Şimdi Ara

Yağa su karışması

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
9
Cevap
0
Favori
15.892
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar, 1 aydır yağa su karışma arızası ile uğraşıyorum. Aracım Tofaş Doğan SL (Tempra motor) . Aracımın motor yağına su karıştırdığını ve renginin bozulduğunu farkettim. Hemen tamircime götürdüm ve conta yanmış cevabını aldım. Motor üst kapağı söküldü, kapak taşlamaya gönderildi, ertesi gün sıfır conta takımı alınarak motor geri toplandı. Yağ ve yağ filtresi değişti, Castrol 20w50 yağ konuldu. Buraya kadar herşey normaldi. Motor yapıldıktan 3 gün sonra aracın su eksilttiğini, yağının beyazlaştığını farkettim. Tekrar ustaya götürdüğümde conta ile sıkıntımın devam ettiğini söyledim. İşçilik parası almama karşılığında kapağı tekrar söktü, contada sıkıntı olmadığını, üst kapağın taşlandıktan sonra contaya tam basmadığını aradan sızdırdığını söyledi. Kapak, blok üzerindeki yüzük denilen yuvarlak parça yüzünden contaya tam basmıyormuş. Yüzükleri çıkardı, yeni conta takımı, Castrol 20w50 motor yağı ve yağ filtresi getirtti. Tekrar topladı aracı teslim etti.

    Aracı 1 hafta önce teslim aldım. Bugün suyun tekrar eksildiğini, motor yağının beyazlaştığını gördüm. Conta 2 kere değişti ve halen motor yağına su karışıyor. Bazı ustalara sorduğumda Castrol motor yağının soğuk havalarda beyazlaştığını söyledi. Ama bu yağ çok beyaz değil mi ? Ve de beyazlaşan motor yağı su karışmıyorsa neden seviyesi artsın ki ? Yardımlarınıza ihtiyacım var. ( fotoğraftaki yağ 1 haftalık ) Aracımda kapak sökülmeden önce sabahları ilk çalıştırmada 20 saniye kadar patırtılı çalışma vardı ama şuan yok. Egzozdan su ve buhar atıyor.

     Yağa su karışması Yağa su karışması







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Yağa Su Karışması: Nedenleri ve Çözümleri

    Yağa su karışması, araç sahipleri için endişe verici bir sorundur. Motor yağına su karışması, aracınızın performansını ciddi şekilde etkileyebilir ve pahalı onarımlara yol açabilir.

    Yağa Su Karışmasının Nedenleri

    Motor yağına su karışmasının birkaç nedeni vardır:

    • Silindir kapağı contası arızası: Silindir kapağı contası, motor bloğu ile silindir kapağı arasında bir sızdırmazlık sağlar. Bu conta arızalanırsa, soğutma sisteminden su, yağlama sistemine sızabilir.
    • Soğutma sistemi sızıntıları: Soğutma sisteminde, radyatör, hortumlar veya su pompasında sızıntılar olabilir. Bu sızıntılar, soğutma sıvısının yağlama sistemine karışmasına neden olabilir.
    • Tofaş araçlarda yaygın olan krank mili keçesi arızası: Tofaş araçlarda, krank mili keçesi arızalanabilir ve bu da suyun yağ sistemine sızmasına neden olabilir.

    Yağa Su Karışırsa Ne Olur?

    Yağa su karışırsa, aşağıdaki sorunlara neden olabilir:

    • Yağlama özelliklerinin bozulması: Su, yağın kayganlaştırıcı özelliklerini bozarak motor parçalarının aşınmasına neden olur.
    • Korozyon: Su, metal motor parçalarında korozyona neden olabilir.
    • Buji ateşlemesinin bozulması: Yağa su karışırsa, bujilerin ateşlemesini engelleyebilir ve motorun çalışmasını zorlaştırabilir.
    • Motor hasarı: Ağır durumlarda, yağa su karışması motorun tamamen hasar görmesine neden olabilir.

    Yağa Su Karışması Çözümü

    Yağa su karışması sorunu tespit edilirse, en kısa sürede bir tamirciye başvurulmalıdır. Tamirci, arızanın kaynağını belirleyecek ve gerekli onarımları yapacaktır.

    Bazı durumlarda, yağa su karışması sorunu basit bir onarımla çözülebilir. Ancak, arıza daha ciddiyse, motorun tamamen sökülmesi ve onarılması gerekebilir.

