Şimdi Ara

Erken çalışan fan problemi.. Acil

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
7
Cevap
0
Favori
45.491
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Soğuk havalarda araç çalıştıktan 4-5 dk sonra fan hemen çalışıyor.


    araç sakin kullanılmasına rağmen hemen fan çalışması sorunun nerde olduğunu gösterir.
    fanın bu kadar erken çalışması araca zarar verirmi
    yardımcı olursanız sevinirim

    aracın markası ford focus



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MetuEs -- 23 Mart 2009; 10:49:30 >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Erken Çalışan Fan Problemi

    Kısa bir mesafe sürdükten sonra aracınızın fanının çalışmaya başladığını fark ettiyseniz, erken çalışan fan sorunu yaşıyor olabilirsiniz.

    Motor soğukken fan çalışması, aracınızın bir sorunla karşılaştığının bir işaretidir. Bu sorun, aşağıdakiler de dahil olmak üzere çeşitli nedenlerden kaynaklanabilir:

    • Arızalı termostat
    • Hatalı soğutma suyu sensörü
    • Soğutma sisteminde hava kabarcıkları
    • Radyatör tıkanıklığı
    • Elektriksel sorunlar

    Kısa mesafede fan çalışmasının ana nedenlerinden biri, motor soğukken bile aşırı ısınmasına neden olan arızalı bir termostattır. Soğutma suyu sensörü hatalıysa, motorun gerçek sıcaklığını doğru bir şekilde algılamayabilir ve bu da fanın erken çalışmasına neden olabilir.

    Araç kısa mesafede neden fan açar sorusunun bir diğer cevabı da soğutma sistemindeki hava kabarcıklarıdır. Bu kabarcıklar, soğutma sıvısının düzgün bir şekilde dolaşmasını engelleyerek motorun aşırı ısınmasına neden olabilir.

    Radyatör tıkanıklığı da erken fan çalışmasının bir nedenidir. Tıkanmış bir radyatör, soğutma sıvısının aracın motorundan ısıyı dağıtmasını zorlaştırır. Bu, motorun aşırı ısınmasına ve fanın erken çalışmasına neden olur.

    Elektriksel sorunlar da erken çalışan fana neden olabilir. Örneğin, fan motoruna giden kablolar hasar görmüşse veya gevşemişse, fan doğru şekilde çalışmayabilir ve erken açılabilir.

    Kışın arabanın fan açması da erken çalışan fan sorununun bir belirtisi olabilir. Soğuk havalarda, motor ısınana kadar fanın çalışması normaldir. Ancak, motor ısındıktan sonra bile fan çalışmaya devam ediyorsa, bir sorun olabilir.

    Erken çalışan fan sorunu, aracınızın performansını ve güvenilirliğini etkileyebilecek ciddi bir sorundur. Bu sorunu çözmek için aracınızı en kısa sürede bir tamirciye götürmeniz önerilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • benim araçta lpg takıldıktan sonra rölanti düzensizliği ile beraber fan açma sorunu başlamıştı. rölanti sorunu çözülünce fan açma sorunu

    ortadan kalktı. servis (sizin araçtada olması lazım) ısı sensörü arızalıdır demişti. ısı sensörü motor ısısını doğru algılayamadığı için fan açıyor olabilir.

    veya fan müşürünüz bozuktur. baktırmanızda yarar var. fan açması durumunda kalorifer randımanlı çalışmaz geçici olarak fana giden

    soketi çekerseniz kaloriferle ilgili sorununuz olursa çözmüş olursunuz. ama motor ısısına dikkat etmeniz gerekli. aksi takdirde motoru yakabilirsiniz.
  • fan müsiri ısıyı yanlış algıladığı için (gereğinden çokalgılıyor) bunları yaşıyorsunuz. Fan müşiriniz değişmedi gerektiğini düşündüren bu tür arızlar için bir servis veya iyi bir usta işinizi görür. maliyert çok tutmaması lazım.

    fanın gereğinden önce açmasının birtçok zararı vardır.
    1- Soğuk havalarda motor iyi ısınmadan gitmenize neden oluır fazla benzin yakarsınız çekiş düşer.

    2- Soğuk motor durumunda olacağı için rölantide dengesizlik olur titreme yapar , stop eder

    3- Fan ömrü kısa olucaktır, bir müddet sonra fan mooru yanabilir ses yapabilir vs
  • Fan kaç derecede açıyo ama bilgi verin ona göre yorum yapalım
  • cvp lar için teşekkürler

    radyatörde su kalmamış
    sanırım bi yerden delik var
    ama su deposunda yada hortumunda delik yok. kaçağın nerden olduğu belli değil..
    ayrıca termostat bozuk olabilir. fan çalışıyor ama hararet göstergesi normal gösteriyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MetuEs -- 23 Mart 2009; 10:52:00 >
  • hocam mümkün mertebe radyatörden antifirizi eksik etme... eğer içi küflenirse boşaltılıp tekrar antifiriz konulduğu zaman radyatörü delebilir. arabanın markası ne bilmiyorum ama yeni arabaların heralde radyatör tamir edilmiyor. bu deliği kapatmak için bazı maddeler var ama her zaman etkili olmayabiliyor
  • fan normalde 88 santgrad dercede açması lazım fanın erken açılması motorunuzun çalışma sıcaklığını düşürecektir bu nedenle de aşınma ve yakıt sarfiyatı artacaktır... deliği kapatmak için madde kullanmayın aksi taktirde motor blokları içerisinde ve özellikle kalorifer de tortu yapıyor kalorifer doğru çalışmayabiliyor eğer radyatorunuz plastik değilse kaynak yapabiliyorlar...
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.