • Arkadaşlar, bir konuda çok acil yardımınıza ihtiyacım var;

    Bilgisi olan arkadaşlardan bir dönüş yaparlarsa çok sevinirim. Aracımın yağını kontrol ettiğimde, çubukta hiç yağ göremedim ve bir an panikledim. Hemen 1LT yağ aldım (Castrol) ve ekledim. Birkaç gün bu şekilde kullandım. Yağ değişim zamanı geldiği için bu şekilde birkaç gün idare edip, değişim yaptıracaktım. Ancak 2-3 gün sonra baktığımda, çubukta yine hiç yağ göremedim, kupkuruydu. ve hemen bir benzincide aldım soluğu. ve tabi doğal olarak, bu şekilde kullanmaya devam etmememi ve yağ koyulması gerektiğini söylediler. 3 LT yağ koyuldu ve bir de BOR YAĞ KATKISI konuldu.

    Burada sorum ise şu olacak ;

    - Arabada hiç yağ gözükmediği için, yağ değişimi yapılmadan doğrudan yağ koymuş olduk. Peki bu şekilde kullanmaya devam etmem ne kadar doğru ?

    - Eski yağdan kalan pis kalıntılar mevcut mudur ? Yeni konulan temiz yağ bu durumu tolere eder mi ?

    - Ya da sadece yağ filtresini değiştirsem, bu yeterli olacak mıdır ?

    NOT : Aracımın altına baktığımda, herhangi bir yağ kaçağı söz konusu değil. Bu nedenle yağı yakmıştır diye düşünüyorum. Aracım 80.000 Km' de ve motor olarak ta bir sorunum yok aslında..

    ŞİMDİDEN ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM..




  • Çok güzel yazılmış ve hislerime tercüman olan bir yazı olmuş, aracını korumak isteyen arkadaşlar kaliteli markaların tam sentetik yağlarını tercih etsin, bu katkıları pazarlayan pazarlamacı ve komisyoncuların tuzağına düşmeyin onlar heryerde (servislerde, internette hatta bu forumda)
  • bir de şu yağ değişimi öncesi kullanılan motor temzileyicileri var, kesinlikle uzak durun. benim eski arabayı yağ değişimine götürdüğümde usta "atalım abi önce bir temzileyici, motordaki tortuları temizlesin" dedi.
    tamam deyip yaptırdım ama bana çok pahalıya mal oldu. 2 gün sonra arabayı çalıştırdığımda gaarç diye bir ses geldi, yağ çubuğunu çektim, tek damla yağ kalmamış, kullanılan katkı maddesi yağ basınç göstergesinin motor kısmındaki algılayıcısının contasını eritmiş, yağı dışarı boşaltmış. haliyle ikaz ışığı da devre dışı kalmış. araba o günden sonra düzen tutmadı ve 4ay sonra da contaları eritti.
    her türlü katkı maddesine ve temizleyiciye hayır!
  • arkadaslar her katki maddesi araca konmaz. ama bildiginiz her kaliteli markada aracinizi korumaya yetmez. her yag degisiminde ozellikle DEW in GOLD MOTOR TREATMENT katkisini kullanmanizi ve sonuclarini gormenizi tavsiye ederim. Ki piyasadaki tek, satis sonrasi urun sorumluluk belgesi onlarda var. Yani rahatlikla kullanin, araciniza kesinlikle zarar vermez. aksine bayilirsiniz :)
  • Kullanılmamalı...
  • 1,5 dci kullanıcılarına tavsiyem servisin elf yağı çok dandik
    mobil 5-40 tam sentetik koyun, farkı anında hissetceksiniz .
    yalnız yağın fiyatı 4 litresi 150tl civerında
  • öyleyse uzak duralım en iyisi
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.