    Motor Yağına Su Karışmasını Önleme

    Motor yağına su karışmasını önlemek için aşağıdaki önlemleri alabilirsiniz:

    • Düzenli bakım yaptırın: Aracınızın periyodik bakımını yaptırmak, potansiyel sorunların erken tespit edilmesine yardımcı olur.
    • Soğutma sistemini kontrol edin: Soğutma sisteminde sızıntı olup olmadığını düzenli olarak kontrol edin.
    • Motor yağını ve filtresini değiştirin: Motor yağını ve filtresini üreticinin önerdiği aralıklarla değiştirin.

    Yağa su karışması, aracınızın performansı ve ömrü için ciddi sonuçlar doğurabilecek bir sorundur. Bu sorunu önlemek için düzenli bakım yapmak ve potansiyel sorunların farkında olmak çok önemlidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Ben hiç böyle bir yağa su karışma rengi görmedim yağ soğuktan renk değiştirmez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bibik B kullanıcısına yanıt
    Değil Castrol hiçbir motor yağı soğuktan dolayı beyazlaşmaz, ustalar kafadan sallamış. Aracınızın yağına su karışıyor, yüksek ihtimalle üst kapakta çatlak var, kontrolünün işinin ehli bir kapakçı tarafından yapılması gerek. Ayrıca mutlaka orjinal conta kullanın kesinlikle yan sanayi yada muadil conta almayın. Aracınıza konan 20W50 o motor için kesinlikle yanlış ve uygun olmayan bir yağ. 10W40 yağ kullanmanız gerekir.
    Gerekirse yeniden işçilik verin ve işinde uzman başka bir ustaya yaptırın. Aksi halde devamlı parça ve yağ parası vermek daha pahalıya patlar. Aracınızı o halde kullanmaya devam etmeyin yatak sararsınız çok daha pahalıya mal olacak bir onarım yaptırmak durumunda kalırsınız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mbulur

    Değil Castrol hiçbir motor yağı soğuktan dolayı beyazlaşmaz, ustalar kafadan sallamış. Aracınızın yağına su karışıyor, yüksek ihtimalle üst kapakta çatlak var, kontrolünün işinin ehli bir kapakçı tarafından yapılması gerek. Ayrıca mutlaka orjinal conta kullanın kesinlikle yan sanayi yada muadil conta almayın. Aracınıza konan 20W50 o motor için kesinlikle yanlış ve uygun olmayan bir yağ. 10W40 yağ kullanmanız gerekir.
    Gerekirse yeniden işçilik verin ve işinde uzman başka bir ustaya yaptırın. Aksi halde devamlı parça ve yağ parası vermek daha pahalıya patlar. Aracınızı o halde kullanmaya devam etmeyin yatak sararsınız çok daha pahalıya mal olacak bir onarım yaptırmak durumunda kalırsınız.

    Aracı bu halden sonra kullanmadım. Bilgili bir usta bulduğum zaman aracı çekerek götüreceğim. Çalıştırdığım zaman motora ciddi zararlar verebileceğimi biliyorum. Tofaş kullanıcıları 20W50 yağ önerdiler. Adana'da yaşadığım için yaz aylarında 10W40 yağ ince geliyormuş.

    Üst kapağı ve bloğun görünen yüzeyini kapakçıya kontrol ettirdim, sorun olmadığını söyledi. Tamirci kapakçıya, kapakçı tamirciyi suçluyor. Sağlık olsun verdiğim parayı unutup başka bir ustaya yaptıracağım. İlginiz için teşekkür ederim.




  • Fiatın aracınız için önderdiği yağ 20/50. Yağ seçiminizde bir sıkıntı yok. Sorununuz motor bloğununu çatlaması olabilir. Motorun içindeki su kanallarının birinde çatlak varsa su yağa karışır. Ayrıca conta problemi halledildikten sonra üstten yağ konarak is bitmez. Çünkü sistemde oluşan köpüklenmeler temizlenmelidir aksi halde yeni koyacağınız yağda bu şekilde köpürebilir. Radyatör, bağlantı boruları, karter ve motorun içi önceki yağ su karışımından tamamen temizlenmeli. Radyatör gibi su dolaşan aksamın temizliği için würthün özel sıvıları kullanılıyor. Motor için gazyağı kullandıklarını duydum yada birkaç sefer ard arda yağ değişimi yapılıyor.
  • bibik B kullanıcısına yanıt
    Tofaş 1994 yılından itibaren fabrika yağ dolumunda İtalyan menşeili yağlar kullanmaya başladı. Üstten eksantrikli motora sahip kısaca Tempra motoru olarak adlandırılan motorların fabrikasyon dolum yağı SELENIA'dır. Seleniaların 20W50 kalınlığında yağı yoktur. Aracınızın orjinal yağ dolum etiketi panel sacında duruyorsa bakabilirsiniz, yoksa da piyasadaki Tofaş parçacılarında satılıyor alın yapıştırın göreceksiniz. Aynı yıllarda daha doğrusu 1995 yılı sonuna kadar üretilen Şahin ve Kartal'a takılan bloktan eksantrikli eski nesil motorlarda fabrika dolum yağı olarak VS-MAX isimli yağ kulanmıştır. VS-MAX'lar 20W50 idi. Selenia'lar 15W40 idi.
    15W40 yerine 10W40 kullanabilirsiniz ancak 20W50 kullanamazsınız. 20W50 kullanırsanız özellikle motorunuz normal çalışma hararetine ulaşana kadar yeteri kadar yağlanamaz. Ayrıca kalın yağ kullanmanız yakıt tüketiminizi artırır. Buna sebep yetersiz yağlanma nedeniyle sürtünmenin artmasıdır. Kalın yağ kullanmanın size hiçbir getirisi yok. 10W40 Adana için kalın bir yağ değil.
    Bazı cahil ustalar aslında bu motorların normal olan yağ eksiltme sorununu kalın yağ kullanarak gidereceğini düşünüyorlar ve piyasada 20W50 yağın o motor için uygun olduğu kanısı yağ eksiltme sebebinden doğdu.




  • Polemiğe girmek istemiyorum ama yanlış bilgi veriyorsunuz. Bakın 94 yılında sıfır km alıp hala kullandığımız aracın kullanma kılavuzundan bir görüntü. İsterseniz motordaki etiketinde fotoğrafını çekip gönderebilirim. 22 senedir selenia 20/50 yağ kullanıyor bu araç. Asıl o ustacıklar 20/50 gibi ucuz bir yağı koymak yerine 15/40 yada 10/40 gibi daha pahalı yağları kullanarak milletin fazladan parasını alıyorlar.

     Yağa su karışması



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ES3NT -- 6 Şubat 2016; 19:25:14 >
  • @mbulur
    Ön paneldeki yağ etiketinde Selenia 20W50 yazıyor. Başka illerde 10W40 öneriyorlar çünkü kış şartları soğuk oluyor. 20W50'nin kış şartları altında motordaki akışkanlığı daha zayıf. Fakat Adana da çok soğuk havalar görülmediği için herkes 20W50 kullanmakta.

    @ES3NT
    Motor kapağı sökülmüşken üzerindeki kirli yağı benzin ile temizlettim fakat karterin temizlenmediğini hatırlıyorum. Sadece karterin tapası sökülerek yağ boşaltıldı, bir süre beklendikten sonra yeni filtre takıldı ve kapaktan yeni yağ koyuldu. 1 hafta boyunca hergün yaptığım gözlemlerde yağ seviyesinin gittikçe arttığını ve beyazlaştığını gördüm. Şimdi aracı başka ustaya götüreceğim ve motoru emin ellerde toplatacağım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bibik

    @mbulur
    Ön paneldeki yağ etiketinde Selenia 20W50 yazıyor. Başka illerde 10W40 öneriyorlar çünkü kış şartları soğuk oluyor. 20W50'nin kış şartları altında motordaki akışkanlığı daha zayıf. Fakat Adana da çok soğuk havalar görülmediği için herkes 20W50 kullanmakta.

    @ES3NT
    Motor kapağı sökülmüşken üzerindeki kirli yağı benzin ile temizlettim fakat karterin temizlenmediğini hatırlıyorum. Sadece karterin tapası sökülerek yağ boşaltıldı, bir süre beklendikten sonra yeni filtre takıldı ve kapaktan yeni yağ koyuldu. 1 hafta boyunca hergün yaptığım gözlemlerde yağ seviyesinin gittikçe arttığını ve beyazlaştığını gördüm. Şimdi aracı başka ustaya götüreceğim ve motoru emin ellerde toplatacağım.

    merhabalar forma yeni üye oldum yanlış bir soru soruyorsam affola
    benim 2007 model hyundai marka bir aracım var arabama yağmurlu günlerde bindiğimde yakıta su kaçtığını gösteren bir ikaz lambası yanıyor ve bu lamba sadece yağmurlu havalarda oluyor aracın silindir kapağı ve contası 1000 km önce orjinaliyle değişti filtre grubuda keza aynı km de değişti bunun sebebi nedir yardımcı olursanız sevinirim.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